Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

 Polecanie komuś czegoś o geometrii MTB w miasto i lekki teren to jak polecanie G-Shocka do smokingu lub repliki Rolexa z najtańszym w pełni plastikowym werkiem seiko..wiocha.

Gdzie to jest napisane ? ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i wiocha, ale ja z wieloma moimi kolegami zawsze używaliśmy rowerów MTB a jeździmi głównie po mieście. Po prostu jak nagle przyjdzie nam przejechać przez las albo gęstą trawę to mamy czym! Nie uważam tego za wiochę, po prostu nie lubię tych cienkich oponek, delikatnych ramek i niesprawnych hamulców. Używam Cube Acid'a do dojazdów do pracy na oponach w średnio-ciężki teren i dobrze mi z tym.

Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Od nachylenia rury podsiodłowej (wbrew wszystkiemu nazywajmy to w ten sposób ) zależy sprawność i styl pedałowania. Większy kąt (<73°) sprzyja wysokiej kadencji, mniejszy wspomaga wypychanie nóg do przodu i wolne, lecz mocne obroty korbami"

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,sinus-alfa-wyjasniamy-zawilosci-geometrii-roweru:2

Czyli to co jest trudne na ramie MTB jest proste na cruiserze.

Dane dobre tylko wnioski nieprawidłowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

. Polecanie komuś czegoś o geometrii MTB w miasto i lekki teren to jak polecanie G-Shocka do smokingu lub repliki Rolexa z najtańszym w pełni plastikowym werkiem seiko..wiocha.

Spokojnie kolego w pierwszych słowach naszego listu stało wyraźnie że rozsądnym wyborem byłby trekking a że ja ( ale jak się okazuje nie tylko ja ) wybrałem MTB...no cóż czy czuję się jakbym nosił GSa do smokingu ...raczej SUBa ale od czasów Bonda to nie jest jak piszesz "wiocha" ...a czy jeżdżących po ulicach samochodami z 300 konnymi silnikami też zaliczasz do tej kategorii...ta sama sytuacja...może na codzień są bardziej optymalne rozw,iązania ale za to gdy chcą zaszaleć to nie muszą prowadzić parku maszyn...kto by pomyślał że miłośnicy zegarków są bardziej tolerancyjni od miłośników rowerów...choć z drugiej strony śmiganie z dużą prędkością po chodnikach czy jazda po przejściach dla pieszych wskazują że w tej grupie nie brakuje osobników mających "swoje normy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie logiczne inaczej jest kupowanie czegoś o geometrii MTB i 90% czasu męczyć się ustrojstwem w mieście/ ścieżce, po to by przez 10% czasu cieszyć się rowerem adekwatny do terenu. Kiedy mogę mieć coś o geometrii cruisera/holederki itd. i przez 90% czasu mieć komfortowe warunki i tylko przez 10% się trochę namęczyć na ostrych podjazdach czy zajdach, balansując hamulcem w celu utrzymania środka ciężkości.

Nie ważne dla mnie, jaki osprzęt jest out of box, w przypadku każdego rowera można sobie zamontować co się komuś żywnie podoba. Cruisery nie mają cienkich oponek mogą mieć jakie się komu podobają:
http://www.porhomme.com/wp-content/uploads/2009/02/james-perse-beach-cruiser-bike-white.jpg
http://www.feltbicycles.com/Resources/ProductPhotos/LargeBikes/2013-Rail-Racing-Green-v2-lrg.jpg
http://www.drhofmann.org/actualidad/misimagenes/P11608901.JPG

Mogą mieć prostą kierownice, zaokrąglona, kozią, ostre koło, hamulce nożne, w rolkowe/bebnowe, tarcze, v-ki. Mogą mieć korbe o większym lub mniejszym promieniu - owszem nie wykręci się na tym 120-150 rpm, ale 100 spokojnie i to z większym naciskiem itd.

W całej zachodniej europie do miasta i na wycieczki używa się holederek, w USA cruiserów, chopperów  tylko w Polsce i europie wschodniej jakiś dziwnych konstrukcji (zwykle chińskich i tajwańskich) o geometrii MTB i jedzie na marketingu firm sponsorujących różnego rodzaju Tour de.. 

 

Żeby nie było nie jestem przeciwnikiem trekkingowców, o ile gwarantują podobne ułożenie ciała jak holederki czy cruisery (a są takie zarówno konstrukcji polskiej (reis comfort man)  jak i zagranicznej (giant simple 7, cypress dx). Niemniej jesli myśli się o przyczepce trzeba mieć na uwadze, że troche komiczne wygląda rower w układzie górskim i taki dodatek, chyba bardziej komicznie niż sportowe auto plus camping. Pomijam kwestie związane z montażem przyczepki i częstych zgonów ram po takich zabiegach - bo są różne konstrukcje i czasem ma prawo takie coś działać. Każdy jeździ tym czym mu się podoba i według swoich potrzeb, ale nikt mi nie wmówi - że rower o konstrukcji górskiej lepiej się sprawdza też na płaskim od konstrukcji dedykowanej do relaksującej jazdy po płaskim i lekkim terenie.

EOT

Edytowane przez USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak cruiser ma zwykłą przerzutkę a nie wolnybieg to spokojnie, może mieć te 39/14 czy więcej. Pomijam kwestie że im korba bliżej przedniego koła to tym mocniej można pedałować.

 

Coś tu bzdury kolego piszesz :)

Zobacz sobie jaka geometrię maja rowery czasowe to zobaczysz, że korba z przodu poza wygodą niczemu nie służy. 

O jakiej ty mocy pedałowania mówisz w przypadku roweru na którym praktycznie nie da się przyjąć pozycji stojącej? 

Edytowane przez Bartosz 86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale 100 spokojnie i to z większym naciskiem itd.

Chciałbym to zobaczyć  :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stacjonarnym RPM  http://www.youtube.com/watch?v=okJGiGBupkA

Rowery torowe są robione z myślą o wysokiej kadencji. Nie jest możliwe równe dawkowanie mocy na pedały, łatwiej końcową moc osiągnąć przez zwiększanie i zmniejszanie obrotów.http://blogrowerowy.pl/newsletter/fakty-i-mity-treningu-z-pomiarem-mocy
I
nna rzecza jest wymuszona przez aerodynamike pozycja. http://mathmed.blox.pl/2011/02/Cz-5-Czynniki-wplywajace-na-efektywnosc-jazdy-na.html
 

 

 

 

 

 

Edytowane przez USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawę, że to wszystkie linki w kontekście promocji cruiserów mają tyle wspólnego co duży fiat z tunelem aerodynamicznym? ;)

Edytowane przez Bartosz 86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakaś reklama cruiserów? Próbowałem i na tym się nie da jeździć.


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie promuje cruiserów tylko przedstawiam fakty o pozycji na rowerze, poza tym nie wiem co mają moje linki do promocji i aerodynamiki? Chyba, że zwracasz uwagę na to, że do 16 km/h pozycja czy wyprostowana czy pochylona nie ma wpływu na opory, a do 24km/h ma ale marginalne. To, tak faktycznie tak jest. Niemniej nie sądzę by przekonało to kogoś, kto kupuje rower by dowartościować się tym, że podobnym jeździ Maja Włoszczowska.

eye_lip Ty, patrz a głupi amerykanie i cała europa zachodnia jakoś daje radę.. 


Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam, najmądrzejszy, przeciw wszystkim ;)

Nie pierwszy i nie ostatni osobnik na tym forum.

Ekspresy do kawy też się niczym nie różnią tylko ceną ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie promuje cruiserów tylko przedstawiam fakty o pozycji na rowerze, poza tym nie wiem co mają moje linki do promocji i aerodynamiki? Chyba, że zwracasz uwagę na to, że do 16 km/h pozycja czy wyprostowana czy pochylona nie ma wpływu na opory, a do 24km/h ma ale marginalne. To, tak faktycznie tak jest. Niemniej nie sądzę by przekonało to kogoś, kto kupuje rower by dowartościować się tym, że podobnym jeździ Maja Włoszczowska.

eye_lip Ty, patrz a głupi amerykanie i cała europa zachodnia jakoś daje radę.. 

 

Tylko, że to właśnie cruisery są rowerami które służą dowartościowaniu się - podkreśleniu swojej indywidualności i w tej mierze pewnie doskonale się sprawdzają natomiast wszystko to nie ma nic wspólnego z wydajnością, jakością itp.

Dla mnie czysty lans... a co do wygodnej pozycji na takim rowerze to przyjmowanie wybojów na kręgosłup w pozycji wyprostowanej jak patyk jest mniej więcej tak zdrowe jak przewrotka na tyłek bez zadnej asekuracji. 

Gdyby pozycja na cruiserze miała jakąkolwiek przewagę jakościową i wydajnościową to przypuszczam że już dawno mieilbyśmy przykłady wyczynowych rowerów z taka geometrią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cruiser to rower spacerowy, może byś przydatny do ćwiczenia zmysłu równowagi najwyżej.

Na dłuższe trasy szkoda kręgosłupa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eye_lip Ty, patrz a głupi amerykanie i cała europa zachodnia jakoś daje radę..

Rzeczywiscie, tylko ze w sobotni ranek na pacific coast highway stosunek szosowek do cruiserow to jest conajmniej 100:1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cruiser niczego nie udaje, pseudo MTB tak, Cruiserem nie jeździsz po takich wybojach by mogło sie coś stać z kręgosłupem (tym bardziej ze masz amortyzowane siedzisko), przy MTB wystarczy tylko jeździć po plaskim (pozycja) by nabawić się problemów z kręgosłupem na czele z dyskopatią. Gdyby rozwiązania wyczynowe sprawdzały się na co dzien każdy by jeździł terenówka, wyścigowym, a nie zwykła osobówka itd. Z wyczynówek BMXy mają taką geometrie, są tylko mniejsze (24" cruiser) i downhill'e

 

702028d1359601749t-wmw-2nd-frame-1st-tig

 

pacific coast highway jest trasą przygotowawczą dla profesjonalistów, miedzy innymi śmigają tam chłopaki z Optum Pro Men, ja pisze o zwykłych Average Joe i Jan Modaal..

Edytowane przez USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MOD.Przestańcie prowadzić dyskusję w takiej formie i jeszcze nawzajem zgłaszać do moderacji, bo wyłączę i temat i Was.

Dobranoc. 


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kontekście tej dyskusji ciekaw jestem opinii o moim "bajku" :)

 

czym on w/g Kolegów jest ? wygodny-niewygodny? będzie bolało czy może nie.. ?

 

pytam całkiem poważnie..

 

cz6o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdziłem takim, ale z braku czasu niestety częściej stoi w kącie...

 

9243837921_8851100dee_z.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kontekście tej dyskusji ciekaw jestem opinii o moim "bajku" :)

 

czym on w/g Kolegów jest ? wygodny-niewygodny? będzie bolało czy może nie.. ?

 

pytam całkiem poważnie..

 

cz6o.jpg

Jest przepięknym i mega wygodnym (jak dla mnie ;) vintagem. Co to za przerzutka z tyłu ? 200GS ?


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pacific coast highway jest trasą przygotowawczą dla profesjonalistów, miedzy innymi śmigają tam chłopaki z 

Optum Pro Men, ja pisze o zwykłych Average Joe i Jan Modaal..

 

Mogę Cię zapewnić że zarówno do profesjonalisty jak i zaawansowanego amatora mi daleko :) I takich jak ja to tam jest większość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcinkowski - praktycznie cały osprzęt to stary LX ,hamulce oczywiście cantilevery i "cienkie" piasty :),stery 1" ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.