Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Guest

Podpieprzyli mi rower, o czym pozwoliłem sobie wczoraj napisać w najodpowiedniejszym do tego miejscu, czyli w Nie jest ok. Teraz czas się otrząsnąć i pomyśleć o zakupie kolejnego, bo rower dla mnie, to podstawowy środek transportu - jeżdżę nim codziennie, do pracy, na zakupy itp. Miałem przez blisko 4 lata Unibike'a Crossfire'a, którego przerobiłem wedle moich potrzeb na rower trekkingowy (bagażnik z sakwami na zakupy, skuteczne błotniki na zimowe pluchy i jesienne słoty, lusterka na miejski ruch, solidne oświetlenie dla kierowców). Służył mi świetnie, przejechałem nim około 8 tyś. km, praktycznie wyłącznie po mieście. Teraz zastanawiam się czy powtórzyć zakup, czy może kupić inny rower. Kusi mnie, żeby zrobić jakąś zmianę.

 

Ostatnio pojeżdziłem wypożyczonym MTB po górach, i bardzo mi się podobało, ale urlop w górach i jazda terenowa, to jedno, a codzienne podróże dom-praca-market-przedszkole, to co innego, więc (przerobiony) cross dla mnie to chyba jedyna rozsądna opcja na dynamiczną jazdę miejską - mam rację?

 

Po stracie roweru i uwzględniając sposób, w jaki rower używam wolałbym nie przekroczyć budżetu 2 tyś (może nie wliczając drobnego osprzętu). Waszym zdaniem kupować nowy, używany, czy może wybrać się do serwisu/sklepu i coś złożyć?

 

Eh... tymczasem muszę jeżdzić po mieście samochodem, czego nie cierpię. No... jest jeszcze opcja rower miejski, ale małe te rowerki, niezgrabne jakieś takie. ;)  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto mój rower. Jest jeszcze plan kilku znian ale na chwilę obecna uważam rower za ukończony.

 


www.opal.za.pl www.brykietlodz.za.pl www.drewno-opalowe-detal.gsi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładnie Ci wyszło. Tylko korba... Trzeba było brać zintegrowaną oś. Nic nie trzeszczy, a przy twojej wadze było by sztywniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

potrzebuję krótkiego mostka, jakieś polecane firmy nie rujnujące kieszeni? Sklepy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak krótkiego? Nie ma większego znaczenia jakiej firmy będzie, byle by był alu

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jakiej długości jest ori - 80mm? Myślę że przynajmniej o połowę krótszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówisz 4 cm... To coś ala mostet enduro będzie?

A po co Ci taki krótki? Jak sie źle jedzie, to rama za duża. Średnio to mostkiem poprawisz

Kieruj się wyglądem i to tyle. Marka to sprawa drugorzędna, jak ma być tanio. Znajdź coś i pokaż tu. Aaaa i kąt mostka.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

kumple mówią że jest ok ale mi też wydaje się że rama jest trochę za duża, niestety tak wygląda kupowanie używek, nie mogłem sobie wybrać rozmiaru a mówili że M będzie za mała  ;)  jak tak patrzę to wg rozmiarówki krossa dla mnie powinna być M/L, w sumie to nawet M. Rowerem mi się jeździ ok ale po karku czuję że coś nie gra do końca. Spróbuję uratować sytuację krótszym mostkiem a jak nie to teoretycznie mam już kupca bo kumpel też szuka xc na 29' a jest wyższy ode mnie więc jemu mój rower pasowałby idealnie. O połowę krótszym mostkiem sylwetkę już podniosę do góry, trzeba spróbować

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak masz założony mostek? Na plus? Czy na minus? To może sporo geometrie roweru zmienić. Spróbuj dać odwrotnie jak masz teraz.

Ja mam teraz ramę w tym gt ( stronę wcześniej pokazany) M, tyle, że damską. To jest chyba 16 cali. Niepamiętam.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz jest na plus chyba - kierownica do góry, jak dam odwrotnie to będzie jeszcze gorzej  :P

w wekend może pojadę do sklepu z rowerami, poprzymierzam się do innych rozmiarów, spróbuję ugrać coś krótszym mostkiem a jak nie pomoże to będę szukał pewnie innego roweru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo samej ramy. Czasem można znaleźć w dobrej cenie. Tak jak ja kupowałem i budowałem cały rower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

budowanie roweru fajna sprawa ale tanio na pewno by nie było  :P  choćby z samej znajomości mojego podejścia - chciałbym coś budżetowego ale nie shit więc pewnie znalazłbym widelec za X kasy ale nieco lepszy były o 50zł droższy więc głupotą byłoby nie dołożyć itd  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy, co się chcę mieć ;) Ale jak się ma małe pojęcie i nie ma zaprzyjaźnionego sklepu/serwisu, to nie ma się co brać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jak ze wszystkim, bez wiedzy na 99% człowiek się natnie. Ja mam za słabą wiedzę odnośnie firm, cen, linii modelowych i tego co oferują

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jeszcze ma się sklep/serwis, który nie pomoże tylko wciśnie kit... A takie sklepy są niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ładnie Ci wyszło. Tylko korba... Trzeba było brać zintegrowaną oś. Nic nie trzeszczy, a przy twojej wadze było by sztywniej.

Właśnie korba jest na liście zmian. Myślałem ze na octalicku dluzej pojezdze. Dziś mi juz konkretnie trzeszczalo. Jutro jak bede mial czas to rozbiore to wycxyszcze i przesmaruje. W sumie nic nie lata, nie ma luzow tylko trzeszczy.


www.opal.za.pl www.brykietlodz.za.pl www.drewno-opalowe-detal.gsi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem. Zintegrowana oś jest bardziej sztywna. Mam taką i polecam. ( korba slx dwa rzędy 38,24)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie przy kasecie 11-36 korba 38-24 raczej nie zda egzaminu. Za maly mlynek. Lubie sobie podjechac na strome wjazdy. 24 za ciężko. Znów 38 za male prędkości na asfalcie. Pewnie zostane przy 40/30/22.


www.opal.za.pl www.brykietlodz.za.pl www.drewno-opalowe-detal.gsi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mały młynek? Gdzie tam. Ja mam słabe nogi, a podjadę pod wszystko.

Przy biegu 38 na 11 mogę z góry dokręcić do ponad 60 więc dość dużo jak na mtb.

Również mam kasetę 11-36

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie przy kasecie 11-36 korba 38-24 raczej nie zda egzaminu. Za maly mlynek. Lubie sobie podjechac na strome wjazdy. 24 za ciężko. Znów 38 za male prędkości na asfalcie. Pewnie zostane przy 40/30/22.

 

38x11 na 29erze to jest sporo ponad 40km/h przy kadencji 90. Są kasety 11-40, nawet 11-42, ale nie wiem czy twoja przerzutka to obsłuży.

 

Generalnie rower wygląda na trochę za mały z tą wysuniętą sztycą i toną podkładek pod mostkiem.

Edited by sirkozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No masz rację. Sztyca w kosmosie i ta wierza z podkładek...

Nie zwróciłem uwagi wcześniej.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wjezdzalem ostatnio na górę Lubań 1200m na 22-36 i bylo akurat. Mysle ze na 24-36 bym sie zaorał. Ilość podkladek pod mostkiem jest fabryczna. Kazdy amor jaki mialem byl tak samo cięty. Tak to wyliczyli inzynierowie z treka ze z moim wzrostem 195cm jest mi idealnie. Mam rame 21,5. Moze 23 byla by lepsza ale to i tak nie spowodowaloby wielkiej rozbicy w wysunieciu sztycy. Rower bylby minimalnie dłuższy.

Suport mi trzeszczy. Mam korbe 40/30/22, zastanawiam sie czy inwestowac w suport czy od razu w sztywna os. Deore 38/24 300zl. Tylko z góry na 40 osiagnalem raptem 64km/h wiec z 38 to juz w.ogole jakos malo. Kiedys mialem 44 i szlo poleciez z.gory.nawet ok 80km/h. Nie wiem co robic.


www.opal.za.pl www.brykietlodz.za.pl www.drewno-opalowe-detal.gsi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 64 bardziej się opłaca złożyć, niż dokręcać. ;)

 

Z supportem, jeśli to nówka, to raczej problemu bym szukał gdzie indziej. Sprawdzić czy dobrze pedały dokręcone czy dobrze dokręcony support i korby do niego. Nie zaszkodzi też dać smaru na gwinty. Octalink to wcale nie jest złe rozwiązanie i te supporty są dużo trwalsze od HTII. Co ciekawe do tej pory używa się ich w rowerach torowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na zębatce 38 z przodu i 11 z tyłu, dokręcam z górki ponad 60 km/h na kołach 27,5 i dość potężnych oponach schwalbe smart sam 2.35

Ja nie mam siły w nogach. W lewej nodzie NIE mam ścięgna Achillesa. Przełożenie 24 na 36 i wyjadę wszędzie. Bardzo duży zależy od pozycji.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.