Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

TGMO 

 

@@rpiekny 

 

 

Rowniez pozdrawiam 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie są to te same  produkty. Czy kolega Bobwoj serwisujesz auto w toyota Konin Kalisz ? Jestem z Kalisza więc jeżli będzie potrzebny olej służę pomocą łącznie z podwiezieniem do Turku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TGMO ma zdecydowanie wyższy VI 216 w porównaniu z Mobil 1 cos około 180 plus additive package jest też inny.

 

Są to drobne różnice dla większości użytkowników nie robiace żadnej różnicy ale na papierze TGMO jest lepszym olejem. Specyfikacje Toyoty są baaardzo wysokie.

Niedługo wejdzie następna specyfikacja ILSAC GF6 która określa dotyczy z używania sielancuchow rozrządu w silnikach z DI, jest to teraz bardzo poważny problem


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie są to te same  produkty. Czy kolega Bobwoj serwisujesz auto w toyota Konin Kalisz ? Jestem z Kalisza więc jeżli będzie potrzebny olej służę pomocą łącznie z podwiezieniem do Turku

Dzięki, serwisuje w Koninie (tam kupiłem), ale jeżeli dostałbym lepszą propozycję z Kalisza mogę zmienić serwis :-) 


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Zdecydowanie polecam serwis Konin. Co do oleju sluze dostawa ale przy najblizszej wymianie proszę o kontakt zalawie dobry rabat w serwisie na oryginalny produkt pozdrawiam radek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat jako, że znów zbliża się wymiana oleju w mojej Megane 1.4 16v.

Poprzednio jeździła na Lotos Traffic Pro 5W40, przez 10 tys.km oleju nie ubyło (minimalnie), silnik sprawował się bez zarzutu. Niemniej obecnie Lotos Traffic Pro jest ciężko dostępny a jeśli już to w cenie 160-200zł czyli sporo.

 

Chcę wybrać jak najtańszy olej, jutro zakupię jeden z trzech:

 

1. Olej K-Classic sprzedawany w Kauflandzie (na opakowaniu- pierwszy rafinat z Niemiec) 5W40- A3-B4, SM/CF, MB229.3, Porsche A40, VW 502 00/505 00- 65 zł 5litrów.
2. Venol Active 5W40 (również rozlewany w Niemczech)- C3, A3/B3, A3/B4, SM/CF, MB229,31, Porsche, BMW Longlife,Ford WSS-M2C917A, VW 502 00/505 00, VW 505 01- 82 zł
3. Total Quartz 5W40- A3/B4, SM/CF, MB 229.3, BMW Longlife, Porsche, VW 502 00/ 505 00, Peugeot/Citroen B71 2296- 80 zł

 

Który wybrać? Raczej będzie to jeden z tych trzech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
johndeacon, dnia 24 Cze 2014 - 18:25, napisał:

 

 

Chcę wybrać jak najtańszy olej, jutro zakupię jeden z trzech:

 

1. Olej K-Classic sprzedawany w Kauflandzie (na opakowaniu- pierwszy rafinat z Niemiec) 5W40- A3-B4, SM/CF, MB229.3, Porsche A40, VW 502 00/505 00- 65 zł 5litrów.

2. Venol Active 5W40 (również rozlewany w Niemczech)- C3, A3/B3, A3/B4, SM/CF, MB229,31, Porsche, BMW Longlife,Ford WSS-M2C917A, VW 502 00/505 00, VW 505 01- 82 zł

3. Total Quartz 5W40- A3/B4, SM/CF, MB 229.3, BMW Longlife, Porsche, VW 502 00/ 505 00, Peugeot/Citroen B71 2296- 80 zł

 

Który wybrać? Raczej będzie to jeden z tych trzech.

 

Witam,

IMO, na oleju nie warto przesadnie oszczędzać :)

Total'a dobierz z tej strony http://www.total.com.pl/dobierz-olej.html

Pzdr.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek K

 

A Venol? Wydaje się mieć dobrą specyfikację. Spełnia dodatkowo normę VW 505.01 toteż chyba nie może być złym olejem? Czy lepiej faktycznie postawić na Total.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
johndeacon, dnia 24 Cze 2014 - 19:45, napisał:

 

A Venol? Wydaje się mieć dobrą specyfikację. Spełnia dodatkowo normę VW 505.01 toteż chyba nie może być złym olejem? Czy lepiej faktycznie postawić na Total.

 

Przyznam, że nie spotkałem się jeszcze z tym olejem :)

Total'a używam, poza tym Renault > Elf > Total to poprawne skojarzenie :)

Pzdr.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zalac taki aby spelnial mormy producenta a jakie sa w renault dowiesz sie u sprzedawcy. Do renault zalecany jest elf. Za 65 pln 5 litrow oleju z "kalflanda" to nie moze byc dobry olej. Nie radze oszczedzac na oleju. Kupisz jakis szit i zrobi Ci sie nagar na silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo podpisało Renault umowę z Elf. Bo w niczym innym w specyfikacji nie widzę by był lepszy od wspomnianych przeze mnie wcześniej przynajmniej dwóch (Venol, Total). Myślę tu w tej chwili o najtańszym Elf NF 900 5w40 który ma jeszcze specyfikację SL, gdy wspomniane wcześniej już SM i spełniają więcej norm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w większości produktów tego typu tanie=syf. Papier/etykieta wszystko przyjmą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyznaję zasadę - jaki olej fabrycznie był nalany do silnika taki kupuję na wymianę - 

yaris z 2002  castrol Edge

fiesta z 2009 motorcraft

kia z 2015 lotos qazar

na oleju się nie oszczędza bo nieumiejętna zamiana może uszkodzić silnik.

Jeśli chcesz zaoszczędzić to zmianę oleju z pierwszego zalania na tańszy należy zlecić w ASO bo oni mają zalecane zamienniki olejów przez producenta samochodu ( właściwie silnika ). Faktura na wymianę oleju będzie podstawą do dochodzenia ewentualnych roszczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niezły odkop  :lol:

castrol jeden z najczęściej podrabianych. Nie tylko ASO ma listę "zamienników" - każdy olej (przynajmniej z dobrych marek) mają listę rekomendacji oraz spełnianych norm danego producenta. Nie zawsze też olej dobrany przez producenta jest idealny, czasami można dobrać olej wg specyfikacji ale z innymi dodatkami, które dadzą pożądany efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta, producenci zalecają i zalewają olej takiej marki z jaka maja podpisana umowę na dostawy. Oczywiście olej musi spełniać specyfikację producenta silnika / samochodu ale to mie jest żaden problem biorąc pod uwagę, że zarówno producenci aut, jak i olejów to nie firmy krzak tylko duże korporacje.

 

Wymieniając olej należy zalać (w silniku, skrzyni, moście, gdziekolwiek) olej o określonej przez producenta samochodu specyfikacji i nic nie będzie sie złego działo. Oczywiście specyfikacja producenta samochodu przewiduje kilka rodzajów oleju w zależności od warunków eksploatacji, stanu technicznego silnika dajmy na to, więc doboru należy dokonywać z tzw. głową, caly czas w ramach zalecanych parametrów.

 

Biorac to wszystko pod uwage przy zalozeniu, że samochod nie jest uzytkowany w ekstremalnych warunkach (np jako samochod wyscigowy, driftowòz itd) marka oleju ma tu znaczenie drugorzędne ale jak ktoś sie lepiej czuje zalegających toyote castrolem bo taki olej zalal producent to jego sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co lać do 2 litrowego diesla z DPF i pompowtryskami ? do tej pory Castrol Edge 5W/30  cały czas od nowości 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Motulu do dyzla, a do Evo X od jakiegoś czasu leję Millers 10W60.

Edytowane przez loco50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym lał dalej Castrola.

Zamaiana na olej o takich samych specyfikacjach jak dotychczas używany nie powinna zroblić problemu ale zalanie olejem o lepszej specyfikacji lub o innych dodatkach może upłynnić szlamy z miski olejowej i klops.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co lać do 2 litrowego diesla z DPF i pompowtryskami ? do tej pory Castrol Edge 5W/30 cały czas od nowości

2,0 TD to nie jest to silnik z ponadprzecietnymi osiągami, więc jeśli wymieniasz olej regularnie i nie palisz gumy "na raz" nie ma się co specjalnie doktoryzować. Nie kupuj w markecie, szukaj przystepnego dla ciebie cenowo oleju znanych producentów o lepkości jak dotychczas 5W30 i ze wzgledu na DPF z niską zawartościa popiołów - ten powinien miec oznaczenie LowSAPS z klasa jakości wg ACEA z litera C od 1 do 4 w zależności od marki samochodu. To, z która literka zorientujesz sie, tak jak pisałem po specyfikacji producenta twojego samochodu. Celowo nie podaje żadnych marek chociaz swoje typy mam, bo nie chce nic reklamować.

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym lał dalej Castrola.

Zamaiana na olej o takich samych specyfikacjach jak dotychczas używany nie powinna zroblić problemu ale zalanie olejem o lepszej specyfikacji lub o innych dodatkach może upłynnić szlamy z miski olejowej i klops.

Trochę wprowadzasz ludzi w błąd piszac malo konkretnie, bo co to dla ciebie znaczy lepsza specyfikacja? Olej o jaki pytał Paweł to 5W30 czyli syntetyk więc czy zalanie silnika olejem np. 5w40 czyli o wyższej lepkości Spowoduje wyplukanie osadòw? No nie bardzo bo to tez syntetyk. A w druga strone tzn zamiast 5W40 jak ktoś zaleje 5w30, no tez nic sie nie stanie, bo pytanie który ma lepsza specyfikacje, ten o wyższej lepkości, który daje lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem ale jednocześnie większe opory czy odwrotnie? Ano zależy to od większej liczby czynników niż literki przy lekkości, dlatego takie stwierdzenia dotyczace lepszej specyfikacji są mylące, podobnie jak opowieści o "uplynnieniu szlaku z miski olejowej" bo nie o szlam i bynajmniej nie z miski olejowej lub przynajmniej nie tylko z miski chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei z tymi olejami zrobiłem sobie jakiś czas temu testy w dieslu 1.9tdi PD bez dpf specyfikacja 505.01.

Testy polegały na tym żeby zrobić 10tys km i zobaczyć ile silnik go wypił, mam go od nowości, nie kręcony od Niemca.

I tak:

Mobil 5w30 550ml

Castrol 5w40 turbo diesel 500ml

Motul 5w40 specific 90ml

Millers 5w40 longlife XF 120ml

 

Wiem, że test z d..y ale dla mnie wystarczył, za jakiś czas powtórzyłem tylko millers vs motul, wyszło podobnie jak za pierwszym razem, zostałem więc z Motulem i jestem od jakiegoś czasu zadowolony.

Nie wiem czym spowodowane są rozbieżności między Mobilem i Castrolem a resztą, że relatywnie sporo spalał. Oleje z pewnego źródła brane.

 

S7

Edytowane przez haker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.