Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.09.2023 o 13:19, fonfelinni napisał(-a):

 

Taaa, teraz nagle, juz nawet na nowoczesnych grupach z linka nie da sie 'wygodnie' jezdzic w gorach i konieczna jest elektryka, bo tam wystarczy kliknac, a nie uzyc troche sily. To ma kolosalny wplyw na jazde 'dla przyjemnosci' w wolnych chwilach xD

 

Oczywiscie, nie jest to zadna zaczepka @zegarkowo_rowerowo, bo jak zostalo napisane, kazdy se kupuje co chce i za ile  :P  Cale szczescie dla mnie, ze wyleczylem sie z tego dawno i przestalem sobie tlumaczyc, ze Ultegra da mi cos wiecej, niz 105 itp., zwlaszcza w szosie, ktora z natury jest dosc prosta konstrukcja i w wiekszosci jezdzi w 'sterylnych' warunkach. Nie ma zadnej roznicy, zwlaszcza(w zaleznosci od stopnia wytrenowania) po 150/200km, czy bieg zmieni Ci Tiagra/105 czy DuraAce. Smigalem przez 5 lat na Ultegrze, teraz jezdze na linkowej 105 i koniec koncow nie widze zadnej roznicy, poza chlodniejszymi dniami, gdzie klamki karbonowe byly 'neutralne', a aluminiowe od 105 lapia temperature 🙂

 

 

 

 

Wszytsko sie i da i wszystko mozna, nawet na wigry 3 pod gore wjechac, tylko po co?

Jest duza roznica miedzy mechaniczna grupa, a elektryczna. Czy wyzsze, elektryczne grupy zawaza o czyms rowerowemu amatorowi? Pewnie nie, ale dlaczego nie skorzystac jesli mozna?

To troche jak z zegarkami, czy Rolex pokaze inna godzine niz Seiko? Ale o ile przyjemniej miec Rolka 😉


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 Ale o ile przyjemniej miec Rolka

 Ten żart wyjątkowo udał się koledze.


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, souls_hunter napisał(-a):

 Ten żart wyjątkowo udał się koledze.

 

Jesli wolisz Seiko, to jest to Twoje prawo 😊


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, revolta4 napisał(-a):

Nie mogłeś dokręcić te trzy km .? 😀😀😀

Mogłem, a co bym wygrał? 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka mała satysfakcję 1 z przodu .

 

 

w sumie kiedyś tak miałem pełne km . Jedynka z przodu itd teraz mi przeszło 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Wszytsko sie i da i wszystko mozna, nawet na wigry 3 pod gore wjechac, tylko po co?

Jest duza roznica miedzy mechaniczna grupa, a elektryczna. Czy wyzsze, elektryczne grupy zawaza o czyms rowerowemu amatorowi? Pewnie nie, ale dlaczego nie skorzystac jesli mozna?

To troche jak z zegarkami, czy Rolex pokaze inna godzine niz Seiko? Ale o ile przyjemniej miec Rolka 😉

 

 

Przyjemniej, ale czy na tyle to istotne? Co kto lubi. Dla mnie ceny elektroniki, ktora ma juz ponad 10 lat sa absurdalne. Inna sprawa, ze pod tym wzgledem jestem boomerem i dla mnie rower, ktory nie pojedzie, bo zapomnialem naladowac baterie nie ma zadnego sensu. Wiem, ze tych baterii nie trzeba ladowac tak czesto jak telefonu, ale zapytam retorycznie, ilu uzytkownikow elektroniki mimo to, mialo sytuacje, ze baterie rozladowane i klops? :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

 

 

Przyjemniej, ale czy na tyle to istotne? Co kto lubi. Dla mnie ceny elektroniki, ktora ma juz ponad 10 lat sa absurdalne. Inna sprawa, ze pod tym wzgledem jestem boomerem i dla mnie rower, ktory nie pojedzie, bo zapomnialem naladowac baterie nie ma zadnego sensu. Wiem, ze tych baterii nie trzeba ladowac tak czesto jak telefonu, ale zapytam retorycznie, ilu uzytkownikow elektroniki mimo to, mialo sytuacje, ze baterie rozladowane i klops? :)

 

 

Ja elektroniki nie mam (jeszcze😀), ale na forach widuje się prośby o udostępnienie ładowarki, gdy ktoś wyjechał, a zapomniał swojej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, fonfelinni napisał(-a):

 

 

Przyjemniej, ale czy na tyle to istotne? Co kto lubi. Dla mnie ceny elektroniki, ktora ma juz ponad 10 lat sa absurdalne. Inna sprawa, ze pod tym wzgledem jestem boomerem i dla mnie rower, ktory nie pojedzie, bo zapomnialem naladowac baterie nie ma zadnego sensu. Wiem, ze tych baterii nie trzeba ladowac tak czesto jak telefonu, ale zapytam retorycznie, ilu uzytkownikow elektroniki mimo to, mialo sytuacje, ze baterie rozladowane i klops? :)

 

 

 

Dla jednego istotne, dla innego nie. Ceny rowerow sa wsysokie teraz, nie tylko elektroniki.
Kwestia rozladowania jest zupelnie pomijalna moim zdaniem. Moja ultegra trzyma tak dlugo, ze nie laduje czasciej niz co 2-3000km


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy moglibyście polecić jakiegoś fulla do max  9tys zł? 

Mam chęć na taki rower ale warunkiem jest właśnie pełna amortyzacja. Nie znam się na rowerach prawie wcale, do tej pory jeździłem na miejskim ktm ale nie widzi mi się jazda na tego typu sprzęcie w dodatku ma zbyt krótka ramę dla mnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O canyonie właśnie myślałem ale neuronie 5.Tylko żeby go obejrzeć, przymierzyć w sklepie stacjonarnym to będzie problem.

A firma trek? Jest godna uwagi? Do 9tys kilka opcji by było. 

 

Edytowane przez dyndun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrz na osprzęt bo to najważniejsze i porównaj jakie hamulce,  napęd,  amory, czy są sztywne osie itp. Canyon sprzedaje tylko wysyłkowo, to raczej nie zobaczysz, chyba że ktoś niedaleko na olx sprzedaje i można podjechać i obejrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie widzisz opcje w fullach treka do 9k :lol: najniższy Top fuel chyba tylko. Ogólnie trek to dobra firma, ramy ok, kiedyś zdobywali klientów dożywotnią gwarancją na ramę, dzisiaj dobre 30% jego ceny to logo i tyle. Jeśli kupować treka to tylko z dobrym rabatem. Od zawsze było tak, że w tej samej cenie można było kupić rower na lepszym osprzęcie m.in. w Canyonie czy YT - głównie przez to, że to marki sprzedające przez neta a nie butikowe jak Trek. A jakieś konkrety co do roweru? Czy chcesz fulla bo Ci się podoba i tyle? W fullu chyba nie uświadczysz innych osi niż sztywne, na pewno nie z tyłu - tylny trójkąt byłby zbyt wiotki, to nie HT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne temat Wam zagłębiony, ale miło się słucha:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upieram się na full bo mam duże problemy z kręgosłupem. Musi być super amortyzacja. Amortyzator tylko z przodu nie wchodzi w grę.Jazda w większości po polnych drogach, lasach iż trochę asfaltu.Ma być to rower na długie lata jak najmniej awaryjny. Budżet do 9 tys max. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, dyndun napisał(-a):

Upieram się na full bo mam duże problemy z kręgosłupem. Musi być super amortyzacja. Amortyzator tylko z przodu nie wchodzi w grę.Jazda w większości po polnych drogach, lasach iż trochę asfaltu.Ma być to rower na długie lata jak najmniej awaryjny. Budżet do 9 tys max. 

Każdy full będzie miał damper powietrzny (te na stalowej sprężynie daleko poza budżetem), im droższy tym będzie bardziej nastawiony na rypankę w terenie bo nikt nie projektuje tego typu rowerów żeby było wygodnie. Więc ja bym nie szukał na siłę zawiasu z jak najwyższej dostępnej półki bo kupisz coś, czego i tak nie będziesz wykorzystywał i na pewno nie zrobi dla Ciebie różnicy "na plus". Do takiej jazdy będziesz miał pół otwarty zawór, warto kupić pompkę do amortyzatorów bo samym ciśnieniem będziesz regulować progresję - a domyślam się, że damper będzie miał być raczej na miękko ale też nie na otwartym bo - przynajmniej wg mnie - nie nadaje się to do jazdy po płaskim, chyba że ktoś lubi się bujać jak lowridery w teledyskach Dr.Dre. Awaryjność zależy głównie od użytkowania więc nie ma podziału na awaryjne/nie awaryjne. Historie pt "znajomemu 10 lat temu w Krossie pękały linki zawiasu" trzeba olać, nikomu nic nie pęka od turlania się po lesie tylko od nie trafienia w zeskok po locie z dużej hopy, gdzie zawias dobił, wybrał ile się dało a reszta przeciążenia idzie w ramę i w ridera. 

Nie wiem jak z gwarancją w takim canyonie ale w razie "W" dużo łatwiej ( w teorii) dojdziesz swojego jak zawieziesz Treka czy innego Speca, Gianta to stacjonarnego sklepu i zagadasz z gośćmi niż będziesz się bawił w pingponga mailowego z jakimś niemiaszkiem 1kkm stąd

Nie siedzę teraz w tabelkach a cały czas zmieniają modele - nie wiem jaką pozycje potrzebujesz na rowerze - czy bardziej pochyloną czy wyprostowaną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pozycji to nie chciałbym leżeć na kierownicy mega pochylony, ale też nie wyprostowany przesadnie jak np na miejskim rowerze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to drugie raczej Ci nie grozi ;) w teorii najlepiej szukać mało hardcorowego ścieżkowca. XC full to maszyny do ścigania się z dość pochyloną pozycją - w treku pomijając supercalibra masz top fuela - który kiedyś był na szczycie jeśli chodzi o fulle xc (dzisiaj jest supercaliber) a dzisiaj nieco poszedł w stronę ścieżkowca ale DNA zostało. Dalej masz Fuel Ex - czyli taki najbardziej uniwersalny i  w niego bym celował ale przepaści między nimi jakiejś nie będzie - chociaż lata lecą i mój Fuel Ex ad 2018 ma np bardziej stromą główkę ramy niż dzisiejszy Top Fuel. 

Płynąc do brzegu - patrząc na Treki i Canyona chyba zachowana jest stara zasada że Treki są bardziej nastawione na sport - długie i niskie ramy, bardziej predysponują do pochylonej pozycji. O ile długości ramy są +/- podobne to Canyon ma wyższą ramę - w teorii powinieneś być bardziej wyprostowany  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, dyndun napisał(-a):

Upieram się na full bo mam duże problemy z kręgosłupem. Musi być super amortyzacja. Amortyzator tylko z przodu nie wchodzi w grę.Jazda w większości po polnych drogach, lasach iż trochę asfaltu.Ma być to rower na długie lata jak najmniej awaryjny. Budżet do 9 tys max. 

 

Niestety (albo i stety) amortyzacja nie bedzie gwarancja wiekszej wygody. Zazwyczaj, (ale to oczywiscie zalezy od rodzaju zawieszenia i mozliwosci jego regulacji) w uproszczeniu, rowery MTB XC sa projektowane tak, aby amortyzowaly konkretne uderzenia, a nie mniejsze drgania, zeby nie bylo strat energii. Odczucie komfortu bedzie dawal rower, ktory bedzie tlumil drgania, czyli mozliwe, ze karbonowa rama bylaby dla Ciebie bardziej odpowiednia niz tylny zawias. 
Najlepiej by bylo gdybys przejechal sie choc kilka km na roznych typach rowerow i sam wyczul, ktory daje Ci najwiekszy komfort w trakcie i po.


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą amortyzacją to potwierdzam. Dopiero jak dam więcej powietrza to zaczyna on jakoś sensowniej działać i to na jakieś udarowe tematy, nagła dziura, krawężnik itp. A tak do komfortu to ani z małym ani z dużym ciśnieniem się nie nadaje. Za to opony tubless, ottoto, nawet lubię czasem w okolicy 1,2 bara pojeździć też miło miękko i wcale nie czuje dużo większych oporów. Na co dzień jednak jadę powyżej 1,5 bara, bywało wcześniej, że 2,5 ale się nie sprawdziło.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.