Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Guest andree

ACzS-1 moja mała kraina szczęsliwosci

Recommended Posts

Tak właśnie podejrzewałem oglądając zegarki mechaniczne w domu, ale w tym temacie jestem laikiem.

 

A czy w przypadku tego zegara ruch jest faktycznie płynny dla oka, czy widać takie drobne skoki związane z pracą mechanizmu?

 

4 skoki w ciągu sekundy i raczej wyraźne.


"Wroga trzeba zabić z dużej odległości, bez ostrzeżenia, strzałem w plecy. O honor nalezy dbać wśród przyjaciół"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbyt płynny to on nie jest - duża sekunda jeszcze w miarę, ale ta dolna w minutniko - sekundniku skacze wyraźnie, ta ca co pół sekundy. Jedno - że nawykłem do sekundnika z 28800 cykli, drugie - że może z moim ACzS-em coś nie tak jest...

Mogę przesłać film na wskazany adres ...


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu sprzedają ciekawostkę: zegar Spitfire

Ale nie jestem wcale pewnie czy to faktycznie zegar od Spitfire - wygląda na amerykańskiego Elgina - zegar w Spitfire wyglądał inaczej: zegary lotnicze Z tym żę tych myśliwców to było dużo wersji, widziałem też stronę na której zegar do Spitfire był produkcji JLC i był podobny do pierwowzoru ACzS-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Jesli dptarł do nas razem z armia radziecka to zegar pochodzi pewnie z czegos w rodzaju aircobry.

Na sprzedajacego radze uważac i w razie czego poprosic o dodatkowe fotki.Miałem nieprzyjemnosc kupic u niego jeden zegar "na idealnym chodzie" z ułamanym czopem.Co prawda zwrocił czesc kosztów ale dopiero po interwencji allegro i zagrozeniu blokadą konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zegary stosowane w brytyjskich samolotach wojskowych były sygnowane AM lub "Air Ministry" (i numer zamówienia). Nowsza produkcja bywała ozbnaczana "MoS" (od Ministry of Supply). Wg przepisów na tarczy musiała być podana rezerwa chodu. Zdaje się, że przed wojną umieszczano też producenta - zwykle Smiths.

A to niby od Spita to amerykański Waltham albo Elgin.

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to tak jak myślałem ja mam więcej wspólnego ze Spitfire niż ten zegar bo ja chociaż w tym myśliwcu siedziałem :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też namyślałem się z tym "Spitfire" :???:

Ale dobrze , że się jednak nie zdecydowałem :wink:

Kosh777 super stronka ta "zegary lotnicze" :grin:

Ja mam niestety problemy z surfowaniem po internecie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Napisałem do goscia a ten uparcie twierdzi ze to zegar ze spita i ze to nic dziwnego ze amerykanski zegar był w angielskim samolocie :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napisałem do goscia a ten uparcie twierdzi ze to zegar ze spita i ze to nic dziwnego ze amerykanski zegar był w angielskim samolocie :mrgreen:

 

No, wykluczyć nie można; ostatecznie te samoloty latały długo i w wielu dziwnych miejscach. Tylko jak się coś takiego twierdzi, to przydałyby się na to jakieś dowody. Bo jak nie trzeba, to jutro walę na barachołkę spuścić Felkową "Trumę" jako zegarek Goebbelsa :(

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest chyba wodoodporny bo na tylnym deklu uszczelka i pod pierścieniem przy szkiełku również. Chodzi pięknie i nie mam nawet zamiaru sprawdzać wnętrza . Ma plomby na śrubach mocujących dekiel. Musiał być w jakimś "wodołazie" :mrgreen:

 

Panowie zegarki te nie są wodoszczelne. Montowane są one w między innymi zestawach przeciwlotniczych KUB i OSA, nie wiem czy też w pozostałych, ale zawsze moge się dowiedzieć.

Monotowane są one blokach obok aparatury lampowej, jak widamo teparatura pracy lamp jest dość spora i w kabinach panują dość wysokie temperatury (czasami, szczególnie latem jest jak w łaźni) cała wilgoć, która podczas garażowania sprzetu pojawila się tworzy mikroklimat, dlatego też ta uszczelka i zabepieczenie przed wilgocią.

Nadmienię, że akurat zegarki w tym wykonaniu są niezniszczalne. Tyle pokoleń żołnierzy z poboru a one wciąż pracują bez żadnuch zastrzeżeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pablo12

Witam

 

Czy możecie mi napisać czy warto naprawiać Aczs-1 o nr na werku 1-80 39276 ktory nie ma koła wychwytowego?

 

Czy warto się za to brać?

 

Ewentualnie jak - czy można zdobyć zamiennik?

 

Czy będzie pasowało koło od czegoś innego innego zegara?

 

Może ktoś z Was ma do odstąpienia coś takiego?

 

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawiać warto, ale z częściami do ACzSów jest gorzej niż kiepsko. Co prawda takie wychwyty były wspólne dla kilku konstrukcji, ale nadzieja raczej w znalezieniu "dawcy" z kołem wychwytowym. Nawet jeśli ma połamane czopy da się zrobić.

Jeszcze zapytaj u Durskiego w Warszawie; mają dużo części do rosyjskich.

Adres:

Zegarmistrzostwo Durski s.c.

02-567 Warszawa

ul. Sandomierska 23

tel: 48 22 848 98 71

fax: 48 22 848 98 71

 

email: firma@durski.pl

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajną tapetę znalazłem z działającym aczasem. Może oprócz mnie się komuś przyda:-)

http://www.colclocks.com/Aircraft/Aircraft4/index.html

 

Taką jeszcze sugestię mam. Może by poprosić modów z tego działu, żeby wątek "Aczas-1 moja kraina szczęśliwości" zawiesili u góry na stałe? A może żeby przeniesli do zegarków radzieckich i zawiesili u góry przy zegarkach z błonia? Bo ten wątek to już kopalnia wiedzy się zrobiła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam pytanie, otóż mam taki zegar:

37b7855015946b11m.jpg

Czyli coś w stylu tych czołgowych Mołni. Kupiłem go za parę złoty (dosłownie) na giełdzie staroci, był bez jakiegokolwiek stojaka i tylnego dekla więc pewnie się nikt nim za bardzo nie interesował. Dorobiłem stojak z kawałka blachy ale mam problem, bo nie wiem jak wyciągnąć z obudowy mechanizm. Chcę wyczyścić samą obudowę i wypolerować szybkę z rysek więc tym samym chciałbym mechanizm wyciągnąć żeby go nie uszkodzić, ale po odkręceniu trzech śrubek które są na obwodzie (i ten mechanizm mocują do obudowy) mechanizm się co prawda rusza ale wyjąć nie daje, no i nie ciągnąłem na siłę żeby nic nie popsuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mikrus2000

witam

 

od dawna interesowałem się i nadal interesuję awioniką co wyniosłem z domu, bo dzieciństwo spędziłem wśród przyrządów lotniczych.

Chciałem się pochwalić moimi nabytkami, z których jestem dumny. Są to: zegar ACzS-1 jeszcze w pudełku, parę częsci zapasowych do ACzS-1, oraz parę cyferblatów do AWRM i .....kompletny zestaw naprawczy do zegarków AWRM:):lol::),

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fce1e9d3d5135595.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f1274559277082.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dacaa5f5f8c7fa5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cae7b0b8c3faa9d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/625e5052cddbce0f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc14fb12dd1373f7.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
To ja mam pytanie, otóż mam taki zegar:

Obrazek

Czyli coś w stylu tych czołgowych Mołni. Kupiłem go za parę złoty (dosłownie) na giełdzie staroci, był bez jakiegokolwiek stojaka i tylnego dekla więc pewnie się nikt nim za bardzo nie interesował. Dorobiłem stojak z kawałka blachy ale mam problem, bo nie wiem jak wyciągnąć z obudowy mechanizm. Chcę wyczyścić samą obudowę i wypolerować szybkę z rysek więc tym samym chciałbym mechanizm wyciągnąć żeby go nie uszkodzić, ale po odkręceniu trzech śrubek które są na obwodzie (i ten mechanizm mocują do obudowy) mechanizm się co prawda rusza ale wyjąć nie daje, no i nie ciągnąłem na siłę żeby nic nie popsuć.

 

To jest zegar cywilny wyciagnięty z obudowy. Ja mam takiego:

55df220d91c52a19m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest zegar cywilny wyciagnięty z obudowy. Ja mam takiego:

 

Wiem, widziałem wcześniej takie zegary. Ale jak go wyjąć z obudowy :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam

 

od dawna interesowałem się i nadal interesuję awioniką co wyniosłem z domu, bo dzieciństwo spędziłem wśród przyrządów lotniczych.

Chciałem się pochwalić moimi nabytkami, z których jestem dumny. Są to: zegar ACzS-1 jeszcze w pudełku, parę częsci zapasowych do ACzS-1, oraz parę cyferblatów do AWRM i .....kompletny zestaw naprawczy do zegarków AWRM:):lol::),

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fce1e9d3d5135595.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f1274559277082.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dacaa5f5f8c7fa5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cae7b0b8c3faa9d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/625e5052cddbce0f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc14fb12dd1373f7.html

 

Gratuluję,

Bardzo fajne rzeczy posiadasz:-), jak zobaczyłem ten zestaw naprawczy to mi się oczy zaświeciły. Czy istniała by taka możliwość, żebyś te papiery zeskanował, bo z chęcią bym je poczytał. Z częściami do Aczasów i AVrmów to bardzo krucho jest masz może do nich jakiś dostęp bo parę drobiazgów bym potrzebował?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mikrus2000

Do kolekcji doszły dwa zestawy remontowe do ACzH i ACzS, niestety troche rozkompletowane:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pablo12

Koło wychwytowe do ACzS 1 potrzebuje bardzo.

Może sie uchowało w zestawie naprawczym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andree

Odkrecic boczne srubki.Zdjac pierscien trzymajacy szkło,zdjac wskazówki,odkrecic srubki trzymajace tarcze (szt 3).Pod tarcza jest zabezpieczenie żębatki aby ten pierscien nie spadł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli do środka tego zegara można dostać się tylko przez szkiełko? No to niezła jazda ;)

 

Pytanie było jak wyjąć. Żeby dostać się do środka wystarczy odkręcić trzy wkręty i zdjąć dekiel z tyłu :)

 

J.


Jacek Tomczak - Janowski

-=WSzA=-

Warsztat Szyderstwa Artystycznego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.