Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Ok znalazłem sobie tabelkę z rozmiarami, dzięki za pomoc, biorę te Micheliny.

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądaliście już trasę jubileuszowego, tegorocznego Giro?

16 etap zapowiada się epicko, ale 18 też jest niczego sobie.

A na początku jeszcze podjazd od morza na Etnę w etapie 4, też będzie ciekawie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypadałoby zacząć się interesować wyścigami szosowymi - jak coś w tv zobaczę to luknę ale jakoś specjalnie nie śledzę zawodów, w mtb zresztą tak samo

 

5.10 - ja rozumiem niskie ciśnienie ale to już chyba jakiś hardcore czy normalka przy ostrym ciśnięciu? :P

https://www.youtube.com/watch?v=Isdh7QVZZnM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rama z widelcem Giant contend 2 2017 będzie na piątek. W rozmiarze M, czyli :

Rura podsiodłowa 500 mm

Rura górna 545mm

 

Czyli rama szosowa typu endurance. Rama" slopingowa " ( rura górna dłuższa niż podsiodłowa). Czyli komfort.

Zintegrowany montaż przeniej przerzutki ( na śrubkę, nie na obejme)

Cienka sztyca 27,2 mm

Stery taper

Widelec :

Karbonowy dół, alu góra. Rura sterowa taper.

 

 

Fajnie... A accent apex niech wraca do tego kręgu piekła, z którego wyszedł :)

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to przed Giro jeszcze zdazysz go zlozyc. :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak uważasz. Ja tam "petarde" już umylem i jadę :)post-60090-0-93428300-1491983332_thumb.jpg

Chłopaki z Giro pewnie już trzęsą pampersami :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rama z widelcem Giant contend 2 2017 będzie na piątek. W rozmiarze M, czyli :

Rura podsiodłowa 500 mm

Rura górna 545mm

 

Czyli rama szosowa typu endurance. Rama" slopingowa " ( rura górna dłuższa niż podsiodłowa). Czyli komfort.

Zintegrowany montaż przeniej przerzutki ( na śrubkę, nie na obejme)

Cienka sztyca 27,2 mm

Stery taper

Widelec :

Karbonowy dół, alu góra. Rura sterowa taper.

 

 

Fajnie... A accent apex niech wraca do tego kręgu piekła, z którego wyszedł :)

Sztyca standard i to już w sumie wychodzący z obiegu szosowego, cienka to jest 25 ;)

 

Slopping, jaka dłuższa rura? Główka jest albo powyżej rury cc i wtedy mamy dodatni,na równi ( ramy stricte wyścigowe) i poniżej( ujemny) już rzadko spotykany np w rowerach czasowych (TT)

 

Rama endurance, czyli w kategorii turystyka, ale  obecne teamy właśnie na takich śmigają czesto o rozmiar mniejszych ;)

 

Jak uważasz. Ja tam "petarde" już umylem i jadę :)attachicon.gifIMG_20170411_1837085~2.jpg

Chłopaki z Giro pewnie już trzęsą pampersami :)

No to czas się zacząć bać ;)

 

wyrywalky.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale co to ma do sloppingu? W sloppingu istotna jest wysokość  główki.  Ta dłuższa rura ( rura TT) w  ramach rowerowych pomijając mieszcuchy i inne wynalazki gdzie sylwetka jest praktycznie wyprostowana,zawsze jest dłuższa od rury ST i  nie ma to nic wspólnego ze sloppingiem.

Tu masz slopping ujemny ( typowa rama torówki), rura TT jak widać dłuższa

 

_MG_2701.JPG

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, jak w tym przypadku, w obecnych ramach szosowych typowych producentów. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż tą szosę w całości :)

 

post-60090-0-76600900-1491999368_thumb.jpg

Chyba ostatnie takie "amelinium", bo tak jak patrzylem to juz w tym roku nie ma caad'a w sprzedazy. Wybor byl spory, za ta cene mozna bylo miec wtedy np. carbon i tarczowki w canyonie, mnie jednak najbardziej zalezalo na tej ramie. Rama prosta, zeby kanki z mlekiem mi nie zjezdzaly pod siodelko jak rano jade do mleczarni :)

Nie mowcie mi tylko, ze mam mostek odwrocic, bo jeszcze w ubieglym tygodniu byl prawidlowo, ale jakos z roku na rok robie sie coraz starszy i wygodniejszy. Narazie nie odczuwam jakiejs wyraznej poprawy i mysle o tym, zeby go jescze skrocic, tylko ze ten rower jak dla mnie jest i tak juz wystarczajaco "nerwowy"

No to czas się zacząć bać ;)

 

Jezeli nie jestes staruszka w ciazy, to raczej mozesz spac spokojnie, bo ja tylko takie zawodniczki daje rade wyprzedzic :)

Edytowane przez 70'

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alu caad świetny jest.

Szkoda, że już go nie będzie

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to rozmiar ramy?


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakiej kwocie muszę myśleć, żeby kupić jakąś względną szosę vintage?

 

Jeżdżę na crossie i korci mnie, żeby spróbować czegoś nowego, ale nie​ chciałbym się pakować w za duże koszty.

 

To ma być rower "tymczasowy", żeby sprawdzić, czy mi ten typ odpowiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szosę vintage mówisz... Myślę że w granicach 300 - 400 zł coś by dopadł, lub nawet taniej złożył ze " złomu "

Tylko taka szosa raczej nie da Ci porównania do szosy współczesnej. Wszystko inne, malutkie kasety ( wolnobiegi częściej) są w takich, wielkie zębatki korby. Manetki na ramę, ale to i dziś można spotkać i nie wiem czy to prawidłowość, ale każda stara szosa jaką dopadłem była niesamowicie duża....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to rozmiar ramy?

Za maly :)

To jednak swiadomy wybor, rama jest 54 przy wzroscie 1,8 m. Przed zakupem jezdzilem tez na 56 i nie bylo jakiejs porazajacej roznicy, a majac w perspektywie medzy innymi podnoszenie sie do pionu z wiekiem, wybralem mniejszy rozmiar. Bezkompromisowo byloby 55, ale caad12 nie mial takiego rozmiaru.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ty miałeś wypadek i nie pojezdzisz a ja bez wypadku nie mogę. Wczoraj tylek pokazywalem w szpitalu Ropien taki się zrobił, że szok. Upuscili mi tego dziadostwa, a później ma być zabieg czy operacja. Mam nadzieje, ze będę mógł na VeloTorun pojechać. Tyle, że pewnie nie potrenuje do tego czasu Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakiej kwocie muszę myśleć, żeby kupić jakąś względną szosę vintage?

 

Jeżdżę na crossie i korci mnie, żeby spróbować czegoś nowego, ale nie​ chciałbym się pakować w za duże koszty.

 

To ma być rower "tymczasowy", żeby sprawdzić, czy mi ten typ odpowiada.

Wiele zależy od chodów. Swego czasu kupiłem przygotowaną pod ściganie, szosę na bazie Gazelle Champion Mondial ( zaj..ta rama) na mieszance Tiagra/Dura Ace za 5 stówek :)  Jeżeli nie masz chodów, jesteś skazany na parchy, albo nówki.

 

Ze złomu, można i cały rower spotkać tylko to jest jak wygrać w totolotka, natomiast zazwyczaj do czegokolwiek nadaje się co najwyżej rama. Składałem zimówkę na pozyskanej ze złomu F6 (Favorit) i całość wyniosła mnie 5 stówek z tym że miałem koła. Najdroższe z tego interesu są klamkomanetki. 7 rzędowe Tourneye to wydatek koło 3,5 stówki.

 

Szosę vintage mówisz... Myślę że w granicach 300 - 400 zł coś by dopadł, lub nawet taniej złożył ze " złomu "

Tylko taka szosa raczej nie da Ci porównania do szosy współczesnej. Wszystko inne, malutkie kasety ( wolnobiegi częściej) są w takich, wielkie zębatki korby. Manetki na ramę, ale to i dziś można spotkać i nie wiem czy to prawidłowość, ale każda stara szosa jaką dopadłem była niesamowicie duża....

Ale bzdury chłopakowi wpajasz. Duże trafiały tylko do PRL, ale  w standardzie były dostępne rozmiary 57 i 58 ( Colnago, Jaguar, Huragan, Favorit), natomiast normalnie obowiązywała rozmiarówka jaką mamy obecnie. Podobnie było z blatami. mam szosy z ramami 54,56 i blatami 46, 50,52(czyli standard), podobnie korby 170 i 172,5, kasety 7-ki,9-ki, ciasne jak i pod teren, kiery od 38 - 42, klamkomanetki były już w latach 90-tych(grupy od Sh 600 Tricolor po Dura Ace) Manetki klikowe na rame(105) to też nie jest problem. Wolnobiegi  to lata 80-te - zakres od 13T - 21T z blatem 50 przy cad 90, cóż więcej chcieć. Kasety UG 6rz szosowe z początku lat 90-tych te równie były ciasne. Pierwsze węglówki to również początki lat 90-tych. Wagowo - w tamych czasach rowery ważyły podobnie - 8kg to był już cieżki rower :)  Różnice są tylko co najwyżej kosmetyczne z punktu widzenia praktycznego, jak dla mnie żadne, choć nie ukrywam, wole ramy agresywne, jak te endurace pod turystykę.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówię na moim przykladzie :)

Także możliwe, że bzdury.

Zawsze jak dopadłem coś vintage, to było ogromne, miało manetki na ramę, wielką korbą i małą kasetę / wolnobieg :)

Pecha miałem

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Giant jakość wykonania miażdży accenta. :)

5806a2eedbcf562da4c3307b54e30235.jpg

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj zdjęcia z kołami. Komponuje się z kapa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.