Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Spod świateł nie trzeba aż do 100 km/h. Pechgato -  350 koni (czemu HP a nie KM?) warto mieć, ale do czego na codzień nie starcza? No chyba, że w 5 tonowym aucie. Albo w amerykańcu, ich konie jakieś takie niedożywione. :)

hp - przyzwyczajenie spoza PL

a nie starcza bo już nie zapewnia tego dreszczyku jak kiedyś

ale idzie sezon na moto, to się pojeździ w końcu porządnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W lżejszych autach 100 koni styka do swobodnego poruszania się. Osobiście poniżej 200 już bym nie kupił. Tylko czasem mnie nachodzi refleksja- na ile mi to potrzebne a na ile chcę to mieć ;) Moja mama ma Sparka w gazie i za 100km płaci 12zł (na trasie mniej)- czasem się zastanawiam czy ja kiedyś nie dojrzeję do ekonomicznych aut.


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rodzinnego C4 Grand Picasso dołączyło jeździdełko żony dokładnie w takim kolorze, oczywiście ja też lubię nim pomykać, bo się zbiera doskonale spod świateł :-) C1 1,2 VTI Pure Tech 82KM.

 

Moja żona ma w swojej 208-ce ten silnik.

I jedno mogę o nim powiedzieć, to jeden z najmniej udanych silników z jakimi miałem do czynienia. Kultura pracy, rozwijanie mocy, dźwięk dochodzący z samego silnika i wydechu są fatalne. 99% samochodów jeżdżących po naszych drogach jest pod tymi względami lepsza. A osiągi? No cóż, po mieście da się tym jeździć, ale jeśli chce się nim normalnie przyspieszać, to trzeba mieć bez przerwy gaz w podłodze i wtedy pali 10 l /100 km. Przynajmniej pod moją nogą tak pali.

Dla mnie ten silnik to porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W lżejszych autach 100 koni styka do swobodnego poruszania się. Osobiście poniżej 200 już bym nie kupił. Tylko czasem mnie nachodzi refleksja- na ile mi to potrzebne a na ile chcę to mieć ;) Moja mama ma Sparka w gazie i za 100km płaci 12zł (na trasie mniej)- czasem się zastanawiam czy ja kiedyś nie dojrzeję do ekonomicznych aut.

Trochę jak z zegarkami, nieprawdaż? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja żona ma w swojej 208-ce ten silnik.

I jedno mogę o nim powiedzieć, to jeden z najmniej udanych silników z jakimi miałem do czynienia. Kultura pracy, rozwijanie mocy, dźwięk dochodzący z samego silnika i wydechu są fatalne. 99% samochodów jeżdżących po naszych drogach jest pod tymi względami lepsza. A osiągi? No cóż, po mieście da się tym jeździć, ale jeśli chce się nim normalnie przyspieszać, to trzeba mieć bez przerwy gaz w podłodze i wtedy pali 10 l /100 km. Przynajmniej pod moją nogą tak pali.

Dla mnie ten silnik to porażka.

Akurat ja uważam ten silnik o niebo lepszy niż 1 litrowy Toyoty. Kwestia gustu... Pali 6 litrów przy normalnej jeździe, każde auto jak się przyciśnie będzie paliło więcej niż podają producenci. Jak dla mnie silnik bardzo udany i doskonale spełnia swoją rolę w tym właśnie modelu samochodu. 

Edytowane przez Matti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nocy wróciłem z Motot Show Poznań 2015. Się działo ;-)

Auta fajne, ale hostessy jak zawsze zwyciężyły ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie Nissan X-TRAIL 2003...nie najmlodsze, ale sprawdzajace sie w pracy gdzie nie raz trzeba wjechac tam, gdzie normalna niska osobowka (typu wspolnik w Peugeot Partner) by nie wjechala...ale ostatnio mialem okazje przejechac sie TOYOTA 4Runner, i to dopiero pokazalo mi co to znaczy uniwersalne auto miasto / teren...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nocy wróciłem z Motot Show Poznań 2015. Się działo ;-)

Auta fajne, ale hostessy jak zawsze zwyciężyły ;-)

 

Jak Arrinera Hussariya na żywo ? :-) , na zdjęciach w sieci widać, że zdecydowanie design im wyszedł.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Arrinera Hussariya na żywo ? :-) , na zdjęciach w sieci widać, że zdecydowanie design im wyszedł.

 

Ciekawe, czy rzeczywiście kiedykolwiek coś z tego auta wyjdzie. Ja mam spore wątpliwości. Od samego początku ten projekt wygląda dość podejrzanie, a koszt projektu musi być taki, że auto to musiałby być droższe od Bugatti by przynosić zyski producentom. Ale koszty te, jak na razie, ponoszą głównie ci, którzy dali się na to nabrać.

 

Tu film sprzed trzech lat:

 

 

Wikipedia:

 

Kontrowersje

W maju 2012 roku dwaj polscy dziennikarze motoryzacyjni zaprezentowali materiał o kulisach produkcji samochodu, w którym dziennikarze portalu moto.pl dowodzą, że prototyp samochodu jest jedynie repliką innych znanych aut. Firma Arrinera Automotive S.A złożyła w tej sprawie pozew do sądu i w dniu 18 czerwca 2014 roku Sąd Apelacyjny w Warszawie przyznał rację firmie Arrinera Automotive S.A. Wyrok jest prawomocny.

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w ogóle takiej opcji żeby w Polsce były seryjnie produkowane polskie samochody, nawet jeśli polska miałaby być tylko marka a konstrukcyjnie zbitek rozwiązań kupionych od zagranicznych koncernów.

Wszystkie nowe syreny, polonezy, warsy czy co tam jeszcze wymyślają to historie dla miłośników science fiction :(


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Angelo

Nie ma w ogóle takiej opcji żeby w Polsce były seryjnie produkowane polskie samochody, nawet jeśli polska miałaby być tylko marka a konstrukcyjnie zbitek rozwiązań kupionych od zagranicznych koncernów.

Wszystkie nowe syreny, polonezy, warsy czy co tam jeszcze wymyślają to historie dla miłośników science fiction :(

Smutne to, ale niestety chyba prawdziwe.

Może za x lat jak samochody bedą latać...to nasze bedą jeździć po ulicach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Arrinery, to miałem przyjemność rozmawiać dość długo z projektantami, którzy byli obecni na stoisku. Dowiedziałem się, że auto będzie produkiwane od 2017 roku. Produkcja nie będzie seryjna. Przewiduje 33 egzemplarze.

Na ten moment inwestycja pichłonęła 10 mln, a są w połowie drogi. Na targach dostali 3 zamówienia z Polski. Z Europy mają dużo więcej, więc projekt musi być zrealizowany. Czekają w rej chwili na nowy silnik 8,2 l o mocy 850 km i nową skrzynię do tego silnika oraz nowe lampy tylne. Producenta nie mogą podać, ale już podpisali umowę. Obecny silnik to 5,2 l o mocy 450 km produkcji GM. Nadwozie, zawieszenie jest od początku do końca zaprojektowane przez Polaków.

Na żywo auto prezentuje się świetnie. Postaram się dzisiaj wrzucić fotki, jak znajdę chwilę, chociaż jak wygląda, każdy wie. Generalnie projekt prezentuje się świetnie i nie ma mowy o jakiejś amatorszczyźnie. Jest to w pełni dojrzałe auto. W rozmowie stwierdzili, że właśnie ograniczenie produkcji do 33 sztuk, ma uczynić Arrinere to wyjątkową, co sprawi, że bogaci klienci nie porównają jej do rownie szybkich i drogich aut jak Ferrari, czy Lambo ponieważ, te może mieć każdy bogaty klient, bo są produkiwane seryjnie. Bardzo to pidkreślali w rozmowie ze mną.

Co ciekawe, po skończeniu Arrinery, mają w planie stworzenie z kolei roadstera.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc.

 

Mama musi kupic nowe auto.

 

Segement Crossover/Suv

2WD, benzyna, ma siedzieć się wysoko. do 90 brutto

 

Ma teraz Juka

 

Yeti odpada

 

ASX?

CX3/5 ?

ix35?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc.

 

Mama musi kupic nowe auto.

 

Segement Crossover/Suv

2WD, benzyna, ma siedzieć się wysoko. do 90 brutto

 

Ma teraz Juka

 

Yeti odpada

 

ASX?

CX3/5 ?

ix35?

Głos na CX3/5 bez zastanowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głos na CX3/5 bez zastanowienia.

 

A czemu - podobno dzisiejsze mazdy to auta, nad którymi trzeba się mocno zastanowić czy nie wykluczyć ze względu na rzekoma awaryjność.....sam nie mam więc opieram pogląd na zasłyszanych opiniach.

Kolega ma mazdę 6 2013r. i jest niewesoło, ale głównie silnik Diesel się buntuje...., a tu kolega benzynki szuka.

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 głównie silnik Diesel się buntuje...., a tu kolega benzynki szuka.

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Mazda benzyny ma spoko, diesele niekoniecznie. Znajomy ma CX-5, jeżdzę nią czasami i to naprawdę kawał fajnego auta. Jedyny minus troche głośna od 130 km/h. Natomiast design mazdy moim zdaniem rewelacja, ale to akurat kwestia gustu, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo tak między Bogiem a prawdą to jest ulep z gotowych elementów, na dodatek dokręconych śrubami do ramy.

Niby buda i zawieszenie ma być polskiej konstrukcji ale nie chce mi się w to wierzyć, 10 mln zł na pewno nie starczyłoby na zaprojektowanie, przetestowanie i wdrożenie do produkcji w jakimś zakładzie układu zawieszenia do takiego auta.

 

 

 

Smutne to, ale niestety chyba prawdziwe.
Może za x lat jak samochody bedą latać...to nasze bedą jeździć po ulicach  ;) 

 

za x lat nasze dzieci ogolą się ostatnimi samochodami polskiej produkcji...

Edytowane przez aty3

Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie skąd tyle sceptycyzmu?

Ja uważam, po tym co widziałem i po rozmowie, że to ma ręce i nogi. Myślę, że się uda :)

Zobaczymy, w każdym razie ja im kibicuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne, niech im się uda. 

natomiast jestem sceptycznie nastawiony co do wszystkich tego typu projektów, których efekt końcowy i tak polski jest tylko z nazwy, a zważywszy na koszty wprowadzenia tego do produkcji i cały korowód uzyskiwania homologacji szanse powodzenia są niewielkie.


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kibicowanie swoją drogą ale ja w ich wypadku tez jestem sceptyczny. Z ogólnodostępnych danych o zainwestowane kasie wychodzi ze samochody powinny kosztować po 0,7 miliona żeby tylko wyszli na zero. To jest kupa kasy jak na kit-car z autorskim zawieszeniem.

 

Mam nadzieje ze się mylę bo akurat kibicuje wszystkim polskim projektom, ale jak narazie wygląda na to ze projekt prowadzony jest fajnie pod kątem pr i marketingu i stąd jego dotychczasowe "sukcesy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tutaj filmik z targów jak Arrinera wyjeżdża z hali i tak nią miota że prawie 3 przechodniów kosi tyłem ;): https://www.youtube.com/watch?v=Q0yrqba1LKg

Tutaj filmik z samych targów: https://www.youtube.com/watch?v=4MsF251zg9I

 

Kompletny samochód to to jeszcze nie jest i jeszcze mu do tego daleko, to jest jeszcze n-ty prototyp, patrzcie na lampy na wkrętach ;), spasowanie jak w Ładzie. Lusterka tak samo na 2 wkrętach jakieś gotowce od majfrendów:

 

LQ7Ig6H.jpg

 

 

 

 

Under Headlight Intake system ?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ze skutera?

300 km/h wytrzyma?

 

do dużego fiata kiedyś były podobne i składały się przy ca. 120 km/h :D :D


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.