Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
BALL Watch

BALL Watch since 1891

Recommended Posts

Marka BALL jest już oficjalnie w Polsce. Pozwolę sobie zatem na kilka słów o marce i jej patentach.

Nazwa BALL nie pochodzi  od angielskiego znaczenia słowa piłka, lecz od    Webstera Clay Balla, urodzonego 6 października 1847 w Fredericktown w Ohio amerykańskiego zegarmistrza i jubilera. 18 kwietnia 1891r w Kipton w Ohio roku miała miejsce katastrofa kolejowa. Powodem zderzenia dwóch pociągów był brak synchronizacji czasu u obu maszynistów. Po katastrofie, Webster C. Ball został odpowiedzialny za pomiar czasu w Lake Shore & Michigan Southern Railway Company. Założył wówczas  przedsiębiorstwo, które odpowiadało za synchronizację wszystkich zegarów i zegarków używanych w transporcie kolejowym. Pan Ball ustanowił nowe, restrykcyjne standardy synchronizacji czasu. BALL Time Service zatrudniał wówczas 1800 inspektorów    regularnie kontrolujących ponad 75% amerykańskich sieci kolejowych pod kontem dokładności zegarków używanych przez pracowników kolei. Od 1894 roku Ball zaczął produkować własne zegarki dla których standardem był czas pokazywany przez Morskie Obserwatorium w Waszyngtonie. Tym samym była to firma, która jako pierwsza stosowała synchronizację czasu z niezależnym instytutem (większość zdjęć widać po zalogowaniu).

 

post-101688-0-04375100-1512833086_thumb.jpg

 

Ambasadorowie:

Guillaume Néry – wielokrotny rekordzista w wolnym nurkowaniu. Wykorzystany w teledysku

"Runnin‘ (Lose It All)" / Naughty Boy ft. Beyoncé

 

post-101688-0-65963200-1512833126_thumb.jpg

Guillaume_Nery_Profile.jpg

 

 

Paul Zizka – fotograf natury (nie mylić z naturyzmem J ), wielokrotnie nagradzany za swoje fotografie.

 

post-101688-0-05236000-1512833171_thumb.jpg

Hervé Barmasse – himalaista

post-101688-0-08783000-1512833284_thumb.jpg

 

Danny Thompson – zawodnik sportów motorowych aktualny rekordzista,

post-101688-0-09205500-1512833632.jpg

post-101688-0-38327400-1512833650_thumb.jpg

 

John Hembel - rekordzista prędkości w zjeździe na nartach

 

John_Hembel_Profile.jpg

John%20Hembel.jpg

 

i wielu innych

http://www.ballwatch.com/global/en/explorers_club.html

 

Mechanizmy – tylko mechaniczne, oparte na ETA, czasem na Sellita, własne komplikacje i patenty, własny in house.

Ball stosuje własne, opatentowane systemy antywstrząsowe,

BALL standard: 5,000 Gs (= upadek z 1 metra)

Kolekcja Engineer Hydrocarbon : 7,500 Gs (= upadek z 1.5 metra)

Opatentowane systemy antymagnetyczne:

Standard szwajcarskich zegarków to tolerancja maximum +/- 30 sekund na dzień, w polu magnetycznym  do 4,800 A/m

-Kolekcja: Engineer Master II & Engineer II – brak wpływu pola magnetycznego do  4,800 A/m

-Engineer Hydrocarbon - do 12,000 A/m

-Engineer II Magneto S & Engineer II Volcano do 80,000 A/m

 

 

No i oczywiście „mikro gaz” czyli pałeczki trytowe, świecące z takim samym natężeniem całą noc, nie wymagają naświetlania, ładowania, baterii, spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa jeśli chodzi o radioaktywność no i są bezpieczne dla użytkownika. Stosowane są w każdym zegarku.

Nie będę przytaczał danych technicznych wszystkich modeli lecz jedynie skupię się na ciekawych patentach i rozwiązaniach.

Ciekawsze rozwiązania:

Engineer Hydrocarbon – najbardziej zaawansowana i wyrafinowana kolekcja,

 

Engineer Hydrocarbon NEDU

§ pałeczki trytowe 21 szt

§ Certyfikat COSC

§ Opatentowany zawór helowy w koronce.

§ System antywstrząsowy do 7500 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 600m

§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel z luminową.

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ zakręcane koronki i przyciski

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

& zawór helowy w koronce

-Ø 42mm, height 17.3mm

 

post-22259-0-95117100-1512837493.jpg

zawór helowy w koronce

 

post-22259-0-81941600-1512837467.jpg

 

DC3026A-SCJ-BK_web.jpg

Folding_Buckle_gallery_2.jpg

 

Crown_gallery_1.jpg

 

Crown_gallery_2.jpg

Engineer Hydrocarbon Ceramic XV

§ pałeczki trytowe 31 szt

§ mechanizm z certyfikatem COSC

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 300m/1,000ft

§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

Ø 42mm, height 13.25mm

 

DM2136A-PCJ-BK_web.jpg

 

Engineer Hydrocarbon AeroGMT II

 

§ pałeczki trytowe - 43szt

§ mechanizm z certyfikatem COSC

§ System antywstrząsowy do 7500 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 100m

§ dwukierunkowy szafirowy bezel z zatopionymi pod szkłem szafirowym pałeczkami trytowymi.

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

Ø 42mm, height 13.85mm

 

DG2018C-PC-BK_web.jpg

 

post-22259-0-54356100-1512836676_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Engineer Hydrocarbon DEVGRU (United States Naval Special Warfare Development Group)

 

§ pałeczki trytowe - 59szt

§ System antywstrząsowy opatentowany

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 100m

§ specjalny system antywstrząsowy balansu zwiększający skuteczność o 66 % i ograniczający możliwość ruchu włosa. SPRING LOCK

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

 

post-22259-0-06250200-1512836976_thumb.jpg

post-22259-0-16800700-1512837028.jpg

post-22259-0-31583000-1512837074_thumb.jpg

 

 

Engineer Hydrocarbon Hunley

Limitacja 500szt.

§ pałeczki trytowe 30 szt

§ wskaźnik rezerwy chodu

§ System antywstrząsowy do 7500 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 200m/1,500ft

§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel z luminową.

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ obrotowy dekiel. Obrót o 180 st. Powoduje blokadę bezela i pracę zegarka jak z naciągiem ręcznym. Rozwiązanie ma na celu umożliwić grę w tenisa czy w golfa.

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

Ø 42mm, height 17.30mm

 

PM2096B-S1J-BK_web.jpg

Amortiser® 

post-22259-0-32985900-1512837264_thumb.jpg

 

Engineer Master II

§ pałeczki trytowe

§ obrotowy bezel obracany nad szkłem a przesuwający się także pod szkłem.

§ Opatentowany zawór helowy w koronce.

§ System antywstrząsowy do 7500 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 300m

 

DM3020A-PAJ-BK_web.jpg

post-22259-0-48897700-1512840663_thumb.jpg

 

 

Engineer Master II Aviator

W tym zegarku oprócz szerokich pałeczek trytowych, w kopercie zatopiona jest wkładka z mu-metalu, antymagnetycznego opatentowanego przez Ball stopu.

system antymagnetyczny do 80000 A/m !!!

46mm, height 13.3mm

GM1086C-LJ-BK_web.jpg

 

post-22259-0-84296700-1512839485_thumb.jpg

post-22259-0-57402600-1512839497_thumb.jpg

 

 

Ø 46mm, height 11.55mm

 

Engineer Master II Diver Worldtime

 

§ pałeczki trytowe 31 szt

§ Worldtimer

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 300m

§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel z luminową.

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

Ø 45mm, height 15.4mm

Worldtimer pokazujący zarówno czas jak i datę i dzień tygodnia – rozwiązanie pionierskie. Własna komplikacja BALL.

 

 

DG2022A-P3AJ-BK_web.jpg

post-22259-0-26520100-1512839753.jpg

 

 

Engineer Master II Slide Chronograph

§ pałeczki trytowe 15 szt

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 50m

§ stoper przeniesiony na godzinę 9 (przekładnia)

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ opatentowany system ochronny koronki.

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

 

Ø 47.6mm, height 15.5mm

 

CM3888D-S1J-BK_web.jpg

 

 

Slide_Chronograph_gallery_2.jpg

 

 

Engineer II Genesis

pałeczki trytowe 28 szt

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 100m

§ pałeczki o wysokości 1mm (efekt 3D)

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ opatentowane zapięcie motylkowe.

 

post-22259-0-78886100-1512840179_thumb.jpg

 

 

 

Engineer II Green Berets

§ pałeczki trytowe 15 szt

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 4800 A/m

§ WR 100m

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

§ koperta karbidowo – tytanowa. Czarna nie rysująca się.

 

NM2028C-L4CJ-BK_web.jpg

 

NM2028C_gallery_1.jpg

 

 

 

 

Engineer II Magneto S

 

§ pałeczki trytowe 15 szt

- certyfikat COSC

- SPRING LOCK system

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 80000 A/m

§ WR 100m

§ system zamykania podglądu mechanizmu poprzez obrót bezelem. Jest to uruchomienie osłony antymagnetycznej.

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

 

NM3022C-N1CJ-BK_web.jpg

 

NM3022C_gallery_3.jpg

 

 

post-22259-0-98370200-1512840803_thumb.jpg

 

 

Engineer II Volcano

§ pałeczki trytowe 15 szt

- certyfikat COSC

- SPRING LOCK system

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 80000 A/m

§ WR 100m

§ koperta z kompozytu karbonowo – mu-metalowego (stop antymagnetyczny opatentowany przez BALL)

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

Ø 45mm, height 12.4mm

 

NM3060C-NCJ-GY_web.jpg

 

 

Engineer III

§ pałeczki trytowe 15 szt

- system amortyzujący wstrząsy

- SPRING LOCK system

§ System antywstrząsowy do 5000 Gs

§ system antymagnetyczny do 80000 A/m

§ WR 100m

§ koperta z bronzu z wkładką  – mu-metalową (

§ szafirowe szkło z antyrefleksem

Engineer III King

Dodatkowo DURALOCK system

- opatentowana zakręcana tylko część koronki.

 

post-22259-0-18081000-1512841057_thumb.jpg

 

post-22259-0-76820000-1512841117_thumb.jpg

 

 

Nam też bardzo podobają się klasyki z kolekcji Trainmaster

 

Z emaliowaną tarczą

NM3888D_LL1CJ-WH_web.jpg 

 

lub giloszowaną

 

 

NM2080D-LJ-SL_web.jpg

 

Niebawem coś o kolekcji z poziomu "entry" oraz o mechaniźmie in-house z 80 godzinową rezerwą chodu.

post-22259-0-71015900-1512836331.jpg

post-22259-0-92195600-1512836626_thumb.jpg

Edited by BALL Watch

Pozdrawiam

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualnie trwają przygotowania. Gdy strona www będzie gotowa oraz gdy pojawi się pierwszy salon, będziemy informować. Stanie się to niebawem po 1 stycznia.


Pozdrawiam

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super!nareszcie. Kawał historii kolejowej. Ja jako zapaleniec kolejowy bardzo się cieszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna sprawa.

Baaardzo sie ciesze że Piotr ma taką markę a tym samym my lepszy dostep do zegarków.

Kilka razy sie zastanawialem nad zegarkami tej marki ale przez to ze nigdzie ich zobaczyc nie mozna bylo ani przymierzyć -coś innego wskakiwalo na reke.

Mam nadzieje ze po 01.01.2018 coś wybiore o oczywiscie sie pochwale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja. Bardzo się cieszę że to Piotr będzie dystrybutorem tej fantastycznej marki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna informacja!! Od paru miesięcy ślinię się do Balla...może teraz się uda nabyć :rolleyes:


Electrolux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

 

świetna informacja, od kiedy mam Ball'a rzadko kiedy zakładam coś innego. Powoli rozglądam się za bransoletą. Rozmiar paska 21 mm taki trochę nietypowy...chyba jeden z niewielu minusów, jakie zauważyłem...

Życzę powodzenia!

 

Pozdrawiam


"Życie jest pasmem straconych okazji"

"Dzień w którym kupię karabin nadchodzi"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good news. Może uda mi się w końcu zrealizować plan związany z modelem Cleveland Express ...Zapraszamy do otwarcia punktu we Wrocławiu :)

  Lepiej późno niż...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się cieszę :)

Edited by piotrkrakow

Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekamy :)

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fireman'a II kupilem jeszcze od Stani'ego i byl to swietny zegarek (nawet pojawil sie ostatnio na bazarku "moj" egzemplarz :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ramach tytułowych ciekawostek, dorzucę trochę do pieca (a raczej do paleniska, jak ma być po kolejowemu) i rozwinę temat o tej katastrofie w Kipton, o której wspominał Piotr, bo to ciekawa historia jest i od tego się zaczęło.

Poniżej posługuję się informacjami z gazety Bismarck Daily Tribune z 19-04-1891 - jest tam kilka rozbieżności względem tego co wpisano na oficjalnej stronie BALL - nie weryfikowałem tamtejszych źródeł (różnica jest w ilości ofiar i numerze pociągu).

 

W skrócie:

18 kwietnia 1891 roku Mechanik (czyli ówczesny maszynista) oraz Konduktor ekspresu pasażerskiego "Toledo" o numerze 021, stojącego na stacji Elyria, dostali informację, że w stacji Kipton na torze bocznym/dodatkowym mają przepuścić pociąg pospieszny nr 14 z przesyłką pocztową.

Pociągi poruszały się po jednotorowej linii kolejowej Lake Shore-Michigan Southern - standard jak na tamte czasy.

 

Odnalazłem mapę z tamtych lat i oznaczyłem Kipton:

10273920_kipton.jpg

 

Konduktor z 021 uczulił mechanika, by ten pilnował czasu. Mechanik nie wiedział niestety, że jego zegarek kieszonkowy zatrzymał się na 4 minuty i ruszył ponownie. Mijając kolejne stacje z po wyjeździe Elyria, mechanik był przekonany, że ma 7 minut zapasu, podczas gdy w rzeczywistości miał tylko 3.

Konduktor od momentu wyjazdu z Elyria schował swój zegarek i nie korzystał z niego.

 

Niestety wjeżdżając do Kipton doszło do katastrofy kolejowej. Skład pociągu 014, jadącego z maksymalną prędkością, zderzył się z hamującym do stacji składem "Toledo" w wyniku której zginęli:

 

- EDWARD BROWN, maszynista z 021,

- CHARLES TOPLIFF, maszynista z 014,

- F. J. NUGENT, urzędnik pocztowy,

- CHARLES HAMMIL, urzędnik pocztowy,

- F. F. CLEMENS, urzędnik pocztowy,

- JOHN J. BOWERFINE, urzędnik pocztowy,

- JAMES McKINLEY, urzędnik pocztowy,

- C. H. McDOWELL, urzędnik pocztowy.

 

Żaden inny pasażer nie odniósł poważniejszych obrażeń.

W wyniku zderzenia na złom poszły 2 parowozy oraz co najmniej 3 wagony pocztowe, które rozniosło na strzępy.

 

Gdyby konduktor również kontrolował czas na swoim zegarku, najprawopodobniej nie doszłoby do katastrofy.

 

Zdjęcia z katastrofy:

 

Kipton%20OHIO%20wreck%204-18-1891.jpg

Kipton%20OHIO%20wreck%204-18-1891%202.jp

 

Oraz tablica pamiątkowa:

 

https-photos-smugmug-com-Journalism-Gene

 

Potem do akcji wkroczył BALL i stworzył standard kolejowy (RailRoad Standard), który zakładał: zegarek kieszonkowy bez klapki na białej tarczy z arabskimi indeksami, nakręcany koronką umieszczoną na godzinie 12tej, posiadający minimum 17 kamieni łożyskujących,regulowany w co najmniej 5ciu pozycjach w temperaturach 40-95 F, o błędzie wskazań max +/- 30s na tydzień.

To z tego powodu Ball posiada RR w logo, wskazówkach itp.

 

i trochę plakatów:

 

Old_Ad_2.jpg

Paint_Ad.jpg

 

:)

Edited by denver47

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne i ciekawe krótkie opracowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gość”u

Marek świetny wpis. Czekamy na kolejne! Wiem, że kolej to Twoja pasja. Musisz mieć Ball'a :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wspomniałem o manufakturowym mechaniźmie.

Otóż dzisiaj nastąpiła premiera modelu Engineer M Challenger na nowym własnym kalibrze 7309 .

Kaliber ma certyfikat COSC i 80 h rezerwy chodu. Zegarek limitowany jest do 1000szt.

 

 

Mechanizm z certyfikatem chronometru i 80h rezerwą chodu.

post-101688-0-07797700-1513373420_thumb.jpg

post-101688-0-07164500-1513373448_thumb.jpg

post-101688-0-61193700-1513373463_thumb.jpg

post-101688-0-40941100-1513373485_thumb.jpg

post-101688-0-67502900-1513373500_thumb.jpg

Edited by BALL Watch

Pozdrawiam

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

za mną chodzi niebieski na kajdanie

Wspomniałem o manufakturowym mechaniźmie.
Otóż dzisiaj nastąpiła premiera modelu Engineer M Challenger na nowym własnym kalibrze 7309 .
Kaliber ma certyfikat COSC i 80 h rezerwy chodu. Zegarek limitowany jest do 1000szt.



Mechanizm z certyfikatem chronometru i 80h rezerwą chodu.
attachicon.gif07-04.jpg
attachicon.gif07-01.jpg
attachicon.gif07-02.jpg
attachicon.gif07-05.jpg
attachicon.gif09.jpg

INSTAGRAM 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preorder na stronce 1600chf na kajdanie i 1540 napasku

 

Preorder odbywa się w ten sposób, ze przy zamówieniu pobierana jest opłata w CHF plus 23% VAT (DDP incoterm).   Na etapie zamówienia można wybrać wysyłkę bezpośrednią lub via dystrybutor.  W tej drugiej opcji jako dystrybutor mamy obowiązek dokonać wszelkich formalności celno podatkowych.


Pozdrawiam

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.