Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

A ja mam taki mix SCHWINNA i CUBE ;]

 

 

 

82qg.jpg

 


..,.,..,...♫♪♫♪♪♪♫♫♪..,.,,.,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja piękna maszyna ewoluowała przez lata kilka razy, od roweru strikte do latania, po lekki freeride - aż doszedłem do etapu, któremu bliżej do enduro - trochę zwykłego jeżdżenia, trochę zabawy w lesie, a i też od czasu od czasu trochę zabawy w powietrzu, ale już zdecydowanie na mniej poważnie. 

 

945207_665524093464359_661809199_n.jpg21282_654205741262861_487742346_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kusi mnie strasznie kupna używanego Cannondale Lefty

 

9dsh.jpg

 

Czy ma ktoś takiego i może mi troche powiedzieć o zadowoleniu/doświadczeniu jazdy CC z nim?

albo jesteś zawodowcem i nie liczysz się z kosztami utrzymania takiego roweru, - liczy się waga i osiągi

ale skoro szukasz używanego powyższe zdanie staje się nieprawdziwym,

albo szukasz ładnie wyglądającego roweru rekreacyjnego, na którego utrzymanie, też musi Cię być stać (być może będzie zużywał się wolniej a bezawaryjny okres wydłuży się znacznie)

obojętnie jakby do tego nie podejść, w PL można to porównać do zakupu corvette

poza tym nie próbujmy sami się oszukiwać - praw fizyki się nie oszuka, jednostronne mocowanie ma swoją specyfikę pracy oraz wymusza stosowanie dedykowanych rozwiązań

wszystko traci na wartości, ale spadek z 15/18k zł 5k zł daje sporo do myślenie a ceny części jeżeli pojawią się używki na allegro, również !- najczęściej trzeba targać z USA licząc się z opłatami/vatem

(podobno w 2013 miał się pojawić jakiś przedstawiciel)

Kilka linków:

http://pablogoral.blogspot.com/2012/01/cannondale-lefty-idzie-precz.html

http://www.forumrowerowe.org/topic/125378-cannondale-scalpel-lefty-pierwszy-kontakt/

http://www.bikeholicy.pl/forum/showthread.php/2353-CANNONDALE-z-LEFTY-dobry-wybor

http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,cannondale-flash-hi-mod-2-2011-s-a-v-e-tail:1

 

dla mnie idealne podsumowanie:

"No to już sobie w części odpowiedziałeś.

Dla jednych nietypowość konstrukcji jest zaletą, bo mają coś innego.
Ale jeżeli ktoś ma gdzieś jak co wygląda tylko jak się sprawuje w praktyce, to Lefty może być dylematem.
Nie jeździłem, mogę tylko powtórzyć za przewijajacymi się tu i ówdzie opiniami, że amor pracuje świetnie, ale wymaga częstszego serwisu, a z trwałością bywa różnie.
Serwis - wbrew obiegowym opiniom - niby nie jest taki trudny How To Service Cannondale's Lefty Fork | News | mountain-bike-action - ale kto go tam wi 
No i trzeba pamiętać, że amor amorem, ale jego nietypowość przenosi się też na piastę/koło. To oznacza dwa potencjalne problemy gdyby coś się sypnęło na trasie.
IMO w etapówkach lepiej polegać na typowych i sprawdzonych rozwiązaniach - w sumie ważniejsze jest to czy rower w ogóle przejedzie niż to czy po drodze będzie wybierał liście. "
 
wystarczający argument, żeby tego skądinąd bardzo ciekawego i "dobrego" roweru w PL nie kupić, mimo bardzo kuszących cen 5000zł
 
PS. teraz w innym temacie przeczytałem twoją odpowiedź do mnie, że nie jesteś Polakiem co nie zmienia faktu, że nie wiem gdzie żyjesz, oraz to, że jednostronne mocowanie jest nietypowe i dedykowane...
Podtrzymuję, że nietypowość konstrukcji kusi wyglądem, jednocześnie skutecznie gasi zapał z praktycznego punktu widzenia!
Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeździłeś kiedyś na leftym? Wiesz ile oficjalnie kosztuje serwis na przykład Fox-a? Widziałeś kiedyś rozwaloną przednią piastę z wysokiej półki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem, że do mnie te pytania skoro pod moim postem ?

może przedstawisz swoje argumenty, jeżeli uważasz inaczej, zamiast w takiej "formie"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pytanie było do Ciebie.

 

Po prostu zapytałem bo widzę tylko kolejne powielanie "zabobonów" tej samej ligi co Rolex i dresy.

 

Lefty, to jeden z najsztywniejszych amortyzatorów na rynku. Znając jego konstrukcję można wyciągnąć tez dużo wniosków o jego trwałości i sztywności. Piasta jest tak prostym elementem, że jej awaria jest niemal niemożliwa a na pewno nie bardziej niż w tradycyjnej a może i mniej. Piasty pod Lefty są z wysokiej półki co dodatkowo minimalizuje awarię tego elementu. Moja DT240 ma już siedem lat i jest nadal jak nowa. Serwis amora jest podobnie kosztowny co Fox-a czy DT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a ja bym kupił takiego Cannondale'a dla samego wyglądu, lefty fajna rzecz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnego problemu z zakupem części (w Polsce) do wklejonego modelu roweru z leftym ;) Żadnego.

Całkiem niedawno też sie nad tym zastanawiałem.

Edited by Marcinkowski

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnego problemu z zakupem części (w Polsce) do wklejonego modelu roweru z leftym ;) Żadnego.

Całkiem niedawno też sie nad tym zastanawiałem.

To dlaczego się rozmyśliłeś ? przecież nawet koła nie trzeba demontować do zmiany dętki  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest awi

@burns: do twojego pytania w sprawie mojego obywatelstwa, jestem Niemcem i żyje 6 lat w Polsce. Nadal szukam niektórych końcówek...

 

A teraz do roweru. Ten akurat przeze mnie wstawiony "Lefty" to tylko przykład. Rowery "Lefty", zaleznie oczywiscie od modelu, możesz używane już kupić za ok PLN 6.000 - 8.000. Nowy tez już za 10k-12k. Mój KLEIN był szybkim, sztywnym i lekkim rowerem na wszelkie zabawy. Jeden z najlepszych HT na których kiedykolwiek jeździłem..i miałem go ok 15 lat. Ale to już inna bajka.

 

Wbrew Twojej opinii słyszałem raczej tylko dobre rzeczy o Lefty. Może bardziej w kierunku "musisz sie przyzwyczaić co do niego" ale jak chodzi o sam Lefty to raczej to, co już było mówione, że jeden z lepszych arm na rynku i raczej bez awaryjny. Dlatego interesują mnie opinie użytkowników.

 

Ale nawet gdybym sobie chciał Corvette kupić, pytanie jak sie sprawia a nie ile mnie przegląd lub wymiana sprzęgła kosztuje. Raczej czy muszę je wymienić co miesiąc czy raz na ileś lat / km...to to mi da obraz, tez ekonomiczny. Ale to inny temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dlaczego się rozmyśliłeś ? przecież nawet koła nie trzeba demontować do zmiany dętki  :P

Ale lekko nie rozumiem ;) Czy ja napisałem że zastanawiałem się nad zakupem Leftyego ?

Nie.

Po prostu prowadzę sklep i serwis więc to pozostaje w gronie moich zainteresowań czy są dostępne części.

 

 

mc94.jpg

 

od niedzieli tym.

dzięki Marcin

 

Niezmiennie genialnie się prezentują, szczegolnie modele 1800 i 5100 ;) Cieszę się że Ci się podoba.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra, nieważne (szkoda, że nikt wcześniej się nie udzielał jak kolega zadał pytanie)

to nie temat o tym, jest drugi bardziej stosowny

gdyby były takie fenomenalne, wszyscy jeździliby na nich - mnóstwo firm robi w tych samych pieniądzach

gdyby były takie niezawodne, nie byłby na allegro sprzedawany carbon z nową ramą w ramach gwarancji bo poprzednia pękła - innych producentów też pękają (taka niedoskonałość produkcji i pogoń za odchudzaniem)

świat rowerowy jest tak samo zróżnicowany jak ten tutaj - zegarkowy.

każdy wozi tyłek na czym chce

koniec OT, wracamy do tematu (jak dla mnie MOD śmiało może wyrzucić niestosowne wpisy, zainteresowani przeczytali)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt się nie udzielał bo kolega zapytał o wrażenia z jazdy a nie o kłopoty z serwisem czy niską trwałością.

Z resztą się zgodzę.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

spojrzałem raz jeszcze o co kolega pytał,

zakładam, że CC to skrót od cross country?

no to powiedzmy sobie wprost i niech będzie zaściankowo - w PL taki rower kupuje się do lansu w mieście i prowadzi z Rolexem na nadgarstku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja swojego roweru nie uważam za lans. Od 7lat sprawuje się wyśmienicie mimo ostrego katowania w terenie i tylko dlatego jest ten ani inny, tak złożony. A znam osoby z dużo droższymi rowerami i też nie ma to nic wspólnego z lansem. Skąd te przykre stereotypy?

 

Wrażenia z jazdy na leftym są... ciekawe ;) Ma dość liniową charakterystykę pracy, mimo tłumika od RS-a. Jest, jak już wspomniałem, niesamowicie sztywny. Ale najważniejsze, to wygrać walkę z własną psychiką, bo mózg nie do końca przyjmuje widok połowy widelca za normalny. ;)

Edited by Kadargo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest awi

spojrzałem raz jeszcze o co kolega pytał,

zakładam, że CC to skrót od cross country?

no to powiedzmy sobie wprost i niech będzie zaściankowo - w PL taki rower kupuje się do lansu w mieście i prowadzi z Rolexem na nadgarstku...

Chyba jakiś dzieciak z rolexem na ręku mu grabki zabrał w piaskownicy..wrócimy my do tematu bo inaczej nabija sie zaraz kolejne 1000 bezsensownych postów..

 

@Kadargo: w 100% mówisz o tym co słyszę, co oznacza ze to prawda. A zrozumiałem dobrze ze nawet w cięszkim terenie jest ok i ty go sobie chwalisz?

Edited by awi911

Share this post


Link to post
Share on other sites

spojrzałem raz jeszcze o co kolega pytał,

zakładam, że CC to skrót od cross country?

no to powiedzmy sobie wprost i niech będzie zaściankowo - w PL taki rower kupuje się do lansu w mieście i prowadzi z Rolexem na nadgarstku...

oj nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz ;)

paradoksalnie ten rower nie jest nawet wcale drogi, 

obecnie mam u siebie rowerki elektryczne w granicach cenowych 12-16 tys:

http://www.ghost-bikes.com/bikes-2013/bike-detail/e-hybride-cross-9000/

a do tego kilka modeli Cagua (17-22 tys):

http://www.ghost-bikes.com/bikes-2013/bike-detail/cagua-6591-ei/

Te także służą do lansowania się z Rolexem, szczególnie te z systemem E;i ?? Wszystkie są mega nietypowe, elektryczne Boscha nawet nie mają serwisu ;) Przynajmniej oficjalnego.

Wybacz ale wiele Twoich teorii to wyssane z palca "forumowe bzdury": jakaś legenda o amortyzatorach RST, wychwalanie Krossa pod niebiosa, tylko czekam aż dowiem się że w Kellysach ramy pękają ;)

Też czytam te same wypociny na forach rowerowych z tą różnicą że ja tych rowerów/części dotykam i pracuję z nimi codziennie.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

wcale tak nie napiszę, (nie mam w tym najmniejszego interesu)

zniszczyć można wszystko,

a że czasem czyta (w moim przypadku również widzi) się o rowerach powyżej jakiejś sporej sumy pieniędzy to tylko dlatego, że te rowery naprawdę są katowane i widzą góry.

wiadomo, że jak ktoś się do czegoś uprzedzi, nie kupi tego ponownie (nie wiem czy marek rowerowych nie jest więcej niż samochodowych i zegarkowych razem wziętych :P  - jest w czym przebierać)

najważniejsze, żeby nikomu, nic się nie stało, ramę zawsze kupi się nową, kości raczej nie...

poza tym wielu ludzi, pisze o tym co widzi i nie mają w tym najmniejszego celu wysysać sobie coś z palca i dorabiać teorie

http://narower.blox.pl/html - takie zjawiska da się prędzej czy później dostrzec

naprawdę wróćmy do tematu...

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ot takie wyciskarki:

 

1) Oldi

wyciskarka.JPG

2) Nju z Decathlona

wyciskarka1.JPG


Obydwie spokojnie podchodzą na 50, z tym że powyżej  40-ki jest już niebezpiecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

3 lata temu przesiadłem się zmocno poprzerabianego Trek'a 800 (miałem go od nowości prze 12 lat) na takiego CUBE'a

Rower waży około 9kg i to pomimo ramy 22,5" :) naprawde daje radę na trasie, jak i w mieście ale z SPD na światłach trzeba uważać i szybko reagować bo "gleba" murowana.

 

Na równym asfalcie smiga pod 35-40. Odcinkami z góry spokojnie ponad 70 ;)

post-33408-0-96744300-1373376691_thumb.jpg

Edited by BraWo100

Seiko_BM + GW-9200 + GW-M5610 + Citizen_CB0011-18E + DAMASKO_DC_56 = WNM :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dzisiaj kupiłe do mojej Demy fotelik dla dzieciaka Hamax Kiss. Świetna sprawa. Dzieki Marcin (Marcinkowski) za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to mój sprzęt :) Wheelerem 49 Pro, jeden z moich najlepszych zakupów w życiu :-)

post-55584-1373407703,9062_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do kolegów specjalistów od górali.

Mam Treka Fuela EX5 - to full na 26'' kołach i dość prostym osprzęcie, skok przód i tył 120 mm.

Zamierzam wybrać się w okolice Wisły i Szczyrku, żeby posmakować downhillu (wyciąg Palenica, wyciąg Skrzyczne).

Czy ten rower da radę, czy lepiej pożyczyć coś na miejscu, np jakąś Sodę?

Dodam, że jeżdżę na góralu sporo, ale raczej w nizinnych okolicach, więc na zjazdach nie mam doświadczenia.

 

Pozdrawiam

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.