Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

StaryWilk

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3031
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana StaryWilk w dniu 3 Listopada 2013

Użytkownicy przyznają StaryWilk punkty reputacji!

Reputacja

662 Mistrz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Hobby
    motoryzacja, zegarki naręczne, rowery, sport, muzyka

Ostatnie wizyty

6385 wyświetleń profilu
  1. Tylko o czym innym trochę piszemy - do trwałości skrzyni biegów jeszcze nie doszedłem - ja pisałem o wpływie programu sterującego sposobem pracy skrzyni biegów na trwałość samego silnika. Aktualnie programy są pod cykl wltp i normy - bardzo szybko wbijają wyższy bieg, silnik pracuje często w bardzo niskim zakresie obrotów - zmiana programu skrzyni przyczynia się do poprawy trwałości silnika, może nieznacznie podnieść spalanie ale moim zdaniem i tak na plus dla ekologii, że silnik dłużej wytrzyma... Szybka podpowiedź AI co powoduje jazda na nie optymalnych (zbyt niskich obrotach): Jazda na zbyt niskich obrotach (poniżej zakresu optymalnego dla danego silnika) może prowadzić do uszkodzenia kluczowych elementów układu korbowo-tłokowego (panewki, wał korbowy, tłoki, pierścienie), zniszczenia dwumasowego koła zamachowego, problemów z turbosprężarką (nawarstwianie nagaru) oraz zwiększonego zużycia paliwa i silnika w wyniku większych wibracji i obciążeń. Uszkodzenia silnika Układ korbowo-tłokowy: Niskie obroty i duże obciążenie powodują zwiększone obciążenia boczne na tłoki, co prowadzi do ich uszkodzenia i rozszczelnienia. Obciążone są również panewki wału korbowego, co może skutkować ich zużyciem i uszkodzeniem. Koło dwumasowe: Wibracje generowane przez dławiący się silnik są przenoszone na dwumasowe koło zamachowe, przyspieszając jego zużycie. Turbosprężarka: Przy niskich obrotach, przepływ spalin przez turbosprężarkę jest zbyt mały, aby ją efektywnie napędzić, co utrudnia pracę turbosprężarki, może powodować osadzanie się nagaru i prowadzić do jej zablokowania. Problemy z dynamiką i spalaniem Niska moc i dynamika: Silnik pracujący na zbyt niskich obrotach ma ograniczoną moc i dynamikę, co objawia się problemem z przyspieszaniem. Większe spalanie: Mimo niższych obrotów, silnik pracuje mniej efektywnie, co może prowadzić do paradoksalnego wzrostu zużycia paliwa. Inne negatywne skutki Nadmierne wibracje: Dławiący się silnik wpada w silne wibracje, które obniżają komfort jazdy i wpływają negatywnie na elementy układu napędowego. Zmniejszona sprawność silnika: Niskie obroty sprzyjają powstawaniu nagaru w silniku i na elementach układu turbodoładowania, co pogarsza pracę jednostki napędowej.
  2. Moim zdaniem to czy szkodliwe czy nie szkodliwe dla silnika po wyższych przebiegach dla producenta nie ma znaczenia - nawet lepiej jeśli silnik padnie przed 200 tys km, a nie po 500 kkm - byle po gwarancji. Bardziej liczy się wynik wltp, spełnienie normy euro i perspektywy serwisu itd.
  3. A ja bym dodał, że trzymanie silnika na zbyt niskich obrotach (wysokie biegi) - to "choroba" w wielu koncernach, nie tylko w Volvo. Przyczynia się do szybszego zużycia silnika niestety, bo za niskie obroty nie są wcale porządnym zakresem pracy. I gdzie ta faktyczna ekologia, jeśli silnik spali 0.5 l / 100 km mniej i lepsze wyniki testów wltp, skoro więcej trza remontować i produkować, i szybciej złomować... 😉
  4. o serwis foxa 32 podpytał kolega lokalnego serwisu we Wrocławiu (nie wiem którego) to też z cześciami wyszło koło 500-600 zł - także albo samemu albo tanio już było...
  5. wg mnie cudowny - miałem właśnie linkować - idealnie by się uzupełniał z ulubionym Krayonem... zatem przyspamuję jeszcze trochę pieknych zdjęć: brałbym obydwa na raz
  6. sprawdź przed zakupem używki stan amorka i dopytaj jak czesto i kiedy ostatnio był serwisowany, bo nie muszą to być tanie rzeczy (w stosunku do wartości używek, z tym amorkiem). na szybko wg google AI: Koszt serwisu amortyzatora Lefty może wynosić od około 350 zł do ponad 1300 zł, w zależności od modelu i typu serwisu (podstawowy, pełny czy specjalistyczny) oraz usługodawcy, Generalnie bedzie drożej niż popularne modele rock shox.
  7. Ja już pisałem o nim w lutym 2024 - pojawiły się wcześniej i były długo regularnie sprzedawane w cenie +/- 300-400 USD. Podlinkowanany filmik był opublikowany w styczniu 2025. Później nie monitorowałem sytuacji.
  8. A ja dodam od siebie: Ten 2.gi Hamilton (inne może też) jest często dostępne bardzo tanio w wysyłkowym sklepie z USA (chyba tylko gwarancja sklepu zostaje) - ale różnica w cenie może to kompensować +/- 270 USD + opłaty. Ten pierwszy na dużą średnicę jak na ten typ designu - 42 mm. Cześć z nich ma klasyczny mechanizm ETA/ sellita, a część powermatic 80, który może być droższy w serwisie (dostęp do części, nowszy, balans z włosem swobodnym - regulacja w teorii może być dokladniejsza, a w praktyce trudniejsza i bardziej czasochłonna).
  9. Ciekawy wypust od ChW - Twelve 660: Hands-On: The New Christopher Ward Twelve 660, With A 6.6mm Thin Case - Hodinkee
  10. Pewnie już sobie obejrzałeś ale podlinkuję filmik Zachara porównujący RX, NX i RAV4 - wszystkie plug-in, raczej nic odkrywczego ale może pomoże w wyborze: Czy warto dopłacić do Lexusa? Porównanie RAV4 vs NX vs RX (plug-iny)
  11. Japońce z reguły mają czestsze wymiany oleju zalecane przez producenta niż np. Eurpejskie. W starszym accordzie 2.0 podejrzewam, że producent zalecał wymiany mniej wiecej tak: "20000 kilometrów lub 12 miesięcy w zależności od tego co nastąpi w pierwszej kolejności. Zalecana kontrola stanu oleju co około 1000 km. Ekspoatując auto w większości na krótkich odcinkach i w ruchu miejskim zalecamy zmniejszenie przebiegu między wymianami oleju w silniku do około 10000 km." Ciekawostka nr 1: kiedyś czytałem instrukcję na rynek USA i civic miał rekomendowaną wymiane oleju co 8 kmil (~ 12.5 kkm), podczas gdy u nas w Europie co 20 kkm dla tego samego oleju i silnika (mam nadzieje, że pamięć mnie nie myli) Ciekawostka nr 2: silniki 2.0 (R20A) w accordzie 8 miały krótką serie w latach 2011/12 z pocienionymi pierscieniami tłokowymi (plan był zredukować tarcie), kolega dotkliwie sie o tym przeknał - musiał przeprowadzić remont silnika na poprawionych tłokach, z normalnymi pierscieniami, a myślał, że kupuje pewniaka pod względem niezawodności (salon pl, bezwypadkowy, z przebiegiem +/- 100 kkm), a żarł olej jak głupi...
  12. @bober5264 Niecałe 2 lata temu była podobna dyskusja o dodatkowych kosztach związanych z wymianą oleju - zacytuję swoją odpowiedź, bo nic się od tego czasu nie zmieniło w moim myśleniu. Każdy w wolności wybiera jak postępować.
  13. Motoryzacja to moje główne hobby, o downsizingu silników spalinowych pisałem jedną z prac magisterskich na PWr, naście lat temu, ale wiedzę na temat motoryzacji (szeroko pojętą, nie tylko techniczną) staram się uzupełniać na bieżąco - czerpię ją z własnych obserwacji, rozmów z ludźmi: użytkownikami, serwisantami, innymi hobbystami, czy oczywiscie z Internetu. Od czasu do czasu (może z 10 - naście razy jeśli chodzi o używki i kilka sztuk nowych) - w ramach potrzeb i moich możliwości pomagam w wyborze / zakupie auta znajomym - aktywnie wyszukuje i analizuje ogłoszenia - niekiedy są rzetelnie opisane ciekawe problemy / typowe usterki danych modeli, czytam opinie / statystyki z różnych źródeł, czasami jadę z kupującym na oględziny przedakupowe. Często są to auta po 2.-3. właścicielu, z przebiegami pow. 150 kkm, ze względu na ograniczony budżet kupujących. Pracuje od nastu lat w dziale technicznym dużej korporacji, z techniką mi po drodze. Tyle mi wystarczy do bycia przekonanym, że częstsza wymiana oleju przyczynia się do wydłużenia żywotności silników i komponentów smarowanych olejem, w wiekszosci przypadkow, ale efekty są szczególnie widoczne jeśli mamy na myśli przebiegi 100-150 kkm i więcej i cięższe warunki pracy np. jazda miejska. Oczywiście sam styl jazdy/ sposób eksploatacji może znacznie bardziej przyczynić się do zużycia niż rzadko wymieniany olej. Zgodze się, że większość przetrzymuje okres gwarancji (okres najmu, lizingu) choć są też i buble, z którymi już wcześniej zaczynają się problemy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.