Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, beniowski napisał(-a):

Racja, starą, tj. tę brzydką, bo ta nowa to ładniejsza niż Purosangue.

 

Dobrze byłoby zobaczyć obok siebie Urusa i Purosangue - wtedy, wg mnie, byłoby wpadać jak nieciekawy design ma to nowe Ferrari

 

Wczoraj "jeden taki, co ma" zrobił w mojej mieścince pokazową rundkę z parkowaniem w Rynku (czyli tuż obok mojej chałupy) swoim żółtym Urusem, więc (ponownie) miałem okazję przyjrzeć się z bliska "dość niechcący". Bo ja wiem... Na żywo wydaje mi się jakiś taki "pancerno-czołgowaty"... Niby fajny, ale... ;)

 

 


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Urus jest nietuzinkowy i to go wyróżnia, a to ważne, bo większość współczesnych samochodów jest do siebie tak podobna, że trudno je odróżnić od siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urus nietuzinkowy? Jakie ma różnice w stosunku do X6M, Cayenne QP Turbo czy RSQ8? Dokokszony brat-bliźniak Q8 i z tej dwójki - wolałbym chyba jednak audi. Purosangue ma coś czego Urus mieć nie będzie nigdy - DNA marki. Lambo zawsze kojarzyło się z V12 - Miura, Countach czy choćby LM002. Ok, Urus robi wrażenie ale jest zrobiony wg myśli XXI wieku - czyli zmieńmy kolorek, dajmy jakiś spoilerek, naklejmy znaczek i sprzedajmy to za w***** pieniędzy. Ferrari Purosangue ma wolnossące V12 i tym wygrywa ze wszystkim, bo pokazali, że pewne rzeczy jak historia i tradycja są święte. Można naciągać pewne granice ale nie można mydlić oczu. Do X6M można włożyć większe felgi, utwardzić zawieszenie, odetkać wydech i zrobić program - też będzie hardcorowe jak Urus.

Kwestia wyglądu w jednym i drugim jest dyskusyjna, V8 mają ciężko w tych czasach ale nie jest problemem kupić sobie SUVa z doładowanymi ośmioma cylindrami. A ile mamy SUVów V12? Nie wiem czy porównywanie Purosangue do Bentaygi i Cullinana ma sens, zupełnie inny charakter samych samochodów jak i silników

Ferrari z zewnątrz jest ok, w środku "dziwne". Co nie zmienia faktu, że jest wyjątkowe a nie kopią pierwszej BMW X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając twój długi wywód, przypomnę że pisaliśmy o designie, a tutaj Purosangue wygląda, imho, jak poprzedni Nissan Juke, czyli po prostu brzydko. Ale, wracając do technikaliów, rozumiem że nawet jakby Ferrari zrobiło czołg, ale wstawiło do niego V12, to ów czołg miałby zachowane DNA marki? Czyli Ferrari może za chwilę zrobić cokolwiek innego niż to co robiło zawsze, czyli sportowe samochody, ale jeśli owo cokolwiek będzie mieć V12, to będzie zachowane DNA marki? Ciekawy wywód. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy jak daleko puścisz wodzę wyobraźni albo jak daleko będziesz spłycał. W gruncie rzeczy każde auto jest takie samo bo ma 4 koła i silnik który je napędza. Tadam.

Co do czołgu i V12 - wystarczy na PT91 nakleić znaczek z czarnym rumakiem i przemalować na czerwono ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schodząc na ziemię - czy ktoś z Was miał do czynienia albo posiada osobiście Subaru Outback VI generacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, mikoo napisał(-a):

Schodząc na ziemię - czy ktoś z Was miał do czynienia albo posiada osobiście Subaru Outback VI generacji?

Ja mam IV gen (rocznik 2013) I jestem bardzo zadowolony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.12.2022 o 13:58, beniowski napisał(-a):

Pomijając twój długi wywód, przypomnę że pisaliśmy o designie, a tutaj Purosangue wygląda, imho, jak poprzedni Nissan Juke, czyli po prostu brzydko. Ale, wracając do technikaliów, rozumiem że nawet jakby Ferrari zrobiło czołg, ale wstawiło do niego V12, to ów czołg miałby zachowane DNA marki? Czyli Ferrari może za chwilę zrobić cokolwiek innego niż to co robiło zawsze, czyli sportowe samochody, ale jeśli owo cokolwiek będzie mieć V12, to będzie zachowane DNA marki? Ciekawy wywód. 

Ja trochę patrzę na to inaczej, tak jak napisał @trolluLambo straciło ducha, stało się to głównie po przejęciu przez koncern VW. Wchodzisz do środka i masz wrażenie, że jesteś w Audi... Jedyne marki należące do VW, które odbiegają od tej normy to Bugatti i Porsche, chociaż to drugie też już się krztusi z 2 litrowymi jednostkami, co jest mocno irytujące. Jednakże bryła i środek są typowe dla marki. V8 w Mercach też bez polotu teraz przez GPFy te wszystkie jednostki brzmią tak samo bez wyrazu. Wystarczy przypomnieć sobie dźwięk np V10 z BMW m5 E60. Sam Mario Theissen opowiadał, że ryk tej jednostki potrafił spowodować oblanie się kawą w kawiarni;) Jedyne Lambo, które na prawdę chciałbym objeździć to model Sian.

W dniu 29.12.2022 o 12:19, trollu napisał(-a):

Urus nietuzinkowy? Jakie ma różnice w stosunku do X6M, Cayenne QP Turbo czy RSQ8? Dokokszony brat-bliźniak Q8 i z tej dwójki - wolałbym chyba jednak audi. Purosangue ma coś czego Urus mieć nie będzie nigdy - DNA marki. Lambo zawsze kojarzyło się z V12 - Miura, Countach czy choćby LM002. Ok, Urus robi wrażenie ale jest zrobiony wg myśli XXI wieku - czyli zmieńmy kolorek, dajmy jakiś spoilerek, naklejmy znaczek i sprzedajmy to za w***** pieniędzy. Ferrari Purosangue ma wolnossące V12 i tym wygrywa ze wszystkim, bo pokazali, że pewne rzeczy jak historia i tradycja są święte. Można naciągać pewne granice ale nie można mydlić oczu. Do X6M można włożyć większe felgi, utwardzić zawieszenie, odetkać wydech i zrobić program - też będzie hardcorowe jak Urus.

Kwestia wyglądu w jednym i drugim jest dyskusyjna, V8 mają ciężko w tych czasach ale nie jest problemem kupić sobie SUVa z doładowanymi ośmioma cylindrami. A ile mamy SUVów V12? Nie wiem czy porównywanie Purosangue do Bentaygi i Cullinana ma sens, zupełnie inny charakter samych samochodów jak i silników

Ferrari z zewnątrz jest ok, w środku "dziwne". Co nie zmienia faktu, że jest wyjątkowe a nie kopią pierwszej BMW X6

Suvów V12 jak na lekarstwo :) Ale w modelach flagowych nadal dominują V12.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to się zastanawiam jak takie marki jak Ferrari przetrwają zakaz stosowania silników spalinowych. Nagle się okaże że sportowe samochody może robić koncern energetyczny 😂.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Ja to się zastanawiam jak takie marki jak Ferrari przetrwają zakaz stosowania silników spalinowych. Nagle się okaże że sportowe samochody może robić koncern energetyczny 😂.

Dostosują się bo mają ogromne know - how. Praktycznie wszystko co najlepsze czerpią z F1, Le Mans, GT3, po za tym ja jeszcze wierzę w rozsądek i utrzymywanie dwóch kursów dla silników spalinowych i elektrycznych. Bo my jako Polacy bez infrastruktury stalibyśmy godzinami przy ładowarkach...

3 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

Obiecalem, ze sie pochwale… wiec mam dla Was szpiegowskie foto mojej nowej zabawki emoji6.png

Brum, brum emoji3060.png

2b18b283b5231fabfb517c8b093302b8.jpg

No proszę GRka :) Gratulacje!

Teraz tylko dobrze dotrzeć.

Do tej Yariski powiedzenie "mały, ale wariat" pasuje idealnie :D

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No proszę GRka Gratulacje!
Teraz tylko dobrze dotrzeć.
Do tej Yariski powiedzenie "mały, ale wariat" pasuje idealnie

Nie wiem czy jest czego gratulowac, bo z pewnych wzgledow z GTC4 zredukowalem do 911, a finalnie do GR (ktory zostal na otarcie lez ).

Ale dlatego, ze ten bzdzioch naprawde robi wrazenie… jest bardzo analogowy w prowadzeniu, taki nowy samochod z lat 90tych. No i nie jest taki maly… rozstaw osi ztcp jest wiekszy niz w 911.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

Obiecalem, ze sie pochwale… wiec mam dla Was szpiegowskie foto mojej nowej zabawki emoji6.png

Brum, brum emoji3060.png

2b18b283b5231fabfb517c8b093302b8.jpg

Yaris GR🤔🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):


Nie wiem czy jest czego gratulowac, bo z pewnych wzgledow z GTC4 zredukowalem do 911, a finalnie do GR (ktory zostal na otarcie lez emoji23.png).

Ale dlatego, ze ten bzdzioch naprawde robi wrazenie… jest bardzo analogowy w prowadzeniu, taki nowy samochod z lat 90tych. No i nie jest taki maly… rozstaw osi ztcp jest wiekszy niz w 911.

Gratulacje, świetne szalone autko, do szczęścia brakuje tylko lepszego brzmienia wydechu i z 50-70 koników

Pół roku temu prawie go kupiłem, złożyłem nawet wniosek o o cesję leasingu, ale oddający się rozmyślił, pewnie dostał lepszą ofertę.

Potem z dwa miesiące szukałem egzemplarza w stanie nowym w sensownej cenie, nic nie znalazłem i ostatecznie wpadło coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


Nie ma czegos takiego jak Yaris GR emoji12.png

Oj tam oj tam 🤗🤗

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gratulacje, świetne szalone autko, do szczęścia brakuje tylko lepszego brzmienia wydechu i z 50-70 koników
Pół roku temu prawie go kupiłem, złożyłem nawet wniosek o o cesję leasingu, ale oddający się rozmyślił, pewnie dostał lepszą ofertę.
Potem z dwa miesiące szukałem egzemplarza w stanie nowym w sensownej cenie, nic nie znalazłem i ostatecznie wpadło coś innego.

Akurat 50-70 koni wiecej to maly problem, lepsze brzmienie tez

Szwajcaria jest chyba jednym z nielicznych krajow, gdzie nie bylo limitu samochodow. W PL bylo 500 i teraz przesuneli skads 100 wiecej (ktore sie rozeszly). Ja czekalem rok, i przyszedl wczesniej. Znam ludzi z CH, ktorzy zamawiali we wrzesniu 2021 i nadal samochodu nie maja. Zreszta, mialem smieszna historie z jazda probna, ktora odbila sie w centrali, wiec moze dlatego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


Nie wiem czy jest czego gratulowac, bo z pewnych wzgledow z GTC4 zredukowalem do 911, a finalnie do GR (ktory zostal na otarcie lez emoji23.png).

Ale dlatego, ze ten bzdzioch naprawde robi wrazenie… jest bardzo analogowy w prowadzeniu, taki nowy samochod z lat 90tych. No i nie jest taki maly… rozstaw osi ztcp jest wiekszy niz w 911.

Przy takim krótkim rozstawie osi, będziesz boki łapał.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):


Akurat 50-70 koni wiecej to maly problem, lepsze brzmienie tez emoji6.png

Szwajcaria jest chyba jednym z nielicznych krajow, gdzie nie bylo limitu samochodow. W PL bylo 500 i teraz przesuneli skads 100 wiecej (ktore sie rozeszly). Ja czekalem rok, i przyszedl wczesniej. Znam ludzi z CH, ktorzy zamawiali we wrzesniu 2021 i nadal samochodu nie maja. Zreszta, mialem smieszna historie z jazda probna, ktora odbila sie w centrali, wiec moze dlatego emoji1787.png

Pierwsze co zrobisz to załóż twardsze poduszki silnika i skrzyni i zmodyfikuj lusterko, które totalnie zasłania ćwierć szyby. 300 PS robi się od ręki, ale brzmienia się jakoś znacząco nie poprawi, słuchałem kilku wydechów akcesoryjnych i żaden jakoś wybitnie mi się nie spodobał, jednak z 3 cylindrów szału się nie zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy takim krótkim rozstawie osi, będziesz boki łapał.

No wlasnie w GR jest wyjatkowo duzy jak na niecale 4m dlugosci
Pierwsze co zrobisz to załóż twardsze poduszki silnika i skrzyni i zmodyfikuj lusterko, które totalnie zasłania ćwierć szyby. 300 PS robi się od ręki, ale brzmienia się jakoś znacząco nie poprawi, słuchałem kilku wydechów akcesoryjnych i żaden jakoś wybitnie mi się nie spodobał, jednak z 3 cylindrów szału się nie zrobi.

Modyfikator lusterka juz leci. Drugie to prawdopodobnie bedzie jakies obnizenie fotela, bo przy 186cm jestem na styk

Co do brzmienia to jak mowia, z g… bata nie ukrecisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


No wlasnie w GR jest wyjatkowo duzy jak na niecale 4m dlugosci

O widzisz właśnie sobie o tym doczytałem, ale i tak będzie kupę zabawy w deszczu i bez deszczu też :)

Podobny rozstaw miałem w 370z i było tym autem od groma radości.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym zawieszeniem silnika i skrzyni to gruby wątek. W wielu egzemplarzach zniszczono silniki, bo ludzie niechcący wrzucali trójkę zamiast piątki, albo dwójkę zamiast czwórki. To przez to, że cały układ napędowy lata jak żyd po pustym sklepie przy dynamicznej jeździe i w ferworze walki na torze można się kropnąć. Obejrzyj sobie filmiki Mishy Charoudina (ma wypozyczalnie na Nurburgringu), dużo mówi na ten temat - miał w wypożyczalni parę Yarisów, ale się ich pozbył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Z tym zawieszeniem silnika i skrzyni to gruby wątek. W wielu egzemplarzach zniszczono silniki, bo ludzie niechcący wrzucali trójkę zamiast piątki, albo dwójkę zamiast czwórki. To przez to, że cały układ napędowy lata jak żyd po pustym sklepie przy dynamicznej jeździe i w ferworze walki na torze można się kropnąć. Obejrzyj sobie filmiki Mishy Charoudina (ma wypozyczalnie na Nurburgringu), dużo mówi na ten temat - miał w wypożyczalni parę Yarisów, ale się ich pozbył.

Misha Charoduin z Kubą Giermaziakiem nakręcił odcinek, no i przyznam szczerze, że to chyba jeden z najszybszych przejazdów jakie widziałem.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo te auta jeżdżą tam niesamowicie szybko, to perfekcyjna bestia torowa i znakomity wóz na górskie kręte drogi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.