Jeśli numer przesyłki jest formatu "XX123456789 CA" to powinien to być EMS (Pocztex), w Polsce link do śledzenia poniżej. Czasem zagraniczna strona śledzi do granicy + potem tylko info o doręczeniu, druga od granicy do doręczenia. Czasem obydwie pokazują nieco różne wydarzenia.
https://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/
Jeśli numer ma same cyfry, to coś w rodzaju poleconego, prawdopodobnie nie będzie śledzona w Polsce.
O ile dobrze odczytuję tabelkę, to Poczta Polska zawiesiła wysyłkę EMS do Kanady, więc i prawdopodobnie odbiór stamtąd. "Obecnie usługa EMS realizowana jest wyłącznie do Danii, Estonii, Finlandii, Litwy, Łotwy i Niemiec.".
https://www.poczta-polska.pl/poczta-polska-ponownie-rozszerza-mozliwosc-wysylania-przesylek-zagranicznych/
Z drugiej strony wysyłka do Polski jest przyjmowana w Kanadzie:
https://www.canadapost.ca/cpc/en/our-company/news-and-media/service-alerts.page
Reklamację składa nadawca tam gdzie nadał przesyłkę. Zagraniczna poczta następnie sprawdza przesyłkę, jeśli przekazała ją do Polski to prosi PP o pomoc - kontaktują się np. z pytaniem czy przypadkiem nie otrzymało się jednak tej przesyłki, odpowiedź przekazują do poczty nadawcy. Podejrzewam że z powodu sytuacji pandemicznej proces może wyglądać inaczej.
Ja bym:
1) sprawdził na polskiej stronie jak wygląda śledzenie numeru (EMS lub polecony)
2) zadzwonił do PP zapytać o odbiór przesyłek przychodzących (EMS lub polecony, w zależności od twojego numeru) z Kanady - czy odbywa się, jakich opóźnień oczekiwać (po stronie PP ale i celnej) itd, bo nie jest to jasne z tego co publikują na stronie.
3) jeśli przesyłka czeka u celników, zadzwoń tam i zapytaj jakie obecnie są opóźnienia