Tommaso 2413 #16326 Napisano 25 Listopada 2016 (edytowane) Miałem kiedyś kierowcę - mistrza jazdy o kropelce, wszystkich w firmie zadziwiał.Boxerem 2.0 tdi 140 KM potrafił spalić 5 l/100 km w trasie.A Peugeotem 208 1,2 82 KM (benzyna) przyjechał kiedyś z Poznania ze średnią 4,2l/100 km przy średniej 64 km/h na 140 km zwykłej drogi, bez autostrady.Normalnie skarb nie kierowca Edytowane 25 Listopada 2016 przez Tommaso 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16327 Napisano 25 Listopada 2016 (edytowane) Z ciekawości, po Politechnice był? Kierowca zawodowy, więc wątpię.Niezły. Edytowane 25 Listopada 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2413 #16328 Napisano 25 Listopada 2016 Nie pamiętam, musiałbym zajrzeć w akta.Teraz pracuje jako mechanik w fabryce Jaguara w GB. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16329 Napisano 25 Listopada 2016 (edytowane) Bardzo pomocne jest przy takich tematach jak masz w głowie wykres jednostkowego zużycia paliwa przez silnik spalinowy i wyrobione nawyki adekwatne do tego. Ciekawe, że poradniki Eco drivingu w niektórych miejscach ostro wprowadzają w błąd. Edytowane 25 Listopada 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2413 #16330 Napisano 25 Listopada 2016 Do Eco-drivingu najbardziej potrzebujesz wyobraźni i myślenia z pół minuty do przodu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16331 Napisano 25 Listopada 2016 O, tego właśnie. I patrzenia jak najdalej do przodu. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meXy 358 #16332 Napisano 25 Listopada 2016 Trzylitrowym dieslem, trasa ponad 200km, wynik 4.8 l/km, po politechnice. 0 Co-Axial Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70' 374 #16333 Napisano 25 Listopada 2016 Dobry jestes Mne sie udalo takim TDI zejsc do 6.8, ale je nie jestem po politechnice 0 Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16334 Napisano 25 Listopada 2016 (edytowane) Można być po podstawówce ale znać się na silnikach po prostu. Poradniki Eco drivingu namiętnie np. opiewaja jako ekonomiczne hamowanie silnikiem co jest tylko ćwierćprawdą. Mi zdarza się odcinek z Suchego Lasu do Obornik Wlkp.- około 20 km pokonywać ze zużyciem 3,7 w 1,2 TSI. 1,9 TDI potrafił 3,4.Ale to krótki odcinek i często zmusza do trzymania stałej ok. 70 kph. 1,2 TSI 110 KM zachowuje się bardzo podobnie do starego, dobrego 2,0 115 KM. A ten myślę miałby problem aby osiągnąć 5,5. Edytowane 26 Listopada 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #16335 Napisano 26 Listopada 2016 5.7l v8 na trasie, średnio 16l /100km predkosc 120-140km/h3.5 l v6tt trasa, średnio 15l / 100 km przy takich samych predkosciach 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bar72 5 #16336 Napisano 26 Listopada 2016 audi a3 2.0 tdi 170KM , odcinek 70 km 4,9L moja wioska KRK , cała trasa bez problemu 5,2L 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiem 293 #16337 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Mój rekord Mondeo 1,5 EB trasa 140 km, krajówka zgodnie ze znakami w 3 osoby - 4,6, ale to się mocno starałem. W zeszłym tygodniu krajówka Łódź -Płock - Łódź ( ok 200 km) w pojedynkę 6,4. Prędkości lekko ponad przepisowe i trochę wyprzedzania ostrzejszego. Edytowane 26 Listopada 2016 przez Osiem 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2413 #16338 Napisano 26 Listopada 2016 5.7l v8 na trasie, średnio 16l /100km predkosc 120-140km/h3.5 l v6tt trasa, średnio 15l / 100 km przy takich samych predkosciach Czyli ta supernowoczesna technika pozwoliła Ci zaoszczędzić 6 procent...Biorąc pod uwagę Wasze ceny paliw, już po pół milionie kilometrów zaoszczędzisz na nowe turbo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zoltyy 0 #16339 Napisano 26 Listopada 2016 O ile ten TT EB wytrzyma taki przebieg.... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70' 374 #16340 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Z wlasnej ciekawosci i kronikarskiego obowiazku zrobilem dzis fotke w swoim turboklekocie Jazda bardzo mieszana, ja nadal nie po politechnice, a samochod nie osiagnal jeszcze nawet wieku przedszkolnego Ten kierowca, o ktorym pisal wyczesniej Tommaso, musi teraz w Jaguarze robic kawal dobrej roboty Bo w TDi nigdy nie udalo mi sie zejsc do takiego wyniku jak tu Edytowane 26 Listopada 2016 przez 70' 0 Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pechagto 1087 #16341 Napisano 26 Listopada 2016 LS1 5,7 pali mi 10-17l/100km Tapaltak 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #16342 Napisano 26 Listopada 2016 Czyli ta supernowoczesna technika pozwoliła Ci zaoszczędzić 6 procent...Biorąc pod uwagę Wasze ceny paliw, już po pół milionie kilometrów zaoszczędzisz na nowe turbo. Tomek, downsizing wymyślony przez ekoświrow takie daje realne rezultaty . A przedwczesna utylizacja tego samochodu napewno będzie gorsza dla środowiska niż jakiekolwiek zyski spowodowane troszkę mniejszym życiem paliwa. Nie ma najmniejszej możliwości żeby ten silnik był w stanie osiągnąć przebiegi takie jak proste duże v8. Chociaż od kumpla pierwszy EB ma już 300k km i jeszcze jeździ, a samochód jest firmowy więc on o niego zabardzo nie dba. 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16343 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Niska trwałość silników po downsizingu to taka sama prawda jak to, że diesle są powolne... Odpowiedzcie sobie najpierw na pytanie dlaczego jeden silnik o mocy jednostkowej 37 KM/l ( Fiat 126) jest mniej trwały niż drugi o mocy 100 KM/l - VW 1,8T. Edytowane 26 Listopada 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bar72 5 #16344 Napisano 26 Listopada 2016 tu mam pewne wątpliwości czy wytrzymają 150 tyś 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #16345 Napisano 26 Listopada 2016 Niska trwałość silników po downsizingu to taka sama prawda jak to, że diesle są powolne... Odpowiedzcie sobie najpierw na pytanie dlaczego jeden silnik o mocy jednostkowej 37 KM/l ( Fiat 126) jest mniej trwały niż drugi o mocy 100 KM/l - VW 1,8T.Bo jest chłodzony powietrzem i wykonany w technologii sprzed 90 lat... 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rradek 94 #16346 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Niska trwałość silników po downsizingu to taka sama prawda jak to, że diesle są powolne... Gadałem z mechanikami i jeśli chodzi o auta nowe, to sporo ludzi ma problemy z tymi małymi silniczkami z upakowaną turbiną.Teraz nie ma wysypu takich aut u "normalnych" mechaników, bo większość trafia do autoryzowanych serwisów w ramach gwarancji. BTW A skąd niby ten news, że diesle są powolne? BTW 2: Te kosiarki z turbiną często wcale nie są tak oszczędne jak wolnossące - w fordzie 1.0 100 KM z turbiną palił mi w mieście niemal tyle samo, co 1.6 100 KM. Edytowane 26 Listopada 2016 przez rradek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16347 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Radek, z dieslem to nie news tylko zamierający już stereotyp i półprawda - tak, atmosferyczny Diesel to bezsprzecznie muł. Po drugie, zauważ że 1,0 turbo może i nie pali dużo mniej od 1,6 atmosfera ale jest od niego o wiele mocniejszy przy niskich a także przy średnich obrotach - czyli przez jakieś 95% czasu eksploatacji. Bo jest chłodzony powietrzem i wykonany w technologii sprzed 90 lat...No właśnie. I dlatego nie widzę przeszkód aby dało się zaprojektować silnik 2,0 400 KM który mocą przy niskich i średnich obrotach zmiażdży 5,7 V8 i dorówna mu trwałością.To tylko pojemność skokowa. Jaki problem aby taki 1,0 turbo był zbudowany bardziej pancernie niż 2,0 do max 150 KM? Żaden. Potrzeba aby na etapie przysłowiowej czystej kartki papieru w jej rogu zapisać założenia odnośnie zakładanych mocy i trwałości. Edytowane 26 Listopada 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #16348 Napisano 26 Listopada 2016 Gustaw to Twoje porownanie jest mniej wiecej tego typu Diesel, powolny Benzyna, szybka Pozatym przykladow silnikow nowych downsizingowych, co sypia sie na calego, nie brakuje. Ok mozna osiagnac takie same lub czesto lepsze osiagi z duzo mniejszych turbo doladowanych czy też turbo/supercharged I wspomaganych elektryka silnikow, ale jest to okupione jego zywotnoscia, taka jest prawda. Sent from my SGP312 using Tapatalk 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #16349 Napisano 26 Listopada 2016 (edytowane) Irek, to prawda ale związana z tym o czym napisałem w poście powyżej. Jeśli przykładowo producent bierze silnik 1,4 który przy mocy 60 KM i 75 KM z czterozaworową głowicą robi bez problemów pół miliona km, dokłada mu turbo i ten sam silnik zyskuje kolejne życie jako 120 a potem może 150 KM - to życie nie ma prawa być długie. Zupełnie co innego gdy motor jest od podstaw tworzony z myślą o większych mocach i trwałości. Wtedy można mu zrobić 200 KM/l i trwałość milion kilometrów. Dlaczego takich konstrukcji nie ma? Biznes musi się kręcić. Edytowane 26 Listopada 2016 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #16350 Napisano 26 Listopada 2016 Zupełnie co innego gdy motor jest od podstaw tworzony z myślą o większych mocach i trwałości. Wtedy można mu zrobić 200 KM/l i trwałość milion kilometrów. Dlaczego takich konstrukcji nie ma? Biznes musi się kręcić. No wlasnie o to chodzi, przez ekoswirow koncerty samochodowe zweszyly dodatkowy sposob zarabiania kasy. A srodowisko, wszyscy tak naprawde maja w d*pie, 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach