Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

 Nic mnie tak nie wkurza jak wyznawcy szosy ze swoimi jedynie słusznymi teoriami, a już w szczególności mordercze instynkty biorą u mnie górę jak widzę "peleton" pajaców na szosach jadących publicznymi drogami parami jeden koło drugiego. Szosa to jak dla mnie stan umysłu co też potwierdza zachowanie tych pożal się Boże kolaży.

 

 

 

 

jadą bo mogą

Ja jeszcze tylko wyjaśnię tą kwestię, bo wielu kierowcom zamiast roszczeniowości ( bo mnie się należy więc ty wypier..j) wyjaśnię i ten temat, który z braku wiedzy, a i jakiejkolwiek chęci elastyczności przy poruszaniu się  drogami publicznymi i zrozumienia innych użytkowników tych dróg przydało by się trochę zdroworozsądkowego podejścia i poluzowania majt. O kulturze już nawet nie wspominam.

 

To że mogą to jedno, ale jest coś takiego jak właśnie ten zdrowy rozsądek.

Ja już nie piszę o jakichś tam treningach, bo do tego są miejsca, a nie uskutecznianie gonek po mieście by sobie KOM-a zrobić. Takie segmenty powinny być z marszu ściągane, ale to już inną drogą.

 

W tym wszystkim jest coś takiego jak bezpieczeństwo.

Jeżeli chodzi o rowery szosowe - jest to dość szybki środek transportu, który na obecną infrastrukturę w Polsce średnio się nadaje, mowa zwłaszcza o  dużych aglomeracjach. Wpuszczenie 30-tu typa na CPR , czy DDR przy nawet obecnym stanie tych traktów grozi  utratą zdrowia/ kalectwem o uszkodzeniu sprzętu nie wspominając.

 

Przede wszystkim, o ile szosy utrzymuje się w jakimś stanie i porządku, o tyle wspomniane drogi już nie, część z tych dedykowanych dróg posiada  tzw buble, mowa tu o slupkach barierkach, zjazdach itd.. Niech tylko jeden w grupie na małej prędkości złapie jakiś defekt, albo się wyglebi, czy zawinie - efekt jest taki iż tył leży.

 

Czy ktoś normalny mający odpowiedzialność za pewną grupę ludzi nawet ubezpieczonych podejmie takie ryzyko?

Druga sprawa ruch- czyli wszelkiej maści ludzie poruszający się tymi ciągami jak rolkarze, hulnajnogi, kije, kobiety z dziećmi,  ludzie nieraz i z wolno biegającymi pieskami - ile to trzeba o nieszczęście zwłaszcza że wyżej wymienieni mają cały świat w poważaniu chociazby na zasadzie, a bo jak czegoś nie słychać tzn, że tego nie ma.

 

Następna kwestia koszty:

Wolę zapłacić już ten mandat 100 złotowy jak  za komplet opon 300 i stracony czas przy usuwaniu defektów powstałych na wskutek stanu dedykowanych dróg rowerowych ( syf, stan techniczny, buble).

 

No i ostatnia sprawa przeznaczenie danego sprzętu. Oczywiście wytrenowany zawodnik na takim rowerze  zrobi wszystko i żadna nawierzchnia nie jest mu straszna ( bo i są wyścigi szosowe , które odbywają się na długich odcinkach brukowych, czy w całości po szutrach)., ale miejsce takiego sprzętu jest właśnie na szosie, tak jak bolidu F1 na dedykowanym torze.

 

Reasumując wszystko da się pogodzić i nikt nikomu życia zbędnie nie utrudnia tylko, nie wszyscy kierowcy nadają się za kierownice, a i nie wszyscy "kolarze" na rowery szosowe, czy inne jak kto tam woli.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zakochałem się w psach na smyczy teleskopowej. Wróć, to miłość platoniczna do ich właścicieli bez mózgu.

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet z tymi na zwykłej bywa bardzo ciekawie.

 

Zapraszam na trenimk

 

89621787_1105810636452250_27107712030306

 

Chyba najlepiej od razu skorzystać z fulla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że te 31' czyli plusowe 29 ma niewiele wspólnego z szybkością o ile nie mówisz o zabłoconym stromym singlu - tutaj nie ma co wyważać otwartych drzwi - w szosie/grawelu i wszystkim co drogowe masz 700c i jakoś na razie świat broni się przed fanaberiami. 36 cali z foto wyżej - fajnie że jest i to w sumie tyle. Gdyby 36 cali było lepsze - to byśmy na nich jeździli ale nie jest ;)

 

38023146_970028033165782_758849708213927

.

 

 

Őj kolego. Zdaje sobie sprawę doskonale. Są to świetne i szybkie opony. Polecam abyś się kiedyś przejechał. Wiem , że tego nie robiłeś gdysz właśnie na błocie te opony sobie nie radzą. Pozdrawiam :)

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddział 11
Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych - Art.33:

3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu, z zastrzeżeniem ust. 3a;

2) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach;

3) czepiania się pojazdów.

 

3a. Dopuszcza się wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Sytuacja opisana w p. 3a dotyczy np. zorganizowanych "imprez rowerowych" a nie jazdy po wąskich i krętych drogach na Podhalu całą szerokością!

Z moich obserwacji jako kierowcy samochodu do patologii obok słuchawek w uszach, gapienia się w telefony podczas jazdy rowerem należy styl jazdy większości tzw kolarzy.

Edytowane przez Darecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i są świetne i szybkie tylko jakoś w sporcie ich nie widać - więc chyba wcale nie są takie super bo jeśli by były, to stałyby się standardem. Ot fanaberia. W atv rządzą 12' w ośkach i 14' w 4x4, w utv 14' i powoli wchodzą 15' ale jedni je chwalą a inni psioczą. W samochodach też felgi rosną bo rosną hamulce ale nie prędko się doczekamy felg 32' jak w ciągnikach rolniczych. Tutaj na forum wielu psioczy na bransę sumo 18mm - że 20 byłaby lepsza itd. Skoro większe jest lepsze to czemu nie mamy brans 50mm? Zegarek 42-44mm średnicy? A diesle i 56mm nie są lepsze.

Kiedyś w rowerach było "duże koło" i to dosłownie - dzisiaj też na nich jeżdżą ale to nie znaczy, że jest to lepsze rozwiązanie

Ordinary_bicycle01.jpg

 

 

 

Sytuacja opisana w p. 3a dotyczy np. zorganizowanych "imprez rowerowych" a nie jazdy po wąskich i krętych drogach na Podhalu całą szerokością!

to też widnieje w kodeksie czy to Twoja interpretacja? Rowerzysta jako uczestnik ruchu drogowego w pkt 3a ma do dyspozycji cały pas jezdni i tyle w temacie. Jak widzisz - co sam zacytowałeś - mogą jechać obok siebie. Jak jedzie przed Tobą samochód i zajmuje cały pas jezdni to też go spychasz do rowu żebyś nie musiał tyle kręcić fajerą? 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naszym problemem jest to, że wielu rodaków nie widzi więcej niż własny interes.Każdy by chciał mieć prawa, ale o obowiązkach to nikt słyszeć nie chce.

Szanujmy się wzajemnie, a życie będzie milsze i łatwiejsze. Nie trzeba wiele. Jeżdżę zarówno rowerem jak i samochodem. W zależności od tego czym się poruszam to zawsze staram się tak jechać by maksymalnie ułatwić życie innym. Może dlatego, że kilka lat jeździłem jako kurier. Swoją drogą zawsze budziłem zdziwienie znajomych (wiedzących, że jestem maniakiem rowerowym) kiedy mówiłem, że najbardziej wkurzają mnie na drodze rowerzyści.

Chociaż teraz zaktualizowałbym powyższe stwierdzenie. Jeszcze bardziej mnie denerwują piesi na wąskich drogach nie schodzący na pobocze. Widzę, że jest to coraz częstsze zachowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddział 11

Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych - Art.33:

3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu, z zastrzeżeniem ust. 3a;

2) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach;

3) czepiania się pojazdów.

 

3a. Dopuszcza się wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Sytuacja opisana w p. 3a dotyczy np. zorganizowanych "imprez rowerowych" a nie jazdy po wąskich i krętych drogach na Podhalu całą szerokością!

Z moich obserwacji jako kierowcy samochodu do patologii obok słuchawek w uszach, gapienia się w telefony podczas jazdy rowerem należy styl jazdy większości tzw kolarzy.

To jest właśnie ta roszczeniowość, brak empatii i własna interpretacja wynikająca z braku zrozumienia podstawowych przepisów PORD.

 

Podstawowa sprawa co zresztą napisane jest w 3a - jeśli nie utrudnia ruchu i odnosi się to do wszystkich sytuacji, zorganizowane imprezy to teren zabezpieczony  i bardzo często wyłączony z ruchu, jak taki zostanie całkowicie odcięty to odpowiedzialność w pierwszej kolejności spada na  organizatora, PORD nie obowiązuje imprezę zabezpiecza Straż i Policja.

 

Chłopie daj sobie już spokój, kup sobie tego xc-ka do miasta, albo i tego fulla, nie zawracaj porządnym ludziom gitary,pojeździj trochę, a może i jakiś przebłysk i zderzenie z rzeczywistością się pojawi.

 

Tak jak napisałem są kierowcy i ludzie, których nie powinno się wpuszczać za kierownice, tak samo rowerzyści i rowerzyści którym powinno się zabrać rowery, a kolarze? Tych można co najwyżej  szukać w peletonie zawodowym, amatorka to tacy sami rowerzyści jak wszyscy inni, często zwani są również turystami.

 

Jestem przeciwny wielu zachowaniom na drodze w tym najwięcej właśnie jeżeli chodzi o rowerzystów, bo z kierowcami mam jak dotąd najmniej niespodzianek tak jak oni ze mną. A nie powiem zombiaków w blaszakach tez nie brakuje. Po prostu trzeba umieć w tym wszystkim żyć. Przepisy przepisami, życie zaś życiem.

 

Może i są świetne i szybkie tylko jakoś w sporcie ich nie widać - więc chyba wcale nie są takie super bo jeśli by były, to stałyby się standardem. 

 

Podstawowa rzecz takie koło to jest muł. 28 w terenie kontra 26, już tu czuć różnicę.  Koło większe jak 28 nawet na cywilizowanej nawierzchni to już będzie odczuwalny spadek dynamiki, zwrotności, manewrowania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

29 na 2.35 w mym rowerze obecnie vs 27.5 na 2.25 w poprzednim. Różnica na asfalcie odczuwalna. Też masa. Ale za to w terenie to jest bajka. Co do skręcenia, to mega wpływ ma geo roweru. Długi na 1200mm ns na 29 skręca lepiej jak krótkie gt na 27.5

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kontra 26 miedzy drzewami, agresywna jazda na czas to podejrzewam, że raczej byś poległ. Wiem bo sprawdzałem 28 v.  szperacz 26 i jak to w rezultacie wyglądało. Geometrie te same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrovka

29 na 2.35 w mym rowerze obecnie vs 27.5 na 2.25 w poprzednim. Różnica na asfalcie odczuwalna. Też masa. Ale za to w terenie to jest bajka. Co do skręcenia, to mega wpływ ma geo roweru. Długi na 1200mm ns na 29 skręca lepiej jak krótkie gt na 27.5

 

A jest jakaś różnica w długości mostka ? - tzn -  między tymi dwoma rowerami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mostek, inne kąty, wymiary ramy itd. Bez złośliwości - miałem do czynienia ze zbyt małą ilością rowerów - ale ciężko komentować to, że endurak będzie bardziej zwrotny niż xc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pisząc o geo podciągnąłem pod to mostek.

 

I sprawa oczywista 100 vs bodaj 45. Kierownica 620 vs 800. Wiadomo co będzie lepiej reagować. Stąd większość moich odczuć.

 

Wyrazie NS w stosunku do GT skręca lepiej. Tylko te rowery do siebie porównuje.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrovka

Im krótszy mostek,tym rower zwinniejszy - takie mam odczucia na moim 29er,

Dlatego pytam o długość tych mostków.

Edytowane przez mrovka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo fo prawda.

Chociaż kłóci mi się to z szosą. Tam mam 90. Ale kiera 420. Skrajne inna geometria.

Skręca jak szatan. Ale malutka baza kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli wrzucę w swoim samochodzie na tył opony 165 zamiast 255 to auto zacznie latać bokiem - co nie znaczy, że mocy mu przybyło 

to, że są odczucia, że rower szybciej reaguje nie znaczy, że lepiej skręca - jakaś wąska, szybka i kręta ścieżka w dół to weryfikuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No taka ścieżka pokazała lepsze reakcje NS w stosunku do GT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do weryfikacji wystarczy singiel zygzakiem pod górę gdzie masz nawrót o 180, wtedy widać jaką bazę kół ma rower i jak skręca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 200 km na chińskim karbonie. Żyje. Koła też.

 

2.png

 

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 200 km na chińskim karbonie. Żyje. Koła też.

 

 

ładne widoki  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kulawy obiektyw w telefonie, no i wąski kąt, w rzeczywistości było fajniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Jest, jak jest, ale to nie oznacza, ze ze wszystkiego trzeba rezygnować ;-)

post-34987-0-88137600-1584268590_thumb.jpg

post-34987-0-76894300-1584268615_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.