Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Czas na małe podsumowanie mojego wyjazdu do Calpe... Tym razem bez zdjęć, skoro i tak na bieżąco nimi spamowałem 😉
W sumie jeździłem 8 dni. W tym czasie przejechałem 745 km, choć z mojej perspektywy istotniejszy jest czas spędziny na rowerze - w sumie było to ok. 30 godzin. Jak na początek sezonu, kiedy dopiero zaczynam jeździć na rowerze, to całkiem sporo. Do tego ok. 11 800 m up, a więc norma, którą zazwyczaj wyrabiam na 40 przejażdżkach w swojej najbliższej okolicy 😉
A samo Calpe? Na pewno jest kolarskie i to widać na każdym kroku. Pewnie jeszcze bardziej w styczniu, kiedy zjeżdżają się tu ekipy z World Touru (w tym sezonie było ich w samym Calpe 13). Na pewno komuś takiemu jak mi, kto jeździ na co dzień w płaskopolsce, daje możliwość zmierzenia się z podjazdami. Może nie są one przesadnie strome (oczywiście ścianki koło 18-20 % też tu są), ale dość długie - najdłuższa wersja podjazdu na Port de Tudons to ok. 26 km i to już faktycznie potrafi dać w kość, o czym sam się przekonałem... 
Pewnie do Calpe jeszcze wrócę, tym bardziej, że znajomość z Danielem to dodatkowe możliwości, które zazwyczaj trudno jest uświadczyć. Daniel trochę żałował, że w tym czasie nie ma tu już zawodników Soudal Quick Step, bo być może byłaby sposobność spotkać się z Remco czy Julianem 😉 Tym bardziej, że Daniel jest od tego roku partnerem tego teamu i jego kontrakt zakłada takie możliwości. 
Na pewno następnym razem założę kasetę 11-32. Posłuchałem Daniela, wedle którego tu wszystko da się podjechać na dużym blacie. Może i da się. Ja tak próbowałem przez pierwsze dwa dni i moje kolana nie podziękowały mi za to. Na pewno wiedząc o tym, że jeżdżenia jest sporo, a nie na 2 czy 3 dni, nie będę się w pierwszych dniach "zaginał", bo i taki błąd popełniłem... Na pewno będę też jadł mniej na takich wyjazdach 😉 To w ogóle ciekawa sprawa z jedzeniem, bo tylko jeden z nas każdego dnia jadł coraz mniej - był to Daniel, który twierdzi, że za duża ilość jedzenia obciąża wątrobę, a to nie pomaga w jeżdżeniu... Trochę brakowało mi tego, z czym miałem do czynienia na "kawowym" wypadzie w Karkonosze w zeszłym roku - plików .gpx z trasami, bo tu wszystko było na spontanie i nawet jak coś było planowane, to te plany i tak w czasie jazdy się zmieniały. Mi to nie do końca odpowiada... No i rower mega się sprawował, choć żeby przygotować go do transportu, to potrzebna jest dodatkowa gimnastyka 😉 Swoją drogą, kilka dni temu Cannondale pokazał nowego SuperSixa. Geometria i sztywność ramy jak do tej pory, ale poprawili kilka dziwnych rozwiązań, które ma moja generacja. Ja jednak zostaję przy swoim - rama zdecydowanie mi pasuje, a z czasem rozważę przejście na Ultegrę Di2. Koła Evanlite, na stożku 45 mm też dały radę, choć nie mam wątpliwości, że one jednak najlepiej na płaskim się sprawują. 
Reasumując, Calpe zdecydowanie polecam, szczególnie kiedy pogoda tam dopisuje. My w tym roku zdecydowanie mieliśmy szczęście do pogody. 
Jutro powrót do kraju i zderzenie z rzeczywistością 😉 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrożały te rowerki . 😀😃😄😁

 

 

 

Czy można odczuć różnice z jazdy rowerkiem za 70tys a 30 tys , czy to już tylko gadzeciarstwo ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio

Nie znam się (nie jeździłem rowerem za 70 tys.) to się wypowiem - dla mnie wszystko powyżej 20 tys. zł za tyle dostajesz Ultegre i karbonową ramę to gadżeciarstwo (w którym nie ma nic złego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ze wszystkimi, jak kogoś stać to czemu nie, po to to jest robione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, tessio napisał(-a):

Nie znam się (nie jeździłem rowerem za 70 tys.) to się wypowiem - dla mnie wszystko powyżej 20 tys. zł za tyle dostajesz Ultegre i karbonową ramę to gadżeciarstwo (w którym nie ma nic złego).

 

 

Mam podobne przemyślenia. Ale mówię zapytam 

14 minut temu, satanic napisał(-a):

Jak ze wszystkimi, jak kogoś stać to czemu nie, po to to jest robione.

 

 

Ok

42 minuty temu, tessio napisał(-a):

Nie znam się (nie jeździłem rowerem za 70 tys.) to się wypowiem - dla mnie wszystko powyżej 20 tys. zł za tyle dostajesz Ultegre i karbonową ramę to gadżeciarstwo (w którym nie ma nic złego).

 

 

Ok .to nie kupuje 😀😃😄😁😆😅🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybym to ja miał zaszaleś, ale wydać swoje pieniądze stanęłoby na Canyonie Endurance CF SL 8 Aero. Wygoda geometria, nowa Ultegra di2, świetny ergo kokpit, świetna sztyca, stożki dt - wszystko węgiel. Do tego waga poniżej 7,5 kg (m) jednostronny pomiar, gp 5000 - wszystko za 23399.

Nie ma szans, żebym jako amator odczuł znaczące różnice wydając kolejne 40+ tysięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja nie wiem czy mnie ceny rowerów bardziej przerażają czy śmieszą - odlecieli już wszyscy z cenami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, dla porównania za 35k można kupić nową Hondę Hornet z rozbudowaną elektroniką, quickshifterem etc. a ostatnio motocykle też bardzo podrożały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio

Kiedyś umówiłem się na rower z dwoma kumplami, którzy się nie znali. Jeden jeździ na rowerze za 4 dychy w wypasionych ciuchach, drugi to ultras (trasy 500+) jeżdżący wtedy na Tribanie z Microshiftem. To było niesamowite przeżycie słuchać z boku rozmowy przedstawicieli dwóch obcych cywilizacji próbujących się w jakiś sposób porozumieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mój klasyk czeka na cieplejsze dni 🌞🌞🌞🌞🌞

IMG20220401172450.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




W temacie - Dogma F za 72k.

Miałbym jeden problem - rowerów nie idzie uchronić przed ogólnym zużyciem. Ostatnio podczas mycia napędu spadł mi łańcuch i zarysował korbę, teraz przy wpinaniu trenażera zrobiłem dwa sznyty na tylnej przerzutce, jesienią jakiś dzieciak oparł sobie rower i mam rysę i odprysk w centralnej części rury górnej, odpryski od kamyczków etc. Rower zabezpieczony foliami, używany na asfalcie a i tak zauważalnie dostał po d*pie w pół mało intensywnego sezonu.

Zwykły, prosty rower, którego zakup nie był jakimś wysiłkiem finansowym a i tak mnie to wkurza. Jakbym kupił rower marzeń, to przez pierwszy miesiąc pewnie bym się frustrował, zamiast cieszyć. Oczywiście są ludzie, dla których 70k to drobne i mają zupełnie inną perspektywę.





Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie licząc gleby ,szlifu jakiegos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tessio

Pamiętajcie, pierwsze rysy bolą najbardziej, potem już leci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel kompletował gravela (S-Works) na swoje wyprawy po UK, trzepnął 700 kilometrów i kiedyś w biurze postawił rower i zaczął ściągać torby którymi obwieszony był cały rower, kolega stał się czerwony jak burak i mówi nie… nie… podchodzę a on mówi widzisz to? Wszędzie gdzie miał po spinane te torby paskami karbon przetarty, i to tak dość solidnie. Kumpel strasznie się wkurzył, teraz rozkminki ma jak uchronić te części przed dalszą degradacją. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Londek napisał(-a):

teraz rozkminki ma jak uchronić te części przed dalszą degradacją

folia ochronna. Musiałbym przegrzebać piwnicę i poszukać arkusza jakiej ja folii użyłem, chyba Orafol ale nie dam sobie ręki uciąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przed tym oddałbym ramę na uzupełnienie żywicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minutes ago, trollu said:

folia ochronna

 

 

13 minutes ago, Burns said:

Ale przed tym oddałbym ramę na uzupełnienie żywicy


Przekażę kumplowi, może się uspokoi trochę 😜, szukał roweru kupę czasu… potem felgi, opony itp, itd… potem zobaczył te przecierki i odechciało mu się patrzeć na sprzęt👀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam pooklejanego fulla - cały tylny trójkąt, główny - w newralgicznych miejscach, dolne lagi widelca. Folia ma 2-3mm grubości, dobrze odtłuszczona powierzchnia - folia trzyma (na tylnym trójkącie w kilku miejscach puściła na obrzeżach ale dalej nie poszła - cienkie rurki i chyba słaba aplikacja - moja wina) i ciężko ją przebić. Gravel - oklejona główka ramy pod linkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Razem żeśmy z trollu brali bo jeden z polskich producentów gotowych wycinanek jej używa.

Ja już 3 rowery nią objechałem. dobrze się klei, trzyma wzorowo (w jednym już trzeci rok), w newralgicznych miejscach można kleić podwójnie.

Co najważniejsze, zabezpiecza ponadprzeciętnie, w zasadzie nie wiem co by musiało się dziać i czym, żeby ją przebić, przetrzeć.

Jedyne na co trzeba uważać, że uchwyty bagażników do mocowania na samochodzie potrafią ją pomarszczyć, bo ściągają ją od wibracji.

Najlepiej dać między oklejoną ramę a uchwyt kawałek foli bąbelkowej przed zaciśnięciem uchwytu. Nic innego nie działa, jakakolwiek  tkanina rob to samo.

Nawet jak nie wozi roweru na samochodzie to piszę o tym po to, że kto wie co będą robiły paski od sakw, więc lepiej pod te paski też okręcić w tym miejscu prostokątny wycięty pasek z kilka razy na tej samej zasadzie co się kable izoluje taśmą elektryczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co mają sprzedać i tak sprzedają. W końcu i tak dojdą do ściany, a jak nie to zrobią gravela fulla🤣, zanim ktoś się opamięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alez juz chyba rok temu takowe sie pojawily 😉

 

Topstone Carbon 1 Lefty CANNONDALE Bicycles

Edytowane przez fonfelinni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.