Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

I ja rozpocząłem sezon od pojechania na przegląd :) pan doagnosta usiadł na intruzie, przymierzył się, posiedział, popatrzył i stwierdził że czas zrobic prawko na A 😜 

20250416_134239.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Daito napisał(-a):

odkąd jeżdżę na dwóch kołach to inaczej jeżdżę też na czterech

zdecydowanie tak jest, ale u mnie np, gdy kończy się motocyklowy sezon i wsiadam do auta, to mam znacznie wyższe spalanie autem, niż zazwyczaj..

Ot - nawyki z moto przechodzą na auto i gaz również inaczej pracuje ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie, smarowanie, naciąg 

20250422_125219.jpg

20250422_125640.jpg

20250422_131035.jpg

20250422_132130.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, macie wiedzę o jakości obecnie produkowanych HD? Przewinęło mi się, że obecnie niezawodność pozostawia wiele do życzenia, ale chciałbym usłyszeć opinie od osób, które mają do czynienia z marką na co dzień.

 

Jakiś czas temu wziąłem na jazdę próbną AT w wersji DCT i zabawa była 😀

Wizualnie podoba mi się jeszcze Pan America w wersji Special, stąd powyższe pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.04.2025 o 14:29, egzo18 napisał(-a):

Czyszczenie, smarowanie, naciąg 

 

Bardzo dobrze, dbanie o napęd w moto to ważna sprawa. Jeśli tylko mogę doradzić, co widać na zdjęciach, to mniej smaru na łańcuchu gdzie popadnie. Wystarczy delikatnie smarować same rolki, ogniwka z boku nie potrzebują wazeliny, bo zbiera sie kurz i brud. Pryskać precyzyjnie po rolkach, co pójdzie gdzie nie trzeba przetrzeć szmatką i będzie hulać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

 

Bardzo dobrze, dbanie o napęd w moto to ważna sprawa. Jeśli tylko mogę doradzić, co widać na zdjęciach, to mniej smaru na łańcuchu gdzie popadnie. Wystarczy delikatnie smarować same rolki, ogniwka z boku nie potrzebują wazeliny, bo zbiera sie kurz i brud. Pryskać precyzyjnie po rolkach, co pójdzie gdzie nie trzeba przetrzeć szmatką i będzie hulać :)

Właśnie mam inny smar i mi strasznie rozbryzgnął. Potem wytarłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 27.04.2025 o 23:40, egzo18 napisał(-a):

mam inny smar

Stosuję Bel-Ray , podoba mi się .

 

Nagrzałem się, że będę do roboty moturem jeździł, ale chyba nie jestem aż tak twardy, żeby o 5- ej rano przy temp 3stC wsiadać na hondę..

Powrót po południu już byłby fajny, ale blisko zera, to nie dla mnie :( 

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zadra napisał(-a):

Stosuję Bel-Ray , podoba mi się .

 

Nagrzałem się, że będę do roboty moturem jeździł, ale chyba nie jestem aż tak twardy, żeby o 5- ej rano przy temp 3stC wsiadać na hondę..

Powrót po południu już byłby fajny, ale blisko zera, to nie dla mnie :( 

Ja widzę takich po 4 rano morsów, -5 i twardo cisną, glut pod nosem ale co tam 😁😁😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bel-Ray świetny, teraz testuję MOtul w tubce "chain paste", a byłem w weekend na PoznańMotorShow i skusiłem się na ceramizer do łańcuchów - zobaczymy.

Generalnie jak się popsika, to namiar można też zetrzeć po chwili, będzie później mniej do czyczczenia.

Rozpocząłem już sezon dojazdów do pracy na 🏍️, ale rzeczywiście później i zimniej jest w porównaniu do ubiegłego roku, ale ruszam przed siódmą, więc żaden ze mnie 🙂 twardziel

lwg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem motocyklem w pracy, ale zaczynałem o 11.30.. dziś na 7.10 było dla mnie za zimno

20250428_121616.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku, przed dłuższym wyjazdem zaopatrzyłem się w p9drózny zestaw naprawczy opon bezdętkowych (motocyklowych).

 

Na szczęście nie było okazji użyć, ale cały czas z tyłu głowy nest znak zapytania "czy zadziała" i czy w razie "W" jest szansa udanej naprawy.

 

Okazja nadażyła się "na dniach".

Wczoraj na parkingu wychodząc z roboty znalazłem swoje auto na "kapciu".

Nic - podłączyłem kompresorek do gniazda zapalniczki i po podpompowaniu pojechałem do domu.

Po kolejnych 10h postoju - kapeć (czyli nikt mi powietrza wentylem nie spuścił).

 

Do naprawy koła samochodowego dziś użyłem zestawu motocyklowego, żeby przetestować ale też nabrać wprawy.

 

 

20250430_184801.jpg

Najpierw kolejny raz napompowałem, żeby znaleźć ujscie wiatru

 

 

20250430_184815.jpg

20250430_184830.jpg

20250430_184839.jpg

20250430_184842.jpg

 

 

Póżniej wyrwałem szkodnika, który siedział w oponie. To konieczne, żeby prawidłowo zakorkować dziurę.

 

20250430_185304.jpg

20250430_185308.jpg

 

 

 

Procedura naprawy jest banalnie prosta.

 

Rozwiertakiem czyścimy/kalibrujemy otwór (pod koniec czyszczenia rozwiertak posmarowałem dolączonym w zestawie klejem).

 

 

20250430_190006.jpg

20250430_190010.jpg

 

 

Drugim krokiem, przewlekamy butylową wkładkę przez oczko szydła i smarujemy zeby się wkleiło między sobą i w oponie.

 

20250430_190015.jpg

20250430_190214.jpg

 

 

Teraz wystarczy przepchnąć przez przygotowany wcześniej otwór i "wyrwać" szydło pozostawiając wkładkę butylową.

 

 

20250430_190314.jpg

20250430_190322.jpg

20250430_190347.jpg

20250430_190353.jpg

 

 

Praca wymaga dość dużo siły. Samo przygotowanie otworu rozwiertakiem nie bylo juz łatwe, a przepychanie butylu szydłem wymagało użycia naprawdę dużej siły.

Może za mały otwór przygotowałem w pierwszym etapie, ale tu raczej im mniejsza dziura tym lepiej..

 

Dłoń głowna trochę ucierpiała (ostre krawędzie plastików rękojeści) ale krew nie poszła.

 

 

20250430_190556.jpg

20250430_190620.jpg

20250430_190605.jpg

 

 

Teraz wystarczy już tylko obciąć nadmiar, ktory i tak się sam doszlifuje w czasie jazdy.

 

 

20250430_191158.jpg

20250430_191202.jpg

20250430_191151.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Na koniec po uzupełnieniu cisnienia, kontrola jakości (płyn z wodą) pokazuje wstępnie, że robota zakończona sukcesem.

Mam kolejną sprawność "wulkanizatora prymitywnego"  :) 

 

20250430_191220.jpg

20250430_191234.jpg

20250430_191238.jpg

 

 

Uwagi końcowe :

 

Butylowa wkładka mocno się lasuje - być może to wpływ użytego kleju.

Po wciśnięciu szydłem, na skraju otworów już było kleiste pomarańczowe jeziorko .

Na ostrzu nożyka pozostałość niczym gęsty lekko kleisty stary dżem - dotykany nie przechodzi na palce, podobna zawiesina została na grocie szydła.. 

 

Nadzień dzisiejszy zestaw zrobił robotę, spodziewam się, że jutro powietrze w oponie nadal będzie w prawidłowym zachowanym i zapamiętanym ciśnieniu.

 

Trudność przy pracy na poziomie 4..5 w skali do 10-ciu.

Wymaga użycia stosunkowo dużo siły oraz pewnej wprawy - sugerowany trening w naprawach.

 

 

 

20250430_190820.jpg

20250430_190817.jpg

20250430_190347.jpg

 

Wymagane uzupełnienie ciśnienia oo robocie, bo w trakcie prac powietrze przez otwór wylatuje coraz mocniej..

 

20250430_193029.jpg

20250430_193034.jpg

 

 

 

 

Mój zestaw jest minimalistyczny.

Aktualnie zostały 4 plasterki bitumu uszczelniającego, jest rozwiertak, szydło oraz tubka kleju. Osobno dokupiłem zasobniki CO2 oraz zaspół zaworowy do przetłoczenia CO2 przez zaworek do opony. Najdĺużej szukałem nakrętek na wentyl z tzw "maszynką" - widełkami umożliwiającymi wykręcenie wkładki wentyla "zaworka"..

Wszystko mieści się w zapinanym etui po mojej pierwszej golarce braun kupionej 3 dekady temu.

 

20250430_184949.jpg

20250430_184921.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak małe etui z zawartością mozna schować gdziekolwiek- u nnie na zadupku, pod siedzeniem pasażera.

Muszę jeszcze dokupić jakieś małe, fifne kombiereczki do wyciągania ciał obcych, bo bez tego chyba trudniej naprawić..

 

Zestaw polecam.

W kolejnych dniach przekonam się na 100% czy wizyta u wulkanizatora jest konieczna, ale doraźnie opona została całkiem szczelnie zatkana i motorem do warsztatu lub najbliższego hotelu/stacji paliw bym się doczłapał.

20250430_184649.jpg

20250430_184641.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KTM super adventure 1290 pozyczony od kolegi z forum. Straszny wariat z niego! 160 kucyków i niska waga robi swoje, 

Super moto!

IMG_4810.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna pogoda, majówka, była okazja do jazdy.IMG20250502165434.thumb.jpg.51c145a07d7adefc61e073676a467db6.jpg

 

IMG20250502165408.thumb.jpg.9109c7b26727151e0df6ca4f722a3238.jpg

 

IMG20250502165414.thumb.jpg.6db2ba9079dff811143e62b9ae5fca6c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, nav napisał(-a):

Ładna pogoda, majówka, była okazja do jazdy.

Znajomo wyglądająca okolica... gdzie to?

 

PXL-20250501-135154073.jpg

 

PXL-20250501-135304949-PORTRAIT-ORIGINAL

Edytowane przez Daito

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Daito napisał(-a):

Znajomo wyglądająca okolica... gdzie to?

 

PXL-20250501-135154073.jpg

 

PXL-20250501-135304949-PORTRAIT-ORIGINAL

Okolice Limanowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.05.2025 o 16:43, Muzzy napisał(-a):

KTM super adventure 1290 pozyczony od kolegi z forum. Straszny wariat z niego! 160 kucyków i niska waga robi swoje, 

Super moto!

 

 

A kolega nostalgicznie powrócił na chwilę do Valkirii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.05.2025 o 19:51, nav napisał(-a):

Ładna pogoda, majówka, była okazja do jazdy.IMG20250502165434.thumb.jpg.51c145a07d7adefc61e073676a467db6.jpg

 

 

 

Gratuluję Tigera, świetny kolor a maszyna zacna 

Ja w majówkę śmignąłem prawie 4000km a ile radości

 

 

IMG-20250506-WA0009.jpg


JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, jacus napisał(-a):

Gratuluję Tigera, świetny kolor a maszyna zacna 

Ja w majówkę śmignąłem prawie 4000km a ile radości

 

 

IMG-20250506-WA0009.jpg

I gdzie nawinąłeś te 4k- Chorwacja? Wygląda na południowe klimaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4000 to połowa mojego rocznego najazdu :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, nav napisał(-a):

I gdzie nawinąłeś te 4k- Chorwacja? Wygląda na południowe klimaty.

Chorwacja, Czarnogóra ale temperatura pod 30 nie sprzyjała

 

11 godzin temu, zadra napisał(-a):

4000 to połowa mojego rocznego najazdu :) 

Ja w pół roku prawie 7k (a w tym była zima)


JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jacus napisał(-a):

Chorwacja, Czarnogóra ale temperatura pod 30 nie sprzyjała

 

Ja w pół roku prawie 7k (a w tym była zima)

Fajny wyjazd. Co Ci się bardziej podobało, Chorwacja, czy Czarnogóra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.