Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W trzylitrowych dieslach z tego okresu mogą Cię spotkać trzy niespodzianki, mnie spotkały dwie z nich :)

- kolektor ssący - jak w porę zauważysz, to wymienisz tylko kolektor, jak klapki się oberwą, to masz po turbo.

- kolektor wydechowy - jak zacznie śmierdzieć spalinami w kabinie, to 6 tys. nie Twoje.

- sterownik łopatek w turbo, lubi się palić z przegrzania, a wymienić samego sterownika się nie da, trzeba nowe turbo.

Poza tym to dobre silniki, ale samochód mocno skomputeryzowany, więc w powypadkowych elektronika się sypie.

 

O samej trójce niewiele powiem, bo miałem inny model z tym silnikiem.

Właśnie o takie rzeczy mi chodziło. Można to jakoś wcześniej zdiagnozować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący trzeba po prostu dokładnie obejrzeć, jak klapki są zawalone, to trzeba czym prędzej wymienić. To przez ten chrzaniony EGR.

Kolektor wydechowy - wywąchać spaliny w czasie jazdy - podobno pęka prawie wszystkim prędzej czy później. Bmw nigdy się nie przyznało, że to błąd materiału. Ale na szczęście pęknięcie niczym nie grozi, jedynie wymiana kosztuje...

Najgorzej ze sterownikiem turbo, bo potrafi się przegrzewać raz na jakiś czas, a po wyłączeniu auta uruchamia się ponownie bez problemu. Podobno są magicy, którzy potrafią naprawić sam sterownik, ale oczywiście nie w ASO. Jak sterownik się zawiesi to auto cały czas jedzie, ale brak mu mocy (tak mi mówili w serwisie, mnie to na szczęście nie spotkało).

 

Ale to bardzo dobry silnik, polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee, nie bierz szlifierki, tam moc pojawia się gdzieś w okolicach 6 tys. obrotów, a wtedy silnik wyje.

Na dłuższą metę nie jest to przyjemne.

 

 

 

To jest taka charakterystyka silnika. Nie pisz, że wyje, bo masz dębowe ucho B)  Honda spiewa VTEC-iem

https://www.youtube.com/watch?v=QXDNxkUiUws


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Tak Civic VII też mi się podoba (od 10 lat), ale to już dość wiekowy pojazd.

 

 

 

 

No i co z tego?

Sadzisz, że auto które projektował ktoś kto popija płazy rozgazowanym namokiem z fermentujących owoców będzie lepsze od szczytu japońskiej techniki?  :D


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie o to chodzi, chodzi mi o pewne pochodzenie auta, historię 207 znam a znalezienie 10-letniego Civica w bdb stanie technicznym to raczej niewykonalne zadanie, tak jak zakup 207 spośród szrotów z allegro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest taka charakterystyka silnika. Nie pisz, że wyje, bo masz dębowe ucho B)  Honda spiewa VTEC-iem

https://www.youtube.com/watch?v=QXDNxkUiUws

 

Wiem, że pięknie brzmi, jeździłem.

Ale to tak jak puste wydechy w motocyklu. Pięknie gadają, ale jak wybierzesz się na 300-u kilometrową wycieczkę, to masz ich dosyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dasiek7 za pomysł, tyle że boję się jak ognia sprowadzanych samochodów, poza tym ja chcę coś małego, szybkiego, więc tym bardziej ryzyko rośnie,na moją korzyść działa to że mi nie spieszno i mogę na spokojnie porozglądać się po ofertach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że pięknie brzmi, jeździłem.

Ale to tak jak puste wydechy w motocyklu. Pięknie gadają, ale jak wybierzesz się na 300-u kilometrową wycieczkę, to masz ich dosyć.

No to zakładasz taki wydech, żeby brzmiało super.

Oczywiście, że inaczej się jedzie 180 km/h  E klasą a co innego taką wiertarką [wiem bo mam/miałem oba]

ale:

 - wiertarka nie jest do jeżdzenia takich tras

 - w uproszczeniu jeżdząc poniżej VTEC-a masz ciszę [porównywalną z każdym innym autem tej klasy i i slnika]

 

I jeździłem trasy po 700 km i jednym i drugim. Z dziećmi.

Jest spoko.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dasiek7 za pomysł, tyle że boję się jak ognia sprowadzanych samochodów, poza tym ja chcę coś małego, szybkiego, więc tym bardziej ryzyko rośnie,na moją korzyść działa to że mi nie spieszno i mogę na spokojnie porozglądać się po ofertach.

 

 

Nie ma się co bać, tylko kupować z głową.

Pojechać po auto albo zamówić od kogoś kto sprowadza [i masz zaufanie] - jak chcesz mam takiego kogoś.

Sprawdzić auto dokładnie i jeździć.

 

W uproszczeniu  - pamiętaj, że auto niszczy człowiek a nie droga czy czas.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, będę pamiętał, zdrowy rozsądek zawsze w cenie, dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zakładasz taki wydech, żeby brzmiało super.

Oczywiście, że inaczej się jedzie 180 km/h  E klasą a co innego taką wiertarką [wiem bo mam/miałem oba]

ale:

 - wiertarka nie jest do jeżdzenia takich tras

 - w uproszczeniu jeżdząc poniżej VTEC-a masz ciszę [porównywalną z każdym innym autem tej klasy i i slnika]

 

I jeździłem trasy po 700 km i jednym i drugim. Z dziećmi.

Jest spoko.

 

Tylko poniżej vtec masz wrażenie, że zaciągnąłeś niechcący ręczny. :)

Poza tym w tym aucie było nie do zaakceptowania (dla mnie) zestrojone zawieszenie.

Ale ja na starość lubię komfort...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu przesadzasz.

Nie ma az tak potwornej roznicy miedzy 2.0 - kami rożnych producentow.

A raczej powiedzialbym, ze jest na korzysc Hondy.

Rzadko kto w tamtych latach z 2 litrow robil 200KM.

Chyba Focus mial takiego n/a 170KM to bylo ST ale jezdzilo to Imo srednio.

Pokrecone 1,9 tdi bylo od tego szybsze do 100km/h.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że wszystkie wolnossące nie mają mocy od dołu, ale akurat Honda ma jej tam wybitnie mało.

Ja tak przyzwyczaiłem się do turbo (zarówno w benzynach jak i w dieslach), że dla mnie wszystko w czterech cylindrach bez turbo nie chce jechać...

No chyba, że ktoś lubi nie schodzić poniżej 3,5k obrotów, wtedy typeR jest w porządku.

Dlatego jestem za Polo GTI, dodatkowo z DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzadko kto w tamtych latach z 2 litrow robil 200KM.

 

Honda S2000 miala troche wiecej koni :)


" tylko Seiko " Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. 2.0 hondy na dole śpi jak żadna inna dwulitrówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że powinieneś zapytać inżynierów Hondy. Ja nie wiem czemu. Dużo jeździłem crv 99, crv 06 accord 06 i accord 10 i budzi się nawet nie przy 3500 a przy 4000. Nie wiem czemu "bo" . Dla mnie to na mniej fajna do codziennej jazdy dwulitrówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem kiedys w takim Civie R kompresor. Za sprawa Hondata K-pro( inny komp sterujacy) auto jechalo rowniez z dolu:-D Z kompresorem czy bez to najfajniejsze auto jakie mialem a umiejscowienie skrzyni to bajka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Panowie jeździcie po tej Hondzie, ze hej! :lol: Przyzwyczajaliście się do klekotów, które jeżdżą od 1k obrotów  i teraz "normalny" silnik (czytaj - bez turbo) to już kaplica bo nie da się jeździć. Ok, stare Cify, np. z 1.4 pod maską faktycznie na dole miały dziurę, ale to nic nadzwyczajnego dla takiej pojemności. Czepianie się 2.0, że nie jedzie z dołu to przesada, jedzie normalnie, po prostu moc i moment rozwija płynnie. Dzisiejsze 2.0 montowane np. w Accordzie to już inny silnik niż sławna seria "K", można powiedzieć, że bardziej cywilizowany a już na pewno bardziej oszczędny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że powinieneś zapytać inżynierów Hondy. Ja nie wiem czemu. Dużo jeździłem crv 99, crv 06 accord 06 i accord 10 i budzi się nawet nie przy 3500 a przy 4000. Nie wiem czemu "bo" . Dla mnie to na mniej fajna do codziennej jazdy dwulitrówka.

 

 

To podaj może proszę przykład jakieś 2.0 16v z tamtego okresu która ma dół.

Bo ja nie znam.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek. Żadne 2.0 bez turbo nie ma oszałamiającego dołu, ale jak ktoś już napisał honda ma jakby na mniej.I tyle. Może fajnie się żyłuje toto, ale do jazdy na co dzień mi nie pasuje. Mogę tak mieć?

 

Edit : Literówki z telefonu

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, miał ktoś z Was W210 po lifcie (gnije itp. bla bla bla znam, chodzi mi o konkretne opinie nt poszczególnych egzemplarzy i silników)?

Edytowane przez eye_lip

Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek. Żadne 2.0 bez turbo nie ma oszałamiającego dołu, ale jak ktoś już napisał honda ma jakby na mniej.I tyle. Może fajnie się żyłuje toto, ale do jazdy na co dzień mi nie pasuje. Mogę tak mieć?

 

Edit : Literówki z telefonu

  Pewnie, że możesz.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, miał ktoś z Was W210 po lifcie (gnije itp. bla bla bla znam, chodzi mi o konkretne opinie nt poszczególnych egzemplarzy i silników)?

 

 

Ogólna opinia jest taka, że gnije.

Prędzej czy później.

Jeżeli nastawiasz się na cukierka na lata to zapomnij.  Szukaj W124/126

IMO to auto warto kupić tylko i wyłącznie na jakiś krótki okres za małą kasę.

a i tak wiele rzeczy porównując do W124/201 jest droższych w naprawie, bardziej skomplikowanych w budowie, wymienianych modułami.

 

Z silników szukaj 290, 300. Jak najdalej od czegoś z Common Railem.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.