Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie pokazałeś :) Druga para klamek? Zalatuje rowerem przełajowym. Fajna sprawa.

Trollu, czasowy fat.... Koszmar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano wreszcie :) szukalem natchnienia :)

 

szybki jest bardzo, mam z tylu 105 ktora ladnie chodzi...:)

2  pary klamek, w sumie chyba wygodnie mimo wszystko....

nie wiem czy to normalne czy nie ale tarcze slysze jak hamuje, tak jakby tam brakowalo czegos...mozna sprawdzic to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze wydają dzwięki, ale tylko szumią, czy piszczą?

Hamulce mogą być jeszcze nie dotarte. Ile mają przejechane i jakie tam są okładziny? Są oba tłoki ruchome? Czy tylko jeden?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szumia i piszcza, ostatnio to co dzien jak zaczynam jazde to piszcza... rower nowka sztuka wiec jest za duzo przejechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale podczas jazdy? Czy podczas hamowania?

Jak podczas jazdy, to trzeba wyregulować. Jak podczas hamowania, to albo nie są dotarte, albo są zatłuszczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak podczas jazdy słychać szumienie/ocieranie to często jest to wina krzywej tarczy. Jak piszczy przy hamowaniu - najczęściej okładzina. Kumpel w cubie miał problem - na sucho hamulce wyły i w sumie tylko spowalniały. Na mokro nie wyły ale siła hamowania też bez szału. Wymienił okładziny chyba na metaliczne i mówi że inny świat. Cisza i siła 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heble często wyją jak są tłuste. Wtedy moc też jest marna.

A co do metalików, prawda, moc jest. Pełnej mocy nabierają jak są ciepłe. Czasem metaliki lubią lekko szumieć podczas kontaktu z tarczą, ale to norma.

Natomiast mokre tarczówki podczas hamowania potrafią wydawać tak piękne dzwięki, że się ludzie na ciebie oglądają. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale podczas jazdy? Czy podczas hamowania?

Jak podczas jazdy, to trzeba wyregulować. Jak podczas hamowania, to albo nie są dotarte, albo są zatłuszczone.

podczas hamowania. podczas jazdy jest ok, ale tak jak Ci pisalem wczesniej tez jak jade na tych nizszych, ciezszych biegach to mysle ze cos nie jest doregulowane bo slysze jakby lancuch ocieeral przez przerzutke...(chyba ze tak jest w nowych rowerach) :)

tez 1 klamkomanetka (przednia) jak zmieniam na bieg to fakt zmieni,  ale slysze pozniej ze cos ociera i raz jeszcze musze jakby do konca ruszyc i dopiero wtedy jakby zasskakiwalo,,,.jak to wyregulowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyregulować przerzutki... Kurde nie wiem jak to wytłumaczyć :) znajdź w sieci.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naciąg linki śrubami baryłkowymi. Nie ruszaj śrubek na przerzutce, to tylko ograniczniki. Poszukaj filmiku szajbajka, pojazywał co i jak, ja z telefonu nie znajdę teraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chwila na co? pytam na serio. Przy tubelesach mleko swoje robi i tam gdzie z dętki będzie schodzić tubeles będzie dalej jeździł. Ja mam u siebie zwykłe dętki, jak na razie odpukać bez awarii. Jak opony się skończą to pewnie przejdę na tubelesy. W razie awarii dętka w plecak i jazda

A używałeś mleka? Mleko teoretycznie powinno zakleić dziurę do 2mm, niestety tylko teoretycznie. Wszystko zależy od dziury i miejsca jej powstania i dotyczy to tak samo bezdętki jak i opony z dętką. Najczęstsze defekty są po najechaniu na coś, a tam  jedno i drugie rozwiązanie pracuje najbardziej i bardzo często jest d...a. Jak przedmiot wejdzie pod kątem to jest szansa że mleko klejąc dętkę z oponą zaklei dziurę, przy tubelesach? Kolega złapał mała dziurkę sikał, sikał, aż się wysikał, się wqr...założył dętkę. Nie mogę sobie pozwolić na gdybanie, zadziała, nie zadziała. Mleko to rozwiązanie na chwile jak dla mnie i  tak dętka jest do zmiany, a więc wole to zrobić od razu i mieć problem z głowy. Koszt dętek jakich używam 6 pln + konkretne opony i spokój na całe życie opon, koszt mleka minimum 15 pln i nie zawsze to działa dlatego?

 

 A jakie fajne efekty jak opona pęknie :)

 

 

 

Jakie efekty? W szosie mam 8bar, opony często " dojeżdżam do oplotu" i bywa, że ten się rozerwie, czasem przy pancernych szosowych oplot zostaje już na tyle zmęczony ( średnio dst 20kkm), się rozerwie i efekty są takie że często  dowiadujesz się o zaistniałej sytuacji jadąc na samej obręczy, a w trudniejszych warunkach jest to ciężkie do wyczucia i można zrobić tak nawet  kilka km, bo takie były wybuchy.

 

Oczywiście wybuchów można doświadczyć nawet bez potrzeby jazdy na rowerze, wystarczy założyć  gównianą dętkę. Dziury nie znajdziesz, co najwyżej 2 dętki w oponie ;)

 

To w tym roku styczeń na ilu zakończysz?

 Wygląda dużo lepiej niż mój :P Chce go zdjąć jak się trochę bardziej wiosennie zrobi i przeczyścić - wcześniej nie ma sensu. Do połowy roku go zjadę i założę nowy.

Jak na razie do 2-ch koła brakuje niecałe 2 stówki i może uda się je jeszcze pyknąć.

.

.

.

Tu głównym bohaterem jest wolnobieg ;) Łańcuch jest nówka i tu nie ma co oglądać :)

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozerwana opona z mlekiem... Rower w mleku i kolarz w mleku :)

Na dętce nic strasznego.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podczas hamowania. podczas jazdy jest ok, ale tak jak Ci pisalem wczesniej tez jak jade na tych nizszych, ciezszych biegach to mysle ze cos nie jest doregulowane bo slysze jakby lancuch ocieeral przez przerzutke...(chyba ze tak jest w nowych rowerach) :)

 

Ociera łańcuch o przednią przerzutkę. Klamki Clarisa mają już półbiegi i stosuje się je tu na 2 skrajnych miękkich jak i twardych koronkach. Jeżeli na skrajnych położeniach manetki łańcuch ociera przednia przerzutka jest do regulacji śrubą H lub L w zależności  w którym położeniu to występuje.

Inna sprawa, że z nie wszystkimi tarczami nie shimanowskimi da się to ładnie wyregulować. Z Korbą FSA na kwadrat i Clarisie nie udało mi się do końca uzyskać zadowalającego efektu, na pełnej Sorze było to łatwe do zrobienia i trwało chwilę.

 

tez 1 klamkomanetka (przednia) jak zmieniam na bieg to fakt zmieni,  ale slysze pozniej ze cos ociera i raz jeszcze musze jakby do konca ruszyc i dopiero wtedy jakby zasskakiwalo,,,.jak to wyregulowac?

Pancerz na fajce do zmiany. Poza tym tak patrzę i pancerz wygląda na zbyt długi w tym miejscu, stąd mogą wynikać te problemy (opory w pancerzu).

 

 

 

Rozerwana opona z mlekiem... Rower w mleku i kolarz w mleku :)

Na dętce nic strasznego.

Ano tak, nie używam już mleka to skąd mogłem się domyślić :)

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ociera łańcuch o przednią przerzutkę. Klamki Clarisa mają już półbiegi i stosuje się na 2 skrajnych miękkich jak i twardych koronkach. Jeżeli na skrajnych położeniach manetki łańcuch ociera przednia przerzutka jest do regulacji śrubą H lub L w zależności gdzie w którym położeniu trze.

 

Pancerz na fajce do zmiany. Poza tym tak patrzę i pancerz wygląda na zbyt długi w tym miejscu, stąd mogą wynikać te problemy (opory w pancerzu).

 

 

 

Super dzieki za info. Rower kupilem jakieś trzy tygodnie temu więc wydaje mi się że to chyba nie jest wina mojego użytkowania tylko po prostu nie wyregulowany rower mi dali. teraz wracając z pracy jak hamowałem jak przednim jak i tylnym to był taki pisk ze szok więc tam też coś jest chyba nie doregulowanie no i też nie wydaje żeby to była sprawa związana z moim użytkowaniem. Teraz myślę że może lepiej iść do sklepu żeby mi to naprawił jako ze jest to rower sprzed 3 tygodni i wina raczy leży po ich stronie a nie mojej (tak uważam) co myślicie ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podprowadzić do sklepu i powiedz co i jak.

A jak nie, to potraktuj tarcze benzyną ekstrakcyjną, powinno pomóc.

A jakie były warunki pisku tarczy? Mokro, może jakiś mrozik... Bo jak coś z tego, to tarczówki tak mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podprowadzić do sklepu i powiedz co i jak.

A jak nie, to potraktuj tarcze benzyną ekstrakcyjną, powinno pomóc.

A jakie były warunki pisku tarczy? Mokro, może jakiś mrozik... Bo jak coś z tego, to tarczówki tak mają.

Ok, podejdę w weekend i im powiem co jest. U mnie jest +6 wiec chyba to nie wina mroZu ...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To albo jeszcze nie dotarte albo tłuste, albo nieruchomy klocek źle ustawiony i tarcza wpada w drgania.

Tam nie ma obu ruchomych tłoków? Czy są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ten osprzęt to pisk będzie spowodowany jak ktoś wcześniej wspomniał tłuszczem na tarczach + niedotarte klocki.

 

Niestety bardzo często kupując rowery z sieciówek czy to netowych , czy stacjonarnych rowery są niewyregulowane, koła krzywe itd. Bierze się to stąd, że rowery wypakowywane są z kartonów, składane byle było. Brak laku i 0 jeżeli chodzi o wykwalifikowanie pracowników są takiego stanu rzeczy powodem. Jak rower przyjechał w kartonie, nawet nie był ruszany, zapakowany przez producenta.

 

U dystrybutora powinni zrobić to za free, tylko upewnij się , że zabiera się do tego kompetentna osoba.

 

Z Tribanem miałem podobna przypadłość, wyregulowałem go zaraz za winklem w sekundę, bo nie chciało mnie się wracać do sklepu, a przy następnej wizycie zje..m kolegę że mi ch..wy rower sprzedał. No ale cena ch..wa , to i rower adekwatny, co innego jakby była wysoka :)

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet porządne tarczówki hydro ( szczególnie na metalikach) potrafią się docierać kilkanaście / dziesiąt km:)

Mówię na przykładzie własnych deore xt. Natomiast tłusta tarcza zdarza się czasem nawet z pudełka ;).

Rower jeśli kupowany w sklepie, to powinien być wyregulowany. Hebli nie dotrą, to się samo z czasem robi, ale odtłuścić powinni i ustawić, a i przerzutki porządne wyregulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

póki co czekam na Fathoma

:(

 

 

Jakiś czas temu rozmawialiśmy na temat zabezpieczenie stopy przed zimnem.

Sam zastanawiam się nad ociepleniem swoich kulosów. Butów kupować nie będę a jeżdzę teraz w takich smigałkach wiosennych... Cienka podeszwa. Ocieplacze na zwykłe buty? Czy reklamówka z biedry jak proponował Kaido? Jak reklamówka to jak zakładać :P W but czy na but? Nie śmiać mi się tylko :P

 

Może macie jeszcze jakieś inne patenty. Proszę podzielcie się wiedzą.

Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fathom... Ramę bym wziął, piękna ... Ale taka cena i taki osprzęt, to mowy nie ma. Ten widelec, to kowadło, ale przynajmniej działające kowadło, przerzutka bez sprzęgła niewiedzieć czemu. Heble tylko deore.

Ten rower jest cholernie drogi, ale rama piękna.

A recenzji tego pana osobiście nie trawie.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć na but, zwracając uwagę na reakcję, chyba że do lasu, to bym się z takimi pierdołami nie szczypał https://www.google.pl/search?q=filce&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjykMDU4erRAhWJBZoKHZ1GAgIQ_AUICCgB&biw=1280&bih=687

 

Do poczytania chociażby, fotek nie ma, może i dobrze, ale przy działającej prawidłowo wyobraźni powinno być wszystko oka.

 

http://szosa.org/topic/13326-skarpety-z-membran%C4%85/

 

Ale kolejno przy obecnych warunkach zaczynając od gołej stopy:

 

- Grube 100% wełna

- Plastiki poliester

- folia*

- trampki

 

Ważne! Buty nie mogą cisnąć, zatem kajaki mile widziane.

 

* Jak weźmiesz z Bierdonki , a jeszcze lepiej z Lidla, to można naciągnąć ją na kolana.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolejno przy obecnych warunkach zaczynając od gołej stopy:

 

- Grube 100% wełna

- Plastiki poliester

- folia*

- trampki

 

Ważne! Buty nie mogą cisnąć, zatem kajaki mile widziane.

 

*Jak weźmiesz z Bierdonki , a jeszcze lepiej z Lidla, to można naciągnąć ją na kolana.

Film na stronie, którą wskazałeś super. Póki co zostanę przy opcji skarpety i reklamówka :) Nie będę kupował gumofilców :) Liczę na to, że zdam relację w następnym tyg. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.