Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Ceteth napisał(-a):

Jak by mi starczyło na kolor to też miałbym smerfa 😛 

 

Aaa to służbowe chyba? Nie było opcji dopłaty z prywatnej kieszeni do lakieru? Jak jakiś najem/leasing na rok czy dwa to może nie, ale jak na 3-4 lata to ja sam bym dopłacił. 😀 Znajomy tak ma, że jak ktoś chce to może sobie doposażyc auto ile chce ponad budżet. Załatwiają to aneksem do umowy premiowej. Do aktualnej umowy dochodzi jakiś nierealny do osiągnięcia cel, który zmniejsza odpowiednio premię i wszyscy zadowoleni. 🙂

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Służbowe :) Nie dało się dorzucić od siebie. Sztywne 175k, a na dobrą sprawę jako premię dostałem zwiększenie budżetu do tej kwoty. Wystarczyło na bazowe s3+car play+ lepsze audio. Praktycznie tak jak Giulia jest to prawie golas, choć „gole” s3 jest z automatu lepiej wyposażone niż „gołe” a3. Dzisiaj zrobiłem kolejne kilkadziesiąt km, większość z wielkim rogalem na twarzy :) przyznam, że trochę mnie kłuł ten kolor jak czekałem, ale o dziwo coraz bardziej zaczyna mi się podobać.

 

Jeśli miałbym coś dokładać do auta z własnej kieszeni to może obkleić na czarno lusterka i lotkę z tyłu :)  

IMG_7569.jpeg

Edytowane przez Ceteth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie się prezentuje, ja jeszcze przyciemniłbym tylne szyby.


Co ciekawe, jakiś miesiąc temu Audi „wycięło” większość kolorów dla S3, zostało tylko kilka „podstawowych”.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

@Ceteth gratuluję, piękne auto 👌, za paliwo i ubezpieczenie też firma płaci ?

Tak, nie mam żadnych kosztów, chyba, że jadę na wakacje na drugi koniec Polski albo dalej, wtedy jestem dogadany z szefem, że leje sam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ceteth napisał(-a):

Tak, nie mam żadnych kosztów, chyba, że jadę na wakacje na drugi koniec Polski albo dalej, wtedy jestem dogadany z szefem, że leje sam :)

Jak go dotrzesz nagraj 0 - 100 ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daje sobie minimum 1k przebiegu, a pewnie 1,5k zanim spróbuję launch control. Sam jestem ciekaw, jak się to będzie zbierać, bo nigdy tak szybkiego auta nie miałem :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW zaczęło BMW ConnectedDrive Week i oferuje do 20% zniżki na nowe funkcje.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje Ceteth, bardzo fajne autko, świetny kompromis między osiągami i codzienną użytecznością.

Ja bym po 2000 km, przed pierwszym LC wymienił dodatkowo olej i filtr, to nie jest wielki koszt a silnikowi bardzo się przysłuży.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Ceteth napisał(-a):

Daje sobie minimum 1k przebiegu, a pewnie 1,5k zanim spróbuję launch control. Sam jestem ciekaw, jak się to będzie zbierać, bo nigdy tak szybkiego auta nie miałem :D 

Nie chcę zgrywać mądrali, ale warto go układać do 3kkm. A lanuch control mocno obciąża i w sumie niszczy skrzynię 😕


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym wymienił po 1kkm, po kolejnych 3 kkm i poźniej co 8-15kkm w zależności od tego jak i gdzie jeździ. Oczywiście gdyby to było auto prywatne. Przy aucie służbowym raczej nie ma sensu "robić komuś dobrze", kto je kupi jako używane po leasingu. 🙂

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tommaso, przyznam, że na moje potrzeby idealny rozmiar na razie. 95% tras robię sam, na pozostałe 5% mam partnerkę na pasażerze. Osiągi zdecydowanie wystarczające na takie autko. Porównując z innymi i tak jestem zaskoczony rozmiarem, np obok takiej Insygnii, która małym autem nie jest, nie widać specjalnie, że to compact.

 

Głosy rozsądku, możliwe, że i do 3k go przeciągnę zanim zacznę się w 100% bawić. Z resztą, obecnie nawet warunki nie pozwalają na katowanie go. 

 

Planuje dzisiaj zamówić te opony. Polecicie coś lepszego na 225/40 R18 w budżecie do 700 zł za oponę?

 

https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/continental-contiwintcont-ts830p-225-40-r18-92-v-xlfrao-58608#129484

IMG_7576.jpeg

Edytowane przez Ceteth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Ceteth napisał(-a):

Dzięki Tommaso, przyznam, że na moje potrzeby idealny rozmiar na razie. 95% tras robię sam, na pozostałe 5% mam partnerkę na pasażerze. Osiągi zdecydowanie wystarczające na takie autko. Porównując z innymi i tak jestem zaskoczony rozmiarem, np obok takiej Insygnii, która małym autem nie jest, nie widać specjalnie, że to compact.

 

Głosy rozsądku, możliwe, że i do 3k go przeciągnę zanim zacznę się w 100% bawić. Z resztą, obecnie nawet warunki nie pozwalają na katowanie go. 

 

Planuje dzisiaj zamówić te opony. Polecicie coś lepszego na 225/40 R18 w budżecie do 700 zł za oponę?

 

https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/continental-contiwintcont-ts830p-225-40-r18-92-v-xlfrao-58608#129484

 

Pewnie musisz mieć oponę z homologacją Audi, więc wielkiego wyboru nie ma. Chociaż i tak jest nieźle (ja mam realnie 2 modele do wyboru :-/). Plus taki, że z reguły opony z homologacją danej marki dla mocnych aut są już bardzo dobre same w sobie.

 

Dany model opony zachowuje się inaczej w zależności od rozmiaru. Twój rozmiar jest popularny, więc jest spora szansa, że znajdziesz testy dokładnie Twojego rozmiaru i tym bym się kierował przy wyborze.

 

https://www.sklepopon.com/szukaj-opony?sezon=zimowe&rozmiar=225/40R18&homologacja=Audi

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 @Ceteth patrząc na auta obok , to z pewnością jesteś najlepszym pracownikiem w firmie 😉 co do opon , nie musi być opona z homologacją żeby zachować gwarancję  ! ja bym wybrał Michelin Pilot Alpin 5 , najcichsza opona zimowa ze wszystkich opon sportowych premium

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są wyższe budżety w firmie, za jakieś 2 miesiące Arteon, który tam stoi zastąpi Q5, reszta to auta prywatne. Akurat tutaj widać nasz mniejszy parking :) Inna sprawa, że jestem jedynym w firmie, który praktyczność stawia na 3 miejscu, po wyglądzie i osiągach, inni, krótko mówiąc, samochody kupują rozsądnie, więc nie kłują tak w oczy :P 

Finalnie zamówiłem 
Pirelli Winter Sottozero 3, oby służyły :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ceteth

Miałem wiele różnych zimówek, chwaliłem Nokiany bo są świetne, ale przekonałem się do Hankooka winter evo i*cept3; jedna z najlepszych opon na jakich prowadziłem samochód zimą w różnych warunkach. Śnieg, błoto pośniegowe, zmarzlina, sucho, mokro. 

 

EDIT: A zamówiłeś, niech służą i bezpiecznie trzymają Cię na drodze!

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

 @Ceteth patrząc na auta obok , to z pewnością jesteś najlepszym pracownikiem w firmie 😉 co do opon , nie musi być opona z homologacją żeby zachować gwarancję  ! ja bym wybrał Michelin Pilot Alpin 5 , najcichsza opona zimowa ze wszystkich opon sportowych premium


To nie tylko o gwarancję chodzi a o to czy chcesz się sądzić rok z ubezpieczycielem przy likwidacji szkody. W przypadku szkody z OC problemu nie ma. Przy szkodzie całkowitej z AC zależy to od warunków ubezpieczenia. Co do samej gwarancji to BMW z radością się będzie powoływał na reklamację xDrive przy oponach bez homologacji. Niektóre marki mają to wpisane wprost w warunki gwarancji. Ja wychodzę z założenia, że wolę mieć święty spokój. Tym bardziej, że i tak bym wybrał opony premium a z reguły takie właśnie mają homologacje przy autach usportowionych/sportowych.

Problem się pojawia jak kogoś przy leasingu poniosła najwyraźniej fantazja i np. nowe auto klasy 5er, A6 jeździ na oponach Apollo, Luxxan, Autogreen a widuję takie w okolicy. 😜

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

@Ceteth

Miałem wiele różnych zimówek, chwaliłem Nokiany bo są świetne, ale przekonałem się do Hankooka winter evo i*cept3; jedna z najlepszych opon na jakich prowadziłem samochód zimą w różnych warunkach. Śnieg, błoto pośniegowe, zmarzlina, sucho, mokro. 

 

EDIT: A zamówiłeś, niech służą i bezpiecznie trzymają Cię na drodze!

 

 

Wziąłem coś z homologacją audi, dostępne od ręki i wyprodukowane w 2023. Sporo sklepów teraz daje realizację 10-15dni, a same opony są z 2021-2022 roku, tutaj jutro lub w piątek opony mają wyjechać. Oby w Poznaniu zimy były jak w ostatnich latach, czyli prawie niewystępujące :P

 

Teraz przez kolejne kilka (mam nadzieję) tygodni wyjście z pracy będzie jeszcze radośniejsze. Już mi się gęba cieszy, że za pół godziny wskakuje w nową zabawkę i przede mną 35km do domu :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S3 to już chyba zawsze ma Quattro w standardzie? I to stały napęd czy dołączana tylna oś sprzęgłem wiskotycznym?

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest quattro w standardzie i napęd na przód + dołączana tylna oś, na którą może iść bodajże do 80%. Po 4 latach jeżdżenia tył napędem czuć to na kierownicy :P 

 

Zabawne było jak brałem 4 lata temu Julkę. Alfa stosowała Q4 jako oznaczenie swojego napędu na 4 łapy i Audi nie mogło zrobić swojej Q4. Niedawno się podobno jakoś dogadali.

Edytowane przez Ceteth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, memento mori napisał(-a):


To nie tylko o gwarancję chodzi a o to czy chcesz się sądzić rok z ubezpieczycielem przy likwidacji szkody. W przypadku szkody z OC problemu nie ma. Przy szkodzie całkowitej z AC zależy to od warunków ubezpieczenia. Co do samej gwarancji to BMW z radością się będzie powoływał na reklamację xDrive przy oponach bez homologacji. Niektóre marki mają to wpisane wprost w warunki gwarancji. Ja wychodzę z założenia, że wolę mieć święty spokój. Tym bardziej, że i tak bym wybrał opony premium a z reguły takie właśnie mają homologacje przy autach usportowionych/sportowych.

Problem się pojawia jak kogoś przy leasingu poniosła najwyraźniej fantazja i np. nowe auto klasy 5er, A6 jeździ na oponach Apollo, Luxxan, Autogreen a widuję takie w okolicy. 😜

Mnie w Audi jasno powiedzieli, że jeśli nie chcę miec problemów z gwarancją albo likwidacją szkody to powinienem miec gumy z ich autoryzacją. Nie wiem czy to formalny obowiązek i w ogóle prawnie dopuszczalne, ale podobnie - wolę dmuchać na zimne, wiedząc jak importerzy i ubezpieczyciele potrafią odwracać kota ogonem. Jest tak jak piszesz - to zazwyczaj dobre opony marek premium.

Akurat Pirelli bym nie wybrał na zimę, osobiście mam najgorsze doświadczenia z zimówkami od nich w porównaniu np. do Conti, Goodyear czy Michelin. Letnie OK, ale na zimę wolałbym choćby Nokiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam nie najlepsze doświadczenia z Pirelli zimowymi, zaraz potem przesiadłem się na Micheliny a na drugim aucie miałem Goodyeara - jedne i drugi zimą były znacznie lepsze. Włosi potrafią robić dobre opony letnie, ale zimówki już niekoniecznie. Pirelli P Zero miałem w wielu autach i uważam, że to świetne opony, niewiele ustępują Michelinom Pilotsportom 4S

 

Co do napędu w S3, to generalnie platforma przednionapędowa oparta na Haldexie z dołączanym tyłem. Teoretycznie jest możliwe przekazanie większej ilości momentu na tył, ale w praktyce dzieje się to tylko w wyjątkowych przypadkach. W praktyce S3, jak prawie wszystkie audi, jest autem napędzanym ze zdecydowaną preferencją przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedna wielka ściema którą rozprowadzają w każdym salonie samochodowym ,żeby ludzie kupowali opony ,a najlepiej jeszcze całe koła od ASO za milion złotych  . opona oraz felga mają mieć dokładnie wszystkie parametry które producent zaleca dla danego modelu , oraz minimalną wysokość bieżnika dopuszczającą do ruchu drogowego , no i oczywiście używania tych samych opon na jedną oś ,reszta to już własny wybór użytkownika pojazdu, nie ważne czy pojazd ma 15 lat czy 2 tygodnie , oraz czy to FWD , RWD czy AWD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale to nie znaczy, że w razie awarii haldexu czy x-drive'a nie będziesz miał problemów z gwarancją. W sądzie prawdopodobnie wygrasz, ale będziesz powoływał biegłych i sądził się latami? Dla świętego spokoju wybieramy opony z homlogacją i producenci to wiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żebym miał problemy z gwarancją,  muszę złamać jakieś warunek w umowie gwarancyjnej , a takiego o konieczności korzystania tylko i wyłącznie z opon z homologacją poprostu nie ma - takie umowy mam obecnie 2 na moje i żony auto- druga sprawa BMW Polska potwierdziło mi brak konieczności posiadania opon z homologacją , a ono byłoby stroną  sporu, a nie ASO 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.