Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Mamy tu jednego kolegę latającego na facie. Nie pamiętam niku. Pewnie się odezwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to ja. Fata eksploatuje cały rok.

Latem na asfalcie będziesz sie męczył bardziej niż na cienkich oponach ale nie tak żeby nie dać rady. Problem jest inny. Opona do fata to koszt 300-400 zł. Szkoda jej na asfalt.

 

Asfaltu wiec staram sie unikać. Jak planujesz jeździć cały rok i nie tylko po piachu i śniegu warto rozważyć amortyzowany widelec. Na trasach typu enduro czy trail sprawdza sie super. Zimą tez jest pomocny przy ubitym śniegu i szybszej jedzie w dół.

 

Jeździłem na fatboyu speca, sztywnym i amortyzowany, super rower polecam.

 

Generalnie to jest rower do fanu i umiarkowanej prędkości, do ścigania sie nie nadaje bo Cię objadą, choć znam takich co startują w maratonach na faktach i zajmują pierwsze miejsca ale to wyjątki potwierdzające regule. W mieście nadaje sie na dziury, schody i krawężniki. Dla mnie to najfajniejszy rower jaki kiedykolwiek miałem i uzywałem.


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje kolego za pomocną odpowiedz. Trochę mnie zmartwiłeś tym asfaltem. Jak tak sobie pomyślałem na spokojnie to procentowo główną drogą jest asfalt w moim przypadku. Być może ten rower zachęci mnie do częstszego opuszczania takiej nawierzchni ale tak czy siak to w moim przypadku nawet do lasu muszę pokonać jakiś odcinek asfaltowy. Bywają też takie dni że tylko jeżdżę po asfalcie. Ale jest też inna strona medalu a mianowicie to ile ty jeździsz kilometrówm a ile ja. U mnie średnio wychodzi to tak że jeżdżę w sumie rzadko, powiedzmy 2-3 razy w tygodniu i robię na raz  +- 15-20km. Ty piszesz że używasz roweru cały roku wiec myślę ze jeździsz dużo i  korba ci nie stygnie  :D. I tu jest pytanie czy jeżeli ja zrobię powiedzmy  200km w miesiącu jazdą mieszaną to czy szybko załatwię tą oponę czy nie? W obecnym Krosie R3 który używam 2 lata nie widzę specjalnie ubytku bieżnika a gdzieniegdzie nawet cycki jeszcze wystają. Czy ta opona w facie jest jakaś bardziej ścierna? Oczywiście liczę się z wymiana ale żeby to nie było np. po miesiącu. Wiem że te opony nie do końca się pompuje i może tu tkwi przyczyna większej ścieralności na asfalcie? Może na asfalcie należny je dopompować a w terenie spuszczać powietrze. Już sam nie wiem co mam myśleć. Rower optycznie mi się bardzo widzi. Zrobiłem nim kilkanaście kółek po sklepie i nie chciałem zsiadać, tak mi się dobrze i miękko jechało. Hm... pojadę jutro jeszcze raz się przymierzyć i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdzę cały rok tzn. eksploatuje go przez cały sezon. Nie koniecznie dużo kilometrów robiąc w roku. Zimą co weekend lub co drugi trasa całodzienna 30-40 km po górach ok 1000m a latem wybrzeże, plaże bałtyckie, pustynia bledowska i ścieżki typu enduro trails bielsko. Zużywanie sie bieżnika na asfalcie wynika z niskiego ciśnienia na którym sie jeździ i szerokiej powierzchni styku. W głębokim śniegu w górach to ok 0,4-0,5 bara. Na gorskie zimowe warunki potrzebny jest niezużyty bieżnik i wystające klocki gumy aby łapać przyczepność. Dlatego pisałem ze szkoda opony na asfalt. Oczywiście można napompować opony sporo powyżej jednego bara ale zaczynasz sie wtenczas odbijać jak piłka od przeszkód zamiast je płynnie pokonywać. Jak nie planujesz jeździć po śniegu i trudniejszych warunkach to zużywanie sie klocków bieżnika nie będzie miało aż takiego znaczenia. Na startych nieco klockach tez pojedziesz po asfalcie czy szutrem tylko po co fatbike do tego.

 

Jak będziesz miał możliwość wypożyczenia do testów to koniecznie wypożycz. Z tego co piszesz o warunkach w których jeździsz lepszym wyborem mógłby być 27+ z oponami 3 calowymi. To taki sami Fat o właściwościach roweru trailowego. Lepiej sprawdzi sie na asfalcie, nie będziesz czuł znaczących oporów toczenia jak na facie, ale na sypkim głębokim piachu już nie pojeździsz.

 

Mój syn ma takiego speca młodzieżowego na oponach 2.8 cala i jest zachwycony. Jeździmy razem po plażach, lesie i w sumie każdym terenie.

Edited by TeJot

"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, wybieram jednak met forte

Już miałem zamówić... Ale zobaczyłem catlike whisper :) chyba będę jednak miał tego szeptacza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A my dzisiaj z Helu do Gdyni, prawie 80 km :)

W tle zamek w Rzucewie

Ja tyle (80km) to robię tygodniowo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie ładnie. Jak Ci się te hamulce sprawują? Jaki to model?

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób jutro ładną ( w miarę) fotkę, to sobie sam znajdę ;)

 

Na tym zdjęciu migło mi " alfine ". Czyżby jakieś shimano alfine?

Tylko,że ich jest kilka modeli. A ciekawi mnie, bo pierwszy raz takie widzę, a wiedzę rowerową ( tak jak zegarkową i każdą inną) trzeba pogłębiać ;)

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wyżej napisałem. Fotkę jutro wrzuć. Olej mineralny jest w każdych hamulcach shimano ( również w tektro i magurach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.