Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, czy potrzebna mi karbonowa rama :)

W osprzęcie zawsze można jeszcze coś pozmieniać, ramy już raczej nie zmienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał alusa i wyższy osprzęt.

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję Wam. Mniej więcej wiem w którą stronę iść. W przyszłym tygodniu postaram się to wszystko zobaczyć i przejechać się. Trochę to wszystko poszło do przodu przez ostatnie 10 lat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć..

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sukcesywnie rezygnuję z auta na rzecz roweru w codziennym życiu.

 

Dotychczas jeździłem tylko do pracy, mamy specjalną strefę z miejscami do przypięcia, kilkoma kamerami skierowanumi na rowery i ochroną przez szybę.

 

Teraz chciałbym ogólnie poruszać się po mieście i zastanawiam się jak uchronić rower przed kradzieżą.

 

Mam solidnego u-locka z zaawansowanym zamkiem, ale dla sprawnego złodzieja to pewnie pestka.

 

Skoro nie mogę go bardziej zabezpieczyć przed kradzieżą to rozważam, czy nie włożyć do ramy jakiegoś lokalizatora bt/gps. Ktoś używał czegoś podobnego?

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sebak a może obejrzyj sobie jeszcze Gianta Fastroad SLR1. Alumiowa rama z carbonowym widelcem i sztycą. Wygląda przekozacko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pozwolę sobie dodać 3 grosze kolega trollu zna historię moich poszukiwań tzn. poszukiwania rozpocząłem jakieś 2 m-ce temu, natomiast zgłębiać temat rok temu + -, wnioski - uważam że trollu w swojej wypowiedzi ujął istotę tematu, niestety większość ludzi propaguje wg mnie przerost formy nad treścią skupiając się na tym by dostać jak najwięcej za jak najmniej lub by "kupić coś do zadawania szyku na dzielni"... cóż takie czasy i ludzie  :P każdy robi wg własnego uznania, ma takie prawo.

przerwałem oglądać jak zaczął przedstawiać swoje CV  :P

Ale ogólnie - gość ma rację chociaż jak zwykle prawda leży pośrodku  :lol:  ...

 Wg mnie koledzy trollu, Burns ale również Romi mają rację, to ile i jakich rowerów potrzebujemy i czy naprawdę je potrzebujemy to kwestia mocno indywidualna jeden "obrobi" jednym rowerem wszystko, inny będzie potrzebował 5,2,3 ... 

Ja np. zaczynając swoje poszukiwania rozumowałem - potrzebuję jeden do wszystkiego, bo na chol... mi więcej, ale dzisiaj po przewertowaniu kilku tematycznych forów, wątków, pytaniem specjalistów, znawców tematu oraz w końcu własnej ocenie kilku rodzajów rowerów (miałem okazję testować rowery po 2-3 dni wypożyczane od kolegi byłego kolarza, rowery z przedziału 1-27k zł) i poświęceniu na to całej masy czasu stwierdziłem że jednak potrzebuje 2 rowery  :D, skończyło się na MTB-hardtail i gravel-u. Jednak wynika to z mojej subiektywnej oceny, doświadczeń oraz moich własnych oczekiwań i preferencji, wiem czego chce i do czego mi to potrzebne i co tym osiągnę.

MTB-do szlajania się po lesie, bez spiny i patrzenia na czasy, oraz do zabawy wśród górek, pagórków itp., i opcja 2 gravel do szybszej jazdy po szutrach, żwirkach, lekkim terenie i co najważniejsze i od czego zaczęły się moje poszukiwania jako alternatywy dla mojej głównej dyscypliny - biegów górskich.

A to co mogę doradzić każdemu nim kupi rower nieważne jakiego typu, nim kupisz - pojeździj na podobnym lub identycznym to wiele weryfikuje  :lol:, a żadne wypowiedzi i opinie nie powiedzą Ci więcej niż własne doświadczenia.

I na koniec długiego wywodu, można spokojnie kupić dobry lub b.dobry rower za stosunkowo niewielkie pieniądze ale podstawa musisz wiedzieć czego i do czego tego chcesz  :P.

Edytowane przez to tamto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błyskawiczny, również mam Fastroad SLR1 na liście :)

 

Mam właściwie po modelu fitness/gravelu/crossie z firm Scott, Giant, Specialized do obejrzenia i porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, czy potrzebna mi karbonowa rama :)

W osprzęcie zawsze można jeszcze coś pozmieniać, ramy już raczej nie zmienię.

To prawda. Warto sie jednak wtedy zastanowic, czy oby na pewno bedziesz cos zmienial, pewnie nie, zawsze beda inne priorytety finansowe, a rower przeciez dziala i zostanie tak jak kupiles :)

Jak wybierzesz aluminium (bedziesz wtedy spokojnej spal po kazdym uderzeniu roweru) spojrz na cannondale quick, to chyba najlepsze amelinium w branzy ;)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błyskawiczny, również mam Fastroad SLR1 na liście :)

 

Mam właściwie po modelu fitness/gravelu/crossie z firm Scott, Giant, Specialized do obejrzenia i porównania.

 

W tym roku kupiłem fulla do lasu ale wiem, że pod koniec albo na początku przyszłego roku będę stał przed podobnym wyborem. Mam dylemat pomiędzy Anyroad 2 (na "mechanicznych tarczówkach", na 2018 wrzucili carbonową sztycę) i Fastroadem. Ciekawy jestem na co się Ty zdecydujesz finalnie.

 

Odnośnie ilości rowerów... Mnie by wystarczyły 2 no może jeszcze trzeci taki do sklepu po bułki, żeby strachu nie było pod sklepem zostawić. Tutaj mój Kross nadaje się idealnie. Opony 38-559 już czekają. Na widelec szkoda raczej kasy. Lepiej przeznaczyć ją na inny rower. Tutaj z piątku. Skromne 25km. Było sporo błota po drodze.

 

post-99519-0-47126200-1522608429_thumb.jpg

 

 

Edytowane przez Błyskawiczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem Gravele i wróciłem do Crossa. Chwilowoa fascynacja. Dla rąk nie jest to komfortowe rozwiązanie. Powiem jeszcze jedno wybór karbonowej ramy jak nie jeździ się w żadnych turniejach oraz jakiś niesamowity osprzęt na rowerze jest mało istotny. Przeciętny zajadacz chleba nie zauważy tej róznicy nawet. Ten osprzęt ma znaczenie w błotach, pod górkę itd kiedy liczy się każda sekunda. Więc ja bym zdrowy rozsądek tu zachował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie różnica między rama aluminiową i karbonową to lekkość i sztywność na korzyść karbonu. To są powody żeby kupować karbon. Zastanówmy się czy na takim rowerze jak Sirrius sztywność ma znaczenie. Czy jeżdżąc takim rowerze potrzebujemy bezstratowego przeniesienia mocy? Raczej nie. Jeśli chodzi o lekkość to przy o sprzęcie i konfiguracji różnica wagi nie będzie miała znaczenia. Większy problem widzę w mało aerodynamicznej pozycji utrudniającej jazdę niż w różnicy wagi. Ponad to aluminium jest łatwiejsze w ewentualnej naprawie, wytrzymalsze na uszkodzenia a kwestia tego że aluminium jest mniej sztywne to pozytyw przy jeździe amatorskiej.

 

Dlatego ja jeżdżąc amatorsko, kilka tysięcy km rocznie jeżdżę na aluminium i sobie chwalę. Lepiej kupić tańszy rower na aluminium i kupić sobie za resztę dobry kask, buty, lampki itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cannondale Quick Disc też obejrzę, dzięki.

 

W Anyroad 2 trochę te mechaniczne tarczówki psują obraz. Anyroad 1 jednak już sporo droższy. 

 

Jak się przejadę, to zdam relację. Różnica w wadze pomiędzy crossem a gravalem/fitness, to około 2 kg.

 

I tak jak mówicie, zostaję przy aluminiowej ramie.

Edytowane przez Sebak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I myślisz, że te 2 kg dla Ciebie jest granicą nie do przekroczenia? Nie śledzę twoich wyborów, aż tak, ale polecam Ci się przejachać oboma typami. W ogóle uważam, że GIANT jest przekombinowanym rowerem i do gravela mu dalej niż bliżej.

 

I jest dokładnie tak jak Krathor napisał, Karbon to powinno być ostatnie zmartwienie amatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Anyroad 2 trochę te mechaniczne tarczówki psują obraz. Anyroad 1 jednak już sporo droższy. 

 

 

Moim zdaniem te mechaniczne - bezproblemowe będą lepsze niż ta udziwniona centralka (dokupowanie uchwytów pod liczniki i lampki oraz problemu  z dozowalnością przy tym systemie). Zwróć uwagę, że najwyższy model Anyroad advance ma dokładnie te same hamulce co najsłabszy Anyroad 2. Poza tym przy kierownicy typu baranek takie dodatkowe klamki hamulcowe na początku mogą okazać się bardzo przydatne. Za różnicę lepiej wymienić korbę i koła jeśli już trzeba. Dla mnie przewaga ramy almuniowej. Od czasu do czasu gdyby potrzeba zaszła można przekształcić w wyprawówkę.

Edytowane przez Błyskawiczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie różnica między rama aluminiową i karbonową to lekkość i sztywność na korzyść karbonu. To są powody żeby kupować karbon. Zastanówmy się czy na takim rowerze jak Sirrius sztywność ma znaczenie. Czy jeżdżąc takim rowerze potrzebujemy bezstratowego przeniesienia mocy? Raczej nie. Jeśli chodzi o lekkość to przy o sprzęcie i konfiguracji różnica wagi nie będzie miała znaczenia. Większy problem widzę w mało aerodynamicznej pozycji utrudniającej jazdę niż w różnicy wagi. Ponad to aluminium jest łatwiejsze w ewentualnej naprawie, wytrzymalsze na uszkodzenia a kwestia tego że aluminium jest mniej sztywne to pozytyw przy jeździe amatorskiej.

Dlatego ja jeżdżąc amatorsko, kilka tysięcy km rocznie jeżdżę na aluminium i sobie chwalę. Lepiej kupić tańszy rower na aluminium i kupić sobie za resztę dobry kask, buty, lampki itp.

Wbrew pozorom to carbonowe ramy zapewniaja wiekszy komfort od aluminiowych...

 

Myslisz, ze czemu w tych wszystkich aluminiowych entry level szosowkach I gravelach montuje sie w pierwszej kolejnosci karbonowe widelce I sztyce??;);)

 

I karbon w razie czego tez jest latwiejszy w naprawie niz aluminum:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrovka

Dla mnie freeraidowka 200/180 kilka lat byla jedynym rowerem.Do sklepu,do kumpli,do zabawy i do pracy.

Takze czasem trzeba i mozna :)

 

Ja go troche rozumie.

Sam,po 25 latach pedalowania,jestem na etapie modyfikacji napedu w SCOTT FR20....chce mu wsadzic 11-36 tylko po to by byl lzej na prostym i zeby moc pokonywac lekkie pagorki 

 

 

 

EDIT..przepraszam,widze ze rozmowa sie rozwinela dalej

Edytowane przez mrovka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom to carbonowe ramy zapewniaja wiekszy komfort od aluminiowych...

 

Myslisz, ze czemu w tych wszystkich aluminiowych entry level szosowkach I gravelach montuje sie w pierwszej kolejnosci karbonowe widelce I sztyce??;);)

 

I karbon w razie czego tez jest latwiejszy w naprawie niz aluminum:)

Jeśli chodzi o naprawę karbonu to podobno nie można tak naprawić karbonu żeby był dobry jak przed uszkodzeniem. Aluminium podobno można. Ale pomijając cała sprawę - aluminium jest mniej podatne na uszkodzenia. Inna sprawa że jak się kupi rower dobrej marki to rama ma dożywotnią gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde musze poszukac, bo kiedys ciekawy artykul o tym czytalem...

Rame karbonowa mozna latwo naprawic, sa firmy ktore to robia w profesjonalny sbosob i ciezko nawet zauwazyc miejsce naprawy...

Aluminium po spawaniu musi zostac “wygrzane”, a tego ponoc zaden spawacz nie robi... I pozniej ramy czesto pekaja ponownie zaraz obok miejsca spawu...

 

Znajde Ci ten artykul, bo byl bardzo ciekawy:)

 

A tu w ramach ciekawostki, co do wytrzymalosci obu materialow;)

https://m.youtube.com/watch?v=w5eMMf11uhM

Edytowane przez Romi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom to carbonowe ramy zapewniaja wiekszy komfort od aluminiowych...

 

Myslisz, ze czemu w tych wszystkich aluminiowych entry level szosowkach I gravelach montuje sie w pierwszej kolejnosci karbonowe widelce I sztyce?? ;);)

 

I karbon w razie czego tez jest latwiejszy w naprawie niz aluminum:)

 

Bo są tańszymi elementami niż rama? ;) I rzekomo tłumią drgania. 

 

Po za tym po co zakładać, że będziesz miał problem z ramą? Np. Specialized daje na ramy dożywotnią gwarancję, więc nie wiem w czym problem? Zamierzasz nią bić ludzi?

Edytowane przez lisciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo są tańszymi elementami niż rama? ;) I rzekomo tłumią drgania.

 

Po za tym po co zakładać, że będziesz miał problem z ramą? Np. Specialized daje na ramy dożywotnią gwarancję, więc nie wiem w czym problem? Zamierzasz nią bić ludzi?

Nie wiem, czemu piszesz do mnie... ja tylko odpowiedzialem na post kolega Krathora, ktore twierdzi, ze aluminium jest bardziej komfortowe, niz karbon...

 

Napisalem o entry levelach, zeby podac przyklad o montazu wlasnie sztyc I widelcow z karbonu dla poprawy komfortu;);) jak masz wiekszy budzet, to rama tez bedzie z karbonu:P

 

Ps I niczego nie zakladalem rowniez... przeczytaj prosze duskusje zanim odniesiesz sie do jednego mojego postu;)

Edytowane przez Romi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to jak się może uszkodzić rower to mozna się przewrócić na rowerze albo rower może się sam przewrócić. Miałem tak. Są też inne sytuacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to jak się może uszkodzić rower to mozna się przewrócić na rowerze albo rower może się sam przewrócić. Miałem tak. Są też inne sytuacje.

No bez jaj... co sie stanie z rowerem, ktory sie sam przewrocil?? Porysuje sie, albo troche lakieru odprysnie jak masz pecha;););)no chyba, ze stal na krawedzi klifu I przewrocil sie w przepasc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli stalowy, to najwiekszym problemem moze byc zejscie po ten rower :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.