Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Tiaaaa i przyczepka na zakupy, bo do bagażnika już nie wejdą...

Jakoś nie śledzę doniesień o autach na wodór, ale też nie wiem, czy to wypali :)

 

No ładne rysunki koncepcyjne...ale Japończycy powiedzieli " we can" ! i zrobili jeżdżące auto spełniające wszystkie normy a nie pozostali na deskach kreślarskich. Wydaje mi się, że nie była to robota na zasadzie "sztuka dla sztuki" i że w niedalekiej przyszłości auta wodorowe będą popularne.

Czasem trudno przewidzieć - coś wydaje się realną przyszłoscią, a okazuje się ślepą uliczką, czasem coś wydaje się bez sensu a za poól wieku jest normą. Truizm, ale ciężko czasem przewidzieć...

Edytowane przez pmwas

Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jakie "pozostawili"? BMW jeżdżą na wodór, w Monachium są jakieś stacje gdzie można go zatankować, tak samo jak mają stacje do ładowania Tesli, których w Monachium też już trochę jeździ. Wodór to "miłe" paliwo bo spala się w zwykłym silniku a z rury leci woda ale instalacja nie jest już taka przyjazna jak na LPG. Kiedyś były plany na wykonanie sieci stacji do tankowania wodory bo tak na prawdę taka stacja musiałaby mieć dopływ wody i prądu do produkcji wodoru ale czy takie wytwarzanie wodoru jest oszczędne i zdrowe dla środowiska? Prąd skądś musi się wziąć. Wodór też nie jest bezpiecznym paliwem. Nie wygra z elektrykami.

tutaj jest sytuacja jak z CNG - sprawdza się praktycznie tylko w dostawczakach, autobusach itp. Butle duże i ciężkie. Nie bez powodu hydrogena załadowali do 7er a nie do 3er czy 1er. Oczywiście - pewnie by się dało ale od razu będą głosy "co? 200-300km na pełnym baku? Paaanie..."

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ja mogę prosić o podanie japońskiego wozu w koncepcji napędu takiej jak w BMW i3?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba brak, only klasyczne hybrydy ale mogę się mylić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Klasyczne hybrydy które mają dynamikę staczającego się głazu. Przecież to nie są samochody tylko urządzenia do przemieszczania się. Z takim i3 czy bardziej zbliżonym koncepcyjnie 330e to hybryda japońska np. Toyota Yaris czy Auris to w kwestii jazdy jak porównanie ch*ja z palcem. Niezawodnością jedynie się bronią.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego trochę niezrozumiały dla mnie miał być (jest?) mezalians BMW z Toyotą przy budowie nowej supry. Toyota miała udostępnić swoją technologię hybrydową w zamian za jakieś technologie do budowy spaliniaków od BMW. Być może toyota zapomniała jak buduje się mocne turbo benzyny, BMW pokazując i3 i i8 pokazuje, że mają swoją technologię, być może liczą, że coś poprawią. Za to japończycy nie mają chyba odpowiedzi na carbon. Jeżeli chodzi o 2 koła to BMW odskoczyło pokazując ramę z włókna węglowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to właśnie koncepcja taka tak w i3 - auto elektryczne o zasięgu około 150 km z generatorem pokładowym to na dzień dzisiejszy, w aktualnych realiach technicznych baterii oraz infrastruktury stacji paliw i lądowań - świetny pomysł. Brakuje tylko implementacji tego pomysłu do aut w użytecznych formach i odrobinę lepszej ceny.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Klasyczne hybrydy które mają dynamikę staczającego się głazu. Przecież to nie są samochody tylko urządzenia do przemieszczania się. 

 Infiniti QX50 hybrid 

Lexus GS450h 

Lexus ls600h

Lexus RX450H

Honda Accord hybrid 

Itd

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na szybko - wziąłem ls600h bo "najwięcej cyferek" więc pewnie i najmocniejszy. 5.0 V8 398KM plus elektryk = 438KM. BMW i3 - 102KM, chwilowo 170KM. Przyspieszenie do setki - Lex - 6.1s, BMW - 7.2s. Porównanie z d... wg mnie ale ani jeden ani drugi zawalidrogą nie jest co nie zmienia faktu, że przywołany lexus pomimo wielgaśnego silnika nie deklasuje i3. Gabaryty, to do czego zostały stworzone te samochody pomijam. Za to jedno jest ważne - Lex to dalej jest hybryda i pali benzynę. I3 czy tesla nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irku, one wszystkie adekwatnie do benzynowych odpowiedników "nie jadą". Honda Accord - 212 KM a do 96 kph ma 7,5s, do tego wyje automatem CVT a na wciśnięcie gazu do dechy reaguje bywa, że 2 sekundy. Porażka na całej linii.

BMW i3 odwrotnie - reaktywność i wrażenie dynamiki dużo lepsze niż dane na papierze.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko jeszcze ciezar porownaj pomiedzy tymi samochodami :)., 

 

Ja tylko odpisalem na post Gustawa,  Toyota prius nie jest jedyna hybryda, chociaz faktycznie zaprojektowana jest jako taczka do przewozu ludzi.  Jechalem kiedys jedna 3 letnia z przebiegiem prawie 500k km ( taxi)  .,

Mozna klasyczna hybryde zaprojektowac jako dupowoz ( prius itp)  lub jako powazne wzmocnienie mocy ( Honda Nsx)  chyba extremalny przyklad 


Irku, one wszystkie adekwatnie do benzynowych odpowiedników "nie jadą". Honda Accord - 212 KM a do 96 kph ma 7,5s, do tego wyje automatem CVT a na wciśnięcie gazu do dechy reaguje bywa, że 2 sekundy. Porażka na całej linii.
BMW i3 odwrotnie - reaktywność i wrażenie dynamiki dużo lepsze niż dane na papierze.

Gustaw, tak, ale porownujesz samochod klasy premium z Toyota lub Honda, 

 

BMW jest samochodem klasy premium I z innymi samochodami klasy premium nalezalo by je porownywwc 

 

Jeszcze jedno,  nie jezdzilem accordem hybrid ale jezdzilem zwyklym nowym accordem z CVT, nie jest zła ta skrzynia.  Jak bym hie wiedzial ze jest to CVT ( a do dzisiaj miałem jeden samochod z taka skrzynia)  to bym nie zgadl ze jest tam cvt

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale np. VW nie jest premium a też dynamiką niszczy japońskie hybrydy. Testerzy Hondy Accord hybrid zwracają uwagę na wycie silnika przez skrzynię biegów.

 

Natomiast porównując hybrydy BMW do Lexusa to ten drugi jedzie jak kibel.

 

Patrząc na przykłady użytkowych japońskich hybryd to one jadą dużo gorzej niż benzynowe. Racją jest, że porównywać z nimi należy nie i3 tylko 330e - ale ona też jedzie lepiej niż 330i.

i3 to świetny pomysł na napęd i naprawdę szkoda, że nie ma tego napędu w jakimś "normalnym" modelu.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu sie zgadzam,  wg mnie jest ta najlepsze rozwiazanie.  Dlaczego nie bardzo popularne?  jak zwykle koszty 

 

Ja jestem pewien,  przynajmjiej narazie,  że jak zdecyduje pozbyc sie GS'a to kupie  Tesle model S,  moze do tego czasu dopracuja jeszcze baterie 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z konsumenckiego punktu widzenia dzisiejsze auta oprócz zasięgu mają jeszcze jedną, prozaiczną wadę - nawet jeśli taki np. E-Golf miał 700 km zasięgu co pozwoliłoby go traktować jako niemal pełnowartościowe auto w długie trasy - to kwota za niego wyższa o 60k nie będzie w stanie się zwrócić.

 

Dziwne o tyle, że auto elektryczne może być konstrukcyjnie dużo prostsze niż benzynowe, tymczasem to zdecydowanie najdroższe i najbardziej skomplikowane hybrydy pojawiają się na rynku w atrakcyjnych ofertach, niewiele droższe niż benzynowe odpowiedniki. Żeby wspomnieć tutaj chociażby na 330e, droższe o zaledwie 5k czyli przeciętnie jakieś 2- 2,5 % od wersji benzynowej.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie bagaznik ma duzo mniejszy, ztad mniejsze zainteresowanie takimi samochodami. 

 

Mnie ogolnie bardzo interesuja silniki spalinowe,  w na samym poczatku lat 90' interesowal mnie taki dzial " systemy przeplukiwania silnikow dwusuwowych " :)

Uważam że stało sie bardzo zle ze firmy nie staraly sie "walczyc "z emisja spalin w tych silnikach i skoncetrowaly sie na czterosuwach.  

 

Wielka szkoda 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam z tamtego okresu artykuły o prototypach Cinquecento z silnikami Orbital, była też Fiesta z dwusuwowym motorem. Zapowiadano wtedy zmierzch silnika czterosuwowego.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korespondowalem z Orbitalem wtedy,  szkoda ze juz nie mam ich materialow.  


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie :)

 

Dzieki za link.

Szkoda ze ford nie poszedł w slady Mazdy I wankla, mysle ze tera wiekszosc z nas jezdzilaby dwusuwami

 

 

BRP 850 cc

 

2 cyl. 165 hp, 36 kg wagi. I obroty ponizej 8k.

Tyle właśnie stracilismy

 

399eba60ea7a73e7c3ef079eb9c2cc72.jpg

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Chevrolet Volt wszedł do sprzedaży

Edytowane przez Dorian06

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak narzekacie na hybrydowe toyoty tylko kto zalewa rynek? Bmw i3 za 150k czy auris hybryda za 80k?;)

Zupelnie dwie inne technologie, ktore nijak mozna porownac :)

Jesli macie swoje propozycje do dzialu technologicznego toyoty zawsze mozecie zostac ich inzynierami ;) Czy toyka ma slabe rozwiazania? Patrzac na to jaki sukces odnosi na rynku smiem twierdzic, ze wiedza co robia :) oni swoje pomysly wzdrazaja w zycie i znajduja swoich odbiorcow, a niemcy? No coz. Na dzien dzisiejszy tylko maja projekty ;)

 

Hybrydy nie jada? Q50s czy GS450h?

LS600h slaby wynik do 100? Spojrz na mase auta i osiagi od 100 w gore. Spojrz na wyciszenie auta, komfort, niezawodnosc i powiedz mi ktory niemiec to oferuje :)?

 

 

Takich samochodow nie kupuja ludzie, ktorzy scigaja sie od 0 do 100 ;)

 

 

 

 

Tylko tacy ktorzy cenia komfort i niezawodnosc i jak widac maja swoich odbiorcow.

 

Lubie te porownanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w motocyklach 2T też umierają, chyba tylko KTM coś próbuje robić. Widziałem ostatnio nagłówek, że testują nowy wtrysk paliwa do 2T ale szczegółów nie znam. Wankel fajny jako ciekawostka, ma kilka plusów ale chyba nigdy nie przeważą one nad minusami. Jak na razie Mazda coś tam kombinuje z nową generacją Wankla turbo, jestem ciekaw co to będzie.

A o NSX wczoraj czytałem jakiś test i "szału ni ma". Pierwszy NSX był nazywany japońskim ferrari, czy obecny zdobędzie taką legendę? Wątpię. Z BMW do porównania pasuje i8 ale widać tutaj inne podejście i inną idee. Honda 3.5 V6T, w BMW 1.5L ale przy większym wysileniu silnika. Moc elektryka wypada jeszcze słabiej, w hondzie wygląda jakby wepchnęli silnik elektryczny, żeby NSX był hybrydą i tyle. Fakt że w NSX są 3 małe silniki ale i tak wypada blado. Do tego masa - niecałe 1500kg BMW i przeszło 1700kg w NSX - gdzie taką masę ma 918 syder a tutaj to już nie ma co porównywać bo Porsche zjada NSX - spaliniak dokłada tylko 100KM więcej ale elektryki generują 3x tyle co w NSX. To też takie nawiązanie do europejczyków którzy przyspali a japonia jedzie w przyszłość ;)  w dodatku w tym przypadku BMW jako premium kosztuje mniej niż Honda dla ludu, Porsche to Porsche. Niestety NSX nie jest rewolucją i spotka go pewnie los Lexusa LFA, miał być szał, projektowany 10 lat, najszybszy na świecie ale jak go wypuścili to się okazało że im reszta odjechała i LFA dostaje wciry od budżetowego GT-R. Fajne auto ale tylko takie na pokaz "patrzcie co żeśmy zrobili" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Q50s 364KM

 

Mysle, ze osiagi wystarczajace I chyba jedne z lepszych w swojej pojemnosci/masie/mocy/spalaniu.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Overrange , Ty z tym swoim Lexusem to pamiętaj o Pearl Harbor .

:)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczescie nikt z mojej rodziny tam nie zginal ;)

 

Tak swoja droga to pora wymienic te japonce na swiss made z korona ;) a ja wiecznie zyc nie bede by Cie do tego przekonywac ;)

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.