Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

ładny kross. Długi wózek ok, ze średnim na największej zębatce z tyłu przerzutka byłaby pewnie napięta jak struna.

 

A u mnie dzisiaj tak:

DSC_1610.jpgDSC_1623.jpgDSC_1620_1.jpgDSC_1619_2.jpg

 

trochę leśnych ścieżek, trochę skałek, w górę i w dół. Kumpel w remedym od 4 dni jeździ w spd, dzisiaj 2 gleby  :P  jedna podczas jazdy na tylnym kole a druga to lądowanie w krzakach po locie z hopy. Ogólnie odważny chłopak, ja w niektórych miejscach nad skarpami zsiadałem z roweru bo nie byłem pewny, wpięty poleciałbym na pewno w dół razem z rowerem a ładnych kilka metrów czasami było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawda jak zwykle leży po środku, każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety

http://www.1enduro.pl/spd-czy-platformy/

 

ja na pewno będę chciał kiedyś przejść na spd ale w ciężki teren? kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia odruchów, jak się dobrze ogarnia rower to nie trzeba się podpierać ale jak latami się lata w terenie w spd to wypięcie w awaryjnej sytuacji nie jest niczym nadzwyczajnym chyba. Glebę na platformach też można zaliczyć, kumpel mówi, że czucie roweru w locie jest diametralnie inne. Reverba 2-3 razy uszkodził jak pogubił pedały w locie i lądował na d*pie, w spd to się już nie zdarzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 wpięty poleciałbym na pewno w dół razem z rowerem a ładnych kilka metrów czasami było.

Przypomina mi się gadanie osób co nigdy wpięte nie były, a jakie mity n/t :)

 

Zatrzaski przede wszystkim się reguluje w/g własnych potrzeb by w razie najmniejszej akcji nie mieć krzywej akcji. Oczywiście są różne rozwiązania, jednak  w przypadku korzystania z nich są do wyuczenia. 4 dni to jednak za mało, by się oswoić na tyle, by np przed skrzyżowaniem w ruchu miejskim się nie wypinać ;)

 

dlatego ja chyba nigdy nie przekonam się do SPD :)

Nie ma co wierzyć mitom, póki się samemu nie pozna,  inaczej jesteś skazany na życie niczym w ciemnogrodzie.

W całej swojej karierze miałem 2 akcje kiedy się nie wypiąłem - powód praktycznie stałem w miejscu, bo np łańcuchowi się szczeliło, albo spadł w nieodpowiednim momencie.

 

Jeżdżę też w platformach i nosach, zatem by nie było, że janusz zwolennik zatrzasków

 

Jeśli teren to platformy, ew. platformy z spd, chyba że będziesz jeździł tylko po mieście, to spd.

Przez miasto przejeżdżam w Lookach ;):)

 

A u mnie dziś tak:

 

zabawa.jpg

 

Goniło mnie pod wiatr 2-ch szosowców, szli po zmianach nie złapali mnie. Odjechałem im na km z hakiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam strachliwy jestem, jak mam krzaczory po prawej a po lewej 10cm ścieżki i z 7m w dół to dla mnie jest za duży hard ;)

kumpel wie że na początek powinny być lekko skręcone i luźna jazda ale on ma inne spojrzenie na niektóre sprawy. Wywrotka przy whele - z platform uciekał, rower wypuszczał przed siebie i tyle, tutaj nie siadło. Przy locie w drzewka - jak źle wyszedł z hopy to już dalej samo tak wychodzi, lądowanie nie tam gdzie chciał, ratował się ale nie było miejsca, być może z platform podparłby się nogą i przeszedł bokiem, tutaj spd wypięły się jak miał już rower nad sobą. Ale podbramkowych sytuacji było dużo i ogarnia wypinanie się. A że nie zawsze wszystko wychodzi - życie.

 

Jak jeździliśmy 2 tyg w Olsztynie to na odcinku asfaltowym na naszym postoju minęło nas 2 na szosach, kumpel z remedyego ma nogę i gdyby nie to, że szerokie 27.5 na pełnej amortyzacji (rzadko blokuje) nijak się nie nadaje do ganiania za szosami to pewnie by ich dojechał  :lol:

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazda na rowerze bez bloków jest jak jazda na nartach bez wiązań.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sie podpisuję po tekstem z 1enduro, że platformy na początek nauki.

w pewien sposób potwierdzenie np tutaj - technika a nie targanie roweru za spd ;)

 

poza tym goście mają świetne filmiki i mega skila 

 

tutaj tez platformy no i fox flux na głowie   :lol:

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że dzisiaj niedziela, przeglądam rowery i marzę o zmontowaniu czegoś. W głębinach sieci znalazłem taką oto Meridę (http://www.rowerymerida.pl/produkt1235/bignine-100-rower-merida.html). Osprzęt słaby, ale ma zwężaną/poszerzaną główkę. Cena fajna i daje dużo możliwości ewentualnej rozbudowy. I tutaj pojawiła się pewna myśl. Za 2,5k mamy już fajną ramę. Pytanie ile muszę wydać aby kupić ramę z sztywną osią? Macie jakąś wiedzę na ten temat? Z moich szybkich poszukiwań wyszło, że taki gadżet pojawia się w rowerach od 7/8k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

np w treku trzeba brać superflaja żeby była sztywna oś. Zdania są podzielone czy jest konieczna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ostatnio kupował ramę dartmoor pod enduro ze sztywną osią. 800 zł dał.

Ja nie czułem różnicy żadnej jak miałem okazję jechać i lekko latać na rowerze ze sztywnym osiami. Ale to może wynikać z mojej małej wagi

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest trochę jak z taperem czy boostem - niby taper lepiej przenosi obciążenia, jak rama ma taper to wiadomo, że jest lepiej ale czy jest konieczny? Nie mniej - dobre jest wrogiem lepszego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Wnioski są dwa. Niektóre usprawnienia są zrobione po to, że rynek ich oczekuje a potem wali się marketingowa scieme aby sprzedac lub nie jesteśmy tak zaawansowanymi użytkownikami aby wyczuć różnice. Za którą opcja obstajecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że odpowiednio ciężki użytkownik poczuje osie.

Tapered raczej nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcja 2, taper, boost, sztywne osie na pewno są krokiem do przodu ale tylko odsetek ludzi wykorzystuje 100% możliwości sprzętu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam strachliwy jestem, jak mam krzaczory po prawej a po lewej 10cm ścieżki i z 7m w dół to dla mnie jest za duży hard ;)

kumpel wie że na początek powinny być lekko skręcone i luźna jazda ale on ma inne spojrzenie na niektóre sprawy. Wywrotka przy whele - z platform uciekał, rower wypuszczał przed siebie i tyle, tutaj nie siadło. Przy locie w drzewka - jak źle wyszedł z hopy to już dalej samo tak wychodzi, lądowanie nie tam gdzie chciał, ratował się ale nie było miejsca, być może z platform podparłby się nogą i przeszedł bokiem, tutaj spd wypięły się jak miał już rower nad sobą. Ale podbramkowych sytuacji było dużo i ogarnia wypinanie się. A że nie zawsze wszystko wychodzi - życie.

 

Jak jeździliśmy 2 tyg w Olsztynie to na odcinku asfaltowym na naszym postoju minęło nas 2 na szosach, kumpel z remedyego ma nogę i gdyby nie to, że szerokie 27.5 na pełnej amortyzacji (rzadko blokuje) nijak się nie nadaje do ganiania za szosami to pewnie by ich dojechał  :lol:

SPD uważane są za najbezpieczniejsze przy takich akcjach z uwagi na to , że noga ma większe pole manewru i łatwiej jest się wypiąć.

Śmigam w szosowych Lookach, noga siedzi sztywno i bele pierdoła i z automatu jestem wypięty. Kilkukrotnie  się ratowałem   nie z takich sytuacji i nigdy nie było problemu.

 

Ja nie mam nogi, a chłopcy nieraz wymiękali, miny wielu bezcenne, - " bo takim rowerem".  W crossie mam 40c, a sam rower...Fakt ,  znam takich co i ja wymiękam i wlali by mi nawet gdybym jechał na super hiper wypasionym sprzęcie, a oni na gratach. lekko zrobili by nie na hopkach, o prostych , czy pod wiatr już nie piszę. Jak utrzymasz się pod obecny wiatr przy 45 km/h na kole to już jesteś ktoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym pewnie od razu mostek dał na minus :) i zamleczył opony :)

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym pewnie od razu mostek dał na minus :) i zamleczył opony :)

 

żadnego mleka nie będę stosował :) w weekend pierwsza "poważna" przejażdżka się szykuje :)

 

na fajnym osprzęcie, niech się dobrze sprawuje ;)

 

dziękuję, mam nadzieję, że będę zadowolony jak ze wszystkich poprzednich Giantów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.