Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Jesien = zdradliwie sliskie liscie pod ktorymi czychaja jeszcze bardziej zdradliwie sliskie kamienie i korzenie:P Ale kolorowo jest:)

 

rowerek1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wygladaja pojeżdżawki* w Szwajcarii? W wekeend zorganizowalismy mala przejazdze otwarta dla wszystkich chetnych. Bylo jakies 40-45 osob, w tym jakies 12 kobiet. Wszystko jest zazwyczaj perfekcyjnie zorganizowane. Trasa w wiekszosci przebiega drogami malo uczestrzanymi. Poruszamy sie w linii po 2 osoby. W przypadku przejazdu przez skrzyzowania, dwie osoby blokuja obie strony jezdni, zeby grupa mogla przejechac. Nie bylem swiadkiem zadnego trabienia czy innego przejawu frustracji ze strony kierowcow. Grupa byla o dziwo bardzo mocna, na kilkukilometrowym podjezdzie z przewyzszeniem 500m utrzymywana byla moc ponad 300W. Pekly moze 4 osoby
Oczywiscie kawa, piwo i pogaduszki o sprzecie po przejazdzce jest norma

(*chyba Kolega @zegarkowo_rowerowo tej nazwy uzyl w przypadku socjalnych przejazdzek rowerowych)

e01ab4f856a8cfc525bb32f947ae583b.jpg

ab7517d68ffa0b927f1a25b412931ac8.jpg

Edited by SzefSzefow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem tam w weekend, wjechałem do połowy na kompaktowej korbie i kasecie 11/30. Zakończyłem, bo mnie zachwiało i musiałem się podeprzeć nogą, żeby nie zaliczyć gleby. Co chwilę odrywa przednie koło, kadencja 40. Do tego mocno jazdę utrudnia żwir i mokre liście, które akurat spadły. Zjechać nie dałem rady, bo koło się co chwilę blokowało i ślizgało. Wrócę w lecie ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):


Alpy pieknie wygladaly…

8ead194172000c49d94599420232861a.jpg

6ae7cf6c1afc2c5834730be4350131c5.jpg

1c4e817aacfa73ab4c800c037794e6ef.jpg

Paweł ta blondyna to Twoja?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Paweł ta blondyna to Twoja?

 

Nie... moja konkubina jest nierowerowa 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie chciałbym uzupełnić szosę o gravela, nie chciałbym wydawać fortuny, spodobał mi się Romet Boreas- pewnie wszystko teraz robione w Azji, więc może bez znaczenia, co wybiorę, ale może kojarzycie, czy były jakieś problemy z jakością, ewentualnie polecicie coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, nav napisał(-a):

Panowie chciałbym uzupełnić szosę o gravela, nie chciałbym wydawać fortuny, spodobał mi się Romet Boreas- pewnie wszystko teraz robione w Azji, więc może bez znaczenia, co wybiorę, ale może kojarzycie, czy były jakieś problemy z jakością, ewentualnie polecicie coś innego.

 

Ma znaczenie... Moze i wiekszosc jest robione w Azji, ale ma znaczenie czy w Chinach czy na Tajwanie. Do tego, jeszcze wieksze znaczenie ma kontrola jakosci i cena w jakiej jej zamiawiana np rama. Chinczycy potrafia zrobic karbonowy szmelc za 300$ jak i bardzo dobra jakosciowo rame za 3000$. 

 

Nie sugeruje, ze Romet jest szmelcem, ale podkreslam, ze ma znaczenie jaka marke wybierzesz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam dość taniego gravela, pewnie stanie na aluminium, na carbon szkoda mi pieniędzy, chętnie kupiłbym gravela stalowego, ale sklepowe są na podstawowym osprzęcie a robione na zamówienie znaczenie przekraczają kwotę, jaką chce wydać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, nav napisał(-a):

6-7k PLN i na prawdę nie chcę go przekraczać 🙂

 

 

Canyon Grail 6? Zerknij tez na ich outlet, czasem pojawiaja sie ciekawe oferty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, nav napisał(-a):

Szukam dość taniego gravela, pewnie stanie na aluminium, na carbon szkoda mi pieniędzy, chętnie kupiłbym gravela stalowego, ale sklepowe są na podstawowym osprzęcie a robione na zamówienie znaczenie przekraczają kwotę, jaką chce wydać.

 

Zerknij na to zestawienie: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/cheap-gravel-bike/

 

w okolicy zakladanego budzetu proponuja stalowego Marina, Pinnacle i Ribble 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Rondo jest droższy bo możesz zmieniać geometrię przedniego widelca, zależy jak go założysz, inna geometria ramy i różnice pierdy nie pierdy sztywne osie i takie tam.

To już sam musisz sobie odpowiedzieć, poszukaj na YouTube jest dużo testów graveli przez zwykłych użytkowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się to się wypowiem, myślę, że nie zauważysz żadnej różnicy w jeździe na Romecie i Rondo, pod warunkiem, że oba będą w odpowiednim rozmiarze. Tej zmiany geometrii w Rondo pewnie w ogóle nie będziesz używał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, satanic napisał(-a):

Ten Rondo jest droższy bo możesz zmieniać geometrię przedniego widelca, zależy jak go założysz, inna geometria ramy i różnice pierdy nie pierdy sztywne osie i takie tam.

To już sam musisz sobie odpowiedzieć, poszukaj na YouTube jest dużo testów graveli przez zwykłych użytkowników.

 

31 minut temu, tessio napisał(-a):

Nie znam się to się wypowiem, myślę, że nie zauważysz żadnej różnicy w jeździe na Romecie i Rondo, pod warunkiem, że oba będą w odpowiednim rozmiarze. Tej zmiany geometrii w Rondo pewnie w ogóle nie będziesz używał.

 

satanic Pooglądam Youtube, nie spieszy mi się z zakupem.

 

tessio no właśnie podejrzewam, że będzie tak jak mówisz, dziś pojeździłem Rondo jutro zobaczę Rometa. Szosę mam na oponach 23mm i zwykłych hamulcach i świetnie mi się na niej jeździ, a z tego co się orientuję, teraz sprzedaje się szosówki na grubych oponach i z tarczami- nie mówię nie, ale czy to ma znaczenie dla kompletnego amatora? Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogólnie - heble na linkę są ok ale hydraulika lepsza. Ja mam linki w Domance - nie zmieniam na hydro bo po prostu w tym momencie to za duży wydatek do tego co otrzymam za wydane pieniądze. Seryjnie klocki są podłej jakości, podobno jak założyć lepszy klocek to hebel mechaniczny też nabiera rumieńców. Na razie moje ori klocki żyją więc na nich jeżdżę. Hebel TRP SpyreC. Co do Rondo vs Romet - Rondo na pewno jest zrobione z większym polotem (tylny trójkąt), może nieco lżejsze (jeśli mają lepsza technologię hydroformowania) ale tutaj podchodziłbym z dużym dystansem do wagi. Ogólnie mam wrażenie, że Rondo od początku miało wyższe aspiracje jeśli chodzi o pozycjonowanie marki i to chyba tyle. Tą zmienną geo - bajer do chwalenia się kumplom przy piwie i tyle. Na prawdę. Chcesz inną pozycję za barankiem? Podkładki pod mostkiem, inny mostek, wystarczy. A za ten bajer w Rondo trzeba płacić. 

Co do szos na grubych oponach/ graveli - ja mam Treka Domane GRVL - opona 35c- Schwalbe G-one Allround. Chyba tylko przez rok wychodziły Domanki z dopiskiem "grvl" - od kiedy wszedł Checkpoint zniknęła "gravelowa domanka" a przynajmniej tak mi się kojarzy, nie śledzę aż tak ich marketingu. Co nie zmienia faktu, że w fabryce rowerów kiedyś już mówili, że do Domane dawno temu wkładali opony 30c i większe bo rama na to pozwalała. Po prostu szosa endurance na nieco szerszej oponie. A takiego czystoprawnego gravela z milionem mocowań na sakwy, bidony etc sam bym nie kupił bo po co mi to? Za to opona 35c daje komfort (szczególnie jak się jeździ bez pampersa chociaz czasami o nim myślę) i możliwości zjechania z asfaltów co sobie cenię - ostatnio z kumplem mieliśmy jechać asfalty a jakoś wyszło że 2/3 było lasach, dużo piachów, jedne już nawet odpuściliśmy z jazdą (było pchane) bo tam na 2.0" było ciężko, 2.4" w fullu na niskim ciśnieniu idzie ok. Na szosie - wycieczka po korzeniach, kamieniach i szyszkach w lesie raczej słaba. Mi do ideału brakuje nieco szybszych opon a najlepiej drugiego kompletu kół z jakimiś gładkimi 30c. Asfalty byłyby super, latem leśne drogi pożarowe spokojnie bym oblatał a na jesień/wiosenne roztopy wrzucałbym g-one allround. Może kiedyś...

 

Speca z amortyzowanym mostkiem oglądałem jak szukałem "gravela" - wydał mi się przerostem formy nad treścią. W treku mam iso-speed na podsiodłówce, fajnie by było gdybym miał też na główce ramy ale wtedy to było tylko w carbonie (teraz wersje alu chyba wogóle nie mają iso). Ogólnie każdy ma swoją filozofię i fajnie, że może kupić towar do niej dopasowany - dla mnie iso w treku jest ok, kupuję to - ma tłumić jakieś małe drgania, pęknięcia asfaltu etc. Ten "zawias" w specu - no nie wiem, jak już wybieram się na trasę gdzie przydałby się zawias to wolę prawdziwego fulla albo chociaż xc na większym balonie. Zawias to jedno ale w gravelu na dużych kamieniach, korzeniach - czyli tam gdzie ten zawias miałby "działać" - ja widzę większy problem w szerokości opony - to nigdy nie będzie szeroka opona mtb na niskim ciśnieniu, która ułoży się na kamieniu i jakoś się przetoczy. Jak ktoś chce mieć miękko pod tyłkiem - to na asfalcie ten zawias pewnie coś tam da tylko że zaraz zlecą się goście od liczenia watów i średniej na dystansie, policzą straty i wyjdzie, że to wszystko bez sensu 

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.