Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Morawiak

nie idz ta drogą ZENITH !

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem sie dzisiaj podzielic wrazeniami kontaktu z firmą Zenith. Byłem wieloletnim fanem tej marki i wciąz ( technicznie) uważam ich za jedną z najwybitniejszych manufaktur. Ale co wyrabiają z serwisem i cenami częsci woła o pomste do nieba !!!!

Ale po kolei : 3 lata temu zakupiłem mój wymarzony Zenith Port Royal reserve de marche. Kupiłem go w USA ( bo taniej) ale temat dlaczego Zenith sprzedaje 30 % taniej w USA niż w Europie, to temat na osobny wpis.

Kłopoty zaczęły sie, gdy postanowiłem wymienic pasek kauczukowy naskórzany z krokodyla.

APART - agent Zenitha - zaproponował mi cenę 400 EUR ! Zbieram zegarki od blisko 40 lat, ale o takiej cenie paska do zegarka nie słyszałem...

 

 

 

 

 

 

czywiscie nie mogłem zaakcetować takiej ceny i na szczescie znalazłem google atelier w Paryzu, ktore dorabia kazdy pasek. Nie było tanio, ale zawsze poniżej 50 % ceny Zenitha.

A potem bylo jeszcze gorzej : zegarek upadł mi na podłogę i uszkodziły sie nóżki mocujące tarcze. Wymiana była nieunikniona : nieoceniony APART wysłał tarcze do Szwajcarii ( ?) i zaproponował wymiane tarczy ( i przy okazji "w pakiecie" wskazówek i szpindla za 1650 EUR !!!!) Tak - nie zwariowałem - faktura wynosiła ponad 6.000 PLN.

Oczywiscie odmówiłem.

Fabryka tarcz we Szwajcarii zgodziła sie wykonać idealną kopię tarczy Zenitha za 250 EUR. Zrobiłem, założyłem i jestem człowiekiem szczesliwym.

A z Zenithem i jego sersem nie chce mieć nic doczynienia.

Jeszcze raz przypomnę : sama tarcza Zenitha kosztuje w serwisie 1.000 EUR ( wspolczesna, robiona seryjnie) a zrobienie takiej samej tarczy na zamowienie w renomowanej fabryce tarcz - 250 EUR ( a cena zawiera zrobienie formy co jest kosztowne).

Chcialbym wszystkich ostrzec : zegarki Zenitha są wspaniale ale nie życzę nikodmu konrtaktu z ich serwisem.

I jeszcze uwaga do APARTu : jesli sie chce zawodowo sprzedawć zegarki, należy miec choć podstawowy serwis. Wymiana tarczy naprawde jest prosta i nie trzeba wysyłać zegarka do Szwajcarii - za co liczą blisko 600 złotych .....

Morawiak

Emerytowany vce prezes

Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wnioskuje ... ekipę z Apartu przerosło zadanie i zcykorzyli. Nie widzieli co zrobić, a że grunt im się zapalił pod nogami to wymyślili wysyłkę do Swisserlandu... Apart to ostatnio wszyscy besztają ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm...Wiele zacnych przecież firm stosuje politykę: Skoro stać klienta na drogi zegarek, to będzie go też stać na drogi serwis...Zresztą to polityka nie tylko firm zegarkowych, podobnie rzecz się ma w motoryzacji - serwisowanie wyższych modeli BMW, Mercedesa, czy dajmy na to Jaguara również do tanich nie należy...

 

Horrendalne ceny serwisowe to raz, gorzej, gdy przy tak wysokich cenach pojawia się jeszcze niekompetencja serwisanta, czy bardzo długi czas oczekiwania na serwis.

 

Dodam tylko(ku wątpliwemu pocieszeniu? :) ), że koledzy na forum mieli problemy z serwisem zegarków innych zacnych manufaktur, m.in. IWC. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panerai - wykonie przeglądu z polerowaniem ok 300 EURO z wysylka......

jest różnica....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo "dobre" zdanie o Aparcie więc jakoś nie jestem zaskoczony... a kto Ci wystawiał fakturę i cenę naprawy? Apart czy Zenith? Bo może tak na prawdę wymiana nie kosztuje 6000zł tylko 1000zł a 5000zł kasuje Apart "w dobrej wierze" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Perrelet

Niestety Zenith jest także bardzo drogi jesli chodzi o akcesoria, stalowa bransoleta do Defiego to ponad 10000 PLN, przy czym ceny sa bardzo wysokie także poza Polską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo "dobre" zdanie o Aparcie więc jakoś nie jestem zaskoczony... a kto Ci wystawiał fakturę i cenę naprawy? Apart czy Zenith? Bo może tak na prawdę wymiana nie kosztuje 6000zł tylko 1000zł a 5000zł kasuje Apart "w dobrej wierze" :lol:

Rozine troche jak to przebiega w praktyce, bo caly proces jest zdumiewajacy :

1/ pojawiam sie z zagarkiem w Aparcie Galeria Mokotow ( odsylaja do Zlotych tarasow)

2/ pobieraja

 

 

Niestety Zenith jest także bardzo drogi jesli chodzi o akcesoria, stalowa bransoleta do Defiego to ponad 10000 PLN, przy czym ceny sa bardzo wysokie także poza Polską.

3/ zegarek jedzie ( leci ?) zagranice - musisz oplacic ok 600 PLN

4/ zagraniczny serwis wycenia usluge ( 1650 EUR) . Przy okazji zmiany tarczy musisz zrobic przeglad oraz wymienic wskazowki i koronke. Bzdura - mowi moj zegarmistrz w Warszawie : po prostu maja czesci w pakietach i musisz kupic "all inclusive"

5/ cena wydala mi sie szalona wiec zrezygnowalem.

6/ zegarek wraca do Warszawy . Musze wykupic koszty transportu.

A wiec za 600 PLN dowiedzialem sie, ze musze zmienic tarcze ( co juz wiedzialem przed wysylka)

A pomijajac Apart I Zenitha, zalatwilem sprawe za 250 EUR plus kilkadziesiat zlotych za wymiane tarczy.

"Cyckanie" klienta wrecz modelowe ........

Morawiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morawiak, ceny oryginalnych pasków akcesoriów itp. tyle kosztują i to w większości ekskluzywnych marek, więc nie jest to żaden ewenement zenitha, choć są firmy tańsze np. pasek krokodyl IWC to 250?, czyli taniej, natomiast tarcza do portugalczyka chrono też kosztuje kilkaset euro dla klienta - takie są standardy większości firm które sprzedają zegarki tej klasy, ale to temat na osobny wpis :lol:

 

Mnie nie stać na takie ceny i po prostu poluję na oryginalne części na ebayu - w związku z tym oryginalny pasek zenitha - aligator - do mojego Port Royala zakupiłem za.. 120zł z przesyłką ze Szwajcarii. Podobnie można kupić inne części, oryginalne tarcze do zenitha to kilkadziesiąt dolarów, kopertę też możesz kupić za 100? tylko, trzeba trochę się zainteresować tematem.

 

Co do cen które podał Ci Apart i sugestii kolegi, że Apart sam je sobie wymyśla - jest to bzdura, bo jako agent, Apart ma ceny dla klienta od manufaktury i nie może ustalać innych i sprzedawać jak mu się podoba - błąd firmy polegał na tym, że nie udało im się najpierw ustalić mejlowo ceny, co myślę, że było możliwe skoro wiedzieli, że tarcza ma urwane nóżki - ubezpieczona przesyłka zegarka kurierem kosztuje tyle ile napisałeś, więc nie wiem, czemu piszesz o 'cyckaniu' - jedyny błąd to jak pisałem brak próby dowiedzenia się o kosztach, przed wysłaniem zegarka.


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze rzeczywiscie wyrazilem sie niescisle : "cyckanie" nie dotyczy kosztow wysylki ( choc ciagle uwazam, ze wymiana tarczy nie powinna odbywac sie zagranica). Dotyczy ona raczej calej polityki cenowej branzy : jezeli koszt wykonania tej tarczy na zamowienie w renomowanej fabryce wynioslo 250 EUR ( nie robia tarcz dla zenitha wiec musieli ja wykonac od fazy projektu) a wyjasniono mi, ze gdyby dotyczylo to tarczy produkowanej przez nich, koszt zakupu wynioslby 50 EUR. Rozumiem, ze Zenith kupuje jeszcze taniej - a sprzedaje mi taka tarcze za 1.000 EUR.

Nie mozna ustalic kosztu naprawy przed wyslaniem ( probowalem !!!!!). Apart mowi - wyslij do firmy, potem Ci powiemy za ile naprawa.Cyckaniem jest tez wymiana "przy okazji" wskazowek i koronki.

Przy calym szacunku dla autora postu, pozostane przey okresleniu "cyckanoie.

pozdrawiam

Morawiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt, w tym sensie jest to nieciekawa polityka samej marki (i większości branży) - w kontekście tego dobrze jest mieć zegarek marki której serwis jest w Polsce i można większość spraw załatwić na miejscu - vide IWC, w miejscu mojej pracy.


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O Boziu! :lol:

Jak fajnie jest czytac posty kogos, kto zakupil zegarek wartosci samochodu i dziwi sie, ze ceny przegladow, akcesoriow etc. sa wysokie :lol:

Taki np. Panerai swoja bransolete wycenia na nowego pama 112 - i co? No nie jest to logoczne, ale wg mnie, trzeba sie pogodzic z tym, ze wydajac na "niedolkadny" zegarek, ktory kosztuje tyle co samochod, trzeba placic za np. pasek tyle co za porzadnego kwarca :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakze szybko sie ucze : wtej chwil zakupilem w ebayu oryginalny pasek Zenitha 23 mm za 427 PLN (przypominam : w APART 1600 PLN !).

Dzieks, Aye Lip !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mistrzu Artme,

 

nie wiem skad wziales info, ze zaplacilem za zegarek cene samochodu.

Nie chce rozwijac dalej tego watku, ale w USA zaplacilem za ten zegarek ok 8 tys PLN ( dolar byl ok 2 pln w tym czasie) wiec prosze sie nie dziwic, ze otwieram oczy ze zdumienia, kiedy mam zaplacic 6 tys za wymiane tarczy ! :lol:

Morawiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koszt wykonania tej tarczy na zamowienie w renomowanej fabryce wynioslo 250 EUR ( nie robia tarcz dla zenitha wiec musieli ja wykonac od fazy projektu) a wyjasniono mi, ze gdyby dotyczylo to tarczy produkowanej przez nich, koszt zakupu wynioslby 50 EUR.

 

Czy dobrze rozumiem że są oni w stanie zrobić praktycznie każdą tarczę?Można prosić o namiary na tę fabrykę?Jeśli nie tutaj to proszę o PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry Maxwell - zrobili mi po duzej protekcji. Produkuja tarcze dla najwazniejszych firm zegarkowych i napewno nie bawia sie detalem.

Slyszalem przy okazji ze Patek okazjonalnie dorabia tarcze dla swoich zegarkow historycznych i ( wg moich, niepotwierdzonych, informacji) wychodzi to taniej niz seryjna tarcza do mojego Zenitha.

I na tym chcialbym zakonczyc moj udzial w tej dyskusji - powtarzajac za klasykiem : ZENITH - nie idz ta droga !

Morawiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Perrelet

Sorry Morawiak za bezpośredniośc, ale jak sobie teraz czytam cały ten watek od początku to myślę że ta twoja historia to jedna wielka ściema. Ściema bo po pierwsze kolega Maxwell prosi Cię o namiary na tych uzdrawiaczy zegarków ze Szwajacarii, a Ty nie chcesz podac zasłaniając się protekcją, wiesz Morawiak protekcja nie protekcja, ale namiary powinienes podac, co Ci szkodzi, Maxwell nie musi się na Ciebie powoływac, zresztą i tak jesteś tutaj anonimowy, no a druga sprawa na którą nikt tutaj jakoś nie zwrócił uwagi, żadna, powtarzam żadna legalnie dzałająca firma w Szwajacarii nie zrobiłaby czegoś takiego bo to jest nielegalne, jak mogli zrobic tarczę z logo Zenitha, w Chinach to by Ci zrobili ale w Szwajcarii to nie sądzę, no chyba że zrobili Ci bez logo ale wtedy to do d*py taka robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry Morawiak za bezpośredniośc, ale jak sobie teraz czytam cały ten watek od początku to myślę że ta twoja historia to jedna wielka ściema. Ściema bo po pierwsze kolega Maxwell prosi Cię o namiary na tych uzdrawiaczy zegarków ze Szwajacarii, a Ty nie chcesz podac zasłaniając się protekcją, wiesz Morawiak protekcja nie protekcja, ale namiary powinienes podac

Bezczelny jesteś.

 

A propos tarczy do IWC - byłem dziś w serwisie IWC - i zegarmistrz podał mi informację, że w wielu firmach (np. omega) kiedy ruszy się już wskazówki to się zakłada nowe - to standard. A dokładna cena tarczy do IWC to 200? a paska 235 - czyli jeszcze taniej niż pisałem wcześniej.


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zasada jest prosta.

-kupujesz drogi zegarek możesz się spodziewać drogich części/serwisu.

-korzystanie z pomocy pośrednika (apartu) kosztuje.

 

A jak ktoś chce taniej to:

-zamawia części w inny sposób- ebay, dorabiane itp.

-korzysta z pomocy jakiegoś zegarmistrza.

 

Podobnie jest z paskami, bransoletami itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że teraz masz Zenitha z nieoryginalnymi częściami... Tarcza z logiem Zenitha, zrobiona na wzór oryginału, ale nie przez manufakturę Zenith jest niestety dla mnie podróbką... Czy możesz wstawić jej zdjęcia (makro) byśmy mogli zobaczyć jej wykonanie?

 

Pozdrawiam


I.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...wiec prosze sie nie dziwic, ze otwieram oczy ze zdumienia, kiedy mam zaplacic 6 tys za wymiane tarczy ! B)

Dziwie sie, bo jakbys np. kupil Panerai za 12.000pln a potem sie dowiedzial, ze bransoleta do niego kosztuke 9.000pln, to by Cie to juz nie dziwilo :)

Poza tym warto wiedziec, ze serwisowanie takiego zegarka za ponad 10.000pln, to rowniez koszt podobny do przegladu np. samochodu kompaktowego :(

Taki jest swiat eksluzywnych i drogich zegarkow - witamy w klubie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że teraz masz Zenitha z nieoryginalnymi częściami... Tarcza z logiem Zenitha, zrobiona na wzór oryginału, ale nie przez manufakturę Zenith jest niestety dla mnie podróbką... Czy możesz wstawić jej zdjęcia (makro) byśmy mogli zobaczyć jej wykonanie?

 

Pozdrawiam

Bardzo ciekawy komentarz : pozwol ze rozwine temat.

1/ Dzis fabryki tarcz robia dla wielu klientow. O ile pamietam, tylko Patek ma fabryke tarcz robiaca tylko dla niego. Dzisaj tarcze sa wykonywane przez komputerowo sterowane maszyny.

3/ moja tarcza zostala wykonana w nastepujacy sposob:

Oryginal zenitha zostal zeskanowany przez komputer, i stworzono dokladny model.

4/ wlutowano nowe nozki ( co zniszczylo lakier na tarczy).

Zostal on zdjety i polozony po raz drugi.

Pytanie czy jest to tarcza oryginalna, pozostaje w tej sytuacji raczej w zakresie filozoficznym : tarcza jest zrobiona na bazie oryginalnego zenitha (czesc metalowa), przez inny komputer.

Czy to ze malowanie wykonal inny komputer a wykonanie jest nie do odroznienia nawet przez specjalistow odbiera tej tarczy orygunalnosc ?

Igor - jestes z Warszawy, wiec zapraszam do obejrzenia tez z aparatem fotograficznym. Nie masz szans znalesc roznic.

 

Morawiak

 

p.s. zasmucil mnie wpis Perreleta ale widac kazde srodowisko musi miec swojego palikota.....

Dzieki takiej kulturze wpisow 3 lata temu zrezygnowalem ze stanowiska Czlonka Zarzadu Klubu Milosnikow Zegarkow i nie zapisalem sie do Stowarzyszenia. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morawiak - niestety w świetle prawa tarcza jest nielegalnie wykonanym przedmiotem (zawiera zastrzeżony logotyp i wzór).

O jakości nie dyskutuję, bo może być znakomita.

Uważam, że jeżeli Tobie świadomość posiadania takiej tarczy nie przeszkadza, to temat można zakończyć.


CH24.PL - polski portal o zegarkach luksusowych
Dołącz do CH24.PL na portalu Facebook!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Moim zdaniem zasada jest prosta.

-kupujesz drogi zegarek możesz się spodziewać drogich części/serwisu.

-korzystanie z pomocy pośrednika (apartu) kosztuje.

 

A jak ktoś chce taniej to:

-zamawia części w inny sposób- ebay, dorabiane itp.

-korzysta z pomocy jakiegoś zegarmistrza.

 

Podobnie jest z paskami, bransoletami itp.

 

Kiedyś dostanę po głowie, ale co tam. Niektórzy producenci - np. Vacheron Constantin :(, mają swój flagowy butik, w którym dostępny jest ich zegarmistrz pełniący tam dyżur. Dzwonisz do takiego butiku, tłumaczysz o co kaman, ustalasz cenę i wysyłasz zegarek albo jedziesz osobiście. Przy prostej naprawie, wystarczy jeden dzień i zegareczek masz przywrócony do świata żywych. W tym czasie, gdy zegarmistrz naprawia czasomierz, zapraszają Cię do muzeum (o ile pojedziesz osobiście rzecz jasna), gdzie możesz zobaczyć kawał historii zegarmistrzostwa. Pomijasz pośredników, miło spędzasz czas i jesteś obsłużony z klasą. Tak właśnie robią to najlepsi w zegarkowej branży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morawiak - niestety w świetle prawa tarcza jest nielegalnie wykonanym przedmiotem (zawiera zastrzeżony logotyp i wzór).

O jakości nie dyskutuję, bo może być znakomita.

Uważam, że jeżeli Tobie świadomość posiadania takiej tarczy nie przeszkadza, to temat można zakończyć.

Masz sporo racji..... ale wpadlem w spor sam z soba : idealna kopia czy zaplacenie 6 tys za oryginal. Zycie podjelo decyzje za mnie.

A rzeczywiscie : w temacie powiedzielismy juz chyba wszystko : prosze moderatora o zamkniecie tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pouczający wątek.

O cenach serwisowych można w nieskończoność.

O zamiennikach, dorabianych częściach, ich cenach i jakosci - też

O zasadnaści pewnych procedur serwisowych - jak wyzej.

 

Mnie zdziwiło, że przy upadku zegarka urwały się nóżki... Trochę dziwne w tarczy za taką kasę, tym bardziej, że to zwykła metalowa tarcza lakierowana

W tych starych się tak nie dzieje :(


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.