Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

ATO

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    67
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

39 Początkujący

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Hobby
    stare zegary

Ostatnie wizyty

520 wyświetleń profilu
  1. Nie można złożyć mechanizmu inaczej niż wynika to z jego budowy , każdy element ma swoje określone miejsce. Jeżeli żle bije to oznacza, że kola są niewłaściwie ustawione wobec siebie. W tym przypadku należy koła bicia ustawić tak, aby dźwignie podnoszące młotki w stanie spoczynku (po zakończeniu bicia) były ustawione pomiędzy ramionami jednej i drugiej gwiazdy. Gwiazdy są osadzone sztywno na osi koła bicia i nie należy ich przestawiać. W związku z tym należy koło bicia przestawić o jeden lub dwa zęby do przodu lub do tyłu.
  2. Nie trzeba ponownie rozbierać. Mechanizm traci energię ponieważ ma nie równy chód. Zaobserwuj , na której palecie następuje nasadzenie zęba koła wychwytowego i wyrównaj symetrię chodu dźwignią osi kotwicy.
  3. ATO

    Porady potrzebuję 😊

    Przepraszam, masz rację .
  4. ATO

    Porady potrzebuję 😊

    Witam, Takie wskazówki są w moim linkowym chodziku firmy Thomas Haller AG nr 23453.
  5. ATO

    Coś o zegarze

    Długość wahadła można oczywiście dobrać metodą prób, ale w tym przypadku można precyzyjnie wyliczyć. Zredukowana długość wahadła podana jest na płycie mechanizmu i w tym konkretnie zegarze obrazują to dwie liczby 4 i 4 . Wyliczenie jest następujące - 4 x 27,07 mm = 108,28 mm 4 x 2,256 mm = 9,024 mm Razem zredukowana długość wahadła wynosi 117,304 mm . Zwracam uwagę na podkreślenie zredukowana długość wahadła.
  6. Witam,

    czy odezwał się ktoś w sprawie pomocy w renowacji Twojego zegara ?. Jestem również ze Szczecina i gdybyś nie znalazł nikogo, to zadzwoń może będę mógł pomóc w kwestii mechanizmu - tel 601 772 883. Pozdrawiam Janusz.

     

     

  7. Również byłem zainteresowany zakupem ze względu na fakt, że mój pierwszy kupiony "Świt" jest identyczny (oczywiście poza numerem mechanizmu). Na stronie "cieszyniaków" (która niestety już nie istnieje) pokazywałem różne elementy zegara . Według mnie to na 100 % "Świt".
  8. ATO

    Porady potrzebuję 😊

    Mogę wysłać Ci taką - będzie dużo mniej pracy.
  9. ATO

    Poszukuję

    Witam, mam niesprawny budzik Europa w etui jakie potrzebujesz. Stan jak na zdjęciach. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na priv.
  10. ATO

    Porady potrzebuję 😊

    Używam tego wosku do zabezpieczenia podstaw roczniaków lub kareciaków po wypolerowaniu. Kiedyś na YT widziałem filmik z konserwacji zegarów i tam zegarmistrz w GB użył tego wosku do zabezpieczenia płyt zegara po wypolerowaniu. Można nim zabezpieczać również powierzchnie drewniane itp.
  11. ATO

    Mechanizm zegara po podmianie

    Zanim skrócisz wahadło to zrób tak - rozłóż mechanizm, dokładnie wyczyść, zrób przegląd części, policz zęby i zębniki odpowiednich kół, a nstępnie oblicz jaka jest zredukowana długość wahadła w tym mechanizmie. W ten sposób będziesz miał sprawny mechanizm i wiedzę jaka jest właściwa długość wahadła. Powodzenia.
  12. ATO

    Poszukuję

    Mam taką strunę o długości 64 cm, problem jednak w tym, że nie ma ona śruby mocującej w uchwyt gongu. Jeśli masz śrubę montażową lub możliwość jej dorobienia, to pręt jest Twój. Pozdrawiam
  13. W mojej bazie najniższy numer linkowy "Świt" to 16 553, natomiast najwyższyi jedyny w bazie linkowy JFT to 157 506.
  14. Kilka lat temu, interesowałem się szczególnie zegarami z fabryki "Świt". Prowadziłem małą ewidencję spotkanych w internecie zegarów i mechanizmów. W ten sposób opisałem 64 egzemplarze. Najwyższy numer z mechanizmów linkowych to 58 866.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.