Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, bober5264 napisał(-a):

Ja poproszę abyś swoj argument odnosnie wyprzedzania matematycznie udowodnił, bo może ja jestem slaby z matmy i nie umiem dojść do wyniku że ten manewr ten zajmie 150-200m

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

A jaki wynik tobie wyszedł? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej 2-3x wyższy niż Twój, zaleznie od bezpieczenstwa manewru, czekam na wyliczenia Panie argument

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się bawił z Tobą w ciuciubabke, argumentuj swoje 150m, a nie czekaj, nie da rady

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka




Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica prędkości to w twoim przykładzie 5 km/h, czyli jakieś 1,39m/s. Zakładając, że oba auta mają 4,3m długości, do wyprzedzenia potrzebne będzie 10m (1,7m zapasu), co zajmie ok. 7,19s (10m/1,39m/s).  Przy prędkości 90 km/h w czasie 7,19s przejedziesz ok 180m. Przyjąłem przedział 150-200m, gdyby założyć inną długość aut, odległości miedzy nimi, itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, liczmy na najmniejszych autach, rozmawiamy o bezpieczeństwie na drogach w kontekście wyprzedzania a Ty przyjmujesz 1.7m zapasu, które źle obliczyłeś bo w Twoim przykładzie to 1.4m (10 - 2x4.3) czyli zaczynamy wyprzedzanie 70cm za autem I zjeżdżamy 70cm przed niego
Udowodniłeś że jak chcesz to czysto teoretycznie udowodnisz swoją tezę, a w praktyce jak by to wyglądało?

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz zgodnie ze swoimi teoriami to mam nadzieję że nie spotkamy się na drodze
Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka





Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapierdalasz na drodze publicznej, to ja również nie życzę sobie takiego spotkania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast napisać że wziąłeś pod uwagę w swoich wyliczeniach zbyt śmieszne odległości Ty brniesz w to że taki manewr byłby ok, a na koniec rzucasz tekścik niezwiązany z niczym co napisałem - tylko po to aby cokolwiek napisac, zabawny jestes

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, XoneX napisał(-a):

Różnica prędkości to w twoim przykładzie 5 km/h, czyli jakieś 1,39m/s. Zakładając, że oba auta mają 4,3m długości, do wyprzedzenia potrzebne będzie 10m (1,7m zapasu), co zajmie ok. 7,19s (10m/1,39m/s).  Przy prędkości 90 km/h w czasie 7,19s przejedziesz ok 180m. Przyjąłem przedział 150-200m, gdyby założyć inną długość aut, odległości miedzy nimi, itd.

Ja pisałem o zestawach. Dajmy na to, tych najczęściej spotykanych czyli typowych ciągników z naczepą liczących ponad 16metrów.

Jak Ty wyprzedzasz z takim zapasem i kończysz manewr z identycznym, to gratuluję.

Jeżeli przyjmiemy idealne warunki czyli brak nachylenia drogi, to do wyprzedzenia takiego zestawu potrzeba grubo ponad 700 metrów, aby wykonać to na "styk". Widzę, że wyprzedzanie za zderzaka to bezpieczna jazda wg Ciebie... Upewnić się musisz, że nic nie jedzie z naprzeciwka więc zostawiasz sobie odległość do wyprzedzanego, ponadto on może awaryjnie hamować.
Kończymy manewr również z zapasem, chyba, że lubujesz się w zajeżdżaniu...

Należy również uwzględnić czynnik psychologiczny, często spotykany wśród kierowców ciągników siodłowych. Wyprzedzany jak zauważy wyprzedzającego to bardzo często nie popuszcza, a to wydłuża drogę wyprzedzania. Należy również uwzględnić, czy z naprzeciwka nic nie jedzie, ale po co prawda? Bezpiecznie wyprzedzisz dozwoloną prędkością. Jeżdżę bezpiecznie! Sam się zaorałeś i to grubo, to dobrze udowodniłeś jakich wirtualnych kierowców tu mamy.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjemnie się to czyta 👏

 

Ustrzelone na mieście. 

IMG_6991.jpeg

IMG_6538.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Ja pisałem o zestawach. Dajmy na to, tych najczęściej spotykanych czyli typowych ciągników z naczepą liczących ponad 16metrów.

Jak Ty wyprzedzasz z takim zapasem i kończysz manewr z identycznym, to gratuluję.

Jeżeli przyjmiemy idealne warunki czyli brak nachylenia drogi, to do wyprzedzenia takiego zestawu potrzeba grubo ponad 700 metrów, aby wykonać to na "styk". Widzę, że wyprzedzanie za zderzaka to bezpieczna jazda wg Ciebie... Upewnić się musisz, że nic nie jedzie z naprzeciwka więc zostawiasz sobie odległość do wyprzedzanego, ponadto on może awaryjnie hamować.
Kończymy manewr również z zapasem, chyba, że lubujesz się w zajeżdżaniu...

Należy również uwzględnić czynnik psychologiczny, często spotykany wśród kierowców ciągników siodłowych. Wyprzedzany jak zauważy wyprzedzającego to bardzo często nie popuszcza, a to wydłuża drogę wyprzedzania. Należy również uwzględnić, czy z naprzeciwka nic nie jedzie, ale po co prawda? Bezpiecznie wyprzedzisz dozwoloną prędkością. Jeżdżę bezpiecznie! Sam się zaorałeś i to grubo, to dobrze udowodniłeś jakich wirtualnych kierowców tu mamy.

 

A ja nie pisałem o zestawach. Nie pisałem też, że tak wyprzedzam w takich warunkach w taki sposób. Podałem wyliczenia przy określonych założeniach. Tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co liczyć coś przy bezsensownych założeniach, trzeba było obliczyć dla dwóch skuterów o długości 1.5m z zachowaniem odstępu 1cm a udowodniłbys że podałeś wcześniej wynik z górka

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Londek napisał(-a):

Przyjemnie się to czyta 👏

 

Ustrzelone na mieście. 

IMG_6991.jpeg

IMG_6538.jpeg

Świetnie wygląda na tych gumach Defender 110.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, Autor1984 said:

Świetnie wygląda na tych gumach Defender 110.


Przedtem gość miał G Wagon’a  Kahn, teraz tego Defendera też Kahn, oj bardziej mi się podoba… tak naprawdę to znaczna część tych Chelsea traktorów wygląda dość karykaturalnie, szczególnie jeśli właściwem jest habibi 🫢

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Londek napisał(-a):


Przedtem gość miał G Wagon’a  Kahn, teraz tego Defendera też Kahn, oj bardziej mi się podoba… tak naprawdę to znaczna część tych Chelsea traktorów wygląda dość karykaturalnie, szczególnie jeśli właściwem jest habibi 🫢

Bardzo wyczuta stylizacja. Nie jest przesadzony w stosunku do standardu. 110 to chyba najlepszy typ w Defenderze.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na to RS6 i zderzając to z ostatnimi ruchami Volvo aż ciśnie się na usta: Spieszmy się kochać kombi i sedany, tak szybko odchodzą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Ceteth napisał(-a):

Tak patrzę na to RS6 i zderzając to z ostatnimi ruchami Volvo aż ciśnie się na usta: Spieszmy się kochać kombi i sedany, tak szybko odchodzą...

Jak mam być szczery to Audi i Volvo robią najciekawsze kombi na rynku. Tzn nigdy mi się nie podobały, ale takie RS6 :) i wszystkie V90tki wyglądają nieźle.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volvo ogłosiło, że S60/V60 i S90/V90 już nie będą produkowane. Zostaną same SUVy. Moje pierwsze auto to było V50 T5, choć zarzekałem się, że nie będę jeździł Kombi :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imo V60cc to chyba najładniejszy kombiak jaki jest, szkoda

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  

14 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Wytłumaczę Ci to jak dziecku. Bo widzę, że "mały Jasio" nie rozumie.

Nie mówię, że masz grzać 140+ drogą krajową, tylko o momencie wyprzedzania, w którym dokonujesz przyśpieszenia. Chcąc, nie chcąc przekroczysz tą prędkość. A tak się składa, że czym więcej mocy pod maską, tym samochód nabiera wyższej prędkości w mniejszym przedziale czasowym; co w rezultacie przekłada się na szybszy manewr wyprzedzenia i zjechania na właściwy pas, na którym ponownie można jechać przepisowo. Przekłada się to również na bezpieczeństwo drogowe. Ale jak się jeździ na konsolce, to co tam można wiedzieć. Tyle co powiedzą w TV, że jakiś buc, który jechał 250km/h rozwalił rodzinę, bo miał jakiegoś składaka bmw o większej mocy; więc teraz wszyscy do wora, a wór do jeziora. Tak?

Kolega @łowcawspomniał już o tym, że wyprzedzając i osiągając wyższą prędkość od dozwolonej też ukarzą Cię mandatem. Więc przepis durny. Bo bije w bezpieczeństwo podczas wyprzedzania. Czym szybciej się dokonuje tego manewru, tym mniej spoconych kierowców z naprzeciwka.

 

EDIT:

Kraków - Warszawa to tylko z czapki wzięty przykład. To też trzeba Ci wytłumaczyć?

 

 

Otóż widzę że coś rozumiesz, ale jeszcze nie do końca. Masz trafną diagnozę, nie da się wyprzedzić bezpiecznie 2-3 zestawów jadących jeden za drugim bez rozwijania kosmicznej prędkości. Co więcej, takie wyprzedzanie na zwyczajnej drodze dwukierunkowej nadal nie jest bezpieczne biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, jednak aby je zidentyfikować potrzeba wyobraźni i doświadczenia drogowego i youtubowego w oglądaniu filmów z wypadkami.

 

Nadal widzę jest problem w tym, żeby zrozumieć po co jest ten przepis. Otóż ekspertom, mądrzejszym od ciebie, którzy go wprowadzili, a którym zależy na poprawie bezpieczeństwa wszystkich, chodzi o to, żebyś widząc przed sobą dwa zestawy na drodze krajowej dokonał szybkiej kalkulacji. Następstwem tej kalkulacji jest zjawisko 'neuron activation', które wywoła odruch pozostania na swoim pasie. Tym sposobem jednocześnie nikt nie traci prawa jazdy i zdrowia/życia. Sytuacja win-win dla każdego. Nie ma znaczenia czy jedziesz starym trupem czy RR, czy masz umiejętności Roberta Kubicy kierowcy rajdów formuły pierwszej czy dziadka który wyjeżdża raz do roku na wszystkich świntych, ten przepis ma pomóc każdemu w dokonaniu słusznego wyboru.

 

neuron-activation.gif

 

Ilość brawury drogowej jest zdecydowanie mniejsza w krajach które mają bardzo surowe kary za przewinienia drogowe, łącznie z odsiadką. Świadczy to o tym, że tam też kiedyś było wielu zwolenników szybkiej ale bezpiecznej jazdy, ale nawet najgłupsze i najbardziej agresywne małpy da się ucywilizować waląc odpowiednio twardym kijem. Były w tym wątku ostatnio wspominki z wycieczki do Austrii i płacz że "Austriacy mnie biją". Ten błysk fotoradaru z wizją zapłąty kilku tysięcy euro wywołał w nim tak silną reakcję, że aż przejechał całą powrotną drogą całkiem przepisowo, cierpiał przy tym, ale udało się wytworzyć odpowiedni odruch, który w Polsce niestety zaniknie bo nic nie błyśnie nigdy na autostradzie, albo mandat będzie zbyt niski.

 

Kij w Polsce nadal jest za miętki, bo nadal hamowanie przed kimś prawie do zera na autostradzie nie powoduje automatycznej teleportacji za kraty i skierowaniem na badania psychiatryczne. Dodatkowo jest cały czas problem z nieuchronnością kary i małą liczbą kontroli i automatów do kontroli prędkości. Co z tego że Kraśce zabrali prawko, jak jeździł kilka lat bez i miał się dobrze. Można spalić 3 osobową rodzinę jadąc ponad 300km/h na autostradzie i wyjechać na wakacje do Dubaju. Jeszcze długa droga przed nami, ale wszystko idzie w coraz lepszym kierunku.

 

Kraków - Warszawa to właśnie z czapki wzięty przykład, bo na długiej trasie masz prędzej niż później jakąś ekspresówkę/autostradę gdzie sobie ten ciągnik bezpiecznie wyprzedzisz.

Edytowane przez nicon

1dFQTya.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Ceteth napisał(-a):

Tak patrzę na to RS6 i zderzając to z ostatnimi ruchami Volvo aż ciśnie się na usta: Spieszmy się kochać kombi i sedany, tak szybko odchodzą...

 

Eee tam. Jak to powiedział o kombi  jeden ze znanych tunerów Kivi "ludzie całe życie jeżdżą brzydkimi samochodami, żeby raz w roku uszczęśliwić szafę z IKEA". 😜

 

Co do najładniejszych kombi to moim nr 1 jest Alfa Romeo 156 i 159. A jak już jesteśmy przy tej marce, to wczoraj widziałem pięknie zadbaną Brerę. Pomimo upływu 20 lat nadal wygląda rewelacyjnie!

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta RS6 ma świetną linię i proporcje. 
 Wszystko wygląda bardzo spójnie, wraz z wpasowaniem tych olbrzymich kół. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 36 minut temu, Ceteth napisał(-a):

Volvo ogłosiło, że S60/V60 i S90/V90 już nie będą produkowane. Zostaną same SUVy. Moje pierwsze auto to było V50 T5, choć zarzekałem się, że nie będę jeździł Kombi :P 

Kompletnie nie rozumiem ich zamiaru. Tak samo jak wcześniejszego o produkcji jedynie 2 litrowych silników i doładowywania ich bateriami celem zwiększenia mocy. Później informacja o zaprzestaniu produkcji elektryków, a teraz to...

21 minut temu, bober5264 napisał(-a):

Imo V60cc to chyba najładniejszy kombiak jaki jest, szkoda

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Ogólnie Volvo mają fajne kombiaki, CC też wyglądają dobrze.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.