Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, kornel91 napisał(-a):

Bo całego świata nie zbawię i dlaczego mam wydawać ciężko zarobione pieniądze. 

Nie jest tak że mam kogoś w d*pie bo tak jak napisalem sprzedając auto zrobiłem wszystko żeby auto było jak najbardziej sprawne i bez wad ale też nie ponad miarę. 

Biorę auto na określony okres robię co do mnie należy i tyle. Jakbyśmy patrzyli na całe życie w ten sposób jak piszesz to byśmy musieli być samarytaninami patrząc na wszystko. 

 

 

Całego świata nie, ale każdy sobie może pomóc w zbawieniu.

Tak uważam, że w każdym aspekcie życia należy kierować się miłosierdziem / miłością bliźniego, ale oczywiście nie jest to łatwe i nie zawsze się udaje - jest to trudna droga dla najdzielniejszych i najbardziej wytrwałych. 🙂

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojoj a może lepiej wpłacić kilka razy po 500 na schronisko i pomoc zwierzakom a kto kupuje auto niech się liczy z kosztem serwisu, każdy kij ma dwa konce

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, StaryWilk napisał(-a):

ale tyczy się to sytuacji kiedy: ...

 

2. użytkownika stać, bez większych wyrzeczeń, na częstszą wymianę oleju;

Kupujesz/bierzesz leasing/wynajmujesz długoterminowo auto za za kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy złotych a nie masz na wymianę oleju️ Wymiana oleju w ASO to koszt około 1000 pln. Znaczy, że czas kupić kartę miesięczną na komunikację miejską a nie lansować się autem na którego nie masz kasy. 

 

Ale teraz tak niestety jest coraz częściej. Wożą się gołodupcy super drogimi autami nie patrząc na nic co się dzieję wokół nich nie mając nawet na wymianę oleju. 

Wiem co piszę bo znam takich wielu. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o bycie samarytaninem tylko o jakotaką świadomość. Koncerny wciskają kit, że 30000 km na oleju jest ok bo im się to opłaca. Skoro ktoś wie, że to ściema a i tak robi jak mu każą to świadomie robi się w balona. Skoro dzisiaj godzi się na "A" to za chwilę nie będzie widział problemu na "B" itd. Ludzie sami robią z siebie debili, większość świadomie bo przecież w broszurce napisali, że tak jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie!

Trzeba byc uczciwym po prostu, jezeli kupujacy akceptuje wymiane oleju co 30 tys km to nie widz problemu.

A swoja droga fabryka mowi wymiana oleju co 30 tys km czyli co fabryka klamie ! Idz teraz i procesuj sie z fabryka.

A jesli chodzi o klamstwa czy klamstewka to posluchajcie tego

 

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

'Koncerny wciskają nam kit i się na to godizmy'
A jak Twoja wymiana miedzyserwisowa w aso ma się do tego buntu? Uwazasz ze robisz im na złość? Przeciez oni na Tobie wtedy dodatkowo zarabiaja, miedzyserwisowa wymiana oleju w aso to chyba największe zaprzeczenie swojej wymyślonej walki z koncernem.
Jedz do punktu olejowego i wspomóż Pana Waldka bo wymiana oleju to najprostsza rzecz na świecie, przy okazji pogadasz z kimś nowym i zobaczysz ze serio ten olej zlewa i wymiana, a w takim aso nie jest powiedziane ze jak zapłacisz to Ci to zrobia poza tym że masz nic nie znaczacy wpis w elektronicznej książce.
Za wymianę w aso 1000 a w punkcie olejowym 400, i za 600 możesz dalej walczyć z niesprawiedliwym światem
Ale fakt wymiany nie w aso nie uświadomi koncernowi jak bardzo Ty się nie zgadzasz na ich zalecane interwały
Brutalna prawda jest taka że nikogo nie obchodzi na co Ty się zgadzasz a na co nie, liczy się tylko $$

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kilka samochodów i olej do nich, tak samo jak motocyklu wymieniam sobie sam. Wymiana oleju to nie jest skomplikowana czynność i każdy sobie z tym może poradzić, a jeśli nie może albo nie chcę, to zamiast jechać do ASO może zrobić to u "zwykłego" mechanika, będzie kosztować to góra kilkaset złotych. Sam olej to nie jest jakiś majątek. Bańka dobrego czy wystarxzajacego oleju kosztuje dzisiaj około 200 zł do tego filtr 30-50 zł. Myślę że każdego na to stać ale każdy robi tak jak uważa za stosowne.

Natomiast wymiana więcej niż co 15 000 km nie służy silnikowi i ci co twierdzą że jest inaczej po prostu się nie znają. 

 

Edytowane przez Balansujący Na Osi
Słownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Dorian06 napisał(-a):

 

Kupujesz/bierzesz leasing/wynajmujesz długoterminowo auto za za kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy złotych a nie masz na wymianę oleju️ Wymiana oleju w ASO to koszt około 1000 pln. Znaczy, że czas kupić kartę miesięczną na komunikację miejską a nie lansować się autem na którego nie masz kasy. 

 

Ale teraz tak niestety jest coraz częściej. Wożą się gołodupcy super drogimi autami nie patrząc na nic co się dzieję wokół nich nie mając nawet na wymianę oleju. 

Wiem co piszę bo znam takich wielu. 

Weź przestań pitolić. Producent podaję terminy wymiany oleju a ja się do tego stosuję. W czym masz problem? Screenshot_20240714_104757_myAudi.thumb.jpg.f479d77c8ad91256c2ac4799b6d6cece.jpg


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Weź przestań pitolić.

Nie pitole. 

 

2 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

Producent podaję terminy wymiany oleju a ja się do tego stosuję.

To co pisze producent to nie zawsze jest prawdą. A jeżeli chodzi o wymianę oleju to jest kłamstwem. Fizyki nie oszukasz. 

Mam pakiet serwisowy. I po tysiącu kilometrów wymieniłem olej. W poprzednim aucie również miałem pakiet serwisowy. Po tysiącu i później co rok wymieniałem olej. Pracownik serwisu za każdym razem powtarzał, że tak trzeba robić. Czyli wiedzą.

Za każdą wymianę płaciłem, samochód sprzedałem po 3 latach z przebiegiem około 15 tyś kilometrów. 

 

2 minuty temu, mario1971 napisał(-a):

W czym masz problem? 

W niczym. Napisałem co sądzę. Tylko tyle albo aż tyle. A, że nie tyczyło się to do Ciebie to nie wiem czemu to komentujesz jakby to było o Tobie. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Dorian06 napisał(-a):

 

W niczym. Napisałem co sądzę. Tylko tyle albo aż tyle. A, że nie tyczyło się to do Ciebie to nie wiem czemu to komentujesz jakby to było o Tobie. 

Nie brałem twojego wpisu do siebie, przyłączyłem się tylko do dyskusji. 😊


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre marki też oficjalnie podają że nie trzeba wymieniać oleju w automatycznej skrzyni biegów..  Producenci tych skrzyń twierdzą już coś innego. I wystarczy mieć odrobinę oleju w głowie :)żeby wiedzieć że traci swoje właściwości marne, odbioru ciepła czy antykorozyjne.

Jedno jest pewne, nawet gdyby nie wymieniać oleju w ogóle i w silniku i w skrzyni biegów to w większości przypadków do końca gwarancji dojadą. I o to właśnie koncernom chodzi piernicząc o wydłużonych interwałach wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nikt nie kwestionuje tego że częste wymiany wszelkiego rodzaju olejów wpływają korzystnie na podzespoly

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Ja mam kilka samochodów i olej do nich, tak samo jak motocyklu wymieniam sobie sam. Wymiana oleju to nie jest skomplikowana czynność i każdy sobie z tym może poradzić, a jeśli nie może albo nie chcę, to zamiast jechać do ASO może zrobić to u "zwykłego" mechanika, będzie kosztować to góra kilkaset złotych. Sam olej to nie jest jakiś majątek. Bańka dobrego czy wystarxzajacego oleju kosztuje dzisiaj około 200 zł do tego filtr 30-50 zł. Myślę że każdego na to stać ale każdy robi tak jak uważa za stosowne.

Natomiast wymiana więcej niż co 15 000 km nie służy silnikowi i ci co twierdzą że jest inaczej po prostu się nie znają. 

 

Mijasz się z prawdą, samochody amerykańskie mają prawie zawsze wymianę oleju co 8000km... czyli co 5000mil. 

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naukowcy z instytutu olejowego w Ohio mówią żeby wymieniac co 1524km

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że można w ogóle nie wymieniać i ten okres gwarancji trzy lata lub 100 000 km silnik na pewno wytrzyma a jest duża szansa że i więcej. Problem w tym że nie dużo więcej.

Z drugiej strony skoro amerykańskie samochody tak mają to częstsza wymiana niż 80 000 km musi być spiskiem koncernów olejowych. Teraz dopiero uświadomiłeś mi ile zmarnowałem pieniędzy na wymianie oleju co 10.000 km.

48 minut temu, kiniol napisał(-a):

Mijasz się z prawdą, samochody amerykańskie mają prawie zawsze wymianę oleju co 8000km... czyli co 5000mil. 

 

Napisałem że można w ogóle nie wymieniać i ten okres gwarancji trzy lata lub 100 000 km silnik na pewno wytrzyma a jest duża szansa że i więcej. Problem w tym że nie dużo więcej.

 

Z drugiej strony muszę się "mijać z prawdą " skoro amerykańskie samochody tak mają to częstsza wymiana niż 80 000 km musi być spiskiem koncernów olejowych. Teraz dopiero uświadomiłeś mi ile zmarnowałem pieniędzy na wymianie oleju co 10.000 km.. Dzięki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Napisałem że można w ogóle nie wymieniać i ten okres gwarancji trzy lata lub 100 000 km silnik na pewno wytrzyma a jest duża szansa że i więcej. Problem w tym że nie dużo więcej.

 

dużo więcej,  u BMW gwarancja jest do 5lat lub 200tyś km , a wymiana oleju silnikowego co 30tyś km , filtr powietrza co 60tyś km ,a w asb w ogóle nie przewiduje wymiany oleju 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dużo więcej,  u BMW gwarancja jest do 5lat lub 200tyś km , a wymiana oleju silnikowego co 30tyś km , filtr powietrza co 60tyś km ,a w asb w ogóle nie przewiduje wymiany oleju

i wszystko się zgadza - rocznie 40kkm (dla wielu aż nadto), asb do 200kkm wytrzyma, 1szy właściciel dojeździ do końca gwarancji a potem... "panie, toż to ma 200kkm - no ma prawo się zepsuć" ;-)
a kasa wszystkim się zgadza, no może poza tym kolejnym właścicielem, jeśli będzie miał pecha

i wszystko się zgadza - rocznie 40kkm (dla wielu aż nadto), asb do 200kkm wytrzyma, 1szy właściciel dojeździ do końca gwarancji a potem... "panie, toż to ma 200kkm - no ma prawo się zepsuć" ;-)
a kasa wszystkim się zgadza, no może poza tym kolejnym właścicielem, jeśli będzie miał pecha


wniosek jest taki, że dziś wszystko jest "jednorazowe":(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Krakus1 napisał(-a):

dużo więcej,  u BMW gwarancja jest do 5lat lub 200tyś km , a wymiana oleju silnikowego co 30tyś km , filtr powietrza co 60tyś km ,a w asb w ogóle nie przewiduje wymiany oleju 😉

To samo BMW namawia teraz na wymianę oleju w skrzyni co 60tys ( nawet wcześniej niż ZF, producent skrzyni ) i oferuje odpowiednią usługę ilustrując ją próbkami oleju stojącego na stanowisku do rozmowy z klientem  i twierdzi że owszem, do 200tys powinna wytrzymać ale jak ma być optymalnie sprawna to trzeba wymieniać.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I oferują wymianę dynamiczna a producent skrzyni zf zaleca statyczna wymiane

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Bugs napisał(-a):

 twierdzi że owszem, do 200tys powinna wytrzymać ale jak ma być optymalnie sprawna to trzeba wymieniać.

 

 

wg mnie auto od pierwszego dnia gwarancji do ostatniego, ma być optymalnie sprawne , w innym przypadku oddaję do ASO i w ramach gwarancji jest doprowadzone do optymalnej sprawności,  tak przynajmniej u mnie działa od kilku lat , a szarpiąca asb to z pewnością należy do tych przypadków 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, plszcto napisał(-a):


. "panie, toż to ma 200kkm - no ma prawo się zepsuć" 😉
a kasa wszystkim się zgadza, no może poza tym kolejnym właścicielem, jeśli będzie miał pechaemoji41.png

 

Tak naprawdę jeszcze nigdy nie czytałem albo oglądałem przekonującego testu pokazującego że częstsza wymiana oleju silnikowego czy ASB- niż zaleca producent- powoduje dłuższą bezawaryjność danego auta do którego zaleca się używania olejów typu LL . nie nie , hipnotyzujący test łowienia opiłków metalu magnezem z miski olejowej, do tych testów nie należy 😅 z drugiej strony jeszcze nie miałem auta nowoczesnego którego miało więcej niż  180tys km na liczniku od nowości , natomiast miałem kilka aut starej konstrukcji z lat 90tych typu Ford Scoprio z silnikami 2.0 i 3.0 z niedużymi przebiegami i muszę powiedzieć że awaryjność nowoczesnych aut jest dużo mniejsza w porównaniu do aut z tamtej epoki mając podobne przebiegi , gdzie w tamtych olej i filtr powietrza były wymienione co 10 tyś km . także niech każdy robi co uważa za słuszne z jego punktu widzenia w tym temacie😉

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Balansujący Na Osi napisał(-a):

Napisałem że można w ogóle nie wymieniać i ten okres gwarancji trzy lata lub 100 000 km silnik na pewno wytrzyma a jest duża szansa że i więcej. Problem w tym że nie dużo więcej.

Z drugiej strony skoro amerykańskie samochody tak mają to częstsza wymiana niż 80 000 km musi być spiskiem koncernów olejowych. Teraz dopiero uświadomiłeś mi ile zmarnowałem pieniędzy na wymianie oleju co 10.000 km.

 

Napisałem że można w ogóle nie wymieniać i ten okres gwarancji trzy lata lub 100 000 km silnik na pewno wytrzyma a jest duża szansa że i więcej. Problem w tym że nie dużo więcej.

 

Z drugiej strony muszę się "mijać z prawdą " skoro amerykańskie samochody tak mają to częstsza wymiana niż 80 000 km musi być spiskiem koncernów olejowych. Teraz dopiero uświadomiłeś mi ile zmarnowałem pieniędzy na wymianie oleju co 10.000 km.. Dzięki 

Widzę, że odzywanie się do Ciebie zwyczajnie jest stratą czasu... Zmieniaj sobie olej kiedy chcesz i baw się dobrze Panie Mądralo...🥳

3 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

dużo więcej,  u BMW gwarancja jest do 5lat lub 200tyś km , a wymiana oleju silnikowego co 30tyś km , filtr powietrza co 60tyś km ,a w asb w ogóle nie przewiduje wymiany oleju 😉

We VW 2.0 TDI pierwsza zmiana oleju po 60.000km. Wymiana filtra paliwa i powietrza po 90.000, to jest technologia...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kiniol Nie rozumiem dlaczego mnie obrażasz cytując mój post w którym napisałem nikogo nie obrażając w tym również ciebie, że sam sobie wymieniam olej co 10 0000 - 15 000 km a każdy może sobie robić to co uważa za stosowne? Piszesz do mnie o zaleceniach producentów amerykańskich samochodów i zarzucasz mi że mijam się z prawdą...

 

Ty masz chyba jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem albo ewidentnie szukasz zaczepki. Jeśli to pierwsze to nie mój problem i mogę tylko współczuć, Jeśli to drugie to nie podejmuje się dalszej dyskusji bo to " strata czasu". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, bober5264 napisał(-a):

'Koncerny wciskają nam kit i się na to godizmy'
A jak Twoja wymiana miedzyserwisowa w aso ma się do tego buntu? Uwazasz ze robisz im na złość? Przeciez oni na Tobie wtedy dodatkowo zarabiaja, miedzyserwisowa wymiana oleju w aso to chyba największe zaprzeczenie swojej wymyślonej walki z koncernem.
Jedz do punktu olejowego i wspomóż Pana Waldka bo wymiana oleju to najprostsza rzecz na świecie, przy okazji pogadasz z kimś nowym i zobaczysz ze serio ten olej zlewa i wymiana, a w takim aso nie jest powiedziane ze jak zapłacisz to Ci to zrobia poza tym że masz nic nie znaczacy wpis w elektronicznej książce.
Za wymianę w aso 1000 a w punkcie olejowym 400, i za 600 możesz dalej walczyć z niesprawiedliwym światem
Ale fakt wymiany nie w aso nie uświadomi koncernowi jak bardzo Ty się nie zgadzasz na ich zalecane interwały
Brutalna prawda jest taka że nikogo nie obchodzi na co Ty się zgadzasz a na co nie, liczy się tylko $$

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka


 

jeśli to odpowiedź do mojego posta to olej wymieniam sobie sam, wiem jak wygląda świeży, jak przepracowany 😉

 

1 godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

Tak naprawdę jeszcze nigdy nie czytałem albo oglądałem przekonującego testu pokazującego że częstsza wymiana oleju silnikowego czy ASB- niż zaleca producent- powoduje dłuższą bezawaryjność danego auta do którego zaleca się używania olejów typu LL . nie nie , hipnotyzujący test łowienia opiłków metalu magnezem z miski olejowej, do tych testów nie należy 😅 z drugiej strony jeszcze nie miałem auta nowoczesnego którego miało więcej niż  180tys km na liczniku od nowości , natomiast miałem kilka aut starej konstrukcji z lat 90tych typu Ford Scoprio z silnikami 2.0 i 3.0 z niedużymi przebiegami i muszę powiedzieć że awaryjność nowoczesnych aut jest dużo mniejsza w porównaniu do aut z tamtej epoki mając podobne przebiegi , gdzie w tamtych olej i filtr powietrza były wymienione co 10 tyś km . także niech każdy robi co uważa za słuszne z jego punktu widzenia w tym temacie😉

po co czytać testy - wystarczy czasami poczytać jakie były powody niektórych akcji serwisowych. BMW w przypadku 4cyl N4x (nie pamiętam kodu) zrobiło akcję bo zrywały się łańcuchy - zbyt długi interwał wymiany. 

Auta mają nie generować kosztów w czasie gwarancji a dalej hulaj dusza. Tylko żeby zrobić bunt przeciw temu albo ludzie musieliby przestać kupować auta producenta X (co dzisiaj jest już trudne bo chcąc kupić np kombiaka z 6 cyl benzyną - ile mamy opcji?) albo prikaz musiałby iść od góry. Przykład 1 - Audi A2. Ma jedno rozwiązanie wspólne z Bugatti - nie da się podnieść maski. W Bugatti ok, w przypadku małego auta dla zwykłego zjadacza chleba rzeczywistość ich zweryfikowała. Ad 2 - chyba w Fordzie Focusie wymyślili sobie, żeby z spalonymi żarówkami trzeba było jechać do ASO. Tylko trochę głupio mieć zabrany dowód i auto holowne lawetą bo nie można na poboczu zmienić żarówki przy policjancie. Dzisiaj historia zatoczyła koło bo ledów w matrixach nikt nie naprawi na parkingu pod Orlenem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, trollu napisał(-a):

jeśli to odpowiedź do mojego posta to olej wymieniam sobie sam, wiem jak wygląda świeży, jak przepracowany .

 

Otóż to. Kto chociaż raz zmieniał sam olej sam albo widział olej przepracowany to wie, jak on wygląda I pomijając jego zużycie termiczne, właśnie taka jest jego rola, aby oczyścić wnętrze silnika i elementów, które omywa i smaruje. 

 

Inna sprawa że nie tylko interwał x kilometrów kwalifikuje olej do wymiany bo na przykład samochody które przejeżdżają bardzo mało kilometrów w przykładowym roku ale są użytkowane na krótkich odległościach, też mniej więcej po upływie roku powinny mieć wymieniony olej. W takich warunkach to znaczy kiedy silnik użytkowany jest w dłuższym okresie zanim osiągnie swoją właściwą temperaturę pracy do oleju dostaje się paliwo, ponieważ rozszerzalność cieplna pierścienie tłokowych nie osiągnęła jeszcze swojego optimum i nie doszczelnia się cylinder. Takie paliwo rozrzedza olej i poważnie degraduje jego właściwości. I nie jest to zjawisko pomijalne bo w takim samochodzie nawet na miarce widać że oleju nie ubywa z czasem od wymiany do wymiany a wręcz przeciwnie przybywa.

 

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.