Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

Centurio, jak się ma do tego gwarancja na auto? Fikcyjne wpisy serwisowe? Bo nie słyszałem w autach z Euro, poza oplem vectra/signum 2.0 i 2.2 dti o długich dopuszczalnych okresach między wymianami ( w tych opelkach co 50 000 lub wg wskazań. 

Nie wiem, skoro producent tak ustalił w warunkach przetargu to chyba wiedział co robi? Pieczątki były, w samochodach był robiony pełny standardowy przegląd. Z tego co wiem to taką obniżkę kosztów eksploatacji stosuje więcej firm. Właśnie Opel wydłuża okresy między wymianami i tak jak podałeś co 50 tys km skoro do niedawna wymiana była zalecana co 10 tys to wzrost o 50 tys to dokładnie wydłużenie wymian o 500% !!! Gdzie więc jest bariera której nie można przekroczyć ? Czy to 80 tys? a może jednak 180 tys ? Dla mnie samochód służbowy we flocie to wozidło. Coś co zużywa się w procesie prowadzenia działalności jak zszywacze do papieru. 

 

Nie będę już udzielał się w tym wątku bo prawdę mówiąc poświęciłem w nim więcej czasu samochodom niż w ciągu jednego cyklu życiowego mojemu byłem samochodowi służbowemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ponoszonych kosztów wymiany - bez sensu. Skoro były tam auta klasy średniej, wyższej i luksusowe, to tylko ktoś niespełna rozumu podjąby decyzję o niewymienianiu oleju co te 30 000 bo w racie lasingowej, koszcie obsługi auta własnego czy czynszu za wynajęte nie ma to żadnego znaczenia, tym bardziej, że idzie "w koszty". 

Od końca. Kwestię kosztów spłyciłeś bo to co "idzie w koszty" ma oczywisty wpływ na wynik finansowy spółki ten wpływ jest ujemny. 

Nie ma sensu zastanawiać się nad poszczególnymi składnikami kosztu total przy rozpatrywaniu ofert przetargowych. Ciebie jako kupującego dużą flotę samochodów interesuje - Jak wygodnie i przy jakim koszcie całkowitym przewieziesz 160 osób w ciągu 2 lat. Jeżeli producent oferuje samochody jakich oczekujesz zapewnia gwarancję przy określonych w umowie warunkach cena jest atrakcyjniejsza niż u konkurentów to podpisujesz umowę i jeździsz. 

Od strony producenta sprawa jest jeszcze prostsza- Jeżeli w statystycznych 100 samochodach przy regularnej wymianie oleju występuje 1 awaria silnika i przy 100 statystycznych samochodach bez wymiany oleju występuje 1 awaria silnika to lepiej sprzedać 160 samochodów wygrywając z konkurencją przy przetargu niż nie sprzedać. Przecież to najzwyklejsza decyzja biznesowa z obszaru zarządzania ryzykiem w tym przypadku wskaźnik podwyższonego ryzyka wynosi "0" 

Rozumiem każdego kto zamierza jeździć samochodem dłużej np powyżej 180 000 km  i szanuję taki wybór wtedy prawdopodobnie wymiany oleju zwiększają żywotność silnika i mają sens. Natomiast po xxxj dyskutować z faktami? Nowoczesne silniki spokojnie pokonują dystans 180 000 km przy zastosowaniu nowoczesnych olejów przy dbałości o wymianę filtra i regularne dolewki. 

To podobnie jak z wojskiem i policją. Oni nie płacą ubezpieczenia bo im się nie opłaca mają tyle pojazdów i ulegają one tak rzadko wypadkom że opłaca się ponosić koszty pojedynczych napraw. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większej bzdury to ostatnio nie słyszałem aniżeli ta o braku potrzeby zmiany oleju. Ludzie teraz piszą różne, głupie teorie żeby tylko zaistnieć i byle by o nich mówiono. Kiedyś jakiś lekarz pisał, ze mleko jest szkodliwe. Kolego, jak Ci auto bierze na wymianę tj średnio co 10 000 - 15 000 km 4 litry oleju to masz rację, nie zmieniaj tylko dolewaj :):) olej praktycznie masz nonstop nowy;)  :).....pamiętając o filtrze ;);)

Edytowane przez lotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odpuśćcie.

Dostaliście bardzo interesującą informację od osoby, która prawie że własnymi rękami sprawdziła, iż da rady nie zabić silnika na jednym oleju przez 180kkm.

A że żaden egzemplarz nie uległ awarii można przypuszczać, że większość z nich wytrzymałaby znacznie więcej.

Jako kontrargument powinniście podawać "znam 3 przypadki gdzie nie wymieniano oleju przez 100kkm i we wszystkich przypadkach silniki padły".

Tymczasem widzę tutaj odpowiedzi w stylu "to jest niemądre, bo jest głupie".

 

Pamiętajcie, że jednorazowe maszynki do golenia są jednorazowe i tylko jednorazowe. ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie "bardzo interesujące" informacje to ja też mogę sprzedać na każdym forum.

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i0/i0/i1/r1001/MrukA_WplywObecnosci.pdf

 

A to tylko wpływ sadzy, gdzie pozostałe związki toksyczne które są wchłaniane przez olej, gdzie wilgoć, gdzie rozpad cząsteczek?

 

Co do olejów mineralnych to jeszcze mógłbym się zgodzić bo sam znam wiele przypadków kiedy samochody bez

wymiany pokonywały po 300-500 tys km i nadal nic się nie działo, są w tym nawet samochody ciężarowe.

Jednak syntetyki w szczególności stosowane w nowoczesnych dieslach (PD czy CR) to już zupełnie inna historia.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Centurio , ale Ty glupoty wypisujesz , 

 

 

Domyslam sie tez ze niedawna zmiana wprowadzona w BMW i skrocenie okresu pomiedzy wymiana oleju o 8k km jest spowodowana tym ze ich inzynierowie nie martwia sie o gwarancyjne wymiany silnikow tylko o to zeby koncerny paliwowe zarabialy wiecej na sprzedazy olejow  :D  :D

 

Mam tez nadzieje ze Twoich przemyslen dotyczacych srodkow smarujacych jak i chlodzacych ( bo tez takie ma zadanie olej silnikowy ) nie czytaja lotnicze  firmy leasingowe , bo to akurat jest jeden z najwiekszych ich kosztow . 

 

Mysle tez ze inzynierowie  nie maja pojecia zalecajac w lotniczych silnikach tlokowych wymiane oleju co 25-50h  :D


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mamy na firmie jedno Caddy które nie ma konkretnej osoby "nad sobą" i jeżdżą nim wszyscy. Tzw. pożyczak. Ostatnio strzelił pasek rozrządu i jako iż moje auto było unieruchomione na tydzień to dostałem zadanie doprowadzić pożyczaka do stanu używalności. Co się okazało z książeczki od wozu że rozrząd był wymieniany przy 120tyś jeszcze na gwarancji razem z olejem, potem auto nie było prowadzane na serwis bo wyszła gwarancja a została kupiona nowa flota aut. I tak ten pożyczak bez wymiany rozrządu i oleju zrobił 130tyś km. aż nie pękł pasek i tłoki klepły w zawory. Pytanie ile jeszcze by pojeździł na tym starym oleju jakby pasek nie strzelił? nie wiadomo. O dziwo mechanik co robił głowice przy tym aucie ze spokojem stwierdził że miał już takie przypadki i że nie jest to jakiś cud. To tak organoleptycznie w temacie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie użytkuję nowego Avensis'a 1.8 valvematic, mam wlany TGMO 0W-20 (zalecany przez producenta). Czy jest olej o lepszych parametrach w tej klasie lepkości dostępny na naszym rynku ze 100% gwarancją oryginalności?

Auto jest na gwarancji więc zależy mi aby olej spełniał wszystkie wymagane normy i był lepszy od TGMO.


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie użytkuję nowego Avensis'a 1.8 valvematic, mam wlany TGMO 0W-20 (zalecany przez producenta). Czy jest olej o lepszych parametrach w tej klasie lepkości dostępny na naszym rynku ze 100% gwarancją oryginalności?

Auto jest na gwarancji więc zależy mi aby olej spełniał wszystkie wymagane normy i był lepszy od TGMO.

TGMO sa blendowane na zamowienie Toyoty przez roznych producentow ,wszystko zalezy od kraju zamieszkania . kanadyjski TGMO jest inny od tego sprzedawanego w USofA  :) . Sprawdz co pisze na butelce ,bedzie napisany kraj pochodzenia a ja sprobuje dowiedziec sie przez kogo jest ten olej robiony  . Jak narazie olej Toyoty wytwarzany w USA ma  najlepsze ( lub prawie najlepsze )  parametry ze wszystkich 0w20 o jakich wiem  


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PIsałem konkretnie o Masterlease,

dla ktorego pracuje dalej w lancuszku Prime Car Management, a nastepnie Polskie serwis Flotowy,

Auta to były Volvo S60, Mondeo, Insignie dla jednej z najwiekszych korpo na świecie, w sumie ze 200-300 aut

Serwis Atuo Plaza z Bródna,

Nagminna kradzież części, markowanie wymian itp. wymienione klocki skutkowaly tym, ze mi metalowa okladzina klocka wypadla z zacisku i zablokowala sie o tarcze, bo nie było na niej juz klocka poprotu...

Zero odpowiedzianlności za cokolwiek.

 

 

Ten link co dał nasz kepsert olejowy, ze jakis dyrektor Castrola mowi cos tam ... :)

Znam go juz wiele lat, i zawsze było pytanie, co to za dyrektor ktorego zona oraz on sam jeżdżą autami - tymi samymi, ponad 20 lat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TGMO sa blendowane na zamowienie Toyoty przez roznych producentow ,wszystko zalezy od kraju zamieszkania . kanadyjski TGMO jest inny od tego sprzedawanego w USofA  :) . Sprawdz co pisze na butelce ,bedzie napisany kraj pochodzenia a ja sprobuje dowiedziec sie przez kogo jest ten olej robiony  . Jak narazie olej Toyoty wytwarzany w USA ma  najlepsze ( lub prawie najlepsze )  parametry ze wszystkich 0w20 o jakich wiem  

Rozumiem, problem w tym, że miałem lane w serwisie z beczki więc musiałbym prosić o kartę charakterystyki. Spróbuję zadzwonić i poprosić na maila.


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie oleju do avensisa jest to olej produkowany przez exxonmobil w lepkości 0w20 w ofercie mobila / zajmuje sie ta marka / występuje jedynie w opakowaniach 1 l cena około 35 zł brutto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli ten Wasz  TGMO jest 0w20 i robiony przez Mobil to mozesz praktycznie zakonczyc poszukiwania bo to naprawde dobry olej , ten w Stanach tez jest robiony przez Mobil 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! W ofercie Mobila 100% synteza to seria mobil 1 0w40 5w50 esp 5w30 i 0w30 esp 0 w20 0w30 fuell economic kiedyś był jeszcze 0w30 formuła LD ale z tego co pamietam został wycofany. Osobiście posiadałem dwa avensisa lalem produkt 5w50 znakomity, teraz, gdy kanały olejowe w avensisie są wielości końcówki od długopisu w grę wchodzi tylko 0w20 W tym roku kupiłem nowego accorda 2 l benzyna i tutaj zalecają 0w30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała moja rodzina używa olejów Lotos, czy to benzyna czy diesel od wielu lat nie ma żadnych problemów. Jako że pracuję w branży, ktoś może posądzić mnie o stronniczość, ale nic bardziej mylnego. Po prostu znam technologię i rynek, za oleje Castrol, Elf i.t.p. niestety dopłacamy pieniądze za nazwę tak jak np. za laptopy SONY - porównywalne innej firmy są tańsze. Jak w końcu uda mi się kupić nowe auto, to też będę lał LOTOS.W latach 90 oleje właśnie CASTROL rozlewano i produkowano w Gdańsku, mało kto o tym wiedział, a taka była rzeczywistość :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! W ofercie Mobila 100% synteza to seria mobil 1 0w40 5w50 esp 5w30 i 0w30 esp 0 w20 0w30 fuell economic kiedyś był jeszcze 0w30 formuła LD ale z tego co pamietam został wycofany. Osobiście posiadałem dwa avensisa lalem produkt 5w50 znakomity, teraz, gdy kanały olejowe w avensisie są wielości końcówki od długopisu w grę wchodzi tylko 0w20 W tym roku kupiłem nowego accorda 2 l benzyna i tutaj zalecają 0w30

 

Dodam tylko ze Mobile1 0w20 i TGMO 0w20 robione przez Mobil na zamówienie i wg specyfikacji toyoty to nie jest ten sam product


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał kolega irekm i gratuluję niesamowitej wiedzy o środkach smarnych ! Pozdrawiam Serdecznie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko ze Mobile1 0w20 i TGMO 0w20 robione przez Mobil na zamówienie i wg specyfikacji toyoty to nie jest ten sam product

 

Który charakteryzuję się lepszymi parametrami?


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.