No powiedzmy że "kolega" Kacperek nie chce być zbyt nachalny w przypominaniu o swoim istnieniu i być może krępuje się odesłać naprawiony i opłacony materiał. Skromność to naprawdę rzadka cecha w obecnych czasach, a jak widać cierpliwość jest cnotą którą należy pielęgnować. Czy ktoś jeszcze pielęgnuje ja zbyt długo?
To nie wakacje to kwestia ponad półtorej roku, a tu naiwnie czekam że odpisze, oddzwoni, że to pomyłka, że na pewno już kończy....🤣 Kolega Kacperek zapomniał o nie odpisuje a zagląda na forum...
Szukam chętnego który podejmie się naprawy dwóch mechanizmowi Molni
1. Niska 15 kamieni uszkodzony balans
2. Wysoka balans działa w cały świat najszybsza mołnia na świecie i dobrego problem z układem tiretu blokowanego wciskiem.
Najważniejsze wymaganie, będzie odpowiadał na wiadomości, zrobi i odeśle za ustaloną kwotę i nie zniknie jak jeden z forumowiczów z kasą i trzema mechanizmami. 🤔
Ty jak zawsze w formie....
Ponieważ mam nieznośny sentyment do starych tarcz z rozbitych, zniszczonych kieszonek i mechanizmów Mołni, wiedziałem że muszę to zrobić.
Stara porcelanka 38,8mm została wyposażona w mosiężny mechanizm 3602 ze złamaną osią sekundową, kupiony na giełdzie staroci w Kielcach. Do tego "złota" koperta i tak wyszło...
Osobny post bo sprawa inna.
Potrzebny fachowiec który wymieni oś balansu w niskiej 15 kamiennej Mołni, to problem klasyczny.
Drugi problem w wysokiej 18 kamiennej balans pracuje jak szalony moc o śpieszy i nie reaguje na regulacje, do tego wypracowany gwint trzymania wałka w tureckie, może ma ktoś taką część?
Ktoś się podejmie?
Potrzebny fachowiec który wymieni oś balansu w niskiej 15 kamiennej Mołni, to problem klasyczny.
Drugi problem w wysokiej 18 kamiennej balans pracuje jak szalony moc o śpieszy i nie reaguje na regulacje, do tego wypracowany gwint trzymania wałka w tureckie, może ma ktoś taką część?
Ktoś się podejmie?
Pytanie odnośnie mechanizmów Mołni.
W 18 kamiennych mechanizmach wysunięcie wałka nastawnego odbywa się przez delikatne wykręcenie śruby blokującej na układzie tiretu w starszych, lub wciśnięcie kołeczka który powoduje uniesienie sprężynki blokady.
Układy tiretu są podobne ale czy takie same? Kupiłem mechanizm w którym jest sprawny balans ale jest problem z wałkiem. Po otwarciu, zdjęciu tarczy okazało się że pęknięty jest element trzymający zębatki. Rozebrałem podmieniłem na element zapasowy ale z mechanizmu blokującego wałek śrubką i... Wałek nie działa. Czy w obu wersjach ta część jest różna? Wydawało mi się że ta złamana jest nieco węższa. Ale może mi się wydawało. Może ktoś coś podpowiedzieć?
EDIT:
Układ tiretu jeśli idzie o elementy, w obu wersjach jest różny, dzisiaj potwierdziłem.
Przypomnę się i taka przeróbka.
Koperta na śrubki kupiona jako szrot na giełdzie
Mechanizm znany 6497
Tarcza ze zwłok szpindlaka wyczyszczona i spasowana.
Testujemy.
Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.