Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest Marcin99

Motocykle

Recommended Posts

I ja rozpocząłem sezon od pojechania na przegląd :) pan doagnosta usiadł na intruzie, przymierzył się, posiedział, popatrzył i stwierdził że czas zrobic prawko na A 😜 

20250416_134239.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Daito napisał(-a):

odkąd jeżdżę na dwóch kołach to inaczej jeżdżę też na czterech

zdecydowanie tak jest, ale u mnie np, gdy kończy się motocyklowy sezon i wsiadam do auta, to mam znacznie wyższe spalanie autem, niż zazwyczaj..

Ot - nawyki z moto przechodzą na auto i gaz również inaczej pracuje ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, macie wiedzę o jakości obecnie produkowanych HD? Przewinęło mi się, że obecnie niezawodność pozostawia wiele do życzenia, ale chciałbym usłyszeć opinie od osób, które mają do czynienia z marką na co dzień.

 

Jakiś czas temu wziąłem na jazdę próbną AT w wersji DCT i zabawa była 😀

Wizualnie podoba mi się jeszcze Pan America w wersji Special, stąd powyższe pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.04.2025 o 14:29, egzo18 napisał(-a):

Czyszczenie, smarowanie, naciąg 

 

Bardzo dobrze, dbanie o napęd w moto to ważna sprawa. Jeśli tylko mogę doradzić, co widać na zdjęciach, to mniej smaru na łańcuchu gdzie popadnie. Wystarczy delikatnie smarować same rolki, ogniwka z boku nie potrzebują wazeliny, bo zbiera sie kurz i brud. Pryskać precyzyjnie po rolkach, co pójdzie gdzie nie trzeba przetrzeć szmatką i będzie hulać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

 

Bardzo dobrze, dbanie o napęd w moto to ważna sprawa. Jeśli tylko mogę doradzić, co widać na zdjęciach, to mniej smaru na łańcuchu gdzie popadnie. Wystarczy delikatnie smarować same rolki, ogniwka z boku nie potrzebują wazeliny, bo zbiera sie kurz i brud. Pryskać precyzyjnie po rolkach, co pójdzie gdzie nie trzeba przetrzeć szmatką i będzie hulać :)

Właśnie mam inny smar i mi strasznie rozbryzgnął. Potem wytarłem 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 27.04.2025 o 23:40, egzo18 napisał(-a):

mam inny smar

Stosuję Bel-Ray , podoba mi się .

 

Nagrzałem się, że będę do roboty moturem jeździł, ale chyba nie jestem aż tak twardy, żeby o 5- ej rano przy temp 3stC wsiadać na hondę..

Powrót po południu już byłby fajny, ale blisko zera, to nie dla mnie :( 

Edited by zadra

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, zadra napisał(-a):

Stosuję Bel-Ray , podoba mi się .

 

Nagrzałem się, że będę do roboty moturem jeździł, ale chyba nie jestem aż tak twardy, żeby o 5- ej rano przy temp 3stC wsiadać na hondę..

Powrót po południu już byłby fajny, ale blisko zera, to nie dla mnie :( 

Ja widzę takich po 4 rano morsów, -5 i twardo cisną, glut pod nosem ale co tam 😁😁😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bel-Ray świetny, teraz testuję MOtul w tubce "chain paste", a byłem w weekend na PoznańMotorShow i skusiłem się na ceramizer do łańcuchów - zobaczymy.

Generalnie jak się popsika, to namiar można też zetrzeć po chwili, będzie później mniej do czyczczenia.

Rozpocząłem już sezon dojazdów do pracy na 🏍️, ale rzeczywiście później i zimniej jest w porównaniu do ubiegłego roku, ale ruszam przed siódmą, więc żaden ze mnie 🙂 twardziel

lwg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj byłem motocyklem w pracy, ale zaczynałem o 11.30.. dziś na 7.10 było dla mnie za zimno

20250428_121616.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ubiegłym roku, przed dłuższym wyjazdem zaopatrzyłem się w p9drózny zestaw naprawczy opon bezdętkowych (motocyklowych).

 

Na szczęście nie było okazji użyć, ale cały czas z tyłu głowy nest znak zapytania "czy zadziała" i czy w razie "W" jest szansa udanej naprawy.

 

Okazja nadażyła się "na dniach".

Wczoraj na parkingu wychodząc z roboty znalazłem swoje auto na "kapciu".

Nic - podłączyłem kompresorek do gniazda zapalniczki i po podpompowaniu pojechałem do domu.

Po kolejnych 10h postoju - kapeć (czyli nikt mi powietrza wentylem nie spuścił).

 

Do naprawy koła samochodowego dziś użyłem zestawu motocyklowego, żeby przetestować ale też nabrać wprawy.

 

 

20250430_184801.jpg

Najpierw kolejny raz napompowałem, żeby znaleźć ujscie wiatru

 

 

20250430_184815.jpg

20250430_184830.jpg

20250430_184839.jpg

20250430_184842.jpg

 

 

Póżniej wyrwałem szkodnika, który siedział w oponie. To konieczne, żeby prawidłowo zakorkować dziurę.

 

20250430_185304.jpg

20250430_185308.jpg

 

 

 

Procedura naprawy jest banalnie prosta.

 

Rozwiertakiem czyścimy/kalibrujemy otwór (pod koniec czyszczenia rozwiertak posmarowałem dolączonym w zestawie klejem).

 

 

20250430_190006.jpg

20250430_190010.jpg

 

 

Drugim krokiem, przewlekamy butylową wkładkę przez oczko szydła i smarujemy zeby się wkleiło między sobą i w oponie.

 

20250430_190015.jpg

20250430_190214.jpg

 

 

Teraz wystarczy przepchnąć przez przygotowany wcześniej otwór i "wyrwać" szydło pozostawiając wkładkę butylową.

 

 

20250430_190314.jpg

20250430_190322.jpg

20250430_190347.jpg

20250430_190353.jpg

 

 

Praca wymaga dość dużo siły. Samo przygotowanie otworu rozwiertakiem nie bylo juz łatwe, a przepychanie butylu szydłem wymagało użycia naprawdę dużej siły.

Może za mały otwór przygotowałem w pierwszym etapie, ale tu raczej im mniejsza dziura tym lepiej..

 

Dłoń głowna trochę ucierpiała (ostre krawędzie plastików rękojeści) ale krew nie poszła.

 

 

20250430_190556.jpg

20250430_190620.jpg

20250430_190605.jpg

 

 

Teraz wystarczy już tylko obciąć nadmiar, ktory i tak się sam doszlifuje w czasie jazdy.

 

 

20250430_191158.jpg

20250430_191202.jpg

20250430_191151.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Na koniec po uzupełnieniu cisnienia, kontrola jakości (płyn z wodą) pokazuje wstępnie, że robota zakończona sukcesem.

Mam kolejną sprawność "wulkanizatora prymitywnego"  :) 

 

20250430_191220.jpg

20250430_191234.jpg

20250430_191238.jpg

 

 

Uwagi końcowe :

 

Butylowa wkładka mocno się lasuje - być może to wpływ użytego kleju.

Po wciśnięciu szydłem, na skraju otworów już było kleiste pomarańczowe jeziorko .

Na ostrzu nożyka pozostałość niczym gęsty lekko kleisty stary dżem - dotykany nie przechodzi na palce, podobna zawiesina została na grocie szydła.. 

 

Nadzień dzisiejszy zestaw zrobił robotę, spodziewam się, że jutro powietrze w oponie nadal będzie w prawidłowym zachowanym i zapamiętanym ciśnieniu.

 

Trudność przy pracy na poziomie 4..5 w skali do 10-ciu.

Wymaga użycia stosunkowo dużo siły oraz pewnej wprawy - sugerowany trening w naprawach.

 

 

 

20250430_190820.jpg

20250430_190817.jpg

20250430_190347.jpg

 

Wymagane uzupełnienie ciśnienia oo robocie, bo w trakcie prac powietrze przez otwór wylatuje coraz mocniej..

 

20250430_193029.jpg

20250430_193034.jpg

 

 

 

 

Mój zestaw jest minimalistyczny.

Aktualnie zostały 4 plasterki bitumu uszczelniającego, jest rozwiertak, szydło oraz tubka kleju. Osobno dokupiłem zasobniki CO2 oraz zaspół zaworowy do przetłoczenia CO2 przez zaworek do opony. Najdĺużej szukałem nakrętek na wentyl z tzw "maszynką" - widełkami umożliwiającymi wykręcenie wkładki wentyla "zaworka"..

Wszystko mieści się w zapinanym etui po mojej pierwszej golarce braun kupionej 3 dekady temu.

 

20250430_184949.jpg

20250430_184921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tak małe etui z zawartością mozna schować gdziekolwiek- u nnie na zadupku, pod siedzeniem pasażera.

Muszę jeszcze dokupić jakieś małe, fifne kombiereczki do wyciągania ciał obcych, bo bez tego chyba trudniej naprawić..

 

Zestaw polecam.

W kolejnych dniach przekonam się na 100% czy wizyta u wulkanizatora jest konieczna, ale doraźnie opona została całkiem szczelnie zatkana i motorem do warsztatu lub najbliższego hotelu/stacji paliw bym się doczłapał.

20250430_184649.jpg

20250430_184641.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM super adventure 1290 pozyczony od kolegi z forum. Straszny wariat z niego! 160 kucyków i niska waga robi swoje, 

Super moto!

IMG_4810.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna pogoda, majówka, była okazja do jazdy.IMG20250502165434.thumb.jpg.51c145a07d7adefc61e073676a467db6.jpg

 

IMG20250502165408.thumb.jpg.9109c7b26727151e0df6ca4f722a3238.jpg

 

IMG20250502165414.thumb.jpg.6db2ba9079dff811143e62b9ae5fca6c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, nav napisał(-a):

Ładna pogoda, majówka, była okazja do jazdy.

Znajomo wyglądająca okolica... gdzie to?

 

PXL-20250501-135154073.jpg

 

PXL-20250501-135304949-PORTRAIT-ORIGINAL

Edited by Daito

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Daito napisał(-a):

Znajomo wyglądająca okolica... gdzie to?

 

PXL-20250501-135154073.jpg

 

PXL-20250501-135304949-PORTRAIT-ORIGINAL

Okolice Limanowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.05.2025 o 16:43, Muzzy napisał(-a):

KTM super adventure 1290 pozyczony od kolegi z forum. Straszny wariat z niego! 160 kucyków i niska waga robi swoje, 

Super moto!

 

 

A kolega nostalgicznie powrócił na chwilę do Valkirii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.05.2025 o 19:51, nav napisał(-a):

Ładna pogoda, majówka, była okazja do jazdy.IMG20250502165434.thumb.jpg.51c145a07d7adefc61e073676a467db6.jpg

 

 

 

Gratuluję Tigera, świetny kolor a maszyna zacna 

Ja w majówkę śmignąłem prawie 4000km a ile radości

 

 

IMG-20250506-WA0009.jpg


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, jacus napisał(-a):

Gratuluję Tigera, świetny kolor a maszyna zacna 

Ja w majówkę śmignąłem prawie 4000km a ile radości

 

 

IMG-20250506-WA0009.jpg

I gdzie nawinąłeś te 4k- Chorwacja? Wygląda na południowe klimaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4000 to połowa mojego rocznego najazdu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, nav napisał(-a):

I gdzie nawinąłeś te 4k- Chorwacja? Wygląda na południowe klimaty.

Chorwacja, Czarnogóra ale temperatura pod 30 nie sprzyjała

 

11 godzin temu, zadra napisał(-a):

4000 to połowa mojego rocznego najazdu :) 

Ja w pół roku prawie 7k (a w tym była zima)


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, jacus napisał(-a):

Chorwacja, Czarnogóra ale temperatura pod 30 nie sprzyjała

 

Ja w pół roku prawie 7k (a w tym była zima)

Fajny wyjazd. Co Ci się bardziej podobało, Chorwacja, czy Czarnogóra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.