mario1971 68552 #49251 Napisano 8 Lipca Śladowe to znaczy mniej niż 2l/100km czy więcej? 0 To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machlo 7788 #49252 Napisano 8 Lipca Teraz, mario1971 napisał(-a): Śladowe to znaczy mniej niż 2l/100km czy więcej? Yarisem przy pomyślnych wiatrach myślę, że dałoby się zrobić. 😏 1 FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario1971 68552 #49253 Napisano 8 Lipca Poczekajmy na Tomka. 0 To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1607 #49254 Napisano 8 Lipca Godzinę temu, facecik napisał(-a): No tak, tylko popatrz ile masz z tym swoim "premium" problemów i ile zachodu kosztuje usuwanie tych gówien przez serwis (czas, nerwy). Co ma do tego dbałość, skoro głośniki się psują, kierownica trzeszczy i coś tam jeszcze nie działa jak należy? W sumie co kto lubi. Ja bym wolał święty spokój i na szczęście jest mi to dane. Auta chyba kupowaliśmy w podobnym czasie. Z pewnością mam mniejszy nalot i zdecydowanie gorsze wyposażenie. Ale spokój mam. to prawda , opcja bezawaryjność premium w moim A6 : not included..niestety 😬 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machlo 7788 #49255 Napisano 8 Lipca 2 minuty temu, Krakus1 napisał(-a): to prawda , opcja bezawaryjność premium w moim A6 : not included..niestety 😬 Ale masz premium wykończenie w środku, przynajmniej na pierwszy rzut oka i pierwsze kilometry zanim zacznie trzeszczeć, jak w autach niepremium. Tyle wystarczy, żeby sprzedać samochód. 0 FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #49256 Napisano 8 Lipca 6 minut temu, machlo napisał(-a): Yarisem przy pomyślnych wiatrach myślę, że dałoby się zrobić. 😏 No nie, mój Yaris pali znaaaaaaacznie więcej. 🤣 Średnie spalanie w Lexie od początku mam 6,9l, a nie jeżdżę jakoś wyjątkowo eco. A w końcu to 2-tonowy czołg o aerodynamicy kiosku ruchu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1607 #49257 Napisano 8 Lipca 8 minut temu, machlo napisał(-a): Ale masz premium wykończenie w środku, przynajmniej na pierwszy rzut oka i pierwsze kilometry zanim zacznie trzeszczeć, jak w autach niepremium. Tyle wystarczy, żeby sprzedać samochód. kto kupi ten złom? 😅 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machlo 7788 #49258 Napisano 8 Lipca 1 minutę temu, Krakus1 napisał(-a): kto kupi ten złom? 😅 Jak już ustaliliśmy chyba, są różne kryteria, względem których wybieramy samochód. 😁 0 FS: Zenith A384 | Grand Seiko SBGX093 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49259 Napisano 8 Lipca Jeździ ktoś z Was XC 60 z ostatnich roczników? Może macie jakieś doświadczenia z PHEV T8? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7937 #49260 Napisano 8 Lipca 6 minut temu, Paulus57 napisał(-a): Jeździ ktoś z Was XC 60 z ostatnich roczników? Może macie jakieś doświadczenia z PHEV T8? Planujesz i masz gdzie go regularnie ładować? Jeśli nie - odpuść. PHEV są super pod warunkiem, że użytkujesz je zgodnie z przeznaczeniem. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Keniutek 325 #49261 Napisano 8 Lipca Jak tylko do miasta, to spoko. Jak dalej i do tego autostrady i ekspresówki, to szkoda kasy. Do tego trochę więcej $ na i tak już drogich przeglądach w Volvo. Cały czas uważam, że to ni pies ni wydra... 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49262 Napisano 8 Lipca 28 minut temu, cordi7 napisał(-a): Planujesz i masz gdzie go regularnie ładować? Jeśli nie - odpuść. PHEV są super pod warunkiem, że użytkujesz je zgodnie z przeznaczeniem. Kusi moc tej wersji (4,9s do 100). Ładowarkę (nigdy nie widziałem ładującego się samochodu a są dwa miejsca) mam po drodze na parking strzeżony około 100 m od domu (1,59 zł/kWh), więc to chyba nie byłby problem. Poza tym nawet przy wolnym ładowaniu jakie ma ten model, mógłbym doładować co drugi dzień do pełna w ciągu około 3h. Koszt jazdy na prądzie porównywalny z jazdą na benzynie, ale dynamika i cicha praca elektryka to niewątpliwie atuty. Codziennie do pracy i z powrotem, łącznie około 30-40km. Oczywiście tańszy prąd z domowego gniazdka u mnie odpada, przynajmniej w najbliższych latach. Rozsądek mówi lepiej brać MHEV-a w wyższej wersji PLUS, niż PHEV-a w wersji CORE, ale za to Polestarem. Jutro pierwsza jazda z handlowcem, może mi się nie spodoba i... dalszy ciąg łamigłówki, ale już bez Volvo w roli głównej. Z tego co wiem, nawet na samej benzynie w trybie hybrydowym nie pali dużo (do 8 l/100). Częściowo jazda po obwodnicy, poza centrum Łodzi, raczej bez większych korków. 20 minut temu, Keniutek napisał(-a): Jak tylko do miasta, to spoko. Jak dalej i do tego autostrady i ekspresówki, to szkoda kasy. Do tego trochę więcej $ na i tak już drogich przeglądach w Volvo. Cały czas uważam, że to ni pies ni wydra... No ale znajdź nowy samochód z 455 KM i 709 Nm w tej cenie. Autostradami nie lubię jeździć, czasami zahaczam o S14 z 10 km dziennie, ale nieregularnie. Przegląd 1800 zł, więc mimo wszystko taniej, niż w Lexusie (2500). 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7937 #49263 Napisano 8 Lipca 18 minut temu, Paulus57 napisał(-a): No ale znajdź nowy samochód z 455 KM i 709 Nm w tej cenie. Autostradami nie lubię jeździć, czasami zahaczam o S14 z 10 km dziennie, ale nieregularnie. Przegląd 1800 zł, więc mimo wszystko taniej, niż w Lexusie (2500). Kupujesz auto, ktore ma pasowac do twoich oczekiwan i sposobu eksploatacji. Ja lubie wysoki moment obrotowy diesli ale jezdze glownie krotkie trasy. Nie ma cie sie napalac na papierowe parametry jesli to po prostu nie dla ciebie. Deklarowane 82 km zasiegu zima zmienia sie raczej w 60 km, mowie z doswiadczenia. A to przy normalnej jezdzie, jak zaczniesz cisnac to zasieg poleci na leb na szyje. Zeby nie bylo - kocham PHEV, jazda w ciszy po miescie jest mega komfortowa i uzalezniajaca. Z ostatnich 6,5 tysiaca km mam 20,1 kWh plus 1,3 l na 100 km, co uwazam za bardzo dobre wartosci. (Byloby lepiej ale mieszkam na wzniesieniu nad miastem i podjazd mocno psuje srednie zuzycie pradu.) 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49264 Napisano 8 Lipca 3 minuty temu, cordi7 napisał(-a): Kupujesz auto, ktore ma pasowac do twoich oczekiwan i sposobu eksploatacji. Ja lubie wysoki moment obrotowy diesli ale jezdze glownie krotkie trasy. Nie ma cie sie napalac na papierowe parametry jesli to po prostu nie dla ciebie. Deklarowane 82 km zasiegu zima zmienia sie raczej w 60 km, mowie z doswiadczenia. A to przy normalnej jezdzie, jak zaczniesz cisnac to zasieg poleci na leb na szyje. Zeby nie bylo - kocham PHEV, jazda w ciszy po miescie jest mega komfortowa i uzalezniajaca. Z ostatnich 6,5 tysiaca km mam 20,1 kWh plus 1,3 l na 100 km, co uwazam za bardzo dobre wartosci. (Byloby lepiej ale mieszkam na wzniesieniu nad miastem i podjazd mocno psuje srednie zuzycie pradu.) Mam świadomość, że duża moc kusi do dynamicznej jazdy a to redukuje zasięg. Jednak zwykle dziennie przejeżdżam, jak pisałem, 30-40 km, więc nawet 60 wystarcza na dwa dni. Czy Ty jeździsz Volvo PHEV? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7937 #49265 Napisano 8 Lipca (edytowane) C300e T Edytowane 8 Lipca przez cordi7 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49266 Napisano 8 Lipca 11 minut temu, cordi7 napisał(-a): C300e T Ładny i ma większy zasięg na baterii. Jak duży jest przedział w spalaniu? Na samym elektryku a jak po rozładowaniu, o ile do tego może dojść? Jaka jest jego waga? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Keniutek 325 #49267 Napisano 9 Lipca (edytowane) Te parametry to papierowe bardziej, aż tak to nie jedzie jakby mogło się wydawać. Przynajmniej u mnie, T6 z Polestarem dawało więcej frajdy niż T8 w XC90. Dawało, bo cyferki już specjalnie mnie nie podniecają, 95% czasu za kółkiem, 200hp to aż nadto. Bez dwóch zdań wolałbym B5 (w zupełności wystarczający silnik do xc60) z fajnym wyposażeniem, niż T8 prawie "golasa". Edytowane 9 Lipca przez Keniutek 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49268 Napisano 9 Lipca Godzinę temu, Keniutek napisał(-a): Te parametry to papierowe bardziej, aż tak to nie jedzie jakby mogło się wydawać. Przynajmniej u mnie, T6 z Polestarem dawało więcej frajdy niż T8 w XC90. Dawało, bo cyferki już specjalnie mnie nie podniecają, 95% czasu za kółkiem, 200hp to aż nadto. Bez dwóch zdań wolałbym B5 (w zupełności wystarczający silnik do xc60) z fajnym wyposażeniem, niż T8 prawie "golasa". Widziałem test na YT w którym XC 60 T8 robiło 4,9s do 100, więc to jest realne nie "papierowe". Porównujesz T6 z Polesterem z T8 bez, w obu przypadkach w XC 90, czy też T6+P w XC 60 z T8 w XC 90? Konfiguracje na T8 zrobiłem na wersję CORE, ale dodałem większe felgi 19", Climate, Driver Assist, Tech & Sound, podgrzewaną szybę przednią Polester i gwarancję 5 lat. Chyba najbardziej potrzebne uzupełnienia. W B5 było za to więcej "w gwizdek", skórzane fotele, zawieszenie pneumatyczne, felgi 21" etc. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7937 #49269 Napisano 9 Lipca (edytowane) 7 godzin temu, Paulus57 napisał(-a): Ładny i ma większy zasięg na baterii. Jak duży jest przedział w spalaniu? Na samym elektryku a jak po rozładowaniu, o ile do tego może dojść? Jaka jest jego waga? Moja “kruszynka” waży 2.200 kg i to trochę czuć. To auto do spokojnej i komfortowej jazdy, próby “ciśnięcia” zawsze nieodparcie przywodzą mi na myśl cyrkowego niedźwiadka na rowerku. Na szczęście z taką myślą je kupowałem. Na baterii naładowanej do 100% przy temperaturach powyżej 12-15 stopni spokojnie daje się przejechać około 100 km, tak jak podaje producent - tyle, że aby przedłużyć życie baterii na co dzień ładuję do 90% (do 100% kilka razy mi się zdarzyło przed samym wyjazdem w dłuższą trasę). Spalanie autostradowe na pustej baterii jest bardzo dobre jak na wielkość i masę auta - przy pustej baterii auto działa jak samoładująca się hybryda. Ja z PHEV jestem bardzo zadowolony ale jak pisałem wcześniej trzeba użytkować zgodnie z ideą tego typu aut. Edytowane 9 Lipca przez cordi7 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Keniutek 325 #49270 Napisano 9 Lipca Porównuję T6 z v90cc do T8 z xc90. Felgi 21 to w xc60 uj nie jazda, nawet z pneumatycznym zawieszeniem (a mam w XC90 nawet 22 i jest "mocno średnio"). A tak po prawdzie... to do dziś nie wiem dlaczego nie wziąłem Stelvio 🙄 Jeździło się tym zdecydowanie najfajniej. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49271 Napisano 9 Lipca 14 minut temu, cordi7 napisał(-a): Moja “kruszynka” waży 2.200 kg i to trochę czuć. To auto do spokojnej i komfortowej jazdy, próby “ciśnięcia” zawsze nieodparcie przywodzą mi na myśl cyrkowego niedźwiadka na rowerku. Na szczęście z taką myślą je kupowałem. Na baterii naładowanej do 100% przy temperaturach powyżej 12-15 stopni spokojnie daje się przejechać około 100 km, tak jak podaje producent - tyle, że aby przedłużyć życie baterii na co dzień ładuję do 90% (do 100% kilka razy mi się zdarzyło przed samym wyjazdem w dłuższą trasę). Spalanie autostradowe na pustej baterii jest bardzo dobre jak na wielkość i masę auta - przy pustej baterii auto działa jak samoładująca się hybryda. Ja z PHEV jestem bardzo zadowolony ale jak pisałem wcześniej trzeba użytkować zgodnie z ideą tego typu aut. Dzięki za wyczerpujące informacje. Dziś pierwsza jazda, godzina z handlowcem. Ciekaw jestem własnych odczuć, jak będzie OK a tak pewnie będzie, bo demo będzie z pneumatyką, to pozostanie wybór wersji, B5, czy T8. 3 minuty temu, Keniutek napisał(-a): Porównuję T6 z v90cc do T8 z xc90. Felgi 21 to w xc60 uj nie jazda, nawet z pneumatycznym zawieszeniem (a mam w XC90 nawet 22 i jest "mocno średnio"). A tak po prawdzie... to do dziś nie wiem dlaczego nie wziąłem Stelvio 🙄 Jeździło się tym zdecydowanie najfajniej. Wrażenia dynamiki mogą być na niekorzyść XC 90, bo to auto cięższe o około 300-400 kg od V90 a i oprogramowanie też robi robotę. Piszesz, że pneumatyka niewiele da przy 21"? Cenna informacja, choć ja w zasadzie jestem przyzwyczajony do usportowionego zawieszenia i płaskich opon (225/40 R18). Raczej wybiorę więc co najwyżej 20". Ciekaw jestem jednak różnicy w jeździe z pneumatyką i bez, na takich felgach. Nie wziąłeś Stelvio, bo pewnie za dużo widziałeś memów o Alfach. A Stelvio wyglądają pięknie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Keniutek 325 #49272 Napisano 9 Lipca ^ bardzo możliwe, tak jak to, że Mazda CX-60 odpadła przez to, że rdzewieją 😉 Całkiem poważnie, Volvo to świetne auta (choć trochę archaiczne światła i "głupi" system wentylacji do dziś mnie zastanawiają). Czego nie wybierzesz, życzę samych pozytywnych doznań i lat bezawaryjnego użytkowania. Prywatnie, chcę poczekać na YU7... w ogóle nie przeszkadza mi znaczek na masce. Ewentualnie Xpeng G7 albo Zeekr 7X, który teoretycznie jest już w Europie 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 132837 #49273 Napisano 9 Lipca 6 minut temu, Keniutek napisał(-a): ^ bardzo możliwe, tak jak to, że Mazda CX-60 odpadła przez to, że rdzewieją 😉 Całkiem poważnie, Volvo to świetne auta (choć trochę archaiczne światła i "głupi" system wentylacji do dziś mnie zastanawiają). Czego nie wybierzesz, życzę samych pozytywnych doznań i lat bezawaryjnego użytkowania. Prywatnie, chcę poczekać na YU7... w ogóle nie przeszkadza mi znaczek na masce. Ewentualnie Xpeng G7 albo Zeekr 7X, który teoretycznie jest już w Europie Niektóre chińczyki zachęcają wyglądem i osiągami a cena wzmacnia pokusę. Niech odważni sprawdzają ich użyteczność, asekurantom pozostaje np. Volvo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #49274 Napisano 9 Lipca Oglądałem Omodę 9 super hybrid i jakościowo nie ma się do czego przyczepić. Ale wolę nie jechać na jazdę próbną, żeby się nie przekonać jak dużo przepłaciłem za Lexa Jednak zawsze pozostaje otwarte pytanie jak będzie z awaryjnością, jakością serwisu, dostępem do części i czy w związku z tym za 3-5 lat auto w ogóle będzie sprzedawalne. 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Keniutek 325 #49275 Napisano 9 Lipca (edytowane) Myślę, że chińczycy już dawno odrobili lekcje. Podkupili, podpatrzyli, 6-8 chińskich marek wydaje się w miarę pewnych. A jak to będzie finalnie, zaczniemy się powoli dowiadywać za 2-3 lata. Mam znajomych z Omodą, Jaecoo i MG, narazie zadowoleni 49 minut temu, Tommaso napisał(-a): Oglądałem Omodę 9 super hybrid i jakościowo nie ma się do czego przyczepić. Ale wolę nie jechać na jazdę próbną, żeby się nie przekonać jak dużo przepłaciłem za Lexa Jednak zawsze pozostaje otwarte pytanie jak będzie z awaryjnością, jakością serwisu, dostępem do części i czy w związku z tym za 3-5 lat auto w ogóle będzie sprzedawalne. Ja odbyłem jazdę próbną i byłem w szoku. Ciszej niż w Volvo i Lexusie, prowadzi się bardzo fajnie, osiągi wystarczające w zupełności. Naprawdę kawał porządnego auta. Gdyby nie cła, za 5-6 lat mielibyśmy na drogach więcej chińczyków niż aut z Europy. Edytowane 9 Lipca przez Keniutek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach