Drake 90 #9326 Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Audi wogóle ma jakieś dziwne normy - kolega ma A4 jeden z nowszych jakis dokładnie nie wiem ten z duzym niedzielonym grilem - ostatnio jechalismy nad Soline (Rzeszów) tam i spowrotem + na miejscu zrobilismy 2000km ja nic nie dolewałem on 1.5 butelki czyli 1,5litra - samochód chyba 5-6letni tylko on benzyna 2.0 a ja diesel też 2.0 Podobno to cecha/przypadłość * luźno spasowanych silników Jako fan Alfy Romeo z rozrzewnieniem wspominam wspaniałe silniki V6 tej firmy one także miały apetyt olejowy , tam norma była nawet 1l/1000km także w Audi to już mamy postęp No cóż , hasło reklamowe ,,Przewaga dzięki technice'' zobowiązuje . * niepotrzebne skreślić Edytowane 13 Lutego 2014 przez Drake 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9327 Napisano 13 Lutego 2014 Nie mówiłam o tuningu, mówiłam o fabrycznych zmianach, które Honda sama z siebie wprowadziła. A tłumik owszem mam dwururowy i jest piękny! Ja ci się zaraz zaczaję. Zadzwonię zaraz do adwokata żeby mi pozew wypisał, bo mnie tu zastraszają! Em na silnikach się nie znam... wiem tylko, że mam nie zatrzeć i tyle. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9328 Napisano 13 Lutego 2014 Nie mówiłam o tuningu, mówiłam o fabrycznych zmianach, które Honda sama z siebie wprowadziła. A tłumik owszem mam dwururowy i jest piękny! Ja ci się zaraz zaczaję. Zadzwonię zaraz do adwokata żeby mi pozew wypisał, bo mnie tu zastraszają! Em na silnikach się nie znam... wiem tylko, że mam nie zatrzeć i tyle.Dwururowy tłumik i jest piękny Nic juz nie pisze nie chce zostac pozwany 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek1974r 15 #9329 Napisano 13 Lutego 2014 gdzie znalazłeś taką normę?? To co ile zalecają wymianę?1l na 1000km to daje 15 litrów na 15tys. km to co tu wymieniać jak cały czas na świeżym jedziesz ? Filtr chyba tylko? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9330 Napisano 13 Lutego 2014 1l na 1000km to daje 15 litrów na 15tys. km to co tu wymieniać jak cały czas na świeżym jedziesz ? Filtr chyba tylko?Przy nowych samochodach pewnych marek tak jest niestety - potem sie uspokaja zanim podzespoły sie nie dotrą 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kromeczka 12 #9331 Napisano 14 Lutego 2014 @PawełBury jadę sobie dzisiaj do pracy i nagle zaczęłam wszystkie znaki drogowe widzieć Eee no ja olej wymieniam tak co 10-12 tyś, czyli raz do roku, bo góry, góry i góry! Naprawdę panowie u nas jest całkiem inna jazda niż w innych częściach Polski. I błagam nie pchać się tu na letnich oponach w zimie tylko dlatego, że gdzie indziej nie ma śniegu już, bo nie raz widziałam samochody spadające sobie w dół na tory kolejowe. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #9332 Napisano 14 Lutego 2014 Touran miał w instrukcji ze pali 1 l/10000 km 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9333 Napisano 14 Lutego 2014 Początkowo każdy nowy samochód pali olej - potem zuzycie spada tylko nieraz na początku zużywa litr na 10.000km a w innych modelach 1litr na 1000km 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #9334 Napisano 14 Lutego 2014 Początkowo każdy nowy samochód pali olej - potem zuzycie spada tylko nieraz na początku zużywa litr na 10.000km a w innych modelach 1litr na 1000km Raczej na odwrót 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9335 Napisano 14 Lutego 2014 Raczej na odwrótNo własnie nie - jak nowy zanim się nie dotrze silnik to bierze - ja pisałem juz na przykładzie swojego kilka postów temu ale wkleje jeszcze raz - Nowa skoda superb brała litr oleju na 2000km - trafiła do serwisu tam wymienili olej na jakis castrol slx potem zuzycie spadło ale tylko troche - przy nastepnej wymianie 15000km pózniej wlali olej castrol TXT - po kolejnych 15tyś dali castrol 5W/40 - zuzycie cały czas sie zmniejszało - po jakis 30000km zuzycie spadło do 0.5litra na 10000km serwis przywrócił poczatkowy olej castrol edge 5w/30 - do dzis dnia na nim jeżdze w ciagu roku robie 20000 i olej zmieniam raz na rok przed zimą w tym czasie doleje jakieś 0,5litra ale to turbo tyle zużywaDane spisałem z książki serwisowej Zgodze się że po 15-20 latach dożynania samochodu zużycie oleju spowrotem zacznie wzrastać z powodu wychechłania sie silnika,pierścieni uszczelniaczy itp.... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #9336 Napisano 15 Lutego 2014 bardzo duże normy zużycia oleju auta mają zapisane od zawsze. Każdy silnik zużywa olej ale jeśli jest sprawny i ma fabryczne tolerancje to zużywa go mało i głównie na gładziach cylindrów i w głowicy na uszczelniaczach zaworów ponieważ ani uszczelniacze ani pierścienie nie zbierają go w 100 procentach, i dobrze bo jak by zbierały w 100 procentach to by sie szybko zużywały. W tych miejscach olej sie normalnie spala trafia do komór spalania albo w strughe gorących spalin i się spala. Drugim źródłem zużycia oleju jest jego odparowanie, tym większe im olej starszy (bo się łańcuchy węglowodorów rozpadają z wiekiem) W nowszych autach z cyklami wymiany oleju nawet do 30 000 km olej ma "więcej czasu" na odparowanie ale z drugiej strony nowsze olej na bazie syntetycznej mniej znikają niż starsze na bazach mineralnych. - to kolejny powód dlaczego bardziej dostrzegamy zużycie oleju niż w silnikach z lat 90. Do tego dochodzi, montowana w stosunkowo wielu samochodach turbosprężarka która pomimo małych rozmiarów zużywa praktycznie tyle samo oleju jak duży silnik (jeśli jest sprawna), do tego bardzo obciąża olej termicznie. Z drugiej strony mamy też szanse na zwiększanie poziomu oleju - dotyczy to szczególnie diesli gdzie sadza i inne produkty spalania zwiększają jego objętość do tego Olej napędowy może mieszać sie z olejem a nawet uzupełniać jego bardziej lotne frakcji które już sobie odparowały. To jest powód "niebrania" oleju sygnalizowany przez niektórych - jak widać takie "niebranie" oleju czasami może być wręcz spowodowane jakaś nieprawidłowością w silniku (np lejące wtryski lub eksploatacji an krótkich odcinkach). Na szczęście większość "niebiorących" oleju aut nie bierze go tylko w wyobraźni i właściciela niewyedukowanego na tyle aby wiedzieć że niewielkie ubytki oleju nie są oznaką niesprawności a wręcz przeciwnie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3892 #9337 Napisano 15 Lutego 2014 Bartek co za elaborat 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość romseyman #9338 Napisano 15 Lutego 2014 (edytowane) Olej olejem a ja Wam w sobotni wieczor pokaze klakson z mosiadzu czyli najprawdziwsza trabke. Edytowane 15 Lutego 2014 przez romseyman 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9339 Napisano 15 Lutego 2014 bardzo duże normy zużycia oleju auta mają zapisane od zawsze. Każdy silnik zużywa olej ale jeśli jest sprawny i ma fabryczne tolerancje to zużywa go mało i głównie na gładziach cylindrów i w głowicy na uszczelniaczach zaworów ponieważ ani uszczelniacze ani pierścienie nie zbierają go w 100 procentach, i dobrze bo jak by zbierały w 100 procentach to by sie szybko zużywały. W tych miejscach olej sie normalnie spala trafia do komór spalania albo w strughe gorących spalin i się spala. Drugim źródłem zużycia oleju jest jego odparowanie, tym większe im olej starszy (bo się łańcuchy węglowodorów rozpadają z wiekiem) W nowszych autach z cyklami wymiany oleju nawet do 30 000 km olej ma "więcej czasu" na odparowanie ale z drugiej strony nowsze olej na bazie syntetycznej mniej znikają niż starsze na bazach mineralnych. - to kolejny powód dlaczego bardziej dostrzegamy zużycie oleju niż w silnikach z lat 90. Do tego dochodzi, montowana w stosunkowo wielu samochodach turbosprężarka która pomimo małych rozmiarów zużywa praktycznie tyle samo oleju jak duży silnik (jeśli jest sprawna), do tego bardzo obciąża olej termicznie. Z drugiej strony mamy też szanse na zwiększanie poziomu oleju - dotyczy to szczególnie diesli gdzie sadza i inne produkty spalania zwiększają jego objętość do tego Olej napędowy może mieszać sie z olejem a nawet uzupełniać jego bardziej lotne frakcji które już sobie odparowały. To jest powód "niebrania" oleju sygnalizowany przez niektórych - jak widać takie "niebranie" oleju czasami może być wręcz spowodowane jakaś nieprawidłowością w silniku (np lejące wtryski lub eksploatacji an krótkich odcinkach). Na szczęście większość "niebiorących" oleju aut nie bierze go tylko w wyobraźni i właściciela niewyedukowanego na tyle aby wiedzieć że niewielkie ubytki oleju nie są oznaką niesprawności a wręcz przeciwnie.Spisane z mądrych ksiąg ale prawdziwe Zgadzam się w 100%Amen w temacie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matt2405 839 #9340 Napisano 22 Lutego 2014 A to mój silnik: 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9341 Napisano 23 Lutego 2014 Witam. Na forum pisaliśmy już o kobietach, fotografii, audiofiliźmie, no to teraz czas na samochody http://zegarkiclub.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.gif. Fajnie by było żeby ten wątek nie był całkowicie oderwany od tematyki naszego Forum dlatego może spróbujmy to powiązać z zegarkami. Mianowicie, zegarki jakich firm pasują do określonych marek aut :?:. Ja na początek polecę samochodem moich marzeń... Bentleyem http://zegarkiclub.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sad.gif. bentley7wc.jpg Hmm, do takiego auta to wstyd wsiadać z zegarkiem innym niż IWC :wink:, najlepiej z kolekcji Da Vinci (bo ekskluzywnie) albo Ingenieur (bo kojarzy się z czymś lekko sportowym i świetnym jakościowo (technologia wykonania)). A jakie Wy lubicie marki no i z jakimi zegarkami je utożsamiacie :?:.Ja mam taki samochod tylko inny kolor nie przesadzaj a chodze albo w rolku a najczesciej w Omega 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9342 Napisano 23 Lutego 2014 Ja mam taki samochod tylko inny kolor nie przesadzaj a chodze albo w rolku a najczesciej w OmegaDawaj fotke wozu bo jestem ciekaw 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9343 Napisano 23 Lutego 2014 Dawaj fotke wozu bo jestem ciekawOk Wkleje fote 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9344 Napisano 23 Lutego 2014 (edytowane) Dawaj fotke wozu bo jestem ciekawSpecjalnie dla pawla Edytowane 23 Lutego 2014 przez Norbert York UK 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9345 Napisano 23 Lutego 2014 Moje maleństwo 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9346 Napisano 23 Lutego 2014 (edytowane) Ok Edytowane 23 Lutego 2014 przez Norbert York UK 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9347 Napisano 23 Lutego 2014 (edytowane) Dawaj fotke wozu bo jestem ciekawMoim pierwszym samochodem w wieku 19 lat bylo BMW Z3 Edytowane 23 Lutego 2014 przez Norbert York UK 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bury. 5729 #9348 Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) A ja jak miałem 18lat to kupiłem se za swoje fiata 126P z przerobionym gaznikiem - palił 9-10 litrów i kopyto miał jak cholera - dodam że jak kupowałem to łepek mi powiedział że pali 4-5l - miesiąc pózniej zmieniłem gażnik na normalny (prawidłowy) i spalał wtedy 5 literków ale moc spadła o połowe- Napisałeś 5 postów a Betlejema jak nie ma tak nie ma - UKRADLi ??? Edytowane 24 Lutego 2014 przez Paweł Bury. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aty3 12 #9349 Napisano 24 Lutego 2014 Też miałem malucha, zbierałem na niego prawie całą zawodówkę i technikum...po czym wzięli mnie do wojska i sprzedałem :/ 0 Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert York UK #9350 Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) A ja jak miałem 18lat to kupiłem se za swoje fiata 126P z przerobionym gaznikiem - palił 9-10 litrów i kopyto miał jak cholera - dodam że jak kupowałem to łepek mi powiedział że pali 4-5l - miesiąc pózniej zmieniłem gażnik na normalny (prawidłowy) i spalał wtedy 5 literków ale moc spadła o połowe- Napisałeś 5 postów a Betlejema jak nie ma tak nie ma - UKRADLi ??? Uu ukradli mi musze kupic nowego sory Pawel. Edytowane 24 Lutego 2014 przez Norbert York UK 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach