Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Walle

Gerlach dał ciała?

Recommended Posts

Na Reddit.com napotkałem na bardzo ciekawy post klient z USA, tłumaczenie google:

 

"Ostrzeżenie: G. Gerlach

 
 

Chciałbym podzielić się moim bardzo złym doświadczeniem z G. Gerlach dla każdego, kto rozważa zakup. Kilka miesięcy temu zamówiłem Tank 7TP. Sam zegarek wyglądał dobrze, z wyjątkiem uszu. Były nierozsądnie długie, ale co gorsza, szpilka paska znajduje się w połowie drogi między zegarkiem a końcem uszu, pozostawiając śmiesznie dużo uszu wystających, gdy jest na nadgarstku — szczególnie jeśli masz węższy nadgarstek, tak jak mój. Zobacz zdjęcia.

Wysłałem maila do Sylwestra Swedlowa i wyjaśniłem problem, a on powiedział, że mogę go zwrócić. To tutaj sprawy naprawdę się pogorszyły.

W skrócie: Właściciel nie jest zorientowany na obsługę klienta, prowadzi interesy bardzo niedbale/nieetycznie, ma przy sobie moje pieniądze i zegarek, a na e-maile nie odpowiada.

Tak zrobiłem (nie było tanio wysłać zegarka z powrotem do Polski ze Stanów Zjednoczonych). Wtedy sytuacja stała się naprawdę zła. Zegarek leżał w magazynie UPS w Polsce przez długi czas. Otrzymałem notatkę od UPS, że próbują skontaktować się z odbiorcą. Kilka tygodni później dostałem wiadomość e-mail, że nie udało im się uzyskać odpowiedzi od odbiorcy i jeśli im się to nie uda, zegarek zostanie odesłany do mnie. Byłoby to w tym momencie lepsze. Odpowiedziałem na wiadomości e-mail i wysłałem kopię do Sylwestra/Gerlacha, prosząc go wielokrotnie o potwierdzenie, czy UPS się ze mną skontaktował. Przez kilka dni i kilka wiadomości e-mail nie odpowiedział.

W końcu musiałem uciec się do wysłania do niego maila z innego adresu e-mail, aby zapytać o zegarek na ich stronie i sprawdzić, czy odpowie – zrobił to w ciągu kilku godzin. Więc wysłałem mu maila ponownie na oryginalnym wątku, pytając, dlaczego nie chce mi odpowiedzieć, chociaż wyraźnie jest w stanie to zrobić. Odpowiedział tylko do mnie i powiedział, że nie może nic zrobić, ponieważ UPS nie próbował się z nim skontaktować i zastanawia się, czy użyłem prawidłowych kodów celnych do zwrotu, ponieważ ich korespondencja sugeruje, że chcą naliczyć cło importowe (w korespondencji, w której brałem udział, nie było nic, co by to sugerowało, co doprowadziło mnie do przekonania, że była to część korespondencji, którą otrzymał, chociaż twierdził, że nie otrzymał).

Odpowiedziałem, że mógł odpowiedzieć na wątek e-mailowy zamiast po prostu ignorować moje e-maile. Zasugerowałem również, że mógł mi udzielić jasnych instrukcji dotyczących zwrotu zegarka, aby uniknąć problemu. Poprosiłem go, aby odpowiedział na wątku, abyśmy mogli to rozwiązać. Nie zrobił tego. Kilka dni później wysłał mi e-mail, że go zlokalizował, a ja wysłałem z nieprawidłową deklaracją/odprawą celną i że będzie musiał zapłacić cło i odprawę celną, a oba zostaną odliczone od mojego zwrotu.

Kilka dni po tym, jak zegarek został mu dostarczony, napisał do mnie e-mail, że porysowałem kopertę, gdy zmieniałem pasek — dołączył zdjęcie — i powiedział, że koperta to „śmieci”. Koniec e-maila. Chciałbym zrobić szczegółowe zdjęcia zegarka przed zwrotem, ponieważ nie sądzę, abym zarysował kopertę, chociaż muszę być uczciwy i przyznać, że tak mogło być. Powiedziałem mu, że nie sądzę, abym to zrobił i dokładnie obejrzałem zegarek przed zwrotem. Nie odpowiedział. Wysyłałem mu e-maile wielokrotnie, pytając, jak możemy rozwiązać problem, czy chodzi o częściowy zwrot pieniędzy, czy o zwrot zegarka do mnie. Brak odpowiedzi.

Czy uważam, że porysował kopertę, aby usprawiedliwić zatrzymanie zegarka i moich pieniędzy? Myślę, że jest to wysoce prawdopodobne, biorąc pod uwagę jego celowe złe radzenie sobie z sytuacją do tego momentu. Więc teraz straciłem koszt zegarka i wysyłkę zwrotną. Nie spodziewam się, że kiedykolwiek się do mnie odezwie i sądzę, że po prostu muszę to skreślić i iść dalej.

Pomyślałem jednak, że warto podzielić się tą opinią z każdym, kto rozważa zakup zegarka G. Gerlach."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z takom opiniom spotykomy siem reguralnie, raz na rok circa ebałt. Ki diabeł?
Swedlow, do raportu :D :D 


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Walle napisał(-a):

Na Reddit.com napotkałem na bardzo ciekawy post klient z USA, tłumaczenie google:

 

"Ostrzeżenie: G. Gerlach

 
 

Chciałbym podzielić się moim bardzo złym doświadczeniem z G. Gerlach dla każdego, kto rozważa zakup. Kilka miesięcy temu zamówiłem Tank 7TP. Sam zegarek wyglądał dobrze, z wyjątkiem uszu. Były nierozsądnie długie, ale co gorsza, szpilka paska znajduje się w połowie drogi między zegarkiem a końcem uszu, pozostawiając śmiesznie dużo uszu wystających, gdy jest na nadgarstku — szczególnie jeśli masz węższy nadgarstek, tak jak mój. Zobacz zdjęcia.

Wysłałem maila do Sylwestra Swedlowa i wyjaśniłem problem, a on powiedział, że mogę go zwrócić. To tutaj sprawy naprawdę się pogorszyły.

W skrócie: Właściciel nie jest zorientowany na obsługę klienta, prowadzi interesy bardzo niedbale/nieetycznie, ma przy sobie moje pieniądze i zegarek, a na e-maile nie odpowiada.

Tak zrobiłem (nie było tanio wysłać zegarka z powrotem do Polski ze Stanów Zjednoczonych). Wtedy sytuacja stała się naprawdę zła. Zegarek leżał w magazynie UPS w Polsce przez długi czas. Otrzymałem notatkę od UPS, że próbują skontaktować się z odbiorcą. Kilka tygodni później dostałem wiadomość e-mail, że nie udało im się uzyskać odpowiedzi od odbiorcy i jeśli im się to nie uda, zegarek zostanie odesłany do mnie. Byłoby to w tym momencie lepsze. Odpowiedziałem na wiadomości e-mail i wysłałem kopię do Sylwestra/Gerlacha, prosząc go wielokrotnie o potwierdzenie, czy UPS się ze mną skontaktował. Przez kilka dni i kilka wiadomości e-mail nie odpowiedział.

W końcu musiałem uciec się do wysłania do niego maila z innego adresu e-mail, aby zapytać o zegarek na ich stronie i sprawdzić, czy odpowie – zrobił to w ciągu kilku godzin. Więc wysłałem mu maila ponownie na oryginalnym wątku, pytając, dlaczego nie chce mi odpowiedzieć, chociaż wyraźnie jest w stanie to zrobić. Odpowiedział tylko do mnie i powiedział, że nie może nic zrobić, ponieważ UPS nie próbował się z nim skontaktować i zastanawia się, czy użyłem prawidłowych kodów celnych do zwrotu, ponieważ ich korespondencja sugeruje, że chcą naliczyć cło importowe (w korespondencji, w której brałem udział, nie było nic, co by to sugerowało, co doprowadziło mnie do przekonania, że była to część korespondencji, którą otrzymał, chociaż twierdził, że nie otrzymał).

Odpowiedziałem, że mógł odpowiedzieć na wątek e-mailowy zamiast po prostu ignorować moje e-maile. Zasugerowałem również, że mógł mi udzielić jasnych instrukcji dotyczących zwrotu zegarka, aby uniknąć problemu. Poprosiłem go, aby odpowiedział na wątku, abyśmy mogli to rozwiązać. Nie zrobił tego. Kilka dni później wysłał mi e-mail, że go zlokalizował, a ja wysłałem z nieprawidłową deklaracją/odprawą celną i że będzie musiał zapłacić cło i odprawę celną, a oba zostaną odliczone od mojego zwrotu.

Kilka dni po tym, jak zegarek został mu dostarczony, napisał do mnie e-mail, że porysowałem kopertę, gdy zmieniałem pasek — dołączył zdjęcie — i powiedział, że koperta to „śmieci”. Koniec e-maila. Chciałbym zrobić szczegółowe zdjęcia zegarka przed zwrotem, ponieważ nie sądzę, abym zarysował kopertę, chociaż muszę być uczciwy i przyznać, że tak mogło być. Powiedziałem mu, że nie sądzę, abym to zrobił i dokładnie obejrzałem zegarek przed zwrotem. Nie odpowiedział. Wysyłałem mu e-maile wielokrotnie, pytając, jak możemy rozwiązać problem, czy chodzi o częściowy zwrot pieniędzy, czy o zwrot zegarka do mnie. Brak odpowiedzi.

Czy uważam, że porysował kopertę, aby usprawiedliwić zatrzymanie zegarka i moich pieniędzy? Myślę, że jest to wysoce prawdopodobne, biorąc pod uwagę jego celowe złe radzenie sobie z sytuacją do tego momentu. Więc teraz straciłem koszt zegarka i wysyłkę zwrotną. Nie spodziewam się, że kiedykolwiek się do mnie odezwie i sądzę, że po prostu muszę to skreślić i iść dalej.

Pomyślałem jednak, że warto podzielić się tą opinią z każdym, kto rozważa zakup zegarka G. Gerlach."

W PL Gerlach i Sykwester mają opinie, że wzorowo podchodzą do obsługi klienta. Warto poznać opinię drugiej strony 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, cheles napisał(-a):

W PL Gerlach i Sykwester mają opinie, że wzorowo podchodzą do obsługi klienta. Warto poznać opinię drugiej strony 

Dlatego mój post jest z pytaniem. Nie twierdzę, że klient z USA jest bez winy i rzeczywiście mógł porysować zegarek. Chętnie przeczytam jak to wyglądało z drugiej mańki :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Walle napisał(-a):

Dlatego mój post jest z pytaniem. Nie twierdzę, że klient z USA jest bez winy i rzeczywiście mógł porysować zegarek. Chętnie przeczytam jak to wyglądało z drugiej mańki :) 

 

Zakladajac, ze ta opinia to prawda, a facet porysowal koperte i odeslal zegarek bez uzgodnienia z marka, to nie zostawiasz osoby swojego klienta z niczym, narazajac sie na takie wpisy.

Obsluga klienta w USA zazwyczaj mocno sprzyja klientom. Ludzie moga odsylac towary, czesto zdarza sie, ze robia to z jakimis malymi uszkodzeniami - to marki "wpisuja" w koszty. Warto to robic, bo sie zwyczajnie oplaca markom dodatkowo budujac zaufanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiem krótko i zwięźle , cały tekst dosyć długi oprócz kilku faktów których nie da się podważyć zawiera sporo opowieści z cyklu bajki z mchu i paproci. 

Przejdźmy zatem do meritum, dwa fakty są bezsporne klient kupił od G.Gerlach zegarek, nie spodobał się mu i odesłał. I na tym mniej więcej kończą się fakty. Dodam tylko że niegdy ze mną nie rozmawiał  chociaż się na taką rozmowę powołuje, ale być może napisał o tym dlatego że sam zegarek odsyłał na mój adres więc miał moje dane. Faktycznie korespondował z Krzyśkiem. Zegarek odesłał w zasadzie bez uzgodnienia. Po otworzeniu przesyłki z zegarkiem ukazał się taki widok jak na fotce, ucho porysowane w wyniku nieumiejętnej próby zamiany paska. Niby nic ale naprawa takiej koperty w specjalizującym się w takich naprawach zakładzie to koszt kilkuset złotych, kolejny sprawa to sposób w jaki  klient odesłał ten zegarek efekt widać na drugiej fotce ( zamazałem dane wrażliwe, nazwiska i adresy) koszt opłat celnych jakie zostały na nas nałożone  to 600 zl.  Myślę że te dwa zdjęcie wyjaśniają wszystkie wątpliwości i " brak" z naszej strony szacunku dla klienta. Ponad tysiąc złotych straty ma jednej wysyłce do  klienta który uważa że jak jest obywatelem USA to mu wszystko wolne przekracza nieco poziom naszej wyrozumiałości.

IMG20250323144003.jpg

IMG20250329164443.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdarzylo mi sie tez dostac ze dwa razy zegarek na serwis z poza EU z ch*jową deklaracja ale przewoznik generalnie po dotarciu przesylki do kraju pyta o dokumenty i potwierdzenie deklaracji adresata. Z tego co pamietam pounformowalem przewoznika ze to zwrot gwarancyjny i zegarek klient wczesniej zakupil u nas i obylo sie bez oplat. Ale fakt ze z UPS nigdy nie rozmawialem. to byl chyba fedex i dhl - nie bylo problemow

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Gdzie w Polsce za 10 minut polerowania, tu nawet nie trzeba niczego rozkrecac, kasuja kilkaset zlotych? 😳 Toz to rozboj w bialy dzien! Pewnie byloby lepiej jakbys sam to przepolerowal.
Jestem pewny, ze z UPS mozna wyjasnic sprawe VATu.

Jak rozumiem, koles klamie takze w temacie, ze nie otrzymal pieniedzy za zwrocony zegarek? Bo pewnie kase mu oddales, tak?

Edited by SzefSzefow

Share this post


Link to post
Share on other sites

 10 minut polerowania mówisz....polerować to można sobie srebrne sztućce z rodowej zastawy. Profesjonalna naprawa takich  rys a są dosyć głębokie mniej więcej 0,1 do 0,15  mm wymaga napawania laserem i szlifowania powierzchni tak żeby zachować kształt i krawędzie i dopiero na koniec polerowania. Naprawa takiego uszkodzenia to  2-3 roboczogodzin  pracy osoby z doświadczeniem  w wykonywaniu takich usług. Przewrotnie zapytam czy był byś zadowolny  gdybym Ci sprzedał zegarek z przepolerowanymi w ciągu 10 minut uszami. Zakładam że zrobił byś imbę gdzie  się tylko da wrzeszcząc że sprzedałem Ci używany zegarek.

 

Co do zwrotu środków to sprawdź sobie datę na dokumencie z opłatami celnymi, zegarek został dostarczony do nas dzień później.W przypadku zwrotów towaru zwracamy pieniądze po 14 dniach od otrzymania tego zwrotu więc jeszcze ich nie zwróciliśmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sylwester. Daj spokój, szkoda Twojego czasu i argumentów. No i pasty do zębów na profesjonalne wypolerowanie. Myślę, ze ze 100 tubek i kilka tygodni pracy by wystarczyło do równomiernego wyprowadzenia wszystkich uch/uszu. ;)


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ceną za polerowanie się zgodzę. Po pierwsze to nie są tanie rzeczy, a po drugie doświadczenie osoby, która to robi kosztuje - i to jest jasne. Kupiłem sporo zegarków z całego świata i zazwyczaj zwrot jest możliwy bezproblemowo, ale zegarek nie może być zniszczony. Tutaj widać było inaczej.

 

Niemiej jednak opłaty z UPS można wyjaśnić.

 

Mała uwaga - mocowanie paska do uszu w tym zegarku wygląda ogólnie wyjątkowo niefortunnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.