Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, egzo18 napisał(-a):

250 000km!? 

Jestem pod wrażeniem.

Tak, mówię około bo już miała zmieniany licznik 7 razy bo nie wytrzymywały przebiegu a już miała kilka razy remont robiony (średnio 50k robi na jednym remoncie) i musieliśmy dwa lata temu spawać ramę w okolicach stopek centralnych, aktualnie jest już 10k km po kolejnym remoncie 🙂


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile to ma pojemności i ile poleci maks? I jaka masa własna? To się wydaje nie duże.

W piątek jeździłem z bardzo dużym plecakcziem 

received_611963117756638.jpeg

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, egzo18 napisał(-a):

Ile to ma pojemności i ile poleci maks

Jeśli pytasz o WuEskę, to były tylko dwie pojemności.

Produkowano je pierwotnie z pojemnością 125ccm i skrzynią 3 przełożeniową, a pod koniec produkcji wychodziły wersje 175ccm na skrzyni 4-o biegowej.

Moc i prędkość fabryczną sobie znajdziesz w internecie a ja nie chcę tu palnąć jakiegoś błędu w tych wielkościach, natomiast przez te "wieki" użytkowania w Polsce opracowano wiele sposobów by podkręcić je trochę na osiągach.

Np można było złożyć silnik 125ccm ze skrzynią 4 biegową a z prostych rzeczy (aktualne też w innych motocyklach) można np żonglować średnicą kół zębatych (ilością zębów) co sprawi, że albo lepiej przyspieszasz, albo masz większą prędkość maksymalną.

Można też było działać coś z iglicami, dyszami gaźnika i rodzajem paliwa, bo ja sam pamiętam jak kolega lał jakiegoś suchego wysokookatnowego "wiksa" i latał najszybciej "we wsi" ale co tydzień rozbierał silnik i ratował "przycierki tłoka  i łożyska wału wymieniał, bo smarowania nie było,,

Silniki 2suwowe wydajniejsze i można uzyskać większą moc z danej pojemności niż w czerotaktach..

Generalnie przyjazny w obsłudze (popatrz na zdjęcia Kacperka - kawałek drutu nieraz ratował sytuację ..) prosty sprzęt z lat 70..80 tych.

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2023 o 19:03, Kacperek_77u napisał(-a):

I jak zwykle musiało coś pójść nie tak :angry:

20230825_180237.jpg

Czwóreczka, super sprawa.

32 minuty temu, zadra napisał(-a):

Jeśli pytasz o WuEskę, to były tylko dwie pojemności.

Produkowano je pierwotnie z pojemnością 125ccm i skrzynią 3 przełożeniową, a pod koniec produkcji wychodziły wersje 175ccm na skrzyni 4-o biegowej.

Moc i prędkość fabryczną sobie znajdziesz w internecie a ja nie chcę tu palnąć jakiegoś błędu w tych wielkościach, natomiast przez te "wieki" użytkowania w Polsce opracowano wiele sposobów by podkręcić je trochę na osiągach.

Z prostych rzeczy (aktualne też w innych motocyklach) można np żonglować średnicą kół zębatych (ilością zębów) co sprawi, że albo lepiej przyspieszasz, albo masz większą prędkość maksymalną.

Można też było działać coś z iglicami, dyszami gaźnika i rodzajem paliwa, bo ja sam pamiętam jak kolega lał jakiegoś suchego wysokookatnowego "wiksa" i latał najszybciej "we wsi" ale co tydzień rozbierał silnik i ratował "przycierki tłoka  i łożyska wału wymieniał, bo smarowania nie było,,

Generalnie przyjazny w obsłudze (popatrz na zdjęcia Kacperka - kawałek drutu nieraz ratował sytuację ..) prosty sprzęt z lat 70..80 tych.

A czacie, że w latach 60 szaleńcy, na wyścigach, na WFM kach, CZkachi innych WSK gnali w okolicach 200 km/h?

Nie wiem czy w tym filmie jest o tym mowa, ale ciekawe bardzo:

 

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najważniejszy i najbardziej praktyczny zestaw narzędziowy z epoki.. 

jeszcze w trawie na pewno leży klucz 10,13,17 i śrubokręt .. 

 

20230827_162218.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia biegów lubiła sobie zażartować z właściciela, w serwisie wciskali, że trzeba silnik rozpołowić bo biegi znikał, a tam jakiś syf gdzieś wpadał i wystarczyło tym młotkiem w odpowiedni wałek pier...lnąć czy coś i było po sprawie.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, albiNOS 01 napisał(-a):

w latach 60 szaleńcy, na wyścigach, na WFM kach, CZkachi innych WSK gnali w okolicach 20 km/h

 

😉 uuu, to konkretnie grzali, mniej więcej tyle co ja na rowerze z uwzględnieniem licznych świateł, skrzyżowań, pieszych, tłoku na ścieżce rowerowej itp. jadąc przez Mordor w godzinie wychodzenia korpoorków z biur:

Screenshot_2023-08-27-16-28-18-703_com.mapmyrun.android2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, mroova napisał(-a):

 

😉 uuu, to konkretnie grzali, mniej więcej tyle co ja na rowerze z uwzględnieniem licznych świateł, skrzyżowań, pieszych, tłoku na ścieżce rowerowej itp. jadąc przez Mordor w godzinie wychodzenia korpoorków z biur:

Screenshot_2023-08-27-16-28-18-703_com.mapmyrun.android2.jpgno

 


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 suw... kolega ma aprillie rs 125. Tę starą w 2 suwie. To jest szatan potworny. vmax miał tym blisko 200. Ale pali mu 10l na 100 km.

Że wsk 2 suw to wiem. Na tyle jeszcze ogarniam mechanikę  ;)

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, egzo18 napisał(-a):

2 suw... kolega ma aprillie rs 125. Tę starą w 2 suwie. To jest szatan potworny. vmax miał tym blisko 200. Ale pali mu 10l na 100 km.

Że wsk 2 suw to wiem. Na tyle jeszcze ogarniam mechanikę  ;)

Moja wsk ma koło 14km (można ją podnieść o około 2km poprawiając niedoróbki masowej produkcji co zamierzam za niedługo zrobić przy okazji bo automat od skrzyni się już kończy) co niby nie jest dużo jak na dzisiejsze czasy gdzie nawet 125 potrafi mieć tyle ale przy mojej wadze około 60kg to jest to dzik w polu który spokojnie goni owiele młodsze i mocniejsze konstrukcje w czterosówie i szczerze nie polecam jej jako początek z motocyklami bo bardzo łatwo o wypadek z racji iż jest to wysokoobrotowy dwusów. W czasie szkoleń miałem do dyspozycji honde cbf125 która miała 12 kuców i w porównaniu do wuesek to jeździło to jak wsk 125 która ma 7 koni, tylko biegów ma 5 a nie 3 i jest owiele mniej wygodne od wsk 🙃

Jedynymi plusami były: wskaźnik paliwa i kierunkowskazy z rozrusznikiem chociaż też dużo późniejszych wuesek wychodziło z fabrycznymi kierunkami więc ja owiele bardziej wolałbym turlać się wsk przykładowo do miasta 😁

7 godzin temu, albiNOS 01 napisał(-a):

Czwóreczka, super sprawa.

A czacie, że w latach 60 szaleńcy, na wyścigach, na WFM kach, CZkachi innych WSK gnali w okolicach 200 km/h?

Nie wiem czy w tym filmie jest o tym mowa, ale ciekawe bardzo:

 

Ogólnie polecam obejrzeć całą serie o gazeli na tym kanale, naprawdę można się bardzo dużo dowiedzieć


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, egzo18 napisał(-a):

Ile to ma pojemności i ile poleci maks? I jaka masa własna? To się wydaje nie duże.

W piątek jeździłem z bardzo dużym plecakcziem 

173ccm³

Około 14 koni, można podnieść do około 16 poprawiając niedoróbki produkcyjne i wyrównując kanały na łączeniach

Co do prędkości to narazie udało mi się pojechać nią równe 100 według gps i chciała owiele więcej. Dlaczego 100? Kolega z nawigacją jechał z przodu i zbytnio nie miałem jak więcej pojechać 🙃

Zdrowe sztuki idą spokojnie 110/115 bez żadnej ingerencji w konstrukcję

Waga gotowego do jazdy to koło 120 kilo


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze podoba mi się taki klasyk.

Muszę się przejechać wersją 125

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Kacperek_77u napisał(-a):

w czterosówie

 

18 godzin temu, Kacperek_77u napisał(-a):

dwusów

 

Kacperku !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś o kaskach. Może komuś się przyda.

Z racji tego, że mam dwa, mój i pasażera, jeździłem w obu dla porównania, to pozwolę sobie napisać porównanie dwóch skrajnie różnych kasków.

Mój, hjc f70 i kask plecaczka dobierany na kuzynkę mt blade 2. Kaski różni przepaść cenowa. Hjc około 1200-1300 zł.  Mt-450 zł w sklepie stacjonarnym. 

Hjc ma dużo większą szybę i to czuć. Dużo lepsze pole widzenia. W obu kaskach bardzo dobra blenda. Mt jest cięższy. Wentylacja na plus hjc. Głośność w obu jest dość podbna z minimalnym plusem hjc. Integracja z okularami, tu hjc wyraźnie górą. Integracja z intekomem w obu jest znakomita. Hjc ma smart, do interkomów smart hjc, nie użyłem. Na pokładzie mam interkom kardo. Mt ma szybę blokowaną na przycisk, dla mnie na plus. Hjc ma zatrzask. Mt, brak pinlocka w zestawie.

Jak ktoś szuka integralnego kasku w okolicy 450 zł, to ten Mt blade 2 jest warty rozważenia.

20230828_194244.jpg

20230828_194326.jpg

20230828_194238.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Bełdanach 15-go, upał był niemiłosierny :)

IMG_20230815_123823.jpg


Pozdrawiam,
Zbyszek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem zdjęcie z mojego pierwszego zlotu na jakim byłem (oczywiście z tatą), i też był to pierwszy zlot po remoncie WSK

Okolice 2010/2011, zek w Radymnie

FB_IMG_1693408289888.jpg


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.08.2023 o 20:54, zbylak napisał(-a):

Na Bełdanach 15-go, upał był niemiłosierny :)

IMG_20230815_123823.jpg

Prom w Wierzbie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.08.2023 o 18:40, mroova napisał(-a):

 

 

Kacperku !!!

Nie wspominając, że 14km to miara długości. Miara mocy to 14KM

Edytowane przez souls_hunter

Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, egzo18 napisał(-a):

Serwis olejowy

Nie moja sprawa, ale ja podłożylbym w "zagrożonym miejscu" duży tekturowy płat, żeby mi stare oleum na betoniki nie poleciał..

Później są brzydkie zacieki..

 

Dobrze, że sam robisz. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zorientowałem się za późno. Potem poszła tam duża szmatka 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pytałem o wymianę oleju w yamasze to powiedzieli 500zł. Olej, filtr, podkładka na allegro 250zł. 

Robota prosta i przyjemna, więc też polecam samemu. 

Wiadomo, że jak ktoś nie ma to trzeba doliczyć klucz do filtra, ale w moto to i bez tego można sobie poradzić 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie filtr jest pod klapką. Nie trzeba klucza do filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, vvv napisał(-a):

 

Wiadomo, że jak ktoś nie ma to trzeba doliczyć klucz do filtra, ale w moto to i bez tego można sobie poradzić 

Ja czy w motocyklu, czy w autach (a trochę tego w rodzinie jeździ) wymieniając filtr oleju dokręcam go po prostu ręką.

Nie usiłuję nawet dokręcać na maxymalnego maxa,  ale w dwóch dłoniach trzymając z dużą siłą robię ostatnią "ćwiartkę" obrotu.

Nigdy nie miałem przypadku, żeby ciekło. 

Czasami muszę użyć szczypiec do rur,  żeby przy kolejnej wymianie (po sobie ) odkręcić filtr oleju.

Dla siebie i rodziny serwisy olejowe robię ponad dwie dekady.. Tak, że ... wiecie.. 

Klucz to dobra sprawa, ale skręcenie kluczem "na pałę" może utrudnić lub uniemożliwić demontaź, może również spowodowac zerwanie gwintu podstawy filtra oleju.

Jeśli z kluczem, to sugerowałbym użyć też dymamonetrycznego "narzędzia" dla bezpieczeństwa.. 

Edytowane przez zadra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.