Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Pvsn

[6000zł] Zegarek automatyczny.

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jak lubię Eposy, tak tego szkieletowego bym nie polecał. To na pewno nie jest zegarek "na każdą okazję" i do noszenia "na codzień".

2. Powłoki PVD bym sobie raczej odpuścił. Porządna powłoka się nie wytrze, ale jeżeli ją czymś zarysujesz, to będzie to widoczne i praktycznie nie do naprawienia.

3. Mechanizmy w szwajcarskich zegarkach w okolicach 5 kPLN to w zasadzie prawie zawsze ETA 2824 lub jej klon albo modyfikacja (Powermatic 80 z wydłużoną rezerwą chodu, albo Sellita itp...)

 

W okolicach 5 kPLN osobiście polecałbym właśnie nowy Christopher Ward C60 Trident Pro 300. Przede wszystkim ze względu na na zgrabną kopertę i bardzo wygodne na mały nadgarstek 40mm średnicy, do tego świetna bransoleta z szybką mikroregulacją.

 

W stylu Certiny/Submarinera i w małym rozmiarze masz jeszcze zegarki Steinhart

 

obraz.thumb.png.78d05189b186a5eb4f9fbb14b7d9574e.png

 

 

Co do Glycine, to koledzy pisali, że to zegarki nie za 5 kPLN dlatego, że w dystrybucji USA można kupić nowego Combat Suba (już po wszystkich opłatach importowych) za mniej niż połowę polskiej ceny:

 

https://www.ashford.com/brand/glycine.html?atg_collection=Combat+Sub+42%2CCombat+Sub%2CCombat+Sub+42+Vintage%2CCombat+Sub+GMT+42%2CCombat+Sub+Sport%2CCombat+Sub+Sport+42%2CCombat+Sub+Sport+GMT&movement_type_family=Automatic&product_list_order=price~asc

 

obraz.thumb.png.1907ab3923165ece4e16f01052546ecb.png

 

 

obraz.thumb.png.1504ae86586dd173f1a7468172684308.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jogi napisał(-a):

Mogę Ci uzasadnić - uprzedzenia i tyle. Lata temu ze względu na taką a nie inną politykę SG, do Certiny przylgnęła łatka "zegarka za 2k" i tak już zostało. Obecnie wiele się zmieniło - zarządy marek i polityka samej SG, która teraz daje poszczególnym markom więcej luzu w decyzjach. Ale dla niektórych to nie ma żadnego znaczenia i mogą wziąć do ręki porządnie zrobiony zegarek z fajnymi rozwiązaniami, ale ma kosztować 2k, bo to "tylko" Certina. Mam kilka Certin, między innymi nową DS Action Diver, tylko stalową, a nie tytanową i jest bardzo dobrze wykonana, bez baboli, ze świetnym mechanizmem. Dla porównania mam też Longinesa Hydroconquesta, który obecnie na metce ma cenę prawie dwa razy wyższą, niż Certina, ale to Certinę uważam za lepiej zaprojektowaną i wykonaną (choć to mechanizm z Longinesa bardziej sobie cenię). Powermatic w tych Certinach nie ma zespołu regulatora z tworzyw sztycznych, te są obecne tylko w podstawowym mechanizmie z tej rodziny, który ma oznaczenie 80.111 (C07.111).

W tej DS Action (w wersji 43 mm) jest mechanizm 80.611 ze sprężyną Nivachron. Jednak uważam, że na Twój nadgarstek ten zegarek będzie za duży - moim zdaniem trzeba mieć z 18.5 - 19 cm, żeby było wygodnie i dobrze wyglądało (choć na pasku sprawia wrażenie sporo mniejszej). Dodatkowo te indeksy w tytanowej wersji wyglądają na żywo zupełnie inaczej, niż na renderach - mnie rozczarowały, dlatego wziąłem stalową, Ty musisz ocenić sam.

 

Ta mniejsza DS Action ma niestety gorszą bransoletę (mnie nie pasowało w niej jeszcze kilka rzeczy, ale to raczej kwestia preferencji - tak obiektywnie, to głównie bransoleta jest gorsza).

 

Żadnego współczesnego Seiko za 5-6k bym nie kupował - raz że kiepskie pod względem parametrów pracy mechanizmy, a dwa - masa baboli (krzywo nałożone indeksy, krzywo zamontowane wewnętrzne ringi, krzywe bezele, szpary między maskownicami bransolety a uszami, jakby bransoleta była o rozmiar albo więcej za mała itp.). Trzeba mieć albo farta, albo dużo czasu w życiu na obejrzenie z 10-15 egzemplarzy i wybranie najlepszego.

 

Sinn natomiast, to bardzo dobry kierunek. W Warszawie możesz się umówić ze sklepem Zatoka Zegarków, kilka modeli, w tym 104, mają na stanie.

Choć moim zdaniem warto dosypać grosza do EZM 3.

 

Ball - świetnie wykonane zegarki na każdym poziomie ich portfolio (dizajn to już kwestia gustu). Jeśli uda Ci się znaleźć coś w swoim budżecie, lub możesz go naciągnąć, to można praktycznie brać w ciemno to, co się podoba. W tańszych modelach montują mechanizm ETA2824-2 / Sellita SW200, w droższych oferują swoje mechanizmy. 

 

Mechanizmy w Mido są dokładnie te same, co w Certinach - trudno, żeby było inaczej, wszak Mido również należy do SG. Ba, powiem więcej, podobnie jak Tissoty, Certiny i Hamiltony są składane przez tych samych ludzi, tymi samymi narzędziami i w tej samej fabryce - fabryce Tissota. Wykonanie w tych czterech markach obecnie jest na podobnym poziomie - może Tissot delikatnie odstaje w dół, chociaż ostatnie modele zdają się świadczyć o tym, że chcą to zmienić. Są jednak tacy, którzy wkręcają sobie, że jest inaczej i stawiają niektóre z tych marek wyżej od pozostałych. Generalnie każda z tych marek ma lepsze i gorsze modele pod względem tak dizajnu, jak i wykonania, ale ogólny poziom jest mniej więcej jednakowy. SG też trzyma je na jednym poziomie swojej "piramidy".

Takiej odpowiedzi potrzebowałem, dziękuje. 
 

Czyli ogólnie wychodzi na to, żeby nie bać się Certin , które zaproponowałem. Dodatkowo czy Sinn, czy Ball to będzie bardzo dobry wybór. 
Skoro duża Certina może okazać się za duża, a Mido jest to praktycznie to samo, dodatkowo oba mają Tytan, co akurat mi pasuje, a Mido ma rozmiar pasujący idealnie na mój nadgarstek, to być może to będzie lepszy wybór niż Certina. 
 

Czy mniejsza, którą uznałeś za trochę gorszą ze względu na bransoletę, również ma Nivachron? Sprecyzujesz w czym bransoleta była gorsza? Może wtedy będę wiedział na co zwracać uwagę :) 

W tej chwili choruje na Ball, tryt mnie urzekł, coś tożsamego i unikatowego(?). Prowadzę rozmowy na Olx względem dostępnego modelu. 
Zaraz potem duża Certina, potem Mido i mniejsza Certina, wszystkie z Tytanu. 
Glycine odrzucam. 
Jedynie boje się, że nie przymierze Mido, bo nie do obejrzenia w moim zasięgu, a to może okazać się kluczowe bo render to jedno, rzeczywistość drugie. 
Jutro idę do sklepu wszystko przymierzyć. 
Lecę uporządkować myśli, jutro wrócę bogatszy o nowe doświadczenie. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamiast automatu zaakceptujesz naciąg manualny, to bardzo fajną propozycją za mniej niż połowę Twojego budżetu jest Christopher Ward C65:

 

20200905-20200905_121624-800pxhigh.thumb.jpg.5ea26c0ada9f2d7cd7f00ca37456aebb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A coś z zintegrowaną bransoletą? Maurice Lacroix Aikon. Najlepiej w rozmiarze 39 mm.
Wszystkie wymienione przez Ciebie to będzie dobry wybór. Skup się na estetyce która Tobie odpowiada i dobraniu odpowiedniego rozmiaru do Twojego nadgarstka. Myślę że u Ciebie max to będzie 40 mm.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, Pvsn napisał(-a):

(...)
Skoro duża Certina może okazać się za duża, a Mido jest to praktycznie to samo, dodatkowo oba mają Tytan, co akurat mi pasuje, a Mido ma rozmiar pasujący idealnie na mój nadgarstek, to być może to będzie lepszy wybór niż Certina. 
 

Czy mniejsza, którą uznałeś za trochę gorszą ze względu na bransoletę, również ma Nivachron? Sprecyzujesz w czym bransoleta była gorsza? Może wtedy będę wiedział na co zwracać uwagę :) 

 (...)

Mido w Polsce będzie raczej ciężko przymierzyć, marka nie jest tutaj popularna - głównie ze względu na brak oficjalnej dystrybucji w naszym kraju. Ale zawsze można sobie zrobić wycieczkę, do któregoś z większych niemieckich miast - np. sieć jubilerska Christ ma Mido w ofercie.

 

Wszystkie Certiny DS Action 38 mm i najnowsze 43 mm mają dokładnie ten sam mechanizm. Natomiast co do bransolety - jak będziesz miał obydwie (38 i 43) w ręce, to od razu zobaczysz różnicę. ;) Zacznij od zapięcia - w większej jest fajne, solidne zapięcie z równie solidną, regulowaną przedłużką na piankę lub rękaw kombinezonu, a w mniejszej jest ordynarne zapięcie z puszki po piwie za 50 euro centów albo i mniej. A tej niby przedłużki w nim to nawet nie będę komentował - jako ciekawostkę tylko dodam, że dokładnie ten sam paździerz jest w Longinesie HC i rozleciał mi się po 11 miesiącach.

 

W większej jest też więcej półogniw, co szczególnie przy większym nadgarstku pozwala na lepsze ułożenie bransolety w okolicach zapięcia na tymże nadgarstku.

 

W mniejszej nie pasował mi też rozmiar bransolety w miejscu mocowania do koperty, no ale to już kwestia preferencji, a nie jakości. Sam rozmiar koperty też mi nie pasował, bo przy nadgarstku w okolicach 19cm, czułem się, jakbym damski zegarek założył. ;)

 

Christopher Ward, którego koledzy wyżej polecają, to również bardzo dobry kierunek i jeśli chodzi o jakość, tak projektu, jak i wykonania, to jeden z najmocniejszych zawodników w budżecie 1-1.5 k€. Koperty niektórych modeli mają po prostu pięknie, a co ważniejsze ergonomicznie zaprojektowane. Niestety (albo stety ;) ), żeby przymierzyć, to trzeba znaleźć na forum kogoś z takim i wybrać się na flaszkę (no ewentualnie piwo). Można też zamówić w ciemno - ani ze zwrotem, ani ewentualną odsprzedażą nie powinno być problemu.

Edytowane przez Jogi

Żyć to znaczy ryzykować. W przeciwnym razie, jesteś wyłącznie bierną bryłą przypadkowo zebranych molekuł, niesioną prądem Wszechświata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również polecam Balla. Pojawią się czasami na naszym bazarku i na grupach na FB w założonym budżecie. Dobry i (przynajmniej mój egzemplarz Fireman Enterprise) bardzo dokładny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, clusca napisał(-a):

Jeśli zamiast automatu zaakceptujesz naciąg manualny, to bardzo fajną propozycją za mniej niż połowę Twojego budżetu jest Christopher Ward C65:

 

20200905-20200905_121624-800pxhigh.thumb.jpg.5ea26c0ada9f2d7cd7f00ca37456aebb.jpg

Interesująca pozycja, ale nie zainteresował mnie po pierwszym spojrzeniu i zapewne dalej tak zostanie, więc odpuszczę, ale dzięki :) 
 

 

8 godzin temu, lort napisał(-a):

A coś z zintegrowaną bransoletą? Maurice Lacroix Aikon. Najlepiej w rozmiarze 39 mm.
Wszystkie wymienione przez Ciebie to będzie dobry wybór. Skup się na estetyce która Tobie odpowiada i dobraniu odpowiedniego rozmiaru do Twojego nadgarstka. Myślę że u Ciebie max to będzie 40 mm.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
 

Również nie mój typ, dzięki za propozycje. Pewnie dziś czy jutro idę do Kruka czy innych co tam są i będę próbował. Może coś na cenie zejdą, zawsze coś. Głównie się kieruje już estetyką i dostępnością, bardzo chciałbym przymierzyć zegarek zanim go kupie i takiego Ball czy inne może być ciężko, ale jakoś się dobierze. 
 

8 godzin temu, Jogi napisał(-a):

Mido w Polsce będzie raczej ciężko przymierzyć, marka nie jest tutaj popularna - głównie ze względu na brak oficjalnej dystrybucji w naszym kraju. Ale zawsze można sobie zrobić wycieczkę, do któregoś z większych niemieckich miast - np. sieć jubilerska Christ ma Mido w ofercie.

 

Wszystkie Certiny DS Action 38 mm i najnowsze 43 mm mają dokładnie ten sam mechanizm. Natomiast co do bransolety - jak będziesz miał obydwie (38 i 43) w ręce, to od razu zobaczysz różnicę. ;) Zacznij od zapięcia - w większej jest fajne, solidne zapięcie z równie solidną, regulowaną przedłużką na piankę lub rękaw kombinezonu, a w mniejszej jest ordynarne zapięcie z puszki po piwie za 50 euro centów albo i mniej. A tej niby przedłużki w nim to nawet nie będę komentował - jako ciekawostkę tylko dodam, że dokładnie ten sam paździerz jest w Longinesie HC i rozleciał mi się po 11 miesiącach.

 

W większej jest też więcej półogniw, co szczególnie przy większym nadgarstku pozwala na lepsze ułożenie bransolety w okolicach zapięcia na tymże nadgarstku.

 

W mniejszej nie pasował mi też rozmiar bransolety w miejscu mocowania do koperty, no ale to już kwestia preferencji, a nie jakości. Sam rozmiar koperty też mi nie pasował, bo przy nadgarstku w okolicach 19cm, czułem się, jakbym damski zegarek założył. ;)

 

Christopher Ward, którego koledzy wyżej polecają, to również bardzo dobry kierunek i jeśli chodzi o jakość, tak projektu, jak i wykonania, to jeden z najmocniejszych zawodników w budżecie 1-1.5 k€. Koperty niektórych modeli mają po prostu pięknie, a co ważniejsze ergonomicznie zaprojektowane. Niestety (albo stety ;) ), żeby przymierzyć, to trzeba znaleźć na forum kogoś z takim i wybrać się na flaszkę (no ewentualnie piwo). Można też zamówić w ciemno - ani ze zwrotem, ani ewentualną odsprzedażą nie powinno być problemu.

Dzięki za wyjaśnienie. Będę buszował po sklepach i na pewno zwrócę na to uwagę. 
 

Godzinę temu, szuwi napisał(-a):

Również polecam Balla. Pojawią się czasami na naszym bazarku i na grupach na FB w założonym budżecie. Dobry i (przynajmniej mój egzemplarz Fireman Enterprise) bardzo dokładny. 

Jakoś bardziej ufam tej grupie. Na olx gadam z typem na temat Ball i zdjęcia liche żeby cokolwiek zauważyć, a nie chce kupić i się mocno rozczarować stąd zależy mi zobaczyć go na żywo. 

Taki fajny Oris wisi na Olx, gwarancja i super stan, wygląda ładnie i mi się podoba. 

1. https://m.olx.pl/d/oferta/zegarek-oris-sixty-five-x-momotaro-specjal-edition-CID87-IDTpfAC.html


2. https://m.olx.pl/d/oferta/zegarek-oris-divers-sixty-five-heritage-z-bezelem-z-brazu-CID87-IDTHuXQ.html
 

Jak wygląda sprawa dokupienia bransolety do Orisa? Dostępna czy trzeba szukać? Nie szukałem jeszcze. 

 

Odezwę się po inspekcji w galerii ;) 

Wszystkie rady bardzo od Was cenne, dzięki ponownie :) 

Edytowane przez Pvsn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakoś bardziej ufam tej grupie. Na olx gadam z typem na temat Ball i zdjęcia liche żeby cokolwiek zauważyć, a nie chce kupić i się mocno rozczarować stąd zależy mi zobaczyć go na żywo. 

Taki fajny Oris wisi na Olx, gwarancja i super stan, wygląda ładnie i mi się podoba. 
1. https://m.olx.pl/d/oferta/zegarek-oris-sixty-five-x-momotaro-specjal-edition-CID87-IDTpfAC.html

2. https://m.olx.pl/d/oferta/zegarek-oris-divers-sixty-five-heritage-z-bezelem-z-brazu-CID87-IDTHuXQ.html
 
Jak wygląda sprawa dokupienia bransolety do Orisa? Dostępna czy trzeba szukać? Nie szukałem jeszcze. 
 
Odezwę się po inspekcji w galerii  
Wszystkie rady bardzo od Was cenne, dzięki ponownie  
Orisy świetne, szczególnie ten na bransolecie i rozmiar w sam raz dla Ciebie.
Widzę że obrałeś też kierunek brązu. W mojej ocenie to świetna opcja. Zegarek odkrywasz na nowo wraz z czasem jak brąz patynuje. Po czasie 5 min i zegarek wygląda jak nowy jak pozbędziesz się patyny.
Ja miałem Orisa Carl Brashear całego z brązu. Piekny zegarek jednak 42 mm już trochę dużo.
Na bazarku i olx masz mojego Orisa w brązie I stali tzw. Bico. Właściwie niedaleko od twojego budżetu.
Zerknij na zdjęcia nawet choćby po to żeby zobaczyć jak leży na nadgarstku 17,5 cm. Ergonomia noszenia jedna z najlepszych jakie miałem okazję doświadczać. Chodzi o rozmiar koperty, uszy, grubość koperty i bransoletę.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, lort napisał(-a):

Orisy świetne, szczególnie ten na bransolecie i rozmiar w sam raz dla Ciebie.
Widzę że obrałeś też kierunek brązu. W mojej ocenie to świetna opcja. Zegarek odkrywasz na nowo wraz z czasem jak brąz patynuje. Po czasie 5 min i zegarek wygląda jak nowy jak pozbędziesz się patyny.
Ja miałem Orisa Carl Brashear całego z brązu. Piekny zegarek jednak 42 mm już trochę dużo.
Na bazarku i olx masz mojego Orisa w brązie I stali tzw. Bico. Właściwie niedaleko od twojego budżetu.
Zerknij na zdjęcia nawet choćby po to żeby zobaczyć jak leży na nadgarstku 17,5 cm. Ergonomia noszenia jedna z najlepszych jakie miałem okazję doświadczać. Chodzi o rozmiar koperty, uszy, grubość koperty i bransoletę.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
 

Jesteś bardzo pomocy, dzięki za informacje. Leży rzeczywiście świetnie. 
Ale - wydaje mi się i chyba to wspominałem - Oris ma bardziej stateczny wygląd jak na divera względem całej reszty, a reszta jest bardziej zuchwała i chyba na tym mi teraz zależy. Jest Ball w stanie 9/10 według właściciela, jeszcze mi zejdzie z ceny z 5800. 
Z drugiej strony nie mogę przeboleć i bardzo chciałbym mieć zegarek z tytanu i znowu wraca Certina i Mido. Wszystko się okaże dziś jak obejrzę tytany w sklepie. Gdyby Certina była o innym rozmiarze, niż 43 to pewnie bym temat zakończył, a tak to zobaczymy jeszcze dziś po oględzinach ;)

 

Ball jest z 2020 roku, czy bać się iż to 3 letni zegarek? Cena nie budzi zastrzeżeń? Jakieś sugestie? 
 

Dzięki wszystkim za pomoc dotychczas :) 

Edytowane przez Pvsn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pvsn napisał(-a):

Jesteś bardzo pomocy, dzięki za informacje. Leży rzeczywiście świetnie. 
Ale - wydaje mi się i chyba to wspominałem - Oris ma bardziej stateczny wygląd jak na divera względem całej reszty, a reszta jest bardziej zuchwała i chyba na tym mi teraz zależy. Jest Ball w stanie 9/10 według właściciela, jeszcze mi zejdzie z ceny z 5800. 
Z drugiej strony nie mogę przeboleć i bardzo chciałbym mieć zegarek z tytanu i znowu wraca Certina i Mido. Wszystko się okaże dziś jak obejrzę tytany w sklepie. Gdyby Certina była o innym rozmiarze, niż 43 to pewnie bym temat zakończył, a tak to zobaczymy jeszcze dziś po oględzinach ;)

 

Ball jest z 2020 roku, czy bać się iż to 3 letni zegarek? Cena nie budzi zastrzeżeń? Jakieś sugestie? 
 

Dzięki wszystkim za pomoc dotychczas :) 

Ball bylby napewno dobrym wyborem w tym budzecie. To ze 3 letni to nie jest zaden problem. Do najblizszego serwisu masz jeszcze troche czasu a i tak nie bedzie zbyt drogi (ma na mysli serwis)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Trojin napisał(-a):

Ball bylby napewno dobrym wyborem w tym budzecie. To ze 3 letni to nie jest zaden problem. Do najblizszego serwisu masz jeszcze troche czasu a i tak nie bedzie zbyt drogi (ma na mysli serwis)

W tej chwili jest Ball vs Certina/Mido. 
Czy racjonalne jest porównanie Powermatic 80 względem ETA 2824-2 top w Ball? 

Edytowane przez Pvsn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Ballami jest tak, że to świadomy wybór osób ceniących wyśmienita jakość. Najczęściej to kolejny zegarek w kolekcji noszony naprzemiennie z innymi. Dlatego nie są zmęczone. Co innego certina czy tissot. Bywają zegarkami codziennymi. Wracając do innych dylematów… Uważam ze Tytan na zegarek się nie nadaje. Miałem 2 razy DS Action w chrono. Lekki i ciepły przyjemny w noszeniu. Ale łapał ryski jak bransa w Seamasterze 😉 Wiec przynajmniej ja nie polecam tytanu.

Powermatica nie miałem. Ale internet pisze że to udane mechanizmy. 

Edytowane przez tombla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, tombla napisał(-a):

Z Ballami jest tak, że to świadomy wybór osób ceniących wyśmienita jakość. Najczęściej to kolejny zegarek w kolekcji noszony naprzemiennie z innymi. Dlatego nie są zmęczone. Co innego certina czy tissot. Bywają zegarkami codziennymi. Wracając do innych dylematów… Uważam ze Tytan na zegarek się nie nadaje. Miałem 2 razy DS Action w chrono. Lekki i ciepły przyjemny w noszeniu. Ale łapał ryski jak bransa w Seamasterze 😉 Wiec przynajmniej ja nie polecam tytanu.

Powermatica nie miałem. Ale internet pisze że to udane mechanizmy. 

Właśnie ponoć Tytan ładnie się rysuje No i go nie doprowadzisz potem, padło to w tym wątku. 
Czyli skrzywdzę Ball jeśli go wezmę jako zegarek daily? Na razie zaczynam zbierać kolekcje i będzie na co dzień. :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Pvsn napisał(-a):

Czy racjonalne jest porównanie Powermatic 80 względem ETA 2824-2 top w Ball? 

 

Co prawda Powermatic 80 to zmodyfikowana wersja ETY 2824, ale ETA 2824 jest robiona w kilku wersjach wykonania, Standard, Elabore, Top i Chronometer.

Standard i Elabore tak samo wykonane, ale Elabore wyregulowana w trzech a nie w dwóch pozycjach, z większą dokładnością chodu.

Potem Top i Chronometer - wykonane tak samo ale inaczej niż Standard i Elabore (zastosowane inne rozwiązania techniczne i materiały). Chronometer dokładniej wyregulowany niż Top.

 

Tak więc ETA 2824 w wersji Top z Balla powinna być dokładniejsza od Powermatica 80. Powermatic 80 też jest robiony w różnych (chyba trzech) wersjach, ale ten w Certinie to nie jest odpowiednik wersji Top. Do tego Powermatic 80 wychodzi wyregulowany laserowo prosto z fabryki i chyba standardowo nie ma już potem możliwości regulacji tego mechanizmu (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę).

Z tych dwóch mechanizmów, ja brałbym zdecydowanie ETA 2824 w wersji Top.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ball nie daje czasem standardowo wersje Elabore w modelach Fireman? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Jackk napisał(-a):

A Ball nie daje czasem standardowo wersje Elabore w modelach Fireman? 

Sprzedający mówi iż to wersja Top ;) Kręci ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

 

(...) Do tego Powermatic 80 wychodzi wyregulowany laserowo prosto z fabryki i chyba standardowo nie ma już potem możliwości regulacji tego mechanizmu (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę).

Z tych dwóch mechanizmów, ja brałbym zdecydowanie ETA 2824 w wersji Top.

Można normalnie wyregulować każdy mechanizmy Powermatic w razie potrzeby, tylko nie ma przesuwki regulacyjnej zmieniającej długość czynną włosa, a robi się to poprzez zmianę momentu bezwładności koła balansowego.

 

No i ja bym brał to, co się bardziej podoba w tym wypadku. Bo każdy Powermatic który mam i miałem jest / był lepiej wyregulowany fabrycznie niż każdy z posiadanych przeze mnie zegarków z mechanizmami ETA 2824-2 / Sellita SW200 w wersji Top.

Edytowane przez Jogi

Żyć to znaczy ryzykować. W przeciwnym razie, jesteś wyłącznie bierną bryłą przypadkowo zebranych molekuł, niesioną prądem Wszechświata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Jogi napisał(-a):

Można normalnie wyregulować każdy mechanizmy Powermatic w razie potrzeby, tylko nie ma przesuwki regulacyjnej zmieniającej długość czynną włosa, a robi się to poprzez zmianę momentu bezwładności koła balansowego.

 

No i ja bym brał to, co się bardziej podoba w tym wypadku. Bo każdy Powermatic który mam i miałem jest / był lepiej wyregulowany fabrycznie niż każdy z posiadanych przeze mnie zegarków z mechanizmami ETA 2824-2 / Sellita SW200 w wersji Top.


 

Stoję przed paskudnym wyborem, bo:

- Odrzucę tytanową Certinę 43mm jeśli okaże się za duża. 
- być może odrzucę Mido, gdyż go nie przymierze, ale skoro ogólnie to nazwijmy 1:1 jak Certina i ma dobry rozmiar to może wezmę. 
- Certina tytanowa 38 ma słabą bransoletę, która się rozleciała, to mnie trochę przeraża, ale będę w sklepie to i tak ocenie. 
- jedyne co nie ma dla mnie wad to Ball, wyglada świetnie, ma sporo smaczków, mechanizm klasyczny, mam już nagrane mniej więcej kupno, fakt nie przymierze, ale No co zrobić, do Wrocławia jechać nie będę… :D 

 

Czy stalowe Certina 38 mm mają te same klamry co metalowe? Katastrofa jeśli wszystkie, chciałbym się przestrzec przed wpadką ( na zdjęciach widzę te same) . Pytam zawczasu bo zapytam i sprawdzę w sklepie.  
 

Jest coś jeszcze ciekawego? 
 

Czy nadal nie ma pewności czy w Ball siedzi Top? 
 

Hamilton mi się nie podoba niestety, ale dziękuje za propozycje :) 

Edytowane przez Pvsn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Jogi napisał(-a):

Mogę Ci uzasadnić - uprzedzenia i tyle. Lata temu ze względu na taką a nie inną politykę SG, do Certiny przylgnęła łatka "zegarka za 2k" i tak już zostało. Obecnie wiele się zmieniło - zarządy marek i polityka samej SG, która teraz daje poszczególnym markom więcej luzu w decyzjach. Ale dla niektórych to nie ma żadnego znaczenia i mogą wziąć do ręki porządnie zrobiony zegarek z fajnymi rozwiązaniami, ale ma kosztować 2k, bo to "tylko" Certina. (...)

Mechanizmy w Mido są dokładnie te same, co w Certinach - trudno, żeby było inaczej, wszak Mido również należy do SG. Ba, powiem więcej, podobnie jak Tissoty, Certiny i Hamiltony są składane przez tych samych ludzi, tymi samymi narzędziami i w tej samej fabryce - fabryce Tissota. Wykonanie w tych czterech markach obecnie jest na podobnym poziomie - może Tissot delikatnie odstaje w dół, chociaż ostatnie modele zdają się świadczyć o tym, że chcą to zmienić. 

Nie sposób się z tym nie zgodzić. Jedna tylko uwaga, co do odstawania Tissota w dół. Jest to najbardziej "masowa" marka grupy, bardzo popularna w Azji, mocno zróżnicowana produktowo. Jednorazowego automatu Swissmatic u pozostałych marek grupy Swatch (oprócz Swatcha) nie uświadczysz.

Tissot rocznie produkuje około 2 400 000 sztuk zegarków, gdy Certina raptem 136 500 sztuk, Mido 96 000 sztuk, Hamilton 104 000 sztuk. 

 

Co do Certiny, to marka godna uwagi, z wieloma świetnymi modelami historycznymi do reedycji. System DS innowacyjny swego czasu i dziś jest świetny, i przydatny. Dzięki temu, że wrósł w DNA marki, nawet tani kwarc Certiny ma WR 100m.

Jeśli SG będzie chciał którąś z marek "podciągnąć" w górę w związku ze zmianą pozycji Longinesa, to obstawiam, że padnie na Certinę ;).

 

@Pvsn wybierz ten zegarek, który bardziej trafia w Twój gust i lepiej leży na nadgarstku. 


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, AK&AK napisał(-a):

Nie sposób się z tym nie zgodzić. Jedna tylko uwaga, co do odstawania Tissota w dół. Jest to najbardziej "masowa" marka grupy, bardzo popularna w Azji, mocno zróżnicowana produktowo. Jednorazowego automatu Swissmatic u pozostałych marek grupy Swatch (oprócz Swatcha) nie uświadczysz.

Tissot rocznie produkuje około 2 400 000 sztuk zegarków, gdy Certina raptem 136 500 sztuk, Mido 96 000 sztuk, Hamilton 104 000 sztuk. 

 

Co do Certiny, to marka godna uwagi, z wieloma świetnymi modelami historycznymi do reedycji. System DS innowacyjny swego czasu i dziś jest świetny, i przydatny. Dzięki temu, że wrósł w DNA marki, nawet tani kwarc Certiny ma WR 100m.

Jeśli SG będzie chciał którąś z marek "podciągnąć" w górę w związku ze zmianą pozycji Longinesa, to obstawiam, że padnie na Certinę ;).

 

@Pvsn wybierz ten zegarek, który bardziej trafia w Twój gust i lepiej leży na nadgarstku. 


Dzięki za odpowiedź. 
Niestety część przymierze, resztę nie, bo zwyczajnie nie ma w sklepach w Polsce. 
Na te chwile wybieram się niedługo do sklepu i przymierze te Certina. Boje się tej klamry w wersji 38mm, która prawdopodobnie będzie leżeć najlepiej, a bardzo bym chciał 43 tytan, ale gabaryt pewnie to szybko sprowadzi na ziemie.

 

Ogolnie polecacie kupować zegarek bez przymierzania? Czasem piszecie, że nawet duży zegarek, to dla małej dłoni przez swoją budowę leży naprawdę dobrze. 
 

Jak mówiłem, lubię ciekawe smaczki to i Ball jest również na Topie. 
 

Chciałbym rozwiązać kwestie mechanizmu Top w Ball, sprzedawca zarzeka wersje Top. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Pvsn napisał(-a):

(...)

Czy stalowe Certina 38 mm mają te same klamry co metalowe? 

(...)

Obecnie wszystkie DS Action 38 (stalowe i tytanowe) mają takie samo zapięcie bransolety. Ale też tak bardzo nie musisz się go bać, w razie potrzeby łatwo i tanio wymienisz. Moje się rozleciało, ale mój Longines trochę ze mną przeszedł. Zresztą, jak lubisz paski, to moim zdaniem ta mała Certina świetnie wygląda na tropicach i problem z klamrą bransolety znika. ;)

Edytowane przez Jogi

Żyć to znaczy ryzykować. W przeciwnym razie, jesteś wyłącznie bierną bryłą przypadkowo zebranych molekuł, niesioną prądem Wszechświata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Jogi napisał(-a):

Obecnie wszystkie DS Action 38 (stalowe i tytanowe) mają takie samo zapięcie bransolety.

Czy doświadczenie o rozleceniu się traktować jako przestrogę czy komunikat - „nie kupuj” ? 
 

Teraz zauważyłem… przecież Ball ma 42mm… masakra… No i chyba pogadane :D 

Edytowane przez Pvsn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Pvsn napisał(-a):

Czy doświadczenie o rozleceniu się traktować jako przestrogę czy komunikat - „nie kupuj” ? 

Hmm, powiedzmy, że przestrogę, by do nurkowania zakładać pasek. :P

Sam zegarek jest fajny, z rabatem można go kupić w dobrej cenie, więc szkoda go skreślać tylko ze względu na klamrę. 

Edytowane przez Jogi

Żyć to znaczy ryzykować. W przeciwnym razie, jesteś wyłącznie bierną bryłą przypadkowo zebranych molekuł, niesioną prądem Wszechświata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Jogi napisał(-a):

Hmm, powiedzmy, że przestrogę, by do nurkowania zakładać pasek. :P

Widzę Ball opisany ma stronach jako 42mm i 40.5mm i stąd uśpiłem swoją czujność, są dwie wersje? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.