Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Z Patrykiem z Compsportu rozmawiałem na ten temat pieć dni temu..DPF-a nie ma, sadzy nie zbiera,a wyrzucić ją trzeba.Więc w pewnych sytuacjach (np po wcisniecia pedału do podłogi i nie tylko) czarnego bąka puścić może.

U nas pewnie przejdzie przegląd ale w Niemczech juz raczej nie...

Wiem że to nie jest najbardziej dopracowany wynalazek na świecie.Ale jest i być w aucie powinien.Takie jest moje zdanie.

Wywalanie go, zatruwanie środowiska i mówienie że jest niepotrzebny to takie "polskie" podejscie do sprawy.

Bez obrazy.

 

Bez obrazy.

Państwo ma mnie w du..ie za ekologie którą robie to ja ją też ....:)


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie również od sposobu eksploatacji. Podobnie jak ze sprzęgłem, np. Subaru Boxer Diesel.

 

Subaru ma to źle zaprojektowane. Sposób eksploatacji nie ma z tym nic wspólnego.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że w ogóle nie zostało zaprojektowane, a bodajże dobrane z modelu benzynowego o podobnej mocy. Kto liznął podstawy projektowania elementów maszyn i urządzeń ten wie, że sprzęgło projektowane jest pod maksymalny moment obrotowy, który musi przenieść, a nie pod moc maksymalną.

 

Powtarzam: trwałość większości samochodowych sprzęgieł i kół zamachowych dwumasowych, poza cechami konstrukcyjnymi zależy od sposobu eksploatacji. Jeden przejedzie 250kkm, drugi nie osiągnie 80kkm.

Edytowane przez Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powracając jeszcze do A5.Zdecydowanie odradzam silnik 2.0TFSi.Kogo znam i ją ma żre mu olej.Temat już znany.Szkoda że tak długo Audi to olewało.Ponoć już to naprawiają ale jak skutecznie to jeszcze za wcześnie żeby coś mówic.

Także 3.0 diesel jak najbardziej,S4 czyli 3.0TFSI tez, ale 2.0TFSI nie bardzo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle dwulitrówki benzynowe od Audi lubią olej. Mój wolnossący też ciut popija, ale z tego powodu nie robię problemu. Z informacji na forum Audi A4 widzę, że najwięcej żre oleju tym co przerobili auto na LPG. 20 zaworów robi swoje, gumki na trzonkach zaworów twardnieją i takie tam. Ponadto przyczyną jest ponoć głównie błędnie zaprojektowana odma. Niektórzy robią specjalne bypassy. Moje picie oleju mieści się w normie, aczkolwiek ta norma to wg mnie pewien chwyt producenta, aby przymknąć buzię pyskatym klientom :) Nie narzekam, bo mam cichy silnik o dość wysokiej kulturze pracy i bardzo dobrej "górze". 3. bieg i wyprzedzanie przestaje być jakimkolwiek problemem :)

 

Boogie zaraz napisze, że mam CH nie silnik, ale mnie to nie rusza :) Cieszę się, że stać go na utrzymanie V8-ki, po prostu.

Edytowane przez Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie litr na 1500km a tak ma moj kumpel w nowym samochodzie :)

Chyba byś tego nie zakceptował co?

Szczególnie jak wydajesz na auto ponad 200 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pawel1380, są dobre strony takiego chlania - nie musisz wymieniać co roku czy co 15kkm oleju. On po prostu zawsze jest świeży :)

 

Norma sinika VW/Seat/Skoda AEE 1,6 tego co mam w Skodzie mówi o max. 1 l / 1000km. Auto nie bierze chyba nic od wymiany do wymiany, bo poziom na bagnecie jest ten sam.

Norma dla silnika Audi ALT 2,0 mówi o 0,3 l / 1000km. Audik bierze jakieś 0,15 - 0,2 l / 1000km. I mam to szczerze mówiąc w D. :) P.S. Muszę zdjąć miskę olejową, bo mokra jest. Może tamtędy tak kapie, sam już nie wiem...

 

 

 

Przesadzasz :)

Miałem porównanie ze swojej 540i, jak mimo tego ze auto bylo na waskich zimowkach 225, kontrola trakcji migała nonstop, to samochod najspraniej i najbardziej żwawo ruszał i jechał do przodu, spośród wszystkich aut FWD.

Wydaje mi sie ze to sprawa klasy napędu, dwa że auta można spokojnie opanować.

Jak byłem z Zakopcu kiedyś 540i to beemka po prostu błyszczała tam na tych podjazdach, uliczkach, stromiznach. Dociążana napędem tylna oś pchała samochód nieprzejednanie do przodu.

Wiesz, na torze lub kursach doskonalenia jazdy wyłącza się systemy kontroli trakcji, bo nie wypada :) Żartowałem troszkę z tym dawaniem w kość. Ale z moich obserwacji większość tylnonapędówek miała poważne problemy z trakcją. Winowajcą były również opony. Beemkarze oszczędzali na zimówkach i niestety 5-6 letnie zimówki nie nadawały się już do niczego, tańczyły na torze, więcej w tym było popisu niż jazdy na czas. Pod górkę? Masz rację - BMW wygrywa. Ja mam na to sposób - wjeżdżam na wstecznym :)

Edytowane przez Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W żadnym moim pojeździe nigdy nie miałem ubytków oleju :)

Nawet CBR-a nic nie żre!!

W A5 tez zero i dolewek i nadmiaru(taka sytuacja może się zdarzyć właśnie przez problem z DPF-em do oleju przedostaje się nie spalone paliwo)

Producent zawsze mówi o litrze na 1000km po prostu się zabezpiecza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym 2.0 TFSI to fakt, znajomy na Leona FR i mu pije sporo. A obowiązku picia nie ma, u mnie w Outlanderze 2.0 Turbo grama oleju nie bierze, benzynę żłopie jak smok, ale olejowo to abstynencja totalna :)


pozdrawiam - Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Patrykiem z Compsportu rozmawiałem na ten temat pieć dni temu..DPF-a nie ma, sadzy nie zbiera,a wyrzucić ją trzeba.Więc w pewnych sytuacjach (np po wcisniecia pedału do podłogi i nie tylko) czarnego bąka puścić może.

U nas pewnie przejdzie przegląd ale w Niemczech juz raczej nie...

Wiem że to nie jest najbardziej dopracowany wynalazek na świecie.Ale jest i być w aucie powinien.Takie jest moje zdanie.

Wywalanie go, zatruwanie środowiska i mówienie że jest niepotrzebny to takie "polskie" podejscie do sprawy.

Bez obrazy.

 

W 330d nie miałem filtra. Generalnie silnik nie kopcił. Zdarzały się jednak przypadki, że po dłuższej jeździe w warunkach miejskich, na niskich obrotach, po mocnym dociśnięciu gazu wyrzucał malowniczy obłoczek. Po prostu coś z tymi sadzami musiał zrobić :)

Ideę oczyszczania dieslowskich spalin z cząstek stałych uważam za jak najbardziej słuszną, natomiast obecnie stosowane rozwiązania to - moim zdaniem - jakieś nieporozumienie. Pewnie zostanie to zastąpione jakimś innym rozwiązaniem, albo po prostu dopracowane. Nie może tak być, że właściciel diesla bedzie dzwonił, że spóźni się na spotkanie, bo właśnie musi jeździć bez sensu, żeby wypalać filtr....:)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taka sytuacja jak opisujesz w swoim BMW może się zdarzyć po wywaleniu DPF-a.

No niestety jest to nie do końca dopracowane.Pionierami tego wynalazku byli francuzi..może dlatego :) :)

Choć w ich rozwiązaniu często używany jest też specjalny płyn który zwiększa temp w układzie wydechowym i spala cząstki sadzy.

W Audi tego oczywiście nie ma.

Wiem że francuzi chwalą się już usprawniniem tego systemu.Zobaczymy.

Tak czy siak trzymam kciuki za Twój wybór.Jęśli się zdecydujesz pogaworzymy co dobrze wziąść z wyposażenia a co można odpuścić(jeśli nabywasz nowe autko).

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak trzymam kciuki za Twój wybór.Jęśli się zdecydujesz pogaworzymy co dobrze wziąść z wyposażenia a co można odpuścić(jeśli nabywasz nowe autko).

Pozdr

 

Hehe, Pawle, wszedłem sobie w konfigurator Audi. Dla zabawy pozaznaczałem taką wersję marzenie. Wyszło 435 tysiecy.... :)

Wybór opcji imponujący (byc może cos w swojej konfiguracji zdublowałem), ale audi nieźle sobie liczy za ekstrasy.

Nawet urealniając listę opcji cena wyjdzie bardzo wysoka. Nie zamrożę takiej kasy w samochodzie, więc pozostawałby leasing.

Przeanalizuję ofertę w tym zakresie.

Co wg Ciebie w tym samochodzie warto zamówić?


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W żadnym moim pojeździe nigdy nie miałem ubytków oleju :)

Nawet CBR-a nic nie żre!!

 

Po prostu nie wiedziałeś.

Każdy pali olej.

A to, że czasem jak sprawdziłeś poziom na bagnecie to równie dobrze mógłbyś mierzyć czas patykiem wbitym w piasek :)


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami jak poziom oleju na bagnecie jest stały, to może być tak, że oleju ubywa, a przybywa paliwa w misce olejowej (stąd poziom wyrównany, a czasami nawet rośnie) i to jest rzecz jasna gorsze niż branie oleju ;-)

 

Dla mnie padaka to gdy z rury idzie niebieski dym, lub biały tuż po odpaleniu zimnego silnika. Wtedy coś z tym trzeba zrobić. U siebie czegoś takiego nie uświadczyłem, zatem jeżdżę.


Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie wiedziałeś.

Każdy pali olej.

A to, że czasem jak sprawdziłeś poziom na bagnecie to równie dobrze mógłbyś mierzyć czas patykiem wbitym w piasek :)

To może źle napisałem.Zużycie niezauważalne :)

Chronofil zamowic warto duzo ale A5 3.0 TDI za 435tys? :)

Poniżej 300tys masz świetną konfigurację.

Poza tym te konfiguratory to o d*pę rozbić...nie wiem czemu tego nie usprawnią i nie poprawią(spróbuj zamówić jakikolwiek pakiet Sline...to niemożliwe.. :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może źle napisałem.Zużycie niezauważalne :)

Chronofil zamowic warto duzo ale A5 3.0 TDI za 435tys? :)

Poniżej 300tys masz świetną konfigurację.

Poza tym te konfiguratory to o d*pę rozbić...nie wiem czemu tego nie usprawnią i nie poprawią(spróbuj zamówić jakikolwiek pakiet Sline...to niemożliwe.. :) )

 

Wracajac jeszcze do kosztow utrzymania, ktore okresliles jako spore. Mozesz cos wiecej przyblizyc? W sensie jaki przebieg i jakiego rzedu sa to koszty?

 

Widzialem Twoje autko jak podjechales na zlot zegarkowy :] Zacnie sie z zewnątrz prezentuje - jak to A5 - dla mnie jedno z piekniejszych aut seryjnych. Chociaz jezeli dobrze pamietam to jedyne co bym wolal to kolor inny - widzialem takie cos oklejone w czarnym macie - wrazenie kosmiczne :) Z drugiej strony widzialem ostatnio w nowym mercedesie lakier tak dziwny, ze az podlazlem obejrzec - z daleka cos ala półmat, ale z bliska z takim delikatnym jakby "brokatem"? Moze ten "brokat" dziwnie brzmi ale dawalo to fenomenalne efekty.

 

ps. jeszcze o zasięg chciałem zapytać...

Edytowane przez shadow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największym kosztem na razie dla mnie będzie utrata wartości oraz ubezpieczenie(choc mam full zniżek) :)

Ja mam auto od wrzesnia i zrobiłem 11 tys km.Oczywiście nic absolutnie się nie zepsuło.

Ten lakier jest świetny widziałem go u Mercedesa w modelu CLS.

Pojemnosc baku to 63 litry wiec nie za wiele ale przy oszczednej jezdzie ponad 800km jest do uzyskania.

Edytowane przez pawel1380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największym kosztem na razie dla mnie będzie utrata wartości oraz ubezpieczenie(choc mam full zniżek) :)

Ja mam auto od wrzesnia i zrobiłem 11 tys km.Oczywiście nic absolutnie się nie zepsuło.

Ten lakier jest świetny widziałem go u Mercedesa w modelu CLS.

 

Ja go rowniez w takim widzialem - CLS (AMG?). Samo auto (chociaz tylko kilka Mercedesow mi sie podoba) w srodku tez calkiem fajne. Rewelacyjne fotele "pneumatyczne" :) Chetnie bym kupil taki fotel i sobie na nim siedzial w pracy :) Masaz super sprawa. Ciekawe, ze to tez dziala na zakretach - kompensuje "fizyke", ze tak powiem. Pierwszy raz sie z czym takim spotkałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w A4 B7 bak prawie 70 litrów :) i przy spalaniu nPb95 7 l/100km w trasie wynik wychodzi również niezły.

 

Potwierdzam, ubezpieczenie Audi (pełen pakiet OC+AC+NW) jest bardzo drogie. Mam full zniżek, bezszkodowa jazda i niestety jest to kawał pieniądza. W porównaniu do Audi A4 Skoda Octavia "ubezpieczeniowo" wychodzi MEGAtanio. No, ale trzeba mieć tego świadomość przed zakupem :)

Edytowane przez Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chronofil zamowic warto duzo ale A5 3.0 TDI za 435tys? ;)

Poniżej 300tys masz świetną konfigurację.

Poza tym te konfiguratory to o d*pę rozbić...nie wiem czemu tego nie usprawnią i nie poprawią(spróbuj zamówić jakikolwiek pakiet Sline...to niemożliwe.. :blink: )

 

To była moja zabawa z konfiguratorem. :unsure:

Wersja "realna" byłaby duuuużo skromniejsza.

Lubię dobrze wyposazony samochód, ale nie jestem zwolennikiem przebajerzenia.

Producent za każdy ekstras liczy sobie, jak Cygan za matkę. Utrata wartości takiego megawypasu jest gigantyczna. Wiele tych ekstrasów tak naprawdę przydaje się bardzo rzadko, albo i wcale, a w dodatku im wiecej gadżetów, tym więcej potencjalnych usterek...

Wersje "podstawowe" w końcu nie są takie całkiem gołe - elektryczne szyby, lusterka, ESP, airbagi, xenony, wspomagania, klima, komputer itd to przecież standard.

W aucie chciałbym mieć skórzaną tapicerkę z podgrzewaniem i wentylacją, bo to komfort i łatwe w utrzymaniu. Fajnym dodatkiem jest ogrzewanie postojowe. Również kierownicę lubie w skórze. No i cos by tam jeszcze pewnie znalazł, ale bez szaleństwa, bo nawet gdybym w totka kumulacje trafił, to za to audi nie dałbym 435 tysiecy ;)


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko mus to:

-Bang Olufsen(nie gra jakos pieknie ale reszta gra jeszcze gorzej :unsure: )

-nawigacja(przy nawigacji masz dodatkowo obslugę MMI przeniesioną koło skrzyni biegów)

-sportowe fotele

-skrzynię Stronic.

-reszta pakiety Sline,podgrzewane fotele,sportowa kierownica wielofunkcyjna i inne rzeczy to kwestie indywidualne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko mus to:

-Bang Olufsen(nie gra jakos pieknie ale reszta gra jeszcze gorzej ;) )

-nawigacja(przy nawigacji masz dodatkowo obslugę MMI przeniesioną koło skrzyni biegów)

-sportowe fotele

-skrzynię Stronic.

-reszta pakiety Sline,podgrzewane fotele,sportowa kierownica wielofunkcyjna i inne rzeczy to kwestie indywidualne.

 

Właśnie, Pawle, jak jest z nawigacją w tym audi? Dobrze "widzi" Polskę? Jest polskie menu i polski lektor? Jak z auktualizacją map?


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu są zdania podzielone.Ja muszę aktualizować mapy bo mam z 2009 roku bodajże, o ile nie 2008.Płacisz i masz ;) Polskie menu jeśli nie ma go fabrycznie teraz to możesz wgrać, nie ma żadnego problemu z tego co wiem(nie zrobiłem tego nie jest mi to potrzebne).Polski lektor jest chyba niedostępny ale nie wiem tego na 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.