Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Jan M. Krawczyk

Magazyn Zegarki Club

Recommended Posts

Po długiej przerwie w końcu powracamy i to silniejsi! Nowy numer jest już prawie gotowy. Dla zachęty, tak prezentuje się okładka!!

 

 

 

 

post-23198-0-46686800-1552684950_thumb.jpg

Edited by Bartek19877

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były obietnice i śmiałe plany. Wiele wskazuje na to, że numer niebawem się ukaże. On jest na 98% gotowy, trzeba tylko pozyskać kilkanaście tys zł.,  dokończyć skład i przekazać całość do druku. Niby niewiele, ale pieniądze są niestety sporą barierą. Kilka osób (w tym ja i Roman) nie tyle zadeklarowało co fizycznie przekazało z własnej kieszeni środki na wydanie tego nr magazynu.

 

Chcemy zainicjować szerszą akcję pozyskania środków, czyli mówiąc wprost, zebrać od Was/od nas  pieniądze na wydanie kolejnego numeru Magazynu. Proszę wyraźcie swoją opinię najlepiej w formie przelewu  :)

 

Jeśli ktoś z Was ma pomysł na sensowne finansowe wsparcie idei Magazynu, bardzo proszę o kontakt. 

Edited by Eugeniusz Szwed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patronite wydaje się być dobrą opcją, ponieważ daje całkiem sporą szansę na trafienie do szerszego grona odbiorców, którzy niekoniecznie byli świadomi istnienia Magazynu.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

i jak Panowie sprawa wydawania magazynu? Czy juz umarła definitywnie, czy może powstanie jak feniks z popiołów? Super się to czyta, więc by było szkoda, gdyby się na 3 numerach skończyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy

 

Na razie temat jest w zawieszeniu. Jak łatwo się domyślić, to kwestia sponsorów i środków na wydanie kolejnego egzemplarza. Co prawda, numer jest przygotowany, jednak z uwagi na to, że magazyn jest darmowy, a na jakości i obszerności materiału nie chcieliśmy iść na kompromisy... koszty są też spore. Liczę na to, że jednak uda się coś wymyślić i kolejne wydanie stanie się rzeczywistością.

 

Pozdrawiam

 

Janek


Czas ma sens tylko wtedy, kiedy robi się z nim coś sensownego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również na to liczę :)

 

Ps. Mam nietypową prośbę. Nieopatrznie oddałem pierwszy numer magazynu, ten z 2017 r. Koledze myśląc, że mam 2 egzemplarze. Niestety, nie miałem. Czy ma ktoś może wolny numer magazynu? Chętnie się wymienię, bo mam podwójny nr. 2 czyli pierwszy z 2018 r.

 

Zależy mi na nim, bo jest tam mój artykuł, a trochę narcystycznie lubię sobie zbierać takie "pamiątki".

 

Pozdrawiam Mateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest nas bardzo dużo. Zamiast kombinować z pośrednikami /Patronite/ możemy sami się złożyć i ruszyć z wydaniem kolejnego numeru za własne pieniądze. Żaden pośrednik i żadna firma czy agencja niczego nie zrobią dla nas gratis. My sami dla siebie, a nawet innych - możemy !  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale numer, który widziałem zawierał reklamy, artykuły wyglądające jak sponsorowane. Jak więc w takim wypadku ma wyglądać składka użytkowników na wydanie magazynu, w którym są reklamy dystrybutorów...... ? Pisanie przez kolegę Jana o braku kompromisu jeżeli chodzi o jakość niespecjalnie jest na miejscu bo to właśnie tutaj powinniście szukać, moim zdaniem, oszczędności. To powinno być chyba tak zrobione żeby to co zapłacą reklamodawcy bilansowało koszty wydania i dystrybucji a nawet przyniosło Klubowi zysk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że tak powinno być. Ale nie jest.

 

Nie rozumiem co jest nie na miejscu w tym, że nie chcemy podpisywać się pod czymś, co zawiera 50% reklam, 30% artykułów sponsorowanych, jest wydrukowana na marnej jakości papierze, a objętością odpowiada gazetce z Biedronki. Takie pozycje już na rynku są, więc nie chcemy innym wchodzić w paradę i niepotrzebnie odbierać potencjalnych reklamodawców i czytelników.

 

Albo inaczej. Czy jeśli ktoś jest pasjonatem klasycznej motoryzacji, chce jako hobby odrestaurowywać i sprzedawać np. stare Mercedesy, to czy powinien jednak zająć się sprowadzaniem 15 - letnich Passatów z dieslem... bo to się bardziej opłaca?

 

Ale na poważnie. To wszystko kwestia tego co chce się robić, a realia są takie, że w dobie dostępu do wszelkich informacji w sieci, istnienie magazynów stoi pod znakiem zapytania. Widać to choćby po ostatnich ruchach na polskim rynku wydawniczym. Od takiej formuły przekazywania informacji się odchodzi, a marketing w sieci (oraz inne jego formy), są bardziej opłacalne dla reklamodawców. Dystrybutorzy muszą osiągać konkretne wyniki, ponieważ oprócz pasji (mam nadzieję), jest to dla nich również praca. Dodatkowo, magazyn marnej jakości skończy w śmietniku. Chęć zatrzymania i przeczytania oferują formaty zbliżone do albumów, z dobrymi zdjęciami i tekstami, do których chce się wrócić. A to niekoniecznie przekłada się na sprzedaż potencjalnym reklamodawcom. Edycje magazynu, które udało się wydać zostały przygotowane z chęci zrobienia czegoś dla Klubowiczów. Za darmo. Reklamodawcy, a konkretnie, nasi Klubowi przyjaciele, wspierali projekt nie z chęci zysku, ale dlatego, że nas zawsze wspierali. Osoby, które nad nim pracowały również nie robiły tego dla pieniędzy. Tylko niestety nie wszystkie etapy przygotowania kolejnego wydania mogą być zrobione za darmo. Ponadto, nie wchodząc za bardzo w kwestię polityki (bo przecież jest lepiej), musimy być też świadomi, że coś co kosztowało rok temu 9 800 zł (autentyczna pozycja z budżetu edycji), teraz kosztuje 13 500 zł (również autentyczna, obecna cena tego samego - no ale wiadomo, to pazerni przedsiębiorcy i Unia). I tak można by długo rozprawiać.

 

Tylko tyle i aż tyle.

 

Pozdrawiam

 

Janek


Czas ma sens tylko wtedy, kiedy robi się z nim coś sensownego

Share this post


Link to post
Share on other sites

"(...) w dobie dostępu do wszelkich informacji w sieci, istnienie magazynów stoi pod znakiem zapytania." - otóż to. Reklamodawcy również mają "dylemat", jak sądzę. Kwota wydana na choćby i niewielką reklamę w periodyku branżowym przełożona na efektywność reklamy za identyczną sumę w Internecie okazuje się nierzadko nie mieć wielkiego "ekonomicznego uzasadnienia"... ;)


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że tak powinno być. Ale nie jest.

 

Nie rozumiem co jest nie na miejscu w tym, że nie chcemy podpisywać się pod czymś, co zawiera 50% reklam, 30% artykułów sponsorowanych, jest wydrukowana na marnej jakości papierze, a objętością odpowiada gazetce z Biedronki. Takie pozycje już na rynku są, więc nie chcemy innym wchodzić w paradę i niepotrzebnie odbierać potencjalnych reklamodawców i czytelników.

 

 

Pozdrawiam

 

Janek

Wow. Jakie to pozycje? Posucha taka, że przeczytam każdą. Teraz w mojej malutkiej pipidówie :) w sklepiku jubilerskim odbieram pozycję która ma ponad 40 stron, wydana jest na całkiem dobrym papierze, jakością treści absolutnie nie odbiega od magazynu Zegarki Klub, ma na pewno tych samych czytelników, no i ogromną przewagę - jest dostępny, choć rzeczywiście reklamy to jakieś Grand Seiko czy jakiś Epos. ;) Edited by Vojo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jest 22 40 i próbuje się nieco zrelaksować po ciężkim tygodniu, ale niedługo napiszę kilka słów jako aktywny forumowicz, ale też jako samodzielny wydawca z 2 książkami (wydaniami) na koncie za 0 zł od sponsorów (a były 2 lub 3 propozycje płatnej reklamy w książce ..... ble :) )  i 100% z kieszeni pasjonatów zegarków (i własnej). Oba wydania udało się zrealizować w zakładanym terminie.

 

Zaznaczę też, że pisałem i nadal piszę artykuły do obu w.w. magazynów, zarówno tego klubowego, jak i tego drugiego. Oba mają zalety i potencjał. Dla obu pisałem, bo chciałem aby moje teksty tam były. Po prostu.

 

Dzisiaj napisze tylko krótko:

 

Dobra pozycja na rynku zawsze się obroni, tylko trzeba mieć strategię na jej finansowanie,  wprowadzenie na rynek, promocje i dystrybucję. To dużo zmiennych, ale do ogarnięcia nawet przez jednego człowieka.

 

Wydaje mi się, że mam pomysł jak można dość szybko sfinansować wydanie kolejnego numeru.

 

Pozdrawiam M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Jan M. Krawczyk
      Koledzy i koleżanki
       
      Zbliża się okres wakacyjny, trochę luźniej w pracy i w związku z tym pytanie...
       
      Kto chciałby pomóc przy stronie internetowej Klubu?
       
      Poszukujemy amatorów, profesjonalistów, po prostu osoby chętne do wspólnego rozwinięcia naszej strony. Z wszelakimi zdolnościami. Redaktorów, fotografów, grafików, specjalistów od marketingu, social media i każdej innej dziedziny, która może się przydać. Jak również tych, którzy chcą po prostu pomóc i spróbować czegoś nowego. Próbowanie nic nie boli, a satysfakcja jest bardzo duża.
       
      Również osoby o zainteresowaniach niekoniecznie związanych z zegarkami są wielce poszukiwane. Bo strona klubu ma nie tylko być o zegarkach, ale również do dzielenia się pasjami. Tak, by wciągać w to innych.
       
      Zachęcam więc bardzo do dyskusji i kontaktu. Najlepiej do mnie bezpośrednio poprzez PW lub e-mail: jan.m.krawczyk@just-krakow.pl
       
      Pozdrawiam
       
      Janek
    • By Jan M. Krawczyk
      W imieniu Stowarzyszenia Promocji i Rozwoju Zegarmistrzostwa chciałem rozpocząć nowy temat i przesłać zaproszenie na III edycję festiwalu "It's All About Watches"
       
      Odbędzie się w dniach 28.09.2019 - 29.09.2019 w Łodzi
       
      „It’s all about watches” – Watches in Space – III edycja międzynarodowego Festiwalu zegarów i zegarków – Łódź 2019
       

       Stowarzyszenie Promocji i Rozwoju Zegarmistrzostwa ma zaszczyt zaprosić Państwa na III edycję „It’s All About Watches”. Międzynarodowy Festiwal zegarów i zegarków, połączony z największymi w Polsce targami zegarmistrzowskimi odbędzie się w dniach 28.09.2019 – 29.09.2019 w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Łodzi przy ulicy Tymienieckiego 22 G. Podczas trwania Festiwalu zaprezentuje się kilkudziesięciu wystawców z kraju i z zagranicy. Na blisko 1000 m2. powierzchni wystawienniczej pragniemy przedstawić kolekcjonerów wraz z ich niezwykłymi kolekcjami zegarów i zegarków. Mamy prawdziwą przyjemność zaprosić sprzedawców hurtowych i detalicznych, a także osoby zajmujące się sprzedażą zegarków nowych i używanych. Na targach nie zabraknie polskich zegarmistrzów, autorytetów sztuki zegarmistrzowskiej oraz historyków sztuki. Więcej informacji można znaleźć na stronie festiwalu: https://festiwalzegarkow.pl Oraz na stronie Facebook wydarzenia: https://www.facebook.com/events/2453875791500056/
    • By KatarzynaPajkowska
      Drodzy czytelnicy strony KMZIZ.pl
       
      Z wielką radością informuję, że udało się wdrożyć stronę, która w całości poświęcona będzie Polskim manufakturom i Polskim producentom zegarków.
      W jednym miejscu znajdować się będą informację o nowościach, wywiady, relacje foto i wiele innych wiadomości na temat polskich manufaktur. Strona znajduje się w menu, w zakładce "Baza wiedzy".
       
       
      Serdecznie zapraszam, do lektury nowego materiału, przygotowanego przez Konrada i Tomka - założycieli 2gwatchblog.com.
      Materiał znajdziecie tutaj.
       
      Konradzie i Tomaszu - serdecznie podziękowania i powodzenia w dalszym odkrywaniu przed nami sekretów Polskich producentów
       
      Dla ułatwienia, nowa strona tutaj:

    • By KatarzynaPajkowska
      "Tak, na początku w ogóle nie planowałem go kupić. Nie dlatego, że mi się nie podobały jego wizualizacje, czy też pierwsze zdjęcia. Jakkolwiek koncepcja trafiała w mój gust to suche dane techniczne (za mały rozmiar) mnie nie przekonywały. Nosząc już sporo zegarków wyrobiłem sobie zdanie, jakie mniej więcej wymiary leżą mi na nadgarstku, a jakie nie. I pewnie tkwiłbym w swym zadufaniu, gdyby nie jeden wyjazd do miasta wojewódzkiego - Łodzi. [...]"
       
      https://kmziz.pl/artykul/pan-africa-recenzja-zegarka-ktorego-nie-chcialem-kupic
       
      Materiał powstał dzięki współpracy forumowiczów: Marcin Pawlak (autor tekstu), Wacor (korekta) oraz denver47 (zdjęcia).
       
      _____________________________________________________________________________________________________________
      A po więcej (dużo więcej) dobrych zdjęć odsyłam na instagram forumowicza Debver47   
    • By KatarzynaPajkowska
      Z serii #wykopaliska prezentujemy dziś na łamach naszej strony recenzję opublikowaną na naszym forum 28 listopada 2009 roku. Autorem recenzji jest prezes stowarzyszenia KMZiZ - Eugeniusz Szwed.
       
      https://kmziz.pl/artykul/prezes-recenzuje-epos-3327-le
       
      ENJOY
       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.