Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, ecipeci napisał(-a):

według mnie L

Nawet patrząc na tą fotę ?

 

 

IMG_3206.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki rower jest na zdjęciu ? i jaki konkretnie model Ty chcesz kupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę revolt 

na focie jest contend ar 

różnica jest praktycznie tylko w wyglądzie tylnego trójkąta i możliwości włożenia szerszych gum 

15 minut temu, ecipeci napisał(-a):

a jaki rower jest na zdjęciu ? i jaki konkretnie model Ty chcesz kupić ?

No jak pisałem wyżej postanowione rozmawiałem z sprzedającym jutro jadę z zamiarem kupna będzie za duży to nie wezmę i tyle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, revolta4 napisał(-a):

Ja chcę revolt 

na focie jest contend ar 

różnica jest praktycznie tylko w wyglądzie tylnego trójkąta i możliwości włożenia szerszych gum 

No jak pisałem wyżej postanowione rozmawiałem z sprzedającym jutro jadę z zamiarem kupna będzie za duży to nie wezmę i tyle .

jak będzie XL za duży to weź L i tyle ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, ecipeci napisał(-a):

jak będzie XL za duży to weź L i tyle ;) 


 

👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia jazda w tym roku. Ujemna temperatura i wilgoć odbiera całą radość 🤭🚴

GarminConnect_20241228-143526.jpg

IMG_20241228_140844.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, revolta4 napisał(-a):


 

👍

 

Zwroc uwage na reach,przekrok i dlugosc gornej rury przy rozmiarze XL. To bedzie woz drabiniasty przy 189cm wzrostu. Gravel/szosa ma byc przede wszystkim zwrotnym rowerem, nawet jesli stawiasz na 'komfort'. Nie wiem skad te teorie w internecie, ze jak chcesz 'komfortowy' rower to rozmiar wiekszy, a sportowy to mniejszy.  Za duzy rower nie bedzie w zadnym stopniu komfortowy, a potem nie ma z czego ewentualnie korygowac ustawienia, bo co, wsadzisz do takiego roweru mostek 50mm ? :P  Dla mnie zdecydowanie L, jak bedzie za krotki to wrzucasz mostek dluzszy, kiere wezsza(fabrycznie jest wsadzona ogromna 460mm) z dluzszym reachem i rower tylko zyska na stabilnosci. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

🫣🫣🫣🫣🫣🫣🫣juz sam nie wiem 

mostek jest aktualnie fabryczny 90 mm można złożyć 70 mm , 20 mm w jedną lub w drugą stronę jest rozsądnie więcej wiadomo że nie , 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta tabelka z gianta mocno orientacyjna.

Na stronie Revolta na Giant Polska masz, po prawej stronie tam gdzie jest wybór koloru,  opcję "Jaki jest mój rozmiar" 

Dobór rozmiaru robiony jest tam na podstawie kilku pomiarów i z mojego doświadczenia typowania są bardziej sensowne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Kamel napisał(-a):

ta tabelka z gianta mocno orientacyjna.

Na stronie Revolta na Giant Polska masz, po prawej stronie tam gdzie jest wybór koloru,  opcję "Jaki jest mój rozmiar" 

Dobór rozmiaru robiony jest tam na podstawie kilku pomiarów i z mojego doświadczenia typowania są bardziej sensowne

Zaraz zerknę 

22 minuty temu, Kamel napisał(-a):

ta tabelka z gianta mocno orientacyjna.

Na stronie Revolta na Giant Polska masz, po prawej stronie tam gdzie jest wybór koloru,  opcję "Jaki jest mój rozmiar" 

Dobór rozmiaru robiony jest tam na podstawie kilku pomiarów i z mojego doświadczenia typowania są bardziej sensowne


 

😖 wrrr

 

 

IMG_3209.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, revolta4 napisał(-a):

 

 

😖 wrrr

 

 

 

Tu nie ma się co irytować, trzeba się rzetelnie pomierzyć a potem jechać przymierzyć do roweru. Siądziesz na L, potem XL i będziesz wiedział, który rozmiar. Biorąc pod uwagę tylko twój wzrost myślę, że L. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, nav napisał(-a):

Tu nie ma się co irytować, trzeba się rzetelnie pomierzyć a potem jechać przymierzyć do roweru. Siądziesz na L, potem XL i będziesz wiedział, który rozmiar. Biorąc pod uwagę tylko twój wzrost myślę, że L. 

Nie irytuje się na nikogo tylko na sytuacje , w sensie jakbym był na środku rozmiaru L czy też środek rozmiaru XL to sprawa rozwiązana .Dlatego postanowiłem jutro mierze się do XL będzie ok to kupuję będzie za duży to nie biorę 

Edytowane przez revolta4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem swój pierwszy nowy rower, Marina Nicasio to też miałem ten dylemat. Niestety popełniłem błąd i wziąłem rozmiar L. Mam 186cm wzrostu, a wg tabelki L’ka była projektowana na 183-190cm, czyli byłem idealnie w środku. Rower był za duży, za długi (górna rura 595 i mostek 90), ledwo skręcał i był strasznie mułowaty. Osobiście uważam że przy szosie/gravelu mostek 90mm to minimum dla stabilnej jazdy. Teraz jeżdżę na Treku w rozmiarze 56 (560 i mostek 100), a i na 54 z mostkiem 120 bym się odnalazł. 
 

Konkluzja jest taka, że mniejszy rozmiar daje lepsze odczucia i więcej fun’u z jazdy. Rower jest bardziej zwarty i dynamiczny, o co chyba chodzi przy przesiadce na konstrukcje z barankiem.
 

Argument, że większy rozmiar jest dla jazdy rekreacyjnej, to opinia producentów rowerów ze słabą rozmiarówką😆

 

Edit: Przy wzroście 189 to chyba bardziej dylemat M/L a L 😝

Edytowane przez Sekcja_Eksploatacyjna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Sekcja_Eksploatacyjna napisał(-a):

Edit: Przy wzroście 189 to chyba bardziej dylemat M/L a L 😝

😳

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, revolta4 napisał(-a):

😳

Widzę zdziwienie, więc pozwolę sobie zauważyć że geometrię obu tych rozmiarów mają najmniejszą rozbieżność. Górna rura to różnica 10mm a REACH to różnica 7mm. Oba rozmiary mają ten sam kąt główki ramy i podsiodłowy. To akurat łatwo można skorygować dłuższym mostkiem. No i na plus ML, normalna długość korby. Nie wiem jaką trzeba mieć szerokość barków, żeby jeździć na 460mm baranku z flarą w rozmiarze XL. 


Kiedyś ramy graveli bardziej przypominały geometrię szosy - rura podsiodłowa była mniej więcej długości rury górnej, a główki tam miały około 140-160mm . Potem Giant stworzył Anyroad’a, gravela (o ironio!) do jazdy rekreacyjnej i już dalej to poszło w stronę „endurance” i ogólnej wygody.  

 

Odkąd ta moda i trendy z mtb wymuszają krótką rurę podsiodłową i długą sztyce, to jest to chyba jedyne ograniczenie mniejszego rozmiaru ramy przy sztycy d-fuse. 
 

Kolejnym minusem mniejszego rozmiaru jest możliwość dotykania przednim kołem o czub buta przy skręcaniu. Ale da się z tym żyć i dużo ludzi tak jeździ. 
 

Nie wiem, czy wcześniej jeździłeś ma szosie albo gravelu, ale głównym powodem zakupu takiego roweru jest szybsze i dalsze jeżdżenie. Aby jeździć szybciej i bardziej dynamicznie pozycja musi być bardziej „sportowa” i nie trzeba się tego bać. 
 

Podsumowując, łatwiej jest kupić mniejszy rower i go wydłużyć mostkiem i sztycą, niż kupić za duży i się rozczarować że nie jeździ szybko 😝

 

Głos rozsądku mówi o tabeli producenta, mądrzy mówią pojeździj na obu i zdecyduj, ja proponuję przejedź się na ML i zobacz jak dynamicznie przyspiesza. Jak nie wystarczy sztycy to bierz L😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Sekcja_Eksploatacyjna napisał(-a):

 Teraz jeżdżę na Treku w rozmiarze 56 (560 i mostek 100), a i na 54 z mostkiem 120 bym się odnalazł. 

Nie wiem jakiego masz treka, ale ja przy 184cm wzrostu nie wyobrażam sobie jazdy na 56, a już napewno nie na 54. Podczas fitingu w oryginalnym Domane zostało wymienione tylko siodełko z 145 na 135, pozostała reszta to tylko ustawienia kątów.


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Teufel26 napisał(-a):

Nie wiem jakiego masz treka, ale ja przy 184cm wzrostu nie wyobrażam sobie jazdy na 56, a już napewno nie na 54. Podczas fitingu w oryginalnym Domane zostało wymienione tylko siodełko z 145 na 135, pozostała reszta to tylko ustawienia kątów.

Jeżdżę na Treku 1500 SLR z 2006r i wtedy Trek w rozmiarze 56 miał zarówno rurę górną jak i podsiodłową 560mm c-c . Nie moja wina że teraz Domane w rozmiarze 58 ma górną 567mm, a podsiodłową 548mm c-t 😉

Mam dosyć długie nogi, przekrok 91cm, wg tabeli nowego Domane jestem pomiędzy rozmiarem 60 a 62 😝

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to taka sytuacja , rower jak nowy , cena zrobiła robotę jak będzie się źle jeździć sprzedam nie stracę , zapomnę , będę żył dalej 😎siodło na focie ustawiłem dla siebie zrobiłem 4km 😀nie wiem co powiedzieć ani dobrze ani źle było ok dłuższa trasa zweryfikuje ,

 

 

IMG_3222.jpeg

IMG_3223.jpeg


 

 

 

 

IMG_3226.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak cena była dobra, to pewnie szkoda było nie brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, revolta4 napisał(-a):

No to taka sytuacja , rower jak nowy , cena zrobiła robotę jak będzie się źle jeździć sprzedam nie stracę , zapomnę , będę żył dalej 😎siodło na focie ustawiłem dla siebie zrobiłem 4km 😀nie wiem co powiedzieć ani dobrze ani źle było ok dłuższa trasa zweryfikuje ,

Swietnie wyszedł 👍 napęd jak nowy. Będziesz wstawiał zaczuapy spd czy zostają platformy?


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Teufel26 napisał(-a):

Swietnie wyszedł 👍 napęd jak nowy. Będziesz wstawiał zaczuapy spd czy zostają platformy?

Ugniatacze mocy są wkręcone jak widać na sztukę , narazie platformy choć mam spd 520 , zobaczymy , 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, revolta4 napisał(-a):

Ugniatacze mocy są wkręcone jak widać na sztukę , narazie platformy choć mam spd 520 , zobaczymy , 

SPD to inny wymiar jazdy, warto nie zwlekać z założeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem założone dwa lata temu ale dla mojej jazdy jakoś się nie sprawdziły wypinanie , wpinanie ciągle a to podejść gdzieś itd i dałem sobie spokój , zalety były , rozpędzanie , podjazdy , itd ale to było 10% mojej jazdy .i postanowiłem wrócić na platformy . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem „tuning „ w rowerku nowym 🫣😁😎

Zdjąłem plastiki

 

 

C94B5793-308D-4BD1-8FA5-0E519BE8C997.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz będzie szedł jak burza 😉😅

Edytowane przez satanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.