Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Matt2405

Klub Miłośników Zegarków Audemars Piguet

Recommended Posts

Nie no prosze Was...

Chronograf, to nie model sportowy, tylko klasyczny??? :blink::wacko: To chyba mam jeszcze wiele wiedzy nt. zegarkow do podgonienia, bo dla mnie ten model, to model "sportowy dla dziadka" a nie "klasyczny klasyk" <_<

Nie ma bransolety i WR 300 to znaczy nie jest sportowy ... bo co komplikacja od gotowania jajek ma dziś wspólnego ze sportem :-) Edited by desmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

W tej całej dyskusji o "dziadkowym" wyglądzie i kolorze tarczy umyka kluczowa moim zdaniem rzecz. Dzieło Audemars Piguet nawiązuje do modelu Ref. 1533, więc gdyby zegarek o którym dyskutujemy wyglądał inaczej, to cała idea produktu zostałaby utracona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to Ci juz odpowiedzialem - dziadek z zacieciem sportowym :D;)

I w beżowych spodniach. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I w beżowych spodniach. :D

I z english cap na glacy  ;)

26e465539d4e1577c1e80e6a1084c4f8--countr

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej całej dyskusji o "dziadkowym" wyglądzie i kolorze tarczy umyka kluczowa moim zdaniem rzecz. Dzieło Audemars Piguet nawiązuje do modelu Ref. 1533, więc gdyby zegarek o którym dyskutujemy wyglądał inaczej, to cała idea produktu zostałaby utracona.

I chwała im za to nawiązanie ( skoro ostatnie własne pomysły niezbyt szczęśliwe) lecz mogli nawiązać do bardziej spójnych wersji

post-55792-0-33345800-1585434057_thumb.jpeg

post-55792-0-84724700-1585434116_thumb.jpeg

Edited by desmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

AP nigdy rewolucji ktora pobije RO nie wymysli. Nie rozumiem tez po co na sile to robic, skoro mozna "bawic sie" rozwijajac projekt Genty. Panerai ludzie kochaja wlasnie za jego niezmienna historyczna forme a nie za jakies dziwolagi, ktore czasem powstaja i niech tak zostanie - to samo z AP.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

AP nigdy rewolucji ktora pobije RO nie wymysli. Nie rozumiem tez po co na sile to robic, skoro mozna "bawic sie" rozwijajac projekt Genty. Panerai ludzie kochaja wlasnie za jego niezmienna historyczna forme a nie za jakies dziwolagi, ktore czasem powstaja i niech tak zostanie - to samo z AP.

 

Dlaczego uważasz, że AP robi coś na siłę? Historia Royal Oak sięga lat 70. XX wieku, a firma istnieje od 1875 roku. Nie ma powodu do odrzucania prawie 100 lat historii tylko dlatego, że część miłośników zegarków kojarzy Audemars Piguet wyłącznie z wzornictwem opracowanym przez Géralda Gentę.

Firma Panerai, na którą się powołałeś, czerpie pełnymi garściami ze swojej historii. Nie ma powodu dla którego Audemars Piguet miałby się ograniczać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reedycjom mowie tak - jednak czasem moze warto ta reedycje "dostosowac" do czasow dzisiejszych szczegolnie gdy obiekt reedytowany nie grzeszy pięknością.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy AP na pierwszy rzut oka jest ok, ale to co pod deklem, kompletnie nie pasuje do charakteru zegarka który nie jest nowoczesną interpretacją tylko nawiązującą do historycznego modelu, a wręcz zegarkiem z lat 50 przeniesionym we współczesne realia produkcji. Mechanizm jest za duży w stosunku do koperty, wahnik i łożyskowanie jest masywne i nowoczesne i nie pasuje imo charakterem do stylistyki vintage (nie neo-vintage). Vacheron pokazał imo bardziej spójną wersję ( i do tego sporo przyjaźniejszą dla portfela):

post-357-1585808903,6751_thumb.jpg

Edited by eye_lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem przyjemny projekt. Biorąc pod uwagę, że AP nie ma profesjonalnego działu zajmującego się wzornictwem, to jest bardzo ok.

:D Pewnie goście od 11:59 zostali zwolnieni i musieli outsource'ować design.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugerujesz, że za 11:59 odpowiedzialni byli profesjonalni projektanci? :lol:

Tak. Tylko oni wcześniej byli zatrudnieni w dziale zegarków w Empario Armani. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

Nowy AP na pierwszy rzut oka jest ok, ale to co pod deklem, kompletnie nie pasuje do charakteru zegarka który nie jest nowoczesną interpretacją tylko nawiązującą do historycznego modelu, a wręcz zegarkiem z lat 50 przeniesionym we współczesne realia produkcji. Mechanizm jest za duży w stosunku do koperty, wahnik i łożyskowanie jest masywne i nowoczesne i nie pasuje imo charakterem do stylistyki vintage (nie neo-vintage). Vacheron pokazał imo bardziej spójną wersję ( i do tego sporo przyjaźniejszą dla portfela)

Audemars Piguet wprowadził do oferty zegarek z prawdziwie własnym, nowym mechanizmem zawierającym stoper, którego średnica jest dobrze dopasowana do koperty, wreszcie! Tymczasem Vacheron Constantin, na który się powołujesz w postaci Historiques Cornes de Vache 1955, oferuje za ponad 42000 Euro zegarek w stali z mechanizmem bazującym na leciwej Lemanii 2310. Mamy więc mikromechanikę XXI wieku versus konstrukcja pamiętająca lata 40. ubiegłego wieku. W tej konfrontacji wolę AP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AP po prostu idzie z duchem czasu, a VC został w poprzedniej epoce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Vacheron Constantin, na który się powołujesz w postaci Historiques Cornes de Vache 1955, oferuje za ponad 42000 Euro zegarek w stali z mechanizmem bazującym na leciwej Lemanii 2310. Mamy więc mikromechanikę XXI wieku versus konstrukcja pamiętająca lata 40. ubiegłego wieku. W tej konfrontacji wolę AP.

 

Leciwa Lemania 2310? Powszechnie jednak uważana za topowy mechanizm chronograficzny z kołem kolumnowym w historii, no i prawdziwa legenda zegarmistrzostwa ( też Omega321).

Czy jakiś świeży wypust Audemarsa, praktycznie pierwszy ich mechanizm ze stoperem w historii ( poza eksponatami) jest bezwzględnie lepszy? Czas  pokaże.

Może po kilkunastu latach zbierania doświadczeń eksploatacyjnych, doskonalenia konstrukcji , usuwania błędów , ... , tak będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AP nie ma pomyslu na rozwoj i tyle. Na ich miejscu "szlifowalbym" RO a nie kombinowal, bo nie potrafia nic fajnego ostatio pokazac... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

Leciwa Lemania 2310? Powszechnie jednak uważana za topowy mechanizm chronograficzny z kołem kolumnowym w historii, no i prawdziwa legenda zegarmistrzostwa ( też Omega321).

Czy jakiś świeży wypust Audemarsa, praktycznie pierwszy ich mechanizm ze stoperem w historii ( poza eksponatami) jest bezwzględnie lepszy?

 

Pierwszy? Praktyka temu przeczy w postaci kalibrów: 2897, 2923, 2937, 2941, 2949.

 

AP nie ma pomyslu na rozwoj i tyle. Na ich miejscu "szlifowalbym" RO a nie kombinowal, bo nie potrafia nic fajnego ostatio pokazac... :unsure:

 

To kwestia gustu. Wystarczy zerknąć na fora spoza Polski, by znaleźć następujące opinie o [Re]master01...

 

"This have to be the best thing that's has come out of AP in a good while".

 

"It’s pretty drop dead gorgeous and miles away from the look-at-me Royal Oak Offshores".

 

"Beautiful watch. I’m excited about the direction AP is taking. I’m hearing there will also be a few new Codes released this year - should also be interesting to see how this line evolves".

 

"Love it. Glad to see AP moving in different directions, and not just doing more and more ROO special editions. I would like to see the next version of this watch not limited, in a white metal case with a black enamel dial with white hands, and if it's manually wound, even better".

 

"The perfect dress chronograph".

 

"I personally liked the 11.59 on its own merit, but this is really fantastic."

 

"It’s stunning. Well done AP."

 

Stwierdzenie w stylu - zaorać wszystko i zostawić tylko Royal Oak, to jednak ogromna przesada. Mnie się firma Audemars Piguet podoba taka, jaka jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

Przynajmniej ich dział PR daje radę :)

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przynajmniej ich dział PR daje radę :)

Raczej dział cenzury sądząc po instrukcjach jakie ujęcia CODE wybierać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

Firma Audemars Piguet zaanonsowała kolejną nowość. Tym razem jest to lubiany przez wielu Royal Oak, a konkretnie model Ref. 15500 z tarczą w kolorze srebrnym. Muszę przyznać, że brakowało mi właśnie takiego zestawienia kolorystycznego.  :wub:

 

royaloak_15500_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny RO ze srebrno-białą tarczą. I jeszcze ten mechanizm.... Zastanawiam się tylko czy Ref. 15500 nie jest jednak trochę zbyt dużym zegarkiem. Pamiętam jak mierzyłem 15300 (właśnie ze srebrną tarczą) i tam proporcje i wielkość wydawały mi się idealne.

Edited by mylof

" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest McIntosh

Piękny RO ze srebrno-białą tarczą. I jeszcze ten mechanizm.... Zastanawiam się tylko czy Ref. 15500 nie jest jednak trochę zbyt dużym zegarkiem. Pamiętam jak mierzyłem 15300 (właśnie ze srebrną tarczą) i tam proporcje i wielkość wydawały mi się idealne.

 

Jak zawsze to jest względne. Miałem możliwość obejrzenia referencji 15500 na żywo i przymierzenia zegarka. Na moim nadgarstku leżał idealnie, a mam w obwodzie 18,5 cm. Niestety Royal Oak o średnicy 41 mm to dla mnie wartość graniczna, w której czuję się komfortowo. Wszystko powyżej raczej odpada o czym przekonałem się mierząc Offshore Diver. Jak przypuszczalnie pamiętasz, miałem kiedyś Royal Oak 15300 i proporcje w 15500 bardziej przypadły mi do gustu. Podoba mi się pomysł ze zmniejszeniem szerokości pierścienia na rzecz zwiększenia średnicy tarczy. Na żywo wygląda to doskonale. W zestawieniu 15300 versus 15500 ten pierwszy wypada trochę topornie, natomiast 15500 jest bardziej finezyjny i delikatniejszy w ogólnym odbiorze. Poza tym, 15500 niweluje wszystko to, co nie przypadło mi do gustu w 15400. Producent skrócił indeksy umożliwiając sobie powiększenie logo AP i zwiększył czcionkę wskazania dnia miesiąca w urządzeniu kalendarzowym wymiarując oznaczenia pierścienia cyfrowego tak samo świetnie jak robi to Patek Philippe. Ponadto zrezygnowano z napisu "Automatic", który zawsze uważałem za głupi oraz bezsensowny (nawet w 15300), a poza tym wreszcie dopasowano mechanizm do wielkości koperty. Dla mnie Royal Oak Ref. 15500 to zegarek wizualnie idealny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hubex

Dobrze wygląda ten 15500 ze srebrną tarczą.

To render. Na żywo, w naturalnym świetle, będzie wyglądał gorzej. Oh, jak spasowane są te ogniwa w bransolecie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.