Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Volvo uzywa zona, ja tylko sporadycznie w weekendy. Ale wg. mnie to swietne auto. Moj ma 250 KM i jak dla mnie to az za wiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda to kompletnie "popieprzone" silniki. Nie każdy lubi wynalazki typu V'tec (czy jak się toto pisze). Samochody Honda są kierowane do specyficznego odbiorcy. Szczytowym modelem Hondy jest dla mnie CRX z początku lat 90, ale sorry na długą podróż wolałbym chyba Poloneza w dieslu. Styl jazdy jaki toto narzuca jest męczący. IMO silniki atmosferyczne Hondy z V'teckiem mają większą dziurę przy niskich obrotach niż Renault 5 Turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A rozwijając się moc i moment obrotowy są ze sobą powiązane (mnożąć moment obrotowy i obroty w radianach/sekundę otrzymujesz moc przy danych obrotach w kW). W silnikach o dużej pojemności i względnie małej mocy wartości maksymalne występują przy stosunkowo niewielkiej prędkości obrotowej wału korbowego.

Przy tej samej pojemności:

-silnik o małej średnicy cylindra i dużym skoku tłoka będzie miał mniej mocy i ale maksymalny MO (moment obrotowy) położony nisko - typowy dupowóz (to lubię)

-silnik o krótkim skoku i dużej średnicy będzie miał dużą moc i dosyć duży moment, a wszystko to bardzo wysoko (silnik wyczynowy)

-silnik "kwadratowy" (skok bliski średnicy) będzie miał max moc i max MO o podobnej wartości (w KM i Nm), średnie w stosunku do powyższych silników i przy bliskich sobie obrotach. (próba znalezienia złotego środka)

 

Silniki doładowane i ze zmiennymi fazami rozrządu (poprawnie skonstruowanymi) mają względnie płaską charakterystykę momentu obrotowego.

I jak dla mnie nie ma to jak silnik o dużej pojemności + automat. Przyjemnie jeździ się też średniej pojemności silnikiem doładowanym + automat, ale zarówno sprężarka jak i zmienne fazy to dodatkowe wrażliwe systemy, które są podatne na uszkodzenia. Jak czegoś nie ma to się nie popsuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

dokładnie - duży moment i to jak najniżej, do tego automat, miękkie zaieszenie i mamy zadatki na ulubione auto Tsukiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Civiki ze Swindon to nie Hondy. Hondy nie rdzewieją bez przyczyny.

 

Masz rację, że trzon produkcji Hondy jest bardziej cywilizowany. Ale dla mnie te wszystkie oszczędne i współczesne silniki są zbyt wysokoobrotowe. I mam w głębokim poważaniu czy to Honda, Mitsubihi czy Jaguar, mi się źle tym jeździ. Lubię duże samochody proste jak konstrukcja cepa i jak czytam o VW 1,4, z mechaniczną sprężarką, turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem o mocy 170 KM to pukam się w głowę.

 

A przyszłość, mam nadzieję niezbyt odległa, należy do aut z silnikami elektrycznymi zasilanymi z ogniw paliwowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

Zgadzam sie z Grzeskiem ze zachodni research zmierza w strone nie paliwa. A tu w Polsce mysla z czego go zrobic z wegla, dodawac estry najpierw 5% itd.

 

To wszystko smierdzi i ma swoje ograniczenia.

 

Rowniez potwierdzam to ze im wiecej bajerow tym gorzej. Dla przykladu Volvo ma silnik 20V jak spadnie pasek rozrzadu bo jest to silnik nie bezkolizyjny. To za kazde te V bejcelujesz jak trzeba. Jest ten sam silnik 10V ale juz slabszy ale placisz mniej.

 

Itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alescie sie Panowie tej Hondy uczepili :wink: Tez jezdze Honda, nawet dwoma: Civiciem 5D z '99 i Accordem z '04. Oba sa fajne, oba sluza do roznych celow, ale faktem jest, ze zeby to jezdzilo trzeba krecic, krecic i jeszcze raz krecic... O ile w Accordze "dziura" mocy i momentu nie jest az tak bardzo odczuwalna (bo i wiekszy silnik) o tyle w Civicu czuc ja bardzo mocno - generalnie do 3k rpm "nic" sie nie dzieje i jezdzi sie jak emeryt/taksiarz. Ma to swoje dobre strony bo wtedy auto malo pali. Jednak kiedy potrzeba pojechac szybciej to z reguly wskazowka obrotomierza kiwa sie miedzy 5 a 6k rpm. Wtedy jest i dynamika i rasowy, hondowski dzwiek silnika i... niestety spore spalanie.

 

Pozdrawiam fanow Hondy! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

e tam, ja wolę toczenie się z klasą a nie kosiareczki jakieś. 300C w skórze, xenon, automat... to jest to!

 

P.S

panowie, po co komu te sportowe auta? mnie w ogóle nie kręci jazda "na wariata" a i panie, którym to imponuje nie są chyba godnym "targetem", prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

A ja chce faza 4.

 

Tsuki nie chcesz miec bluetooth w uchu blondyny i Golfa????

 

 

Dziwny czlowiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ale to auto na tor. Gdzie byś wykorzystał jego możliwości? na parkingu przed suermarketem? Poza tym polskie drogi szybko rozwaliłyby Ci zawieszenie a i sama jazda byłaby męką. W Anglii są tory, które są udostępniane "ludowi". W PL też by się to przydało.

 

P.S

Najlepszy byłby kompromis czyli na przykład Merc E klasa w Brabusie :mrgreen:

 

edit:

Dlaczeg miałby mnie akurat golf kręcić? :D A bluetooth jest niewygodny a jak jest akurat w uchu jakiejś blondyny to mnie on już w ogóle nie kręci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

Pewnie to widzicie ALE

 

- gamy silnikow moc itd zmianiaja sie rzadko,

- przeszywaja inaczej fotele robia inne zegary itd,

 

Auta rzadko sie zmieniaja tak naprawde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

Soft oprocz Hondy.

 

 

Kupie dzis BmW 520 o mocy 150 koni?

Volvo 2.4 o mocy 170 koni?

Saab 2.0 t o mocy 150?

Etc.

 

Znaczy tak samo jak przed dekada.

 

A co z VW 1.8t. Zmieniaja tylko turbine raz ma 150 raqz 220.

 

edit:

Tsuki nic nie powinno sie krztusic jedz do Lecha albo do Bociana do Goraszki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Volvo 2.4 o mocy 170 koni?

.

Takim teraz jeżdzę i powiem, że silnik strasznie się krztusi przy niksich obrotach. wkurzające zwłaszcza jak się jeżdzi w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

Kiedy ja sune swa Scierka co rano.

 

On plynie przez miasto Nissanem Terrano.

 

Kazika wydawca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W Anglii są tory, które są udostępniane "ludowi". W PL też by się to przydało.

 

W P-niu jest Tor Poznań - czynny dla amatorów w każdy poniedziałek po południu.

 

Marcin[/url]


Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

Daj co mi sie nalezy bo po to tu bywam.

 

 

Nie ma nic nic kur.. nie zbywam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest feleksc
Kiedy ja sune swa Scierka co rano.

 

On plynie przez miasto Nissanem Terrano.

 

:twisted: :D :twisted:

 

8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rend

Wczoraj także tu byłem, był z nimi inżynier

 

Zjedli drugie śniadanie, popili je piwem

 

Wypili dwie butelki i śmieją się ze mnie

 

Że przyłażę tu, jak żebrak w potrzebie

 

Gdy ich powódź zaleje, to przypłynę tu łódką

 

Jestem artystą a ten prostytutką

 

Nauczono mnie aby dopłynąć do brzegu

 

Ja muszę mieć na swoje skromne potrzeby

 

 

 

Licytacja trwa jakies 15k. Mysle ze licytujacy sa nauczeni "doplynac do brzegu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.