Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Mariusz

Vienna regulators "REMEMBER"

Rekomendowane odpowiedzi

:huh:  :ph34r:  ;)

Edytowane przez LESKOS

Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co, nieco cofnę wiedeńskie dane braci Resch. O dwa lata, do 1801 roku. Wówczas Gebruder Resch handlowali lnem.

post-6402-0-48230700-1499978262.jpgpost-6402-0-94991700-1499978269.jpgpost-6402-0-11421600-1499978277.jpg


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytał bym ale hmm...

W  1801 Polskiego nie znali ?  :rolleyes:

 

Swoją droga plusem awarii pw jest poznanie tych Waszych podstolikowych wymian informacji. 

Takie dane jak o tym Lnie chyba w najgłębszych czeluściach sieci są ukryte. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaś wg Wiener Zeitung, w roku 1795 w Wiedniu mieszkał Lorenz Resch, który był...masarzem.

post-6402-0-28768100-1499978929_thumb.jpgpost-6402-0-92809200-1499978934_thumb.jpg


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valentin Resch, zegarmistrz w 1819. Lista konskrypcji. Później (1847) pojawia się osoba o tym imieniu również w listach powinności wojskowych. Jeżeli to on, miałby 53 lata. Rezerwa? Edit. Urodzony w 1826 - inna osoba.

post-6402-0-95894500-1499979918_thumb.jpgpost-6402-0-46239600-1499979923.jpg

Edytowane przez tarant

Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątek Valentina Rescha jest ciekawy.

Nie mieszkał w Wiedniu  a w miejscowości pod Wiedniem - Laimgrube.

To był rok 1819 - w 11 lat później - w 1830r przyłączono miejscowość do Wiednia.

I nic by w tym nie było ciekawego, gdyby nie fakt, że to bardzo mały obszar - obecnie kilka ulic w centrum Wiednia.

Ale główną ulicą Laimgrube jest ... Mariahilferstrasse z numerem 61 w samym środku.


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wróćmy do pierwszego zegarowego adresu Lorenza Rescha z 1861 roku. To Wienstrasse 74, wkrótce przemianowaną na Magdalenenstrasse. W Laimgrube. Myślałem początkowo, że była to fabryka F.X. Wurma. Ale nie. Ta mieściła się po drugiej stronie Dunaju.

post-6402-0-28826600-1500056719_thumb.jpg

Jest możliwe, że ów zapomniany członek rodziny miał tam swój warsztat. W 1860 był on wystawiony na sprzedaż "z powodu śmierci", przez trzydzieści lat pozostające pod opieką "jednej ręki".

post-6402-0-59346000-1500057575_thumb.jpg

Edytowane przez tarant

Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wróćmy do pierwszego zegarowego adresu Lorenza Rescha z 1861 roku. To Wienstrasse 29, wkrótce przemianowaną na Magdalenenstrasse. W Laimgrube. Myślałem początkowo, że była to fabryka F.X. Wurma. Ale nie. Ta mieściła się po drugiej stronie Dunaju.

 

Jest możliwe, że ów zapomniany członek rodziny miał tam swój warsztat. W 1860 był on wystawiony na sprzedaż "z powodu śmierci".

Magdalenenstrasse. i Laimgrube ?

Czy aby na pewno ?

 

Wg mnie w Laimgrube jest Mariahilferstrasse ( obie jej strony ) i zaraz za tym się obszar kończy.

 

https://www.google.pl/maps/vt/data=QyxV9XUbCwSzWZO2iEnsqhGU-x08GDbVVNBLDB1phh3P1Rt7vEgOLaDSm2b8Nks4NXnPehmPfzJHWljwObPhy0K82YHoWv_GUT2PqTtHmAoMZUNavBH3camGzJ9yjFOTCo91LQ3vINw3ciWEkX8aZFn5QR9zyASWJGf5yJ4MXZ43gLwgA1Ts8_F4usaLmaRhcdKayu6V0Na1y9boMmOClg

 

 

A tak na boku  - jak rozumiem Valentin Resch urodził się w roku 1795

Edytowane przez Mariusz

Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Mariahilferstrasse raczej ledwie wnika w Laimgrube.

Zobacz. 1830 (plan jest odwrócony, nie jak na współczesnych mapach).

post-6402-0-22501100-1500058297_thumb.jpg


I już po reformie administracyjnej w 1862.

post-6402-0-07663500-1500058749_thumb.jpg

Edytowane przez tarant

Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CO pokazują  te ryciny ?


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej są podwiedeńskie wsie, w tym Laimgrube na żółto, na drugiej - cały Bezirk (dzielnica) Mariahilfer. Widoczny jest kanał (Wien Fluss), zasypany po jakichś 20 latach, który mógł być źródłem napędu dla rzeczonej fabryczki. Na Mariahilferstrasse trzeba już parę było zastosować.

Edytowane przez tarant

Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno wyczuć podział z pierwszej ryciny - coś nie pasuje.

Laimgrube  jest pokazane z innym "tworem" Mariahilfe czy go niejako "obejmuje" ?

Na drugiej  Laimgrube zniknęło ?

Nie wiem, czy to ważne, ale skoro Valentin najwyraźniej mieszkał gdzieś w tych okolicach... może kiedyś uda się ustalić precyzyjniej adres   ;)

Edytowane przez Mariusz

Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest OK. W 1830 Laimgrube było osobną miejscowością, objętą wspólnym nadzorem policyjnym (w ramach "rejonu" Mariahilf).

Tylko względem późniejszych map to powinno wyglądać tak (Wiedeń jest "w prawo"):

post-6402-0-56304100-1500066014_thumb.jpg

Wienstrasse była główną ulicą tej wsi/miasteczka. Po 1862 włączono ją/je do dzielnicy Wiednia Mariahilf. Obecna Mariahilf obejmuje znacznie miniejszy i inny obszar.

Zdjęcie budynku przy Wienstrasse 74 (wyburzonego przy okazji zasypywania kanału) już zamieszczałem:

post-6402-0-79234800-1500066456.jpg

Edytowane przez tarant

Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś na forum dysponuje zdjęciami mechanizmu napędu od Rescha? Mechanizm powinien posiadać MPZ i niski numer seryjny. Nie chodzi mi o wywołanie dyskusji co kto rozumie przez  niski numer seryjny  ;) . Zdjęcia są mi potrzebne w celach edukacyjnych  :).  Chodzi mi o zdjęcia tylko i wyłącznie samego mechanizmu napędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Życzliwie ( podkreślam, bo krótko chcę napisać - może być różnie rozumiane ) :

Dokładnie o co Ci chodzi - mechanizm jest trójwymiarowy a zdjęcia dwu.

 

Wczesny tzn  z łożyskiem nastawnym ?

Gdzieś w wątku jest mechanizm bez przedniej płyty.

Jak chcesz zobaczyć MPZ to Janek robił zdjęcia - też są ( a były przynajmniej ) w wątku.


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... czyli wszystko po staremu na forum ;)

Zdjęcia mechanizmu napędu to nie pojedyncze zdjęcie mechanizmu napędu a więc?

Wystarczy, że będzie to mechanizm w numeracją seryjną jak chodzik,który masz od Krzyśka. Nie interesuję mnie zapadka mechanizmu przeciwzapadkowego, tylko sam mechanizm napędu.

W zasadzie na tym etapie nie ma dla mnie znaczenia czy będzie to mechanizm chodzika czy mechanizm zegara z biciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, czyli chodzi Ci o fotki bębna napędowego? Bo co rozumiesz pod pojęciem "mechanizm napędu"?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, bęben to tylko element mechanizmu napędu, jak obciążnik lub linka. Bo co rozumiesz pod pojęciem "bębna napędowego"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mechanizmie zegara takiego jak produkt firmy Resch wyróżnia się następujące przekładnie: napędowa, czyli tak naprawdę bęben napędowy ze swoim wieńcem zębatym, który zazębia się z przekładnią chodu, składającą się z kół: minutowego, pośredniego oraz wychwytowego. Pod tarczą znajduje się przekładnia wskazań złożona z ćwiertnika osadzonego na osi minutowej, koła zmianowego oraz godzinowego. Elementem przekładni napędowej może być jeszcze zapadka MPZ... W mechanizmach miesięcznych, w skład przekładni napędowej, wchodzi jeszcze koło pośrednie pomiędzy wieńcem zębatym bębna napędowego a zębnikiem koła minutowego..


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm napędu to napęd + naciąg i tyle.

Napęd:

- obciążnik

- struna lub linka

- bęben

 

Naciąg:

- koło zapadkowe

- zapadka

- koło przeciwzapadkowe

- przeciwzapadka

- chwyt wałka naciągowego

Edytowane przez Młot Thora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to jest "chwyt wałka naciągowego"?

Bęben napędowy mechanizmu z naciągiem obciążnikowym składa się z:

osi bębna z osadzonym na stałe bębnem linowym z kołem zapadkowym, zapadki osadzonej na wieńcu zębatym bębna napędowego w sposób umożliwiający jej zapieranie o koło zapadkowe , wieńca  zębatego, który zazębia się z zębnikiem koła następnego w przekładni.

Jeśli bęben wyposażony jest w MPZ to jeszcze te elementy, które wymieniłeś czyli przeciwzapadka oraz koło przeciwzapadkowe lub wieniec przeciwzapadki... :)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie, czy może zespół przeciwzapadkowy składa się z trzech podstawowych elementów:

1- Koło przeciwzapadkowe 

2- Przeciwzapadka

3- Sprężyna - to bardzo ważny element o którym nie wspomnieliście.  :)

 

Edit. No i jeszcze chciałbym jedną informację bardziej sprecyzować. :)

 

Zębnik na osi minutowej zaliczany jest jeszcze do przekładni napędu.  

Natomiast koło osi minutowej, to już przekładnia chodu. 

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na zdjęcia mechanizmu napędu Rescha, bo odbiegliśmy od tematu :)

 

Oczywiście Marianie, jeszcze sprężyna :)

Edytowane przez Młot Thora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK - rozumiem z Twoich wypowiedzi, że potrzebujesz  zdjęć w stylu dokumentacji technicznej - każdy element napędu w 3 rzutach.

Takimi zdjęciami niestety nie dysponuje -  nie robiłem aż tak dokładnych dokumentacji. :(


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.