Zaloguj się, aby obserwować tę zawartość
Obserwujący
0
Master Clock - Standard Electric Time Co.
dodany przez
Taraj, w Zegary roczne i inne z wahadłem torsyjnym, zegary elektryczne
-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
-
Podobna zawartość
-
Przez Tomasz ZZ
Viva quartz - budzik elektryczny na baterię R14 1,5V. Prawdopodobnie pochodzi z lat 80-tych na co mogą wskazywać napisy : na obudowie mechanizmu "West Germany" i na pokrywie tylnej zegara "W GERMANY" . Obudowa jest w sytu retro ale bijak gongu napędzany jest przez silniczek elektryczny podłączony do układu elektrycznego mechanizmu zegara. Bijak gongu stanowi ozdobna tulejka, założona na pręt zamocowany ukośnie w stosunku do silniczka. Obroty silniczka powodują uderzenia obracającego bijaka w dzwinki. Wyłącznik budzenia stanowi dźwignia imitująca zakleszczenie bijaka gongu a w rzeczywistości odchylająca znajdującą się wewnątrz obudowy blaszkę stanowiącą zworkę łączącą silnik z mechanizmem zegara. Niestety w budziku brakowało pokrętła ustawiania godziny budzenia więc tymczasem spasowałem tam kawałek mosiężnego wkręta. Innych defaktów nie zauważyłem . Budzik chodzi dokładnie i dość przyjemnie dzwoni.
-
Przez Tomasz ZZ
Ostatni kupiłem zdekompletowany zegar elektryczny w formie roczniaka . Na tarczy napisy Silvoz oraz electric . Mechanizm zegara jest elektryczny zasilany baterią 1,5 V rozmiar R6 (AA). Chód mechanizmu zegara sterowany jest balansem z wychwytem kołkowym . Napęd mechanizmu realizowany jest przez ramie dźwigni z zapadkami oraz sprężynę wzdłużną naciąganą cyklicznie przez elektromagnes współpracujący ze zworą elektryczną. Mechanizm taki prawdopodobnie wykorzystywany był w różnych zegarach stojących i wiszących jednak nie ma na nim żadnych napisów wskazujących na to jaka forma go wykonała. W przedstawionym zegarze mechanizm ten został celowo zmieniony na użytek w " pseudoroczniaku" poprzez dodanie do jednej z wag dźwigni pręta mającego współpracować z przerzutnikiem włosa wahadła torsyjnego. Niestety w kupionym egzemplarzu nie ma przerzutnika , włosa ani wahadła. Jednakże za twierdzeniem, że mechanizm ten jest integralną częścią tego zegara wskazuje fakt, że tylna mosiężna płyta zegara posiada elementy służące do montowania zawieszki wahadła oraz śruby do montowania osłony włosy a w dolnej części podcięcie w które wchodzi bateria zasilające. Nie ma w niej natomiast otworów pod osie kół zębatych. Na tylnej płycie znajduje się sygnatura firmy KOMA . Czy ktoś wie jak w takim zegarze wyglądały brakujące elementy i jaki powinien być włos ? Jakiej firmy jest mechanizm ? Czy zegar jest efektem współpracy firm KOMA i Silvoz ?
-
Przez Tomasz ZZ
SECURA ELEXACTA na baterie. Zegar prawdopodobnie z Wielkiej Brytanii wyglądem przypominającym piłkę do Rugby. Mechanizm rok produkcji 61-3 , zasilany baterią 1,5 V R20. Regulacja chodu mechanicznej części zegara realizowana przez koło balansowe . Napęd chodu realizowany przez sprężynę spiralną naciąganą cyklicznie przez elektromagnes zasilany z baterii. W górnej części miedziana blaszka wygięta w harmonijkę ma zapewniać lepsze połączenie elektryczne pomiędzy współpracującymi , ruchomymi elementami. Mechanizm wyglądem i konstrukcją przypomina mechanizm firmy SCHATZ z tego okresu.
-
Przez Tomasz ZZ
Zegar z mechanizmem marki SCHATZ elexacta rok produkcji 65-1 zasilany baterią 1,5 V R20. Regulacja chodu mechanicznej części zegara realizowana przez koło balansowe . Napęd chodu realizowany przez sprężynę spiralną naciąganą cyklicznie przez elektromagnes zasilany z baterii.
-
Przez Tomasz ZZ
DIEHL dilectron zegar elektryczny, zasilany baterią R-14 - 1,5 V. Mechanizm zegara jest podzielony na dwa moduły : sterujący i napędzający . W module sterującym znajduje się balans elektro-mechaniczny którego częstotliwość pracy ustalana jest za pomocą mechanicznego regulatora określającego aktywną długość spiralnego włosa. Balans współpracuje z cewkę elektryczną regulującą elektrycznie obroty silnika synchronicznego znajdującego się w module napędzającym. Silnik za pośrednictwem przekładni ślimakowej i przekładni zębatych wymusza ruch wskazówek zegara. Na czas przestawiania wskazówek wysuwa się plastikową oś pokrętła co powoduje zablokowania balansu i silnika . Wciśnięcie osi pokrętła wzbudza balans i obroty silnika .
-