Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Moja ulubiona marka <3 

Edytowane przez Ejzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co to to to? :wacko:  i czemu zara badziew panie szefie ? B)

 

aaa, bo jedno z brzydszych samochodów świata, ale na szczęście ze środka tego nie widać    :D

 

 

Sprzedawaj , co się masz męczyć.

 

Taki jest plan na ten rok  ;)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wtrącę słówko odnośnie opon. Bo w sumie i Gustaw Piotrek jak i kolega twórca McLarena (widziałem i podziwiam) maja rację. Tylko to się rozbija o auto w którym zamontujemy. Jakby miał auto do jazdy typowo miejskiej gdzie 90% to miasto i to przy niezbyt agresywnym stylu jazdy i przy niezbyt wymagającym aucie No to pewnie miałbym wielosezonowe opony. Kiedyś kiedyś, w 2003 r miałem Pandę 1,2. Wyjechała z salonu na wielosezonowkach i jakoś jeździła jakoś zima i jakoś latem. Ale te opony zajechałem po 10 tys km i pod koniec jesieni 2005 (przebiegi typowo miejskie) kupiłem jej Kormorany zimowe. I nagle mając w pamięci poprzednie laczki poczułem nowa jakość zima :). A żeby było śmieszniej to jeździłem potem na tych kormoranach jeszcze dwa sezony letnie i nie szło ich zajechać :). Ale to była Panda. W każdym innym aucie mam po dwa komplety kół. I zawsze letnie premium a zimówki z górnej średniej (obecnie wszędzie A7 michelin). I nie wyobrażam sobie jeździć w długie trasy autem mocnym na całorocznych bo czasem nawet dobre zimowe nie dają mi pełni bezpieczeństwa :). A latem to już w ogóle... jakbym tak na Abartha założył całoroczne albo na Mini to pewnie już bym nieżył :) Wiec pewnie każda opona ma swój sens ale trzeba ja odpowiednio dobrać do auta i do stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa, bo jedno z brzydszych samochodów świata, ale na szczęście ze środka tego nie widać    :D

 

 

 

Taki jest plan na ten rok   ;)

panamera ? bo po budzikach nie wiem , nie znam sie czy to boxter , czy 911 czy terenowy ... a  nie chce mi sie szukać po fotach :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy tam wszyscy wiecie o motoryzacji, gówno się znacie.

 

Dziadek ma drugą Wołgę w częściach, i warsztatu nigdy nie widziała, wszystko naprawić można było samemu a nie do ASO z każdą duperelką :-)

To były czasy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

. Ale to była Panda. W każdym innym aucie mam po dwa komplety kół. I zawsze letnie premium a zimówki z górnej średniej (obecnie wszędzie A7 michelin). I nie wyobrażam sobie jeździć w długie trasy autem mocnym na całorocznych bo czasem nawet dobre zimowe nie dają mi pełni bezpieczeństwa :).

 

 

A latem to już w ogóle... jakbym tak na Abartha założył całoroczne albo na Mini to pewnie już bym nieżył :) Wiec pewnie każda opona ma swój sens ale trzeba ja odpowiednio dobrać do auta i do stylu jazdy.

zgadzam się z całą wypowiedzią mimo iż wyciąłem środek  , dzieki za opinie , co do wielosezonowych opon to dużą bezczelnością przez koncerny jest produkowanie niektórych rozmiarów jak np 225\55R17 , wielosezon powinien się kończyć na szerokości 195 i średnicy felgi R15 w osobówkach ... ale to moje zdanie natomiast goodyear jak osiągnoł sukces w jakimś sektorze samochodow to będzie poszerzał w nieskończoność oferte , liczy się kasa i chwilowy sukces , do czasu aż konkurencja czymś nie przebije :blink: .

 

Zresztą często jest tak że producent samochodów za drobne dostaje opony od producenta opon a ten w nadziei że użytkownik kupi od niego nastepne komplety ... to w przypadku małych wozideł , bo dedykowanie konkretnych pod auta z wysokiej półki to inny temat .

Co wy tam wszyscy wiecie o motoryzacji, gówno się znacie.

 

Dziadek ma drugą Wołgę w częściach, i warsztatu nigdy nie widziała, wszystko naprawić można było samemu a nie do ASO z każdą duperelką :-)

nie znamy sie to fakt , ale takie wołgi w latach 1980 w Polsce dostawały silniki mercedesa dizle i hulały jako taksówki , mój starszy kolega takie przeróbki robił  ... :rolleyes: hulały po 90km\h bo skrzynie benzynowe zostawały , zresztą wtedy to worek pieniedzy trza było mieć ... jak pamietacie film SZTOS to te klimaty 

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo lubię wschodnią motoryzację. Bardzo chciałbym mieć starą Wołgę lub chociaż nową Nivę. Szkoda tylko, że jakieś chore cła powodują, że za Ładę sprowadzoną z Rosji ( nową ) trzeba zapłacić 45tys, za tyle samo można już kupić nieźle wyposażone w wersji podstawowej auto zachodnie.

 

http://www.ladadowmax.com.pl/cennik.php

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panamera ? bo po budzikach nie wiem , nie znam sie czy to boxter , czy 911 czy terenowy ... a  nie chce mi sie szukać po fotach :rolleyes:

 

Tak Panamera ;)

ale w dość ciekawej wersji   :ph34r:


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękna historia Wołgi. Niestety dzisiejsze auta już nie maja duszy. A szkoda. Marzenie kupić w salonie nowego w124 300d i związać się z nim na stałe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też się marzy W124, ale 500E. Idealny youngtimer...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec moze czas najwyższy zrealizować te marzenie póki można jeszcze kupić zadbany egzemplarz :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam żadnego doświadczenia z wielosezonówkami...

Matko bosko częstochowsko. Wszystko jasne. Gdybyś wcześniej się przyznał, panie teoretyk, nie strzępiłbym klawiatury na spory z Tobą. Klasyka z indyka. Nie zna się, nie używał, nie ma żadnego doświadczenia ale jego informacje są bardziej wiarygodne. Bo tak :(


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec moze czas najwyższy zrealizować te marzenie póki można jeszcze kupić zadbany egzemplarz :).

 

 

Właśnie od jakiegoś czasu o tym myślę. Największy problem z tym, że nie mam dla niego garażu.

A trzymać takie auto na zewnątrz to zbrodnia...

Ale jak znudzi mi się kiedyś moja Miata to będzie albo 500E W124, albo R107 z V8-ką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się marzy klasyczny Kredens.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z akcyzą na te auta? Została?


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od roku 1991 choruję na W140. Bałem się, że znów będzie poza zasięgiem.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matko bosko częstochowsko. Wszystko jasne. Gdybyś wcześniej się przyznał, panie teoretyk, nie strzępiłbym klawiatury na spory z Tobą. Klasyka z indyka. Nie zna się, nie używał, nie ma żadnego doświadczenia ale jego informacje są bardziej wiarygodne. Bo tak :(

nie bądz śmieszny  i zakńcz . Co ma tu matka boska częstochowska do powiedzenia  ???ten cytat to żaden argument  ,...masz kilka wypowiedzi wczesniej , co mam na to powiedziec ? znam sie i ja wymysliłem wielosezon !!! - uwierzysz? takie argumeny babci gajowego :rolleyes:

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od roku 1991 choruję na W140. Bałem się, że znów będzie poza zasięgiem.

Teraz jest ostatni dzwonek na zakup w140 w dobrych pieniadzach ,na w124 500 juz za pozno ;(

Mi się marzy klasyczny Kredens.

Ja w zeszlym roku odnowilem dla zony "kaszlaczka"

Zdiecie z dzisiaj

1486251114img-20170204-wa0013.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Panamera ;)

ale w dość ciekawej wersji   :ph34r:

no to poniżej murcielgo nie masz wstępu na te forum ... :wacko: oczywiscie to chory żart  , jakie masz wspomnienia z tym autem ,,,,, co jest nie tak  niby nie udane , w tej konstrukcji  ... ja tak nie twierdze , ale jestem ciekawy  bo nie miałem  ,nie jezdziłem :D :D : nawet jak to jest bubel , to nie jest to tani bubel dla plebsu .... :wacko:

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gustaw powiedział   :ph34r:

 

Nie próbuję udowadniać, że jest inaczej - twierdzę, że całoroczna opona która na śniegu jest dobra jak niezła zimówka a latem jak niezła letnia - to bardziej sensowna rzecz niż komplet niezłych zimówek oraz niezłych letnich. Ale nie bardzo dobrych. I bonus zimą gdy jeździmy na zimowych a byłyby wtedy lepsze letnie. Tutaj artykuł:

 

-----------------------------

 

a ja twierdze że właśnie ty dałeś się zmanipulować dobrymi recenzjami opon wielosezonowych i za bardzo przypisujesz im sugerowane przez producenta walory . A powtarzanie prawd lub nieprawd opartych na odczuciach z jazdy jest tylko napedzaniem koniunktury producentowi .

 

Opona wielosezonowa może i ma jakieś przyzwoite parametry w mieście w porach gdzie jest ciapa , chłodno lub wiosną itd

 

ALE Z RACJI TEGO ŻE nie ma inteligentnej temperaturowo gumy jest to tylko propaganda .Tak jak przekroje rowków nie ma uniwersalnych bo przekrój kwadratowy jest na błoto snieg a okrągły na wode , wielosezonowy powinien być niby jaki ??? :blink:

 

Gustaw dyskusje prowadzisz opierając się na swoich odczuciach z jazdy a one są wątpliwe , mimo iż jezdzisz różnymi autami ale nie oznacza to że jesteś kompetentnym testerem . To tak jakbyś rozmawiał o gustach i promował jakiś tręd , a wiadomo że w tym temacie ile ludzi tyle gustów .

 

Sprowadz temat do czystych zachowań materiału , do zasad i podstaw fizyki .

 

Goodyear jest niezłym manipulatorem nie tylko on , wspomniałem wcześniej o oponie aquatreck i jej pompowaniu wodyjak ma 8 mm i to że jest gównem jak ma 6mm . Ja twierdze że tu bedzie podobnie i z racji wielosezonowości tej opony kiedy bedzie miała 6lub5mm to w warunkach skrajnych typu ciapa zima i lato ciepło bedzie to kicha w porównaniu z innymi , czyli bardzo znacznie pogorszą sie parametry tej opony a 5-6 mm to nie śmieć tylko opona do jazdy . :rolleyes:

 

Mówię to w ciemno bez testów bez jazdy i bez opinii innych , opieram się tylko na podobnych przypadkach i zdrowym przysłowiu jak coś jest uniwersalne to nie nadaje sie do niczego .

 

Oczywiście da sie to zweryfikować przez testy i doświadczenia , ale to wymaga z 3 pojazdów i 3 zestawów itd i kompetentnej osoby może i gustawa gazownika ?   :rolleyes::D

 

Kupiłem w tym roku nowego LR4 na wielosezonowych Good Year i miałem nadzieję że wreszcie z 4x4 , TR skończę zabawy z zamianami kół.

Ale po pierwszym śniegu mimo że naprawdę starałem się udowadniać ich przydatność ... żona się zawzięła i mamy teraz P. Skorpiony na zimę. 

 

Czy jest różnica ? 

Jest wielka, GY zostaną na lato. 


zegary: staruszek Tissot, ML Pontos Small Seconds Mechanik, Seiko Monster, Oris Big Crown Flying Doctor's 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w tym roku nowego LR4 na wielosezonowych Good Year i miałem nadzieję że wreszcie z 4x4 , TR skończę zabawy z zamianami kół.

Ale po pierwszym śniegu mimo że naprawdę starałem się udowadniać ich przydatność ... żona się zawzięła i mamy teraz P. Skorpiony na zimę. 

 

Czy jest różnica ? 

Jest wielka, GY zostaną na lato. 

uważam że wielosezon w aucie 4x4 się sprawdza, ale w jezdzie po błotku polnymi drogami tak ... zimą nie , absolutnie nie ... dziękuję , bo chyba kolega potwierdza moje spostrzeżenia i uwagi oparte o fizyczne właściwosci przedmiotu dociekań  , jeżeli nie , to prosze o sprostowanie  .... pozdrawiam :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uważam że wielosezon w aucie 4x4 się sprawdza, ale w jezdzie po błotku polnymi drogami tak ... zimą nie , absolutnie nie ... dziękuję , bo chyba kolega potwierdza moje spostrzeżenia i uwagi oparte o fizyczne właściwosci przedmiotu dociekań  , jeżeli nie , to prosze o sprostowanie  .... pozdrawiam :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

zimą nie, jest jednak duża różnica vs multisezon, niestety na błotku zimowym i śniegu wielosezon gubi trakcję i nie ma tu mowy o tym żeby się czuć bezpiecznie. Musiałem kupić komplet nowych kół mimo że nie miałem ochoty...

Edytowane przez Peterson

zegary: staruszek Tissot, ML Pontos Small Seconds Mechanik, Seiko Monster, Oris Big Crown Flying Doctor's 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to mogę sprostować następująco - teoretyzując na temat przekroju rowka i tym podobnie a w życiu nie eksploatując danego rodzaju towaru - nie masz o nim pojęcia i jesteś jak seksuolog prawiczek. Teoria jedno a praktyka swoje. Może gdybyś miał większy szacunek do tego faktu - Twoje auta też by na tym zyskały.

Teoretyczny ekspert od opon samochodowych :D Gdyby wszystko było policzalne to auta czy opony nie przejeżdżały setek tysięcy km na testach tylko prosto z desek projektantów szły do seryjnej produkcji. 

 

Siła ciągu na śniegu opon 195/65r15:

- zwycięzca testu opon zimowych - 3333 N

- całoroczny Good Year Vector 4 Seasons 3161 N ( i nie była to najlepsza na śniegu opona całoroczna w teście )

-  zwycięzca testu opon letnich - 1483 N

 

Droga hamowania na śniegu z 40 kph:

- zwycięzca testu opon zimowych - 15,1 m

- całoroczny Good Year Vector 4 Seasons -16,3 m ( i znów nie była to najlepsza na śniegu opona całoroczna w teście )

-  zwycięzca testu opon letnich - 27 m.

 

Ja użytkując dwa komplety 1 generacji i jeden komplet 2 generacji - potwierdzam ich zachowanie adekwatne do tych wyników.

 

Co jeszcze trzeba Tobie wyjaśnić, czego jeszcze nie rozumiesz?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pogodze Was. Obydwoje nie macie racji, najbardziej uniwersalne są all- weather tires

 

U nas są od jakiegoś czasu, all weather tires muszą być oznaczone platkiem śniegu, i wtedy można na takich oponach wyjeżdżać zima w góry, zwykle all season z oznaczeniem M+S są niewystarczające

 

7f8df52fc2b5a142dcd2e8ec9868d366.jpg

 

894d2f29ac4a60a8e706e6c7a44caa1c.jpg

 

Sent from my E6653 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.