Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, TomcioMiki napisał(-a):

Stara 266 jak mu dać dolot ponad dach to można zalać a i tak będzie jechał 😁😁😁

W zwykłych terenówkach snorkel to podstawa :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, TomcioMiki napisał(-a):

Stara 266 jak mu dać dolot ponad dach to można zalać a i tak będzie jechał 😁😁😁

Ten potworek bez snorkela ma 180 cm brodzenia 🤗

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Osmodeusz napisał(-a):

Ten potworek bez snorkela ma 180 cm brodzenia 🤗

No i 6x6 :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Osmodeusz napisał(-a):


Konwencjonalne silniki, spalają paliwo, a do tego procesu potrzebny jest zawarty w powietrzu tlen. Wloty powietrza w osobówkach znajdują się zwykle na wysokości górnej części bloku silnika, tuż pod maską. Nawet przy stosunkowo płytkiej wodzie nieumiejętna jazda może doprowadzić do spiętrzenia i zalania filtra powietrza, i to nie podlega dyskusji jest wiadome nie od wczoraj.

Elektryki jadą, nawet żwawo brodzą w tej wodzie ale… dziwnym trafem większość już stoi.

Także testy (badania)testami, rzeczywistość niestety weryfikuje bezwzględnie 

Woda dostająca się do instalacji elektryków powoduje zwarcia i je unieruchamia...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Osmodeusz napisał(-a):

Ten potworek bez snorkela ma 180 cm brodzenia 🤗

Wiem 😁😁😁

Chciałbym zobaczyć działający silnik elektryczny przy kole w pełnym zanurzeniu 🤔🤔🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kiniol napisał(-a):

Woda dostająca się do instalacji elektryków powoduje zwarcia i je unieruchamia...

To chyba dotyczy jakichś elektryków z 3 ręki.

Ogólnie jeżeli dojdzie do iskrzenia to akumulator wysokiego napięcia ulegnie odłączeniu. Wówczas auto jest unieruchomione. Jednakże Kolega @Osmodeuszopisał to w taki sposób, że większość została unieruchomiona. "No to byś się zdziwił, jak nie jeden właściciel elektryka niestety w obecnej sytuacji " A nie sądzę, aby wszystkie trapił problem m.in. zwarć w instalacji.

Sama bateria i silnik są w komorach wodoszczelnych, które są badane ciśnieniowo podobnie jak w przypadku pomp głębinowych o stopniu ochrony dajmy na to IP 68/69.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

To chyba dotyczy jakichś elektryków z 3 ręki.

Ogólnie jeżeli dojdzie do iskrzenia to akumulator wysokiego napięcia ulegnie odłączeniu. Wówczas auto jest unieruchomione. Jednakże Kolega @Osmodeuszopisał to w taki sposób, że większość została unieruchomiona. "No to byś się zdziwił, jak nie jeden właściciel elektryka niestety w obecnej sytuacji " A nie sądzę, aby wszystkie trapił problem m.in. zwarć w instalacji.

Sama bateria i silnik są w komorach wodoszczelnych, które są badane ciśnieniowo podobnie jak w przypadku pomp głębinowych o stopniu ochrony dajmy na to IP 68/69.

 

Trafiaja sie jednostkowe przypadki jak chocby ten ponizej, gdzie para w Szkocji dojechala w deszczu na obiad do restauracji ale juz nie mogla wrocic - i gdzie Tesla dumnie oznajmila, ze to nie ich wina:

 

https://www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/edinburgh-couple-fume-handed-17k-27906242

 

Sek w tym, ze wszyscy tylko czekaja az sie cos stanie z elektrykami i kazdy przypadek jest rozdmuchiwany do rozmiaru giga problemu. I zupelnie szczerze - do Tesli zaufania nie mam i bym nie kupil (ale to inna historia).

 

Na w pelni elektryczne auto bym sie poki co nie zdecydowal (niech wejda baterie ze stalym elektrolitem to zobaczymy) ale jestem mega zwolennikiem hybryd, zarowno samoladujacych sie jak i plug-in.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cordi7 napisał(-a):

 

Najnowsze AbramsX maja miec naped hybrydowy ;)

 

https://www.twz.com/next-generation-abramsx-tank-will-have-hybrid-powerplant

 

Co ci amerykanie na baterie będą jeździć, śmiechu warte. My tu z chłopakami z Wojska Ludowego (Sanok 77, kto ma wiedzieć ten wie) nadal T-54 jeździmy i super się sprawdza, nawet na oleju po frytkach jedzie, nie to co te amerykanckie zabawki.


1dFQTya.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, cordi7 napisał(-a):

 

Trafiaja sie jednostkowe przypadki jak chocby ten ponizej, gdzie para w Szkocji dojechala w deszczu na obiad do restauracji ale juz nie mogla wrocic - i gdzie Tesla dumnie oznajmila, ze to nie ich wina:

 

https://www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/edinburgh-couple-fume-handed-17k-27906242

 

Sek w tym, ze wszyscy tylko czekaja az sie cos stanie z elektrykami i kazdy przypadek jest rozdmuchiwany do rozmiaru giga problemu. I zupelnie szczerze - do Tesli zaufania nie mam i bym nie kupil (ale to inna historia).

 

Na w pelni elektryczne auto bym sie poki co nie zdecydowal (niech wejda baterie ze stalym elektrolitem to zobaczymy) ale jestem mega zwolennikiem hybryd, zarowno samoladujacych sie jak i plug-in.

 

Dla mnie elektryk sprawdziłby się jedynie jako trzecie auto. Do typowego wykorzystania miejskiego. Parkingi, SCT, bus pas, etc.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Dla mnie elektryk sprawdziłby się jedynie jako trzecie auto. Do typowego wykorzystania miejskiego. Parkingi, SCT, bus pas, etc.

 

Co przeczy idei ekologii bo musisz miec 2-3 auta zeby miec elektryka :)

 

Natomiast obecnie przy ciaglych korkach, permanentnych robotach drogowych i przyroscie aut wyprzedzajacym znacznie infrastukture ja coraz czesciej wole jechac pociagiem, choc w DE gdzie mieszkam to loteria (Deutsche Bahn - DB - Delayed Bahn). I bylbym sklonny rozwazac elektryka o zasiegu realnym w zimie na autostradzie na poziomie 550-600 km, bo tyle pozwoli mi dotrzec na najdalsze z uzywanych przeze mnie lotnisk i wrocic do domu bez ladowania.

 

Ogolnie - dla mnie wylewamy dziecko z kapiela. Samoladujace hybrydy benzynowe, plug-iny i elektryki to mix, ktory mialby wiecej sensu. Przy zalozeniu, ze producenci (pominmy milczeniem powody) przestana srubowac ceny nowych aut. Na chwile obecna w Niemczech ponizej 20.000 EUR dostepne modele wygladaja nastepujaco: https://de.motor1.com/features/653650/neuwagen-20000-euro-2023-deutschland/ - szalu nie ma. 

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, cordi7 napisał(-a):

 

Co przeczy idei ekologii bo musisz miec 2-3 auta zeby miec elektryka :)

 

Natomiast w sytuacji rosnacych korkow i permanentnych robot drogowych i aut przybywajacych szybciej niz drog ja coraz czesciej wole jechac pociagiem, choc w DE gdzie mieszkam to loteria (Deutsche Bahn - DB - Delayed Bahn).

I zaczynalbym byc sklonny rozwazac elektryka o zasiegu realnym w zimie na autostradzie na poziomie 550-600 km, bo tyle pozwoli mi dotrzec na najdalsze z uzywanych przeze mnie lotnisk i wrocic do domu bez ladowania.

 

Dla mnie wylewamy dziecko z kapiela. Samoladujace hybrydy benzynowe, plug-iny i elektryki to mix, ktory mialby wiecej sensu. Przy zalozeniu, ze producenci (pominmy milczeniem powody) przestana srubowac ceny nowych aut.

Na chwile obecna w Niemczech ponizej 20.000 EUR dostepne modele wygladaja nastepujaco: https://de.motor1.com/features/653650/neuwagen-20000-euro-2023-deutschland/ - szalu nie ma. 

 

Dokładnie, dodam, że ten sensowny zasięg musiałby spełniać kryteria brzegowe jakimi są ekstremalnie niskie i wysokie temperatury. Gdzie przy maksymalnym obciążeniu układu będziesz mógł przynajmniej te 450 - 500 km machnąć.

Naturalnie mówię o pełnej sprawności działania układu chłodzenia i ogrzewania.  Drugim elementem jest wymienność baterii na stacjach ładowania lub minimalny czas ładowania pozwalający na uzyskanie 80% pojemności baterii w czasie do 10min. Inaczej auto elektryczne jako samochód głównego przeznaczenia nie ma sensu.

Pomijam takie oczywistości jak wydobycie litu i kobaltu, które w przeciwieństwie do wydobycia ropy jest niebotyczne. Abstrahując od tego kto tą pracę wykonuje, bo to oczywiście jest przemilczane...

A wszystkie szumowiny z ekologią na ustach powinno się zesłać na roczną robotę w tych kopalniach...

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co pamietam to wydobycie tony litu wymaga nawet do prawie 2 milionow litrow wody, w najlepszym razie mowi sie o 400 tysiacach. I tak to tu zostawie.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, cordi7 napisał(-a):

Z tego, co pamietam to wydobycie tony litu wymaga nawet do prawie 2 milionow litrow wody, w najlepszym razie mowi sie o 400 tysiacach. I tak to tu zostawie.

 

Dokładnie do wydobycia litu używa się potworne ilości wody, a kobalt pozyskują głównie w DRK dzieci...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Osmodeusz napisał(-a):

Gównoburze wywołujesz sam, swoim zachowaniem i nie z tobą mam zamiar dyskutować 

Ja akurat mam nieprzyjemność w tych okolicznościach (powódź) spędzać ostatnie 3 dni w tych maszynach.

Więc znów teoretyzujesz 🥴

A zdjęcie jest teraźniejsze niestety


 

P.S a zdradzisz powód przez który nie znalazłeś się w wojsku?

😂

 

Czekaj, to miales mozliwosc wziac STARA i jego elektrycznego odpowiednika? Ale wybrales STARa?
Dobrze rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, RysiekOchodzki napisał(-a):

No mnie zasięg elektryków chyba jeszcze długo nie przekona 😀imageproxy.php?img=&key=60f6b451b09b5df1imageproxy.php?img=&key=60f6b451b09b5df1

IMG_7135.jpeg

Strzelam 220CDI?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wyzej, faktycznie zostawienie kluczyka w aucie rozwiązuje problem otwierania się i zamykania wszystkiego

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie...hehe...IMG20240915094948.thumb.jpg.a57c77df8dd485af6748ad826c82817d.jpg


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, RysiekOchodzki napisał(-a):

E220D 4Matik

No tak nowe zegary i zmiana oznaczenia, to W213.

W poprzednim W212 220Cdi miał 2143cm3, w kolejnym gdzie otrzymał oznaczenie 220D już 1950cm3.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E300de i po temacie, w miescie na pradzie, w trasie na oleju. Tylko bagaznik sie plytszy niestety robi...

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, cordi7 napisał(-a):

E300DE i po temacie, w miescie na pradzie, w trasie na oleju. Tylko bagaznik sie plytszy niestety robi...

W pewnym okresie dali mi W213 300e; ładnie się do odpychało, nieźle spalało, ale bagażnik malutki bodajze 350 - 370l. 😕 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

W pewnym okresie dali mi W213 300e; ładnie się do odpychało, nieźle spalało, ale bagażnik malutki bodajze 350 - 370l. 😕 


No to niestety prawda... moja S206 300e ma bagaznik 360 litrow ale mam rolete do odciecia przestrzeni bagazowej od pasazerskiej i moge po dach ladowac. Czysto benzynowa C300 ma 490 litrow bagaznika, az o 1/3 wiecej.

Dla nas dwojga z kotem wystarcza ale duze kombi czesto ma byc podstawowym autem dla 3-4 osobowej rodziny i wtedy to raczej tylko box dachowy ratuje sytuacje. 360 litrow to po aucie klasy kompakt bym sie spodziewal...

 

Z ciekawosci az sprawdzilem dane dla E klasy kombi. Bagaznik spada z 615 do 460 litrow - czyli generalnie spalinowa klasa C ma o 30 litrow wiecej 🤨

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Jednakże Kolega @Osmodeuszopisał to w taki sposób, że większość została unieruchomiona. "No to byś się zdziwił, jak nie jeden właściciel elektryka niestety w obecnej sytuacji " A nie sądzę, aby wszystkie trapił problem m.in. zwarć w instalacji.

Sama bateria i silnik są w komorach wodoszczelnych, które są badane ciśnieniowo podobnie jak w przypadku pomp głębinowych o stopniu ochrony dajmy na to IP 68/69.

Stąd powstał temat 🤗

Na kanwie obecnych wydarzeń na Dolnym Śląsku, gdzie duża część terenu jest zalana, bądź jest potrzeba poruszania się po terenie zalewowym „elektryczne cudy” niestety stoją, i to jest fakt naoczny 🥴

Ja nie pytam o suche testy, czy też katalogowe specyfikacje, pytam co się stało, że nie pojechało ?

A fachowców w temacie motoryzacyjnym na forum nie brakuje - więc …?

Co się stało, że się zesrało pytam

1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):

Czekaj, to miales mozliwosc wziac STARA i jego elektrycznego odpowiednika? Ale wybrales STARa?
Dobrze rozumiem?

Musisz zacząć pisać po polsku, bo nie rozumiem o czym mówisz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Ad 1 - to czy samochod widzi ten z przodu czy nie, sie po jakims czasie czuje, nie trzeba na nic patrzec

Ad 2 - zalezy od marki i systemu, Audi / bmw na autostradzie bedac na lewym pasie utrzymuje sie na lewo, naprawym po prawej. volvo  albo mercedes ztcp jechac tak jak samochod w przodu

Ad 3 - tez zalezy od systemu i tego jak go ustawisz. rozne marki maja rozne dostosowywanie dot predkosci

Ad 4 - zawsze trzeba uwazac :)

Ad ad 1 - nie na moje nerwy 😅 , zbyt agresywne hamowanie , przy nie naturalnym przyspieszeniu,  w pewnych warunkach drogowych o których pisałem 

Ad ad 2 u mnie trzyma środek jedzni w większość przypadków,  na autostradzie jest super , w mieście gorzej ze względu motocyklistów,  i robót drogowych gdzie się gubi 

Ad ad 3 niestety w Audi jest na 3 kreski defoltowo , po każdym odpaleniu muszę ręcznie zmniejszyć dystans,  chyba że jadę za ciężarówka , to zwiększam dystans ze względu kamyki i groźba piaskowania przodu auta 😬

Ad ad 4 amen 🙏🏼

@Lemax jak zwykle nie zawodzisz w tematyce elektroniki 👌🏼

mam dla Ciebie zagadkę:  jak działa system rozpoznawania że ręka jest na kierownicę , i jak można go przechytrzyć? 😉

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.