Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Guest romseyman

Takim w tym roku przyjechala wiosna   ;) 

5cKAcm.jpg

15LZ1X.jpg

6wHm92.jpg

MvkhpJ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny samochód, domyślam się ze jest to również fabryczny kolor?


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rav4 - oczywiście

suzuki GV - oczywiście

mitsubishi outlander - tylko w pierwszej generacji, jednak chyba lepiej dwa pierwsze

Tuscon i logan zdecydowanie nie są kandydatami na auto z 2 ręki.

rozważyłbym jeszcze zakup hondy cr-v

Jestem posiadaczem 3-go Outlandera (II, II-przejściówka - po liftingu, "rekini grill"- teraz III z 2014). Marka nigdy mnie nie zawiodła, jednak (wbrew sobie) odradzam I (jedynkę). Będziesz zawiedziony. Wszystko nie tak... Tucson i Logan to różne półki. Tucson to milion kilometrów do przodu (pomijając cenę, ale oczywiście możesz kupować dresy w Lidlu...) Honda CRV jest oczywistym konkurentem Mitsubishi, ale tylko i wyłącznie w tym roczniku za tą cenę :) RAV4 to damski samochodzik, mały, bez bagażnika... (ja w swoich Outlanderach mam 7 miejsc lub duży bagażnik - za prawie tą samą cenę). Jako pasjonat SUV`ów (nie z racji szpanu tylko mieszkania pod lasem w terenie górzystym - wybrałbym SUZUKI :)

 

A "beczka" czyli 123 jest/był jednym z najgenialniejszych samochodów świata :) Skręcałem nim do garażu pod kątem 900 z miejsca! Palił w każdych warunkach i dawał poczucie bezpieczeństwa i "władzy" :). Wada: jednak szybko "gniły' i miały mniej miejsca niż 119! (próbowałem kiedyś przełożyć mega wygodne fotele ze 119  do 123 i... nie weszły! : A 116? A najgorzej było ze 124...

Edited by avid

avid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Fajny samochód, domyślam się ze jest to również fabryczny kolor?

Czy identyczny z fabrycznym niebieskim z 1950 to nie jestem pewien w 100%. Zblizony na pewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takim w tym roku przyjechala wiosna   ;)

5cKAcm.jpg

15LZ1X.jpg

6wHm92.jpg

MvkhpJ.jpg

 

 

Piękny samochód, ale podejrzewam, że mega źle się nim  biegi zmienia.


" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i musisz mieć wzrost max. 165 cm.

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Piękny samochód, ale podejrzewam, że mega źle się nim  biegi zmienia.

;)  Taki jego urok.  Co do wzrostu to da sie zyc, ale faktycznie Gortat by go nie wybral.  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko korporacja Fiata. Natomiast Saab 9000 to udane auto.

 

Miałem 9000 turbo. Niesamowicie przestronny samochód, w USA był klasyfikowany jako "large car" - gdyż EPA klasyfikuje auta nie ze względu na ich zewnętrzne wymiary, ale pojemność wnętrza plus bagażnik. Auto musi mieć 120 stóp sześciennych pojemności, by być "large" i pięciodrzwiowy Saab 9000 miał właśnie tyle. Nie mam nigdzie danych za lata 80. ale pamiętam, że BMW "7" to był zaledwie "compact". Mam dane z 1998 roku - BMW "7" jest już "mid size", podobnie Aud A8,  BMW "5" to "compact", Jaguar HJ8 "compact", Lexus LS400 "mid size", Mercedes E okularnik jest na granicy compact i mid size, podobnie RR Silver Spur, Volvo S90 to także compact. Następca 9000, czyli 9-5 też już był tylko "mid size".

 

Scan10015.jpg

 

Auto było wspaniałe, praktyczne, szybkie, jeśli tylko się trzymało go w zakresie 3-6 tys obrotów, ale po latach cała elektryka się posypała. Nie tylko takie drobiazgi, jak elektryczne otwieranie okien, ale samochód w czasie jazdy potrafił zgasnąć, gasły też wszystkie kontrolki i tylko mocne rąbnięcie kierownicą o deskę rozdzielczą powodowało, że wracal do życia. :lol:

 

A wracając do tematu to w garażu przybył nam nowy dupowóz:

 

IMG-1685.jpg     IMG-1673.jpg   GOPR0094.jpg 

 

Całkiem podobny do tego. Też czerwony, też napęd na tylne koła, też siedzenia z ekologicznej skóry, czyli z plastikowej krowy. :lol:

 

IMG-2871.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpadłem na taki głupi pomysł (w większości takie mam :) ), że kupię sobie jakiegoś niedrogiego roadstera na początek. Po analizie ofert sprzedaży uznałem, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest Mazda MX-5.

Wiem, że na tym forum jest paru użytkowników tego przyjemnego autka. Proszę o porady czego szukać, na co zwracać uwagę, którą wersję wybrać (NBFL czy początkowe NC), jaki silnik, co MUSI być w wyposażeniu itd.

Powiedzmy, że chciałbym na tą przyjemność wydać ok. 25 tys.

Od razu napiszę, że nie będzie to mój jedyny samochód, ma to być autko na niedzielne przejażdżki dla przyjemności, nieużywane zimą.

 

A może ktoś zna jakąś przyjemną sztukę na sprzedaż?

 

Pozdrawiam

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 9000 turbo. Niesamowicie przestronny samochód, w USA był klasyfikowany jako "large car" - gdyż EPA klasyfikuje auta nie ze względu na ich zewnętrzne wymiary, ale pojemność wnętrza plus bagażnik. Auto musi mieć 120 stóp sześciennych pojemności, by być "large" i pięciodrzwiowy Saab 9000 miał właśnie tyle. Nie mam nigdzie danych za lata 80. ale pamiętam, że BMW "7" to był zaledwie "compact". Mam dane z 1998 roku - BMW "7" jest już "mid size", podobnie Aud A8, BMW "5" to "compact", Jaguar HJ8 "compact", Lexus LS400 "mid size", Mercedes E okularnik jest na granicy compact i mid size, podobnie RR Silver Spur, Volvo S90 to także compact. Następca 9000, czyli 9-5 też już był tylko "mid size".

 

Scan10015.jpg

 

Auto było wspaniałe, praktyczne, szybkie, jeśli tylko się trzymało go w zakresie 3-6 tys obrotów, ale po latach cała elektryka się posypała. Nie tylko takie drobiazgi, jak elektryczne otwieranie okien, ale samochód w czasie jazdy potrafił zgasnąć, gasły też wszystkie kontrolki i tylko mocne rąbnięcie kierownicą o deskę rozdzielczą powodowało, że wracal do życia. :lol:

 

A wracając do tematu to w garażu przybył nam nowy dupowóz:

 

IMG-1685.jpg IMG-1673.jpg GOPR0094.jpg

 

Całkiem podobny do tego. Też czerwony, też napęd na tylne koła, też siedzenia z ekologicznej skóry, czyli z plastikowej krowy. :lol:

 

IMG-2871.jpg

Witaj. Ślędzę Twój kanał na YT :)

Fajnie, że mogę Cię spotkać na naszym forum, chociaż widzę, że staż masz spory :-) . Coraz więcej tu Ciekawych ludzi :)

Wiem, że w kwestii aut (zwłaszcza ciężarowych) masz sporo do powiedzenia no i jeszcze zegarki. Tego nie wiedziałem. Pozdrowienia

P.S. Jak Beemki się spisują?, Maluszek jak w Stanach daje radę? ;-)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Miałem 9000 turbo. Niesamowicie przestronny samochód, w USA był klasyfikowany jako "large car" - gdyż EPA klasyfikuje auta nie ze względu na ich zewnętrzne wymiary, ale pojemność wnętrza plus bagażnik. Auto musi mieć 120 stóp sześciennych pojemności, by być "large" i pięciodrzwiowy Saab 9000 miał właśnie tyle. Nie mam nigdzie danych za lata 80. ale pamiętam, że BMW "7" to był zaledwie "compact". Mam dane z 1998 roku - BMW "7" jest już "mid size", podobnie Aud A8,  BMW "5" to "compact", Jaguar HJ8 "compact", Lexus LS400 "mid size", Mercedes E okularnik jest na granicy compact i mid size, podobnie RR Silver Spur, Volvo S90 to także compact. Następca 9000, czyli 9-5 też już był tylko "mid size".

 

Scan10015.jpg

 

Auto było wspaniałe, praktyczne, szybkie, jeśli tylko się trzymało go w zakresie 3-6 tys obrotów, ale po latach cała elektryka się posypała. Nie tylko takie drobiazgi, jak elektryczne otwieranie okien, ale samochód w czasie jazdy potrafił zgasnąć, gasły też wszystkie kontrolki i tylko mocne rąbnięcie kierownicą o deskę rozdzielczą powodowało, że wracal do życia. :lol:

 

A wracając do tematu to w garażu przybył nam nowy dupowóz:

 

IMG-1685.jpg     IMG-1673.jpg   GOPR0094.jpg

 

Całkiem podobny do tego. Też czerwony, też napęd na tylne koła, też siedzenia z ekologicznej skóry, czyli z plastikowej krowy. :lol:

 

IMG-2871.jpg

Witaj Hiob,

może Ty będziesz mógł mi odpowiedzieć na pytanie. Jak przełącza się biegi w skrzyni biegów 4/4 dual shift takiej jak w ciężarówce Peterbilt 281 z filmiku poniżej.

Czy te skrzynie są jedna za drugą? Czy każdy bieg pierwszej skrzyni ma następnie do dyspozycji cztery biegi drugiej i tak po kolei?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpadłem na taki głupi pomysł (w większości takie mam :) ), że kupię sobie jakiegoś niedrogiego roadstera na początek. Po analizie ofert sprzedaży uznałem, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest Mazda MX-5.

Wiem, że na tym forum jest paru użytkowników tego przyjemnego autka. Proszę o porady czego szukać, na co zwracać uwagę, którą wersję wybrać (NBFL czy początkowe NC), jaki silnik, co MUSI być w wyposażeniu itd.

Powiedzmy, że chciałbym na tą przyjemność wydać ok. 25 tys.

Od razu napiszę, że nie będzie to mój jedyny samochód, ma to być autko na niedzielne przejażdżki dla przyjemności, nieużywane zimą.

 

A może ktoś zna jakąś przyjemną sztukę na sprzedaż?

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Miata ma bardzo dobrą prasę w USA. Spotkałem się z opinią, że w Polsce uchodzi ona za "babskie" auto, ale nie w Stanach. Tutaj przede wszystkim uchodzi za samochód o doskonałych własnościach jezdnych, przyjemny w prowadzeniu i jest bardzo popularny wśród osób regularnie jeżdżących na tor, żeby się amatorsko pościgać. Na moim forum niedawno ktoś kupił Miatkę, więc możesz jego zapytać o wrażenia:  http://katolik.us/viewtopic.php?t=3359

 

 

 

Witaj. Ślędzę Twój kanał na YT :)

Fajnie, że mogę Cię spotkać na naszym forum. Coraz więcej tu Ciekawych ludzi :)

Wiem, że w kwestii aut (zwłaszcza ciężarowych) masz sporo do powiedzenia no i jeszcze zegarki. Tego nie wiedziałem. Pozdrowienia

P.S. Jak Beemki się spisują?, Maluszek jak w Stanach daje radę? ;-)

 

Maluszek daje radę. Jeżdżę nim praktycznie na co dzień, na zmianę z M Trójeczką. Żona zachwycona swoją 328i, więc wszyscy zadowoleni, a to najważniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

Maluszek daje radę. Jeżdżę nim praktycznie na co dzień, na zmianę z M Trójeczką. Żona zachwycona swoją 328i, więc wszyscy zadowoleni, a to najważniejsze.

To 328 to dobrze myślę, źe to najnowszy model?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Hiob,

może Ty będziesz mógł mi odpowiedzieć na pytanie. Jak przełącza się biegi w skrzyni biegów 4/4 dual shift takiej jak w ciężarówce Peterbilt 281 z filmiku poniżej.

Czy te skrzynie są jedna za drugą? Czy każdy bieg pierwszej skrzyni ma następnie do dyspozycji cztery biegi drugiej i tak po kolei?

 

To zależy, bo było wiele różnych skrzyń z dwoma i trzema lewarkami. Ja jeździłem Mackiem z dwoma, to tam miałem pięciobiegową skrzynię i dwubiegową dodatkową (auxilary) i tam była prosta sprawa - pięć biegów dolnych, druga wajcha do tyłu i pięć biegów górnych. W Macku z trzema lewarkami już było troszkę weselej, ale po prostu przeskakiwało się biegi, bo inaczej by się człowiekowi ręce zaplotły w warkocze. Na tym filmie widać lepiej jak się zmienia biegi w skrzyni 5 and 4: 

 

 

- jak widać nic tam nie jest po kolei, po prostu trzeba się nauczyć jak te biegi idą. Na szczęście to są skrzynie z lat 60, może jeszcze w 70 były stosowane, ale wtedy już przeszli na pneumatyczne sterowanie tych dodatkowych skrzyń i był już jeden lewarek i jeden, albo dwa "przyciski" przy lewarku, które trzeba było przesuwać, lub wciskać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To 328 to dobrze myślę, źe to najnowszy model?

 

Tak, to F30. Kupiliśmy lekko używanego, model 2014, z przebiegiem 8 tys km. Więcej szczegółów znajdziesz na moim kanale na YT, gdzie jest kilka filmów na ten temat. Na przykład ten: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy, bo było wiele różnych skrzyń z dwoma i trzema lewarkami. Ja jeździłem Mackiem z dwoma, to tam miałem pięciobiegową skrzynię i dwubiegową dodatkową (auxilary) i tam była prosta sprawa - pięć biegów dolnych, druga wajcha do tyłu i pięć biegów górnych. W Macku z trzema lewarkami już było troszkę weselej, ale po prostu przeskakiwało się biegi, bo inaczej by się człowiekowi ręce zaplotły w warkocze. Na tym filmie widać lepiej jak się zmienia biegi w skrzyni 5 and 4: 

 

 

- jak widać nic tam nie jest po kolei, po prostu trzeba się nauczyć jak te biegi idą. Na szczęście to są skrzynie z lat 60, może jeszcze w 70 były stosowane, ale wtedy już przeszli na pneumatyczne sterowanie tych dodatkowych skrzyń i był już jeden lewarek i jeden, albo dwa "przyciski" przy lewarku, które trzeba było przesuwać, lub wciskać.

Dzięki... ale i tak głowa robi się kwadratowa :blink:  :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to F30. Kupiliśmy lekko używanego, model 2014, z przebiegiem 8 tys km. Więcej szczegółów znajdziesz na moim kanale na YT, gdzie jest kilka filmów na ten temat. Na przykład ten:

 

Dzięki za info. Rzeczywiście ten nowy automat jest świetny. W M3 600 koni robi wrażenie :-) ale mój typ to jednak 328i. Moim zdaniem fajny kompromis ze spalaniem, komfortem, sportem i osiągami. Dzięki za info. Co do maluszka, to w Stanach chyba przyciąga uwage ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój typ to jednak 328i. Moim zdaniem fajny kompromis ze spalaniem, komfortem, sportem i osiągami.

 

Ja też uważam, że dla 90%, może nawet dla 99% 328i to lepszy wybór. Dla większości kierowców 328, lub 335 będzie lepszym samochodem niż nowe M3. Nie każdy jeździ jak maniak, nie każdy lubi zabijać komary boczną szybą, nie każdy lubi kręcić silnik do 8 tys obrotów. Większość ludzi preferuje samochody "cywilizowane", a kupno M3 po to. by nigdy nie wykorzystywać jego mocy mija się całkowicie z celem.

 

328i ma setkę poniżej sześciu sekund. To jest tyle, ile miały takie auta jak Ferrari 328 GTS, czy Lamborghini Countach LP 400S. To naprawdę powinno usatysfakcjonować każdego niemal kierowcę. Do tego jest bardzo praktycznym, wygodnym samochodem, którym można też "normalnie" jeździć. Co prawda "normalnie" można jeździć także M Trójką, ale jeśli mamy tak ją używać, to po co płacić za nią dwa razy więcej?

 

Co powiedziawszy dodam, że ja bym wybrał stare M3. Ale ja nie jestem normalny. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tommaso, polecam nbfl, silnik 1.8. NC prędzej nadaje się na auto na codzień. NA jest dosyć spartańska, natomiast nb łączy wszystkie najlepsze cechy. Jest bardziej komfortowa od na i nie taka wielka jak nc. Na dodatek znacznie lepiej wygląda. Żadna wersja nc nie ma takiego ładnego wnętrza jak nb ;). Wszystko mówię z doświadczenia. Jako drugie auto - bajka. Przy zakupie zwracaj uwagę na to, na co się zwraca w japończykach - rdzę. Ładną kupisz taniej niż zakładany budżet, a gdy już będziesz właścicielem - zapraszam do klubu ;) forum znajdziesz w google, jest tam mnóstwo informacji i giełda. Pozdrawiam miatomaniaków ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki pharmacon.

Stronę klubu czytam od jakiegoś czasu.

A ponieważ jestem z Kalisza, więc jak już kupię, to może będzie okazja spotkać się osobiście...

 

Gdzie głównie pojawia się rdza w NB?

 

Pozdrawiam

Tomek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, najgorzej chyba z progami. Skoro jesteś z Kalisza, to gdybyś chciał obejrzeć nbfl, to daj znać na priv, można się umówić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.