Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Nie warto.Kup:przyczepka2.jpgmasz super wózek i przyczepkę

To dobre rozwiązanie na długą trasę po dobrej nawierzchni oraz jeśli jedna osoba ma pod opieką więcej niż 1 dziecko... W innym wypadku jednak znacznie wygodniej z fotelikiem. Wszędzie gdzie wjedziesz sam wjedziesz i z dzieciakiem ( górka, furtka itd )

A fotelik dobrze by był na tyle elastyczny, odchylany i wysoki by dziecko które zaśnie miało oparcie głowy.

A powyżej 4 roku życia to już sam powinien jeździć ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites

W foteliku, muszą być chyba przypięte stopy dziecka? Zastanawia mnie właśnie, jak młody człowiek znosi takie coś.

Spoko jest regulacja więc można zostawić dowolną ilość luzu...z drugiej strony podparcie stóp dobrze robi ( jak w foteliku samochodowym - przy dłuższej jeździe warto o to zadbać ) a potzreba ruchu zaliczona za sprawą prętów mocujących fotel...sprężynują zacnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he z opisu wynika że to powińien być trekking ale ja w tej samej sytuacji wybrałem MTB Bo jednak z dzieciakami ( i w foteliku i na własnych kółkach ) lepiej jeździ się na łońie natury. A te kilka razy gdy zjechałem sam z utartych szlaków tylko utwierdziło mnie w słuszności mojego wyboru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMO MTB i trekking odpada, cruisery świetnie sprawdzają się w lekkim terenie jak i na trasie. Kwestia preferencji czy ma być retro czy hi-tech, czy prosta rama w stylu beach cruiser czy coś bardziej wyszukanego z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Trudno polecić konkretny model, nie znając preferencji. Ja po przesiadce z różnych wariantów MTB za grubo ponad 3-4 tyś. nie wyobrażam sobie czegoś innego jak cruiser. 

 

electra_flat_foot.png

Edited by USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMO MTB i trekking odpada, cruisery świetnie sprawdzają się w lekkim terenie jak i na trasie. Kwestia preferencji czy ma być retro czy hi-tech, czy prosta rama w stylu beach cruiser czy coś bardziej wyszukanego z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Trudno polecić konkretny model, nie znając preferencji. Ja po przesiadce z różnych wariantów MTB za grubo ponad 3-4 tyś. nie wyobrażam sobie czegoś innego jak cruiser. 

 

electra_flat_foot.png

MTB do zastoswań innych niż sport ma tylko jedą wadę...choć dość istotną ...pozycja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to geometria cruisera jest dyskwalifikująca. 5km to max co da się przejechać, strasznie to męczące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciezko powiedziec, czy retro czy high tech. Chciałbym poogladac rozne :)

 

Edyta: faktycznie wygodniejsze na dłuzsze dystanse sa jednak trekkingowe. Dodatkowo sa tez jednak bardziej uniwersalne.

Edited by kroll_czarli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to geometria cruisera jest dyskwalifikująca. 5km to max co da się przejechać, strasznie to męczące.

Co meczące?  Jak kręgosłup jest prosty, ręce są odciążone? Kiedy w MTB lędźwie non stop naprężone, plecy zaokrąglone z wysuniętymi ramionami do przodu, cały ciężar przeniesiony na kierownice i nadgarstki. Cruisery sa rekomendowane jako rowery rehabilitacyjne, czego o MTB w dowolnym wariancie nie można powiedzieć. Pewnym półśrodkiem jest holderka, niemniej tu panuje spora dowolność w lokalizacji korby względem siodełka. W trekingowym czy w MTB ma się pozycje która jest właściwa podczas zdobywania zbocza. Jak często zwykły rowerzysta, jadać ścieżka w lesie czy po mieście zdobywa stoki ponad 30 stopniowe? Ciekawym wyjściem też jest rower ATB, wzorowany na układzie korby/siodełka/kierownicy na rowerach cruiser czy holederkach - czego ciekawym przykladem jest kross hexagon 

Edited by USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co meczące?  Jak kręgosłup jest prosty, ręce są odciążone? Kiedy w MTB lędźwie non stop naprężone, plecy zaokrąglone z wysuniętymi ramionami do przodu, cały ciężar przeniesiony na kierownice i nadgarstki. Cruisery sa rekomendowane jako rowery rehabilitacyjne, czego o MTB w dowolnym wariancie nie można powiedzieć. Pewnym półśrodkiem jest holderka, niemniej tu panuje spora dowolność w lokalizacji korby względem siodełka. W trekingowym czy w MTB ma się pozycje która jest właściwa podczas zdobywania zbocza. Jak często zwykły rowerzysta, jadać ścieżka w lesie czy po mieście zdobywa stoki ponad 30 stopniowe? Ciekawym wyjściem też jest rower ATB, wzorowany na układzie korby/siodełka/kierownicy na rowerach cruiser czy holederkach - czego ciekawym przykladem jest kross hexagon 

Rozumiem że kolega sugeruje iż rower trekkingowy służy do zdobywania zbocza... to pozostawię bez komentarza gdyż cała moja zawodowa kariera właśnie legła w gruzach.

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/turystyczne/trekking/visage-white/white#.UfFmxY1M_GE

 

Oczywiście że rowery typu cruiser są męczące, osobiście sprawdziłem na kilku sztukach, Pseudo wygodna i wyprostowana sylwetka nie sprzyja pokonywaniu dużych odległości i nie przekłada się w żaden sposób na efektywność pedałowania. Zgodzę się jedynie że są wygodne typowo dla mieszczuchów którzy z założenia maja zamiar poruszać się po równym. Oczywiście nie dyskwalifikuje to tego typu rowerów, a chętnych na nie mam wielu. Głównie za sprawą emitowanych seriali i mody która dzięki temu nastała.

 

Nie rozumiem też tutaj zależności i celu przesiadki z "MTB za grubo ponad 3-4 tys" na cruisera? Po co kupować mtb za grubą kasę skoro chce się podróżować wygodnie ? Jedno drugie wyklucza, chyba że przeszedłeś na kolarską emeryturę. Nie wyobrażam sobie by ktoś kupował wyczynowy rower mtb a następnie stwierdził że jest niewygodny i kupił mieszczucha czy cruisera.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co meczące?  Jak kręgosłup jest prosty, ręce są odciążone?

Pozycja. Nie da się efektywnie pedałować ani manewrować. A po dłuższym dystansie wszystko boli bo obciążenie jest nierówno rozłożone.

 

Kiedy w MTB lędźwie non stop naprężone, plecy zaokrąglone z wysuniętymi ramionami do przodu, cały ciężar przeniesiony na kierownice i nadgarstki.

Miałeś źle dobraną geometrię i źle ustawiony rower.

 

Ciekawym wyjściem też jest rower ATB, wzorowany na układzie korby/siodełka/kierownicy na rowerach cruiser czy holederkach - czego ciekawym przykladem jest kross hexagon

ATB to rower absolutnie do niczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozycja. Nie da się efektywnie pedałować ani manewrować. A po dłuższym dystansie wszystko boli bo obciążenie jest nierówno rozłożone.

 

 

Miałeś źle dobraną geometrię i źle ustawiony rower.

 

 

ATB to rower absolutnie do niczego.

Absolutnie masz rację we wszystkim. O przydatności i popycie na rowery ATB świadczy ich dostępność w katalogach poszczególnych producentów.


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem że kolega sugeruje iż rower trekkingowy służy do zdobywania zbocza... to pozostawię bez komentarza gdyż cała moja zawodowa kariera właśnie legła w gruzach.

http://www.kellysbik...te#.UfFmxY1M_GE

 

 

 

Temu rowerowi bliżej do cruisera jak trekkingówki -  korba wysunięta mocno przed siodełko, jedyne co typowe dla trekkingowego to kierownica na wysokości siodełka. Czyli kąt natarcia ciała zostaje jak w MTB, jednak pozycja nóg wymusza jeszcze większe zgięcie kręgosłupa. 

 

Oczywiście że rowery typu cruiser są męczące, osobiście sprawdziłem na kilku sztukach,

Napisz dokładnie co w nich jest meczące? naturalna pozycja ciała jest mecząca? Czy fakt, że rower w zamyśle ma pokonywać dystansy tak do 50 km i prędkością nie większa niż te 30 km/h.

 

 

Nie rozumiem też tutaj zależności i celu przesiadki z "MTB za grubo ponad 3-4 tys" na cruisera? Po co kupować mtb za grubą kasę skoro chce się podróżować wygodnie ? 

 

 

Zdecyduj się pierw piszesz ze cruiser jest nie wygodny i podróżowanie jest meczące, a potem sam stwierdzasz ze właśnie MTB z wygodą nie po drodze? 

 

Pozycja. Nie da się efektywnie pedałować ani manewrować. A po dłuższym dystansie wszystko boli bo obciążenie jest nierówno rozłożone.

Jak nierówno, skoro  to naturalna pozycja ciała? to co może w przypadku MTB pozycja jest anatomiczna i obciążenie tak równomierne rozłożone ze łupie w lędzwiach?? Bez urazy ale większej bzdury nie słyszałem. Dokładnie taka sama pozycje mają kierowcy ciężarówek.. to chyba jest wystarczający argument odnośnie zdolności do manewrowania i wygody.

 

 

Miałeś źle dobraną geometrię i źle ustawiony rower.

Geometria wynika z tego jaki to rower. jedyne co zle można ustawić to wysokość siodełka i kierownicy.. która jak sie nie ustawi jest prawie rowno z siodełkiem. korba jest cofnieta do tyłu wiec z musu trzeba sie zapierac o kierownice i korbe przyjmując pozycje pochyloną..

ATB to rower absolutnie do niczego. 

ATB to zdrowy kompromis miedzy wyglądem górala a wygodą i komfortem. Może dla nie ktorych to będzie niespodzianka ale niektórzy kupują rower by sobie pojeździć, rozluźnić się czy przemieścić z punktu a do punktu b. Posługując sie przenośnia można to zrobić hammerem, ferrari czy tez autem wrc. Pytanie po co? Skoro to sa rozwiązania kładące nacisk na mocno specyficzne warunki.

 

Lepiej się spisze w tym celu coś stworzone własnie do tego. A nie (hammer, ferrari, wrc) rower, którego konstrukcja kładzie nacisk na zupęłnie inne rzeczy.

 

Ja bym polecał coś w stylu http://www.kross.pl/pl/2013/city/classico-i , http://www.kross.pl/pl/2013/city/presto lub cruisery z serii Comfort http://www.kross.pl/pl/rowery/turystyczne

Edited by USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinkowski, ty mi lepiej odpowiedz :D

Odpowiedziałem ;)

 

 

Temu rowerowi bliżej do cruisera jak trekkingówki -  korba wysunięta mocno przed siodełko, jedyne co typowe dla trekkingowego to kierownica na wysokości siodełka. Czyli kąt natarcia ciała zostaje jak w MTB, jednak pozycja nóg wymusza jeszcze większe zgięcie kręgosłupa. 

A jednak jest to trekking ;) Nie jest ważne to do czego jest mu bliżej.  Wybacz ale w tym przypadku zdanie producenta>Twoje.

Hahahaha pozycja nóg wymusza większe zgięcie kręgosłupa ;) Wyobraź sobie że przy mich 193 cm wzrostu Visagem czy Lagoonem podróżuje się w całkowicie wyprostowanej sylwetce.

 

 

 

Napisz dokładnie co w nich jest meczące? naturalna pozycja ciała jest mecząca? Czy fakt, że rower w zamyśle ma pokonywać dystansy tak do 50 km i prędkością nie większa niż te 30 km/h.

Oczywiście męcząca jest właśnie ta naturalna pozycja ciała. Podejrzana sprawa, mimo tego że naturalna to wszystko boli, zaczynając od stóp ;) Czy mam rozumieć że cruiserem pokonasz 50 km z prędkością średnią 30 km/h, ? Wolne żarty. ;)

 

 

 

Zdecyduj się pierw piszesz ze cruiser jest nie wygodny i podróżowanie jest meczące, a potem sam stwierdzasz ze właśnie MTB z wygodą nie po drodze? 

Nie ;) To Ty się zdecyduj, przecież to Ty napisałeś i Ty się przesiadłeś na "wygodny" rower.

 

Jak nierówno, skoro  to naturalna pozycja ciała? to co może w przypadku MTB pozycja jest anatomiczna i obciążenie tak równomierne rozłożone ze łupie w lędzwiach?? Bez urazy ale większej bzdury nie słyszałem. Dokładnie taka sama pozycje mają kierowcy ciężarówek.. to chyba jest wystarczający argument odnośnie zdolności do manewrowania i wygody.

Kierowcy ciężarówek nie pedałują. Należałoby Mai Włoszczowskiej polecić cruisera ;) I masz rację większych bzdur dawno na tym forum nie było.

 

 

Geometria wynika z tego jaki to rower. jedyne co zle można ustawić to wysokość siodełka i kierownicy.. która jak sie nie ustawi jest prawie rowno z siodełkiem. korba jest cofnieta do tyłu wiec z musu trzeba sie zapierac o kierownice i korbe przyjmując pozycje pochyloną..

http://www.ghost-bikes.com/bikes-2013/bike-detail/htx-lector-2990/

Fakt, korba jest cofnięta do tyłu ;)

 

 

ATB to rower absolutnie do niczego. 

ATB to zdrowy kompromis miedzy wyglądem górala a wygodą i komfortem. Może dla nie ktorych to będzie niespodzianka ale niektórzy kupują rower by sobie pojeździć, rozluźnić się czy przemieścić z punktu a do punktu b. Posługując sie przenośnia można to zrobić hammerem, ferrari czy tez autem wrc. Pytanie po co? Skoro to sa rozwiązania kładące nacisk na mocno specyficzne warunki.

 

Lepiej się spisze w tym celu coś stworzone własnie do tego. A nie (hammer, ferrari, wrc) rower, którego konstrukcja kładzie nacisk na zupęłnie inne rzeczy.

 

Ja bym polecał coś w stylu http://www.kross.pl/pl/2013/city/classico-i , http://www.kross.pl/pl/2013/city/presto lub cruisery z serii Comfort http://www.kross.pl/pl/rowery/turystyczne

 

Drugi,trzeci i czwarty raz został już wspomniany Kross. Czyżby ukryte działania marketingowe marki ? Nie wiem dlaczego Twoim wyznacznikiem (jako znawcy tematu) jest taki maleńki średniak jak Kross.

Poza tym mówimy o ATB. Gdzie to ATB w Twoich linkach bo linia Trans ma taką samą geometrię i pozycję jak wklejony przeze mnie rower któremu "bliżej do cruisera" ;)

Edited by Marcinkowski

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam przyczepki dla dzieci. Mam chariota, cud miód! Nie czuję jej podczas jazdy wogóle. Sprawdza się w górach, na szutrach, na asfalt się nie wybieram. Nie ryzykowałbym fotelika.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze chciałbym zobaczyć jak z 193 siedzisz na siodełku, które jest na równi z kierownica i sięgasz mając wyprostowaną sylwetkę do kierownicy. Gdyż to by znaczyło ze stojąc z wyprostowanymi rękoma masz je do kolan.  Pozycja w tego typu rowerach jest pochylona, nie ma innej opcji..

navod_velikost_PL_web.jpg

Jeśli dla Ciebie naturalna pozycja ciała jest mecząca to znaczy, że masz lordozę lub inna wadę postawy.

Maja jeździ rowerem adekwatnym do terenu po którym jeździ. Idąc Twoją logiką każdy powinien jeździć autem WRC bo Kubica nim jeździ.. abstrahując od tego, że nie każdy ma umiejętności j budżet. 

Osobiście codziennie na cruiserze (z przerzutka nexus 3) po ścieżce rowerowej w okolu zbiornika robię 40km przy średniej prędkości 25km/h 

Polecam Kross, bo ma dobry stosunek cenu do jakości. Nie wciska na siłę akcesoriów, które zwykłemu rowerzyście są nie potrzebne, gdyż ich możliwości sa wstanie docenić wyłącznie zawodowcy i semi-zawodowcy.

ATB to wszystkie wariancje które nie sa szutrowe i terenowe, jednak dają sobie w tym terenie rade. Na stornie Krossa przy każdym rowerze masz odpowiedni diagram, ktory mówi jak się dany rower nadaje do danego terenu.

Trans nie ma takiej samej geometrii gdyż ma kierownicę na równi siodełka, kiedy by zachować pozycje wyprostowaną musi być spokojnie 10-20 centymetrów wyżej i korba bliżej przedniego koła. Poza tym zauważam, ze inaczej  klasyfikujemy różne typy rowerów -co mnie nie dziwi bo różni producenci też różnie je klasyfikują. Żeby była jasność cruiser to rower z kierownicą (rękojeściami) wyżej niż siodełko i mocno wysuniętą korba przed linie siodełko ziemia (kat podsiodłowy). Jestem wstanie zaakceptować wszystko co trzyma sie tych wytycznych, bez znaczenia czy producent nazwie to ATB, Cruiser, Trekking itd. Wszystkie rowery spelniajace te wytyczne kross oznacza logo sit upright.

 

Edited by USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internet się kończy...gdzie się człowiek nie obróci wyśledzą i dalej wciskać swój marketingowy kit ; )

Nie ma tu jakis normalnych użytkowników rowerów...albo choć lepiej szkolonych sprzedawców...

PS kolego od KROSSa...źle zrobiona segmentacja klientów , jak ktoś nosi Rolexa to jeździ SPECEem albo SCOTTem a nie sukcesorem WIgier 3 ; )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maja jeździ rowerem adekwatnym do terenu po którym jeździ. Idąc Twoją logiką każdy powinien jeździć autem WRC bo Kubica nim jeździ.. abstrahując od tego, że nie każdy ma umiejętności j budżet. 

 

 

Twoja logika jest dla mnie nielogiczna ;) Nigdzie nie namawiam nikogo na wysokobudżetowe MTB ;) Zdecydowanie trochę zajęć z logiki by się przydało.

Też kończę temat bo masz swój własny świat i swój wzór/szczyt rowerowej technologii w postaci Krossa.

Z całą pewnością Kross płaci za te brednie.

Edited by Marcinkowski

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

40km z Vavg 25km/h na cruiserze? Powiem tyle, niezla kolega ma korbe, nie mam wiecej pytan.

Korba bez przesady, raczej trasa optymalna:

 

zaktywowani_11_1304675794.jpg

 

Poza tym polecam http://www.forumrowerowe.org/topic/137228-piasta-wydajno%C5%9B%C4%87-shimano-nexus-3/

 

A jak cruiser ma zwykłą przerzutkę a nie wolnybieg to spokojnie, może mieć te 39/14 czy więcej. Pomijam kwestie że im korba bliżej przedniego koła to tym mocniej można pedałować.

 

"Od nachylenia rury podsiodłowej (wbrew wszystkiemu nazywajmy to w ten sposób ) zależy sprawność i styl pedałowania. Większy kąt (<73°) sprzyja wysokiej kadencji, mniejszy wspomaga wypychanie nóg do przodu i wolne, lecz mocne obroty korbami"

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,sinus-alfa-wyjasniamy-zawilosci-geometrii-roweru:2

Czyli to co jest trudne na ramie MTB jest proste na cruiserze.

 

Twoja logika jest dla mnie nielogiczna ;) Nigdzie nie namawiam nikogo na wysokobudżetowe MTB ;) Zdecydowanie trochę zajęć z logiki by się przydało.

Też kończę temat bo masz swój własny świat i swój wzór/szczyt rowerowej technologii w postaci Krossa.

Z całą pewnością Kross płaci za te brednie.

 

Z całą pewnością brakło argumentów i zaczęło się obrażanie. Bo niby czemu ma służyć taka geometria w rowerze do jazdy od tak, przy osprzęcie rekreacyjnym?. Co do krossa, to nawet nie mam od nich roweru (składak) nie wspominając o pracy u nich, tak więc proszę powstrzymać się od tego kalibru insynuacji. 

Edited by USERNAME

Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z całą pewnością brakło argumentów i zaczęło się obrażanie. Bo niby czemu ma służyć taka geometria w rowerze do jazdy od tak, przy osprzęcie rekreacyjnym?. Co do krossa, to nawet nie mam od nich roweru (składak) nie wspominając o pracy u nich, tak więc proszę powstrzymać się od tego kalibru insynuacji. 

Z całą pewnością nikt Cię tutaj nie obraża, natomiast spokojnie można stwierdzić że pojęcie o temacie masz mierne. I jak widać nie jest to tylko moje zdanie.

A co do argumentów to przeczytaj jeszcze raz co sam napisałeś i co napisałem ja. Nikt nie neguje Twojego zdania w tej kwestii gdyż są to Twoje subiektywne odczucia. Jak można to negować ? Zastanawiające jest jednak to że kreujesz się na bardzo świadomego użytkownika rowerów a jednak dałeś się wpuścić w maliny tym MTB ;) by następnie przesiąść się na "wygodnego" cruisera. 


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie sa moje subiektywne opinie - dokładnie takie same informacje znajdziesz w katalogach firm produkujących różne rowery, a nie tylko górale i szosowce, które w cenie do 2 tyś. to się co najwyżej nadają do gablotki, bo ani w tym w miasto ani w teren.
Z mojej strony EOT, bo nie mam zamiaru odpowiadać na chamskie zaczepki okraszone butą. Polecanie komuś czegoś o geometrii MTB w miasto i lekki teren to jak polecanie G-Shocka do smokingu lub repliki Rolexa z najtańszym w pełni plastikowym werkiem seiko..wiocha.


Naj­pierw cię ig­no­rują. Po­tem śmieją się z ciebie. Później z tobą wal­czą. Później wyg­ry­wasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.