Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Guest andree

ACzS-1 moja mała kraina szczęsliwosci

Recommended Posts

A ja pozazdrosiciłem Jackowi tego zagara i kupiłem sobie taki:

 

:shock:

Owmorrrrskiefale...

To chyba jednak prawda, że oni mają coś inaczej z prawą półkulą mózgu.

 

J. :mrgreen:


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda nie tak piękny jak wasze ale... trafił mi się ostatnio taki dziwoląg...

Myślę , że z pojazdu wojskowego. :?:

 

f2f67c2520fe0341.jpg

 

5ea3343cdd8fb174.jpg

32ffcaabf58d6f94.jpg

 

Duży pierścień nakręca mechanizm a widoczne na drugim zdjęciu małe koło zębate nastawia wskazówki. Ponadto jest fabrycznie wybity nr 10-72 (niewidoczny na foto) i ręcznie naniesiony nr obok tarczy :25447 (również niewidoczny na foto :neutral: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłbym wdzięczny za ewentualne naprowadzenie mnie co to za zegar :shock:

Niestety ostatnio miałem wiele innych zajęć :sad: i nie miałem czasu zajrzeć na forum. Gratuluję nabytków :wink: Jutro postaram sie obejrzeć werk i wtedy może więcej będzie sie można o tym zegarze dowiedzieć bo wkleję foto. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Mam taki sam.Gdzieś na forum są zdjecia.Jacek pisał ze on nie wyglada jak wojskowy i raczej sie zgadzam ze to jakis cywil jest.Najprawdopodobniej z ruskiej ciężarowy ...z Kraza albo podobnej.Jak na wojskowy to za lipna konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to nie wygląda na rosyjski wyrób. Szybciej NRD albo Czesi.

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym obstawiał, że to jakiś Prim lub Ruhla. Mam do was takie pytanie, czy można w jakiś bezpieczny sposób zatrzymać zegar czołgowy. W tym moim który jest zabudowany w tworzywie chcę trochę poczyścić mosieżne cyfry. Tylko, że on sam z siebie może się zatrzyć za około 2 tygodnie, a omijać pracujące wskazówki to ja nie dam rady :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Aronus.Zdemontowałbym balans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Jacek chyba jest jasnowidzem :shock: Nabyłem tego dziwoląga w Czechach ...

a tak wygląda po odkręceniu tarczy :

 

ad74cb0aad0cf249.jpg

 

jednak i tak mi się podoba, pomimo ,że chyba jednak nie jest z pojazdu wojskowego.

ostatnio uratowałem od zagłady zegar z samochodu "Warszawa" choć jak pamiętam za młodu widywałem takie też w autobusach tzw.niebieskich ogórkach. Jest na 12v i ma "+" na obudowie !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Jesli ma plus na obudowe to znaczy ze pochodzi z Zuka.Plus na blache miała jeszcze Syrena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Żuku to raczej nie był... chyba za duży. Ma 12 cm średnicy ! Ja pamiętam ten kształt

z autobusu ! Nawiasem mówiąc ma ciekawą sygnaturę na tarczy " Łódka z wiosłem ,w której jest...zegar " :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli Łódzka Fabryka Zegarów - obecnie "Mera - POLTIK".


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Na pewno z zuczka :wink: Kurcze temat o wojskowych zegarach robi sie rozciagliwy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość zegarów jest opisywana jako 2- (lub więcej) dobowe ze względu na dopuszczalną dokładność chodu. Czy istnieją jakieś normy dokładności chodu w tym czasie ?

Mój np. aktualnie przyspiesza +4 s w pierwszej dobie, 0 w drugiej...


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
No Jacek chyba jest jasnowidzem :shock: Nabyłem tego dziwoląga w Czechach ...

a tak wygląda po odkręceniu tarczy

 

Ciekawe: kształt półmostka balansu jest taki sam, jak w ACzS-ach. Albo JLC miało aż tak szerokie koneksje :smile:

 

ostatnio uratowałem od zagłady zegar z samochodu "Warszawa" choć jak pamiętam za młodu widywałem takie też w autobusach tzw.niebieskich ogórkach. Jest na 12v i ma "+" na obudowie !

 

Jeżeli ma obudowę z blaszaną podstawą to z "ogórka"? To była fajna konstrukcja: łódzki chodzik z przystawką balansową, naciąg elektromagnesem. Byla też stara wersja (z lat 50) z otwieraną szybką i naciągiem kluczykiem.

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wracajmy do wojskowych...

 

8c86a4587afff306.jpg

 

2a953ad4d4004f1e.jpg

 

Nie jest niestety w tak dobrym stanie jak Twój Aronus ale... pozazdrościłem Ci :cool:

Jest chyba wodoodporny bo na tylnym deklu uszczelka i pod pierścieniem przy szkiełku również. Chodzi pięknie i nie mam nawet zamiaru sprawdzać wnętrza . Ma plomby na śrubach mocujących dekiel. Musiał być w jakimś "wodołazie" :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i werk jak na zawołanie :wink:

Ja bardzo lubię gdy mają sygnatury.. Nawet naręczne najbardziej lubię te "stare"

Chodzi o np. 1-49 (pierwszy kwatrał 1949) Domyślam się , że to nie zawsze zgodnie z

prawdą :cool: gdyż mogli je złożyć puźniej ale dla mnie to zawsze

" namacalny dowód" ,że nie był wyprodukowany wczoraj....

 

Jacek , jeśli (wracając do samochodowego :wink: ) znajdę podobny z lat 50 nakręcany !

Na pewno przygarnę :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andree, to jest na prawdę werk z zegara wojskowego? Albo to jest werk z cywilnej molnii, albo w latach 80 jakośc wykonania pogorszyła się. Chociaż w tym cywilnym zegarze z 1958 w tworzywie, który pokazywałem wykonanie jest super :shock: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Tak z wojskowego i widac ze wyglad podupadał :sad: nie sadze by jakosc sie pogorszyła ale przestali dbac o detale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Tez filowałem na ten zegar ale uznałem ze na pewno nie jest lotniczy ani wojskowy i sobie odpusciłem.Moze to byc zegar samochodowy a najpredzej z jakiegos starego jachtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, możliwe że z jachtu! Tym bardziej trzeba go będzie odnowić i doprowadzić do porządku :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest some1

Witam wszystkich ;)

 

Moje pytanie do posiadaczy tego zegara jest "trochę" nietypowe. Otóż tworzę wirtualny model zegara ACzS-1 który będzie częścią wyposażenia kabiny samolotu TS-11 Iskra w symulatorze Microsoft FSX:

th_2008-2-24_16-43-23-808.jpg

 

Zegar będzie jak najbardziej na chodzie, ale jednej rzeczy nie wiem, mianowicie w jaki sposób poruszają się wskazówki sekundnika i stopera? Czy jest to ruch skokowy 1 raz na sekundę, czy też wskazówka porusza się płynnie cały czas? A może wykonuje kilka przeskoków na sekundę? Czy ktoś kto ma taki zegar mógłby to opisać?

 

 

W zamian oto skan z "Instrukcji Eksploatacji dla Pilota" do samolotu TS-11, dotyczący tego właśnie zegara i trybów pracy (miniaturka, można kliknąć):

th_DSCF0461mini_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

to jest zegar mechaniczny wiec wskazówki wykonuja płynny ruch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest some1

Tak właśnie podejrzewałem oglądając zegarki mechaniczne w domu, ale w tym temacie jestem laikiem.

 

A czy w przypadku tego zegara ruch jest faktycznie płynny dla oka, czy widać takie drobne skoki związane z pracą mechanizmu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.