Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W Danii zaś by zarejestrować auto trzeba zapłacić 2/3 jego wartości podatku, więc nie marudźcie, że u nas auta są drogie i podatki wysokie :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ograniczenie konstrukcyjne, torsen w Audi jest łączony wyłącznie z silnikiem ustawionym wzdłużnie.

Nawet RS3, czyli całkowicie wyczynowy kompakt z 5-cylindrowym silnikiem ma sprzęgło haldex. Zresztą podobnie jest np w Mercedesie A45 AMG. Ja tylko nie rozumiem, dlaczego producenci nazywają to rozwiązanie "stałym napędem na 4 koła".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie jest ograniczenie konstrukcyjne? nigdy nie wnikałem w umiejscowienie torsena, chyba że chodzi o przekazanie momentu wzdłużnie/kątowo ale to też byłoby do ogarnięcia pewnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem. Po prostu Audi nigdy nie opracował rozwiązania, które łączyłoby silnik ustawiony poprzecznie z torsenem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli po prostu wszystko rozbija się o kasę  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zawsze 

 

Ale z tego wychodzi ze mój Lexus jest bardziej quattro niż dużo modeli Audi :)  

GS ma stały napęd w rozdziale 30:70 z możliwością zmiany do 50:50


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lexus dość oszczędnie opisuje swój system AWD. W Twoim modelu jest przekładnia planetarna sterowana elektronicznie, czyli rozwiązanie podobne do Torsena.

Natomiast nic mi nie wiadomo o blokadzie mechanizmu różnicowego na tylnej osi, a jest to naprawdę genialna rzecz, a jak jest sterowana elektronicznie, to jeszcze lepiej. W momencie, gdy jedziesz w łuku, na zewnętrzne tylne koło przekazywane jest więcej momentu niż na wewnętrzne. To się czuje nawet podczas normalnej jazdy po drogach. IMO głównie dzięki temu moje A6 jest pierwszym Audi jakim jeździłem, w którym po prostu nie ma podsterowności i odczuwam go jako auto tylnonapędowe w prowadzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od Lexusa nie bardzo sie mozna uzyskac jakiekolwiek informacje na ten temat, ale jak wydobrzeje to dam samochod na podstawki I już bede wiedzial, w każdym badz razie w trakcie jazdy samochod jest lekko  nadsterowny, wystarczy wylaczyc traction control I fajnie zamiata tylem 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam, znalazłem wypowiedź mechanika Lexusa na jakimś forum.

 

"The all wheel drive systems on the new models is much more complex and better controlled then on the older models.

I am sure you have read about the benefits of VSC, ABS, skid control, Traction control and Brake force distribution (EBD), these are all incorporated into the ABS system on this car and it also works with the all wheel drive system.

The is250 and Gs350 use the exact same setup, just different size cars with different engines and transmissions.

Basically the rear wheel drive works the exact same on both of these as they do on a regular 2wd model, with all wheel drive there is a differential bolted to the transmissin to supply power to the front wheels. 

On the AWD models they use a full-time transfer differential.This transfer uses a planetary gear type limited slip center differential. A wet type multi-disc clutch is used

as the center differential limiting device, and the silent chain is used for transferring driving force to the

front wheels.This transfer also adopts the AWD control system. Based on driving conditions, this system optimally

distributes driving force to the front and rear wheels. Distribution of the driving force is done by electronic

control of the center differential limiting device. 

So when driving on a smooth dry road you will have about 80% power to rear and 20% to front.

When you get into low traction the system can divide power up to 50/50 between front and rear.

The system also uses the traction control and ABS to kep traction, so lets say for example you get onto ice or mud, if one wheel is slipping not only will the transfer differential split power 50/50 but the car will also use the brakes to control wheel slip, so brake force is applied to the slipping wheels a needed to keep traction on the wheels that can grab. So basically you can keep your foot on the gas in low traction control and the car will do what it needs to do in order to move. The throttle is also electronic on this car, so if needed to get traction the engine output is reduced. It is really interesting to experiment with these cars in low traction, I once got onto an icy hill with one of these, I felt a wheel try to slip, I floored the gas pedal and then car did all the work, the engine stayed at about 2,000 rpms as the abs cycled to switch power to the gripping wheels and the car slowly climbed the hill at about 5 mph. "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Senk ju 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A hejtowana alfa ma torsena i tylko silniki poprzecznie montowane :-)

 

Q4 się to nomen omen nazywało bo fiat dogadal się z VW i odstąpił im nazwę pod nowego suva. Fiat za to może użyć innych nazw podobno.

 

Haldex to mega chwyt marketingowy...ale ludzie kupują i mimo wszystko sobie chwalą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo Haldex najnowszej generacji to już całkiem dobre sprzęgło, ma bardzo krótki czas reakcji.

Nie zmienia to faktu, że przy jeździe na suchym w normalnym tempie przez 99% czasu będzie to auto przednionapędowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze nie tylko V6 I V8 maja torsena. Audi a6 c5 1,8t rowniez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Quatro jest rozpoznawalne więc stąd zaadoptowali je.

To tak samo jak ze współczesnym Hemi, które nie ma hemispherical komory spalania ale i tak nazywa się Hemi bo to się lepiej sprzedaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co Audi nazywa napędem quattro, w dużym uproszczeniu można podzielić na dwie grupy:

- Torsen, czyli przekładnia planetarna pomiędzy osiami, czasami z dodanym sportowym mechanizmem różnicowym (szperą) na tylnej osi. Ten rodzaj napędu Audi stosuje w silnikach montowanych wzdłużnie, czyli V6 i V8. Taki napęd wyjadacze nazywają "prawdziwym quattro", między innymi dlatego, że moc przenoszona jest stale na wszystkie cztery koła. Szpera na tylnej osi montowana jest w standardzie tylko w sportowych modelach (RS i niektóre S), w pozostałych jako opcja.

- Haldex, czyli sprzęgło pomiędzy osiami, załączające tył dopiero gdy z przodu wykryty zostanie poślizg. Stosowany w silnikach montowanych poprzecznie, czyli R4. Ten rodzaj napędu praktycznie niczym nie różni się od 4-motion w Volkswagenie.

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Drobne sprostowanie - montaż silnika w danym modelu - wzdłużny, bądź poprzeczny nie zależy od ilości cylindrów. Dany model ma wszystkie silniki montowane wzdłużnie bądź poprzecznie. Jak wspomniał kolega 2 posty wyżej z silnikami R4 też szły oczywiście torseny.

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak, od A4 Audi wkłada silniki wzdłużnie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście w starszych modelach audi montował silniki R4 wzdłużne, zapomniałem o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Danii zaś by zarejestrować auto trzeba zapłacić 2/3 jego wartości podatku, więc nie marudźcie, że u nas auta są drogie i podatki wysokie :P

 

Kupowałem Audi u duńskiego dealera więc coś o tym wiem :D  Na szczęście mój egzemplarz szedł na reeksport do PL i nie był obłożony ich drakońskimi stawkami podatkowymi . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie wystarczy skorzystać z "dobrodziejstwa członkostwa w UE"? np część Holendrów rejestruje swoje auta w Niemczech bo taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taniej?

Możliwe...

Zapłaciłem 700 euro podatku drogowego(na rok) za e30...

 

Ze względu na normy spalania...


Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u nas nie ma podatku drogowego w ogole  :P

 

Chociaz zaczynaja przebakiwac ze moze nalezalo by cos takiego wprowadzić, ale jak narazie ten pomysł nie wzbudza w ludziach wiele entuzjazmu  :)

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem Audi u duńskiego dealera więc coś o tym wiem :D  Na szczęście mój egzemplarz szedł na reeksport do PL i nie był obłożony ich drakońskimi stawkami podatkowymi . 

No właśnie ludzie jakoś kombinują, ale SKAT czuwa i potrafi doprowadzić, bez dyskusji, delikwenta do ruiny... :blink:

a nie wystarczy skorzystać z "dobrodziejstwa członkostwa w UE"? np część Holendrów rejestruje swoje auta w Niemczech bo taniej.

Będąc w Danii dłużej niż trzy tygodnie musisz zgłosić w tamtejszym urzędzie skarbowym (SKAT) ten fakt. Wtedy za jedyne 400DKK wydają tobie pozwolenie na używanie własnego auta na ich terenie. Jeśli jeździsz tam dłużej niż rok musisz auto przerejestrować na ich numery i zapłacić 2/3 wartości auta podatku. Możesz oczywiście raz na trzy tygodnie wyjeżdżać z Danii i wracać... :wacko:

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszperałem w sieci i na forum audimaniaków piszą, że od a4 wzwyż jest jednak tenże torsen  :huh:

 

Zapytam po weekendzie gościa, który mi robił dziś ofertę na a4 (btw. -13% od ceny z konfiguratora)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest ułożony silnik?

Jeśli wzdłużne to torsen

Jeśli poprzecznie to haldex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.