Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
carlito1

Klub Miłośników Zegarków Longines

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, rads napisał(-a):

Nie sposób być miłośnikiem współczesnego Longinesa

- W przypadku niektórych modeli skłonny jestem się zgodzić.

7 godzin temu, rads napisał(-a):

wiele praktycznie nie uległo zmianie w trakcie ostatnich 200 lat historii zegarmistrzostwa

- Też się zgadzam.

7 godzin temu, rads napisał(-a):

kwarc z termokompensacją, systemem repozycjonowania wskazówek po wstrząsie lub kontakcie z polem magnetycznym i wiecznym kalendarzem

- Tu mam mały problem, bo nie wiem do czego mógłby się przydać system repozycjonowania wskazówek po kontakcie z wiecznym kalendarzem. Może chodzi o wieczny kalendarz w wersji podłogowej, typu heavy duty?

7 godzin temu, rads napisał(-a):

poczekajcie, aż kupię choć jeszcze kilka 😉

- Cóż robić, to niechybnie nastąpi. Ciekawe, czy jesteś już na etapie ponownego zakupu Military 1938

 

A z tych dwóch na zdjęciu, wciąż się trochę boję tego z lewej strony.

Wyląda, jakby miał pyszczek za blisko nosa.

 


- ireo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, ireo napisał(-a):

- Tu mam mały problem, bo nie wiem do czego mógłby się przydać system repozycjonowania wskazówek po kontakcie z wiecznym kalendarzem. Może chodzi o wieczny kalendarz w wersji podłogowej, typu heavy duty?


Wersja dla miłośników prostoty: "Radek, popraw" Poprawiłem.

 

7 godzin temu, ireo napisał(-a):

A z tych dwóch na zdjęciu, wciąż się trochę boję tego z lewej strony.

 

Odetchnij spokojnie. Wcale nie zamierzam go tu więcej pokazywać 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokazuj pokazuj, nie ładne co ładne a co się komu podoba 😉

W dniu 22.11.2024 o 18:30, rads napisał(-a):

 

Było ..... 😉

 

IMG_4289.thumb.jpg.3148bf1c11bd993f50d1a6609a2f4c69.jpg

 

621690599_IMG_42952.thumb.jpg.756cb6f6010e18a2d844eac32958eff9.jpg

 

@Hefajsto Nowy szarak sztos!  👊

Próbowałeś go na meshu ? 

Edytowane przez to tamto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rads napisał(-a):


Wersja dla miłośników prostoty: "Radek, popraw" Poprawiłem.

 

 

Odetchnij spokojnie. Wcale nie zamierzam go tu więcej pokazywać 😉

 

To nie miało być "Radek, popraw", tylko nowa interpretacja, na którą pozwalał tekst. O kolizji "fałhapa" z ogromnym (i wiecznym) kalendarzem.

 

W sprawie Heritage 1945 miałem zaś nadzieję, że może właśnie pokażesz ten zegarek w taki sposób, żebym mógł załapać dlaczego tak się niektórym podoba. Bo w tej chwili uważam, że oryginalny zegarek Bena Clymera był świetny, tylko Longines zepsuł w tym projekcie prawie wszystko, co można było zepsuć.

 


- ireo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczęły się jakieś "black frajdeje" w sklepie z Zielonej Góry. Na całkiem sporo Longinesów jest -30%. To jeszcze 10% lepiej niż można wytargować na codzień:

 

obraz.thumb.png.eb12580873d6dbae071544d165b0daef.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, rads napisał(-a):

 

Jeśli nie przekonał Cię do tego modelu sam Longines (a widać, że raczej zniechęcił), to ja się nie podejmuję tak trudnego wyzwania 😉 Z punktu widzenia użytkownika jego charakterystyczne cechy są nie do oddania na renderach i zdjęciach. Być może to decyduje o nieco innym jego odbiorze w rzeczywistości. Z mojej perspektywy wygląda to tak:

 

- Rozmiar 40 to oczywisty oversize, tak jak 37 mm w zegarku Clymera. W latach 40-tych, gdy zegarki tego typu miały standardowo 33 - 35 mm, często właśnie te stylizowane na Calatravę były powiększone, aby jeszcze bardziej podkreślić dużą, czystą tarczę. Obecnie 37 mm to nie jest rozmiar oversize, więc w reedycji 1 do 1 ten aspekt charakteru zegarka zostałby utracony. Z tego powodu to nie jest model na każdy nadgarstek - ma L2L 52 mm jak LLD;

 

- Tarcza pięknie odbija światło od ciemnej miedzi po jasnego szampana, trudno oderwać od nie wzrok;

 

- Szkło jest mocno kopulaste i przy obracaniu nadgarstkiem daje niesamowite efekty wizualne;

 

- Termicznie barwione wskazówki połyskują wszystkimi odcieniami granatu, błękitu i fioletu;

 

- "Guzki" na nieparzystych godzinach błyszczą w słońcu i w mocniejszym świetle;

 

- Cała koperta jest polerowana na błysk, co często powoduje, że odbijając otoczenie jak lustro, dosłownie znika, pozostawiając samą tarczę w centrum uwagi:

 

IMG_9693.thumb.jpg.b136c662bfacabfad3a2c1ce37633833.jpg 

 

W każdym razie to nie jest zegarek, który podoba się każdemu. Dziwne położenie subtarczki tylko wzmacnia w moim odczuciu jego charakter i kontrowersje wokół niego. A jak mawia Kevin O'Leary, gdy chodzi o zegarki, to im więcej kontrowersji, tym lepiej - zawsze jest o czym rozmawiać 😉

 

PS. Miałem go już nie pokazywać, ale to stare zdjęcie sprzed 2 lat i było już wcześniej na forum. Przeżyjesz.

 

Przeżyję, ale nie bez cierpienia 🙂 

Szkło, wykończenie tarczy i koperty, rozmiar i ładne indeksy, to rzeczywiście zalety tego modelu. I nie oczekuję, żeby nowa edycja naśladowała pierwowzór w każdym szczególe. 

 

Główny problem to oś sekundnika za blisko osi centralnej. Przy względnie pustej tarczy, to się natychmiast rzuca w oczy. Napis "automatic" pod tarczką sekundową był próbą częściowego zrównoważenia zaburzonych proporcji. To się nie mogło udać, a skutek jest tylko taki, że teraz ludzie krytykują ten napis, jakby to on był główną przyczyną porażki projektanta.

 

Wystarczy jedno spojrzenie na pierwowzór, żeby odkryć te mankamenty. Umiejscowienie osi sekundowej względem centralnej jest znacznie ważniejsze niż wszystkie inne elementy na tarczy. Jeśli tej jednej rzeczy nie uda się zrobić dobrze, to niestety nie pomogą żadne dodatkowe napisy.

 

QqqW70p.jpg

 

Nawiasem mówiąc, mechanizm z osiami położonymi blisko siebie to nie jest problem nie do przeskoczenia. Na tę samą przypadość cierpi bowiem np.  Chopard L.U.C XPS Forest Green, jeden z moich ulubionych projektów. Chopard z tym samym problemem poradził sobie doskonale za pomocą umiejętnej aranżacji graficznej tarczy i świetnie dobranych wskazówek. A gdyby zostawili "łysą" zieloną tarczę, efekt byłby równie fatalny jak w Longinesie, albo jeszcze gorszy. 

 


- ireo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rads i @ireo z ogromną przyjemnościa czytam Waszą wymainę zdań i nie podejmuje się oceny apektów estetycznych, bo to jest każdego indywidualna sprawa.

Chciałbym jednak zastanowić się nad tym co sprawiło, że 1938 ma (moim zdaniem) lepiej dla oka zbalansowaną sub sekunde niż 1945. Dlaczego 1945 nie ma tak idealnej proporcji osi sub sekundy od osi głównej jak w modelu Heritage Sector?

 

Moim zdaniem kluczowe jest uzycie mechanizmu dostępnego i użytego w poszczególnych projektach, co z wymiarem koperty powoduję pewne "kompromisy" i próby zatuszowania dysproporcji.

1938 - mechanizm manualny na bazie Unitas (32,6 mm) koperta 43mm - rok premiery aktualnej wersji 2019

1945 - mechanizm automatyczny L.609.3 (ETA 2895-2) (25,6 mm) koperta 40mm - rok premiery aktualnej wersji 2017

 

Dla porównania dodam dwa modele ze współczesnej linii Heritage

Flagship - mechanizm automatyczny L.615.2 (ETA 2895-2 z datą) (25,6 mm) koperta 38,5 mm - rok premiery aktualnej wersji 2020 (wersja 60th Anniversary bez daty - 2017) 

Sector - mechanizm automatyczny L.893 (ETA A31.501) (25,6 mm) koperta 38,5 mm - rok premiery aktualnej wersji 2020

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minutes ago, rads said:

@Sisqo Tu decyduje tylko i wyłącznie mechanizm, tak jak napisałeś. Idealnie powinno się zawsze dobierać rozmiar tarczy i koperty do dostępnego mechanizmu, ale w praktyce bywa z tym różnie. 
 

Dwa przykłady zegarków z mechanizmem L609.3, czyli tym samym co LH1945:

 

0D8C5348-9D18-4B34-A08C-7E9ADFE6B62A.thumb.jpeg.0fc6111a87649c96573c747970e07b1f.jpeg

 

F7A58FD4-BD0B-40D5-9D18-E17708D16DB4.thumb.jpeg.4e4bc49b9cd3c8d9e8d46344e1199419.jpeg

 

W pierwszym poradzono sobie dodając wewnętrzny ring, który optycznie zmniejszył obszar tarczy pod tarczką sekundnika. W drugim jest mniejszy rozmiar 38,5 mm co sprawiło, że dystans wskazówki sekundowej do brzegu tarczy na godz. 6 się zmniejszył.
 

W każdym z tych przypadków jest to próba zamaskowania zbyt małego mechanizmu do za dużej tarczy. Dopiero wprowadzenie L893.5 (Sector) z obniżoną osią małej sekundy w stosunku do centrum tarczy rozwiązało problem.

 

Ja obstaję przy swoim, że w '45 ta mała sekunda sprawia, iż jest unikalny i rozpoznawalny z daleka (zaś reszta to sprawa indywidualna). Szanuję jednak Wasze zdanie i nie będę nim epatował, raniąc Waszą wrażliwość na proporcje 😄

 

A tak już wyłącznie dla rozrywki, kilka innych, nietypowych projektów z cyklu pod tytułem "o gustach się nie dyskutuje" 😉
 

AD15D9B3-4B72-49C3-A2F0-B112228C2063.thumb.jpeg.7667fdcbff144df955a6b5fef9411343.jpeg

 

6DEDB72B-4FA9-40E1-AADD-23E4697E8DF2.thumb.jpeg.8105ead12c39b501a00a11b70adacae0.jpeg

 

B48E8E94-D0FC-4146-B724-FFD81597C967.thumb.jpeg.7fb22efa92afead09619109f6f43f58e.jpeg

 

1F753473-5951-4952-80E5-E29FDC7616C6.thumb.jpeg.c5cefcf248c28b5d627e7fd7590b5f35.jpeg

 

55BA7E0C-624D-41A6-8A4F-8B1C7B140383.thumb.jpeg.9eb0d9365ef0e6653aa77c0ceff7600b.jpeg

 

731AB6C3-6B0E-461D-B7A8-2EEDE60B6678.jpeg.0a593864d1b6d93d04ff9e22e32e6c32.jpeg

 

LH1945 mnie nie razi i nie mam nic przeciwko aby go oglądać częściej na grupie :) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rads napisał(-a):

@Sisqo Tu decyduje tylko i wyłącznie mechanizm, tak jak napisałeś. 

(...)

A tak już wyłącznie dla rozrywki, kilka innych, nietypowych projektów z cyklu pod tytułem "o gustach się nie dyskutuje" 😉

Jednym wychodzi "tak, a nie inaczej" ponieważ mechanizm "jest jaki jest". Inni kombinują z mechanizmem, aby zegarek "udziwniać". Osobiście lubię także "te udziwnione".

42 minuty temu, Sisqo napisał(-a):

LH1945 mnie nie razi i nie mam nic przeciwko aby go oglądać częściej na grupie :) 

To jest nas więcej. Mnie także nie razi, ale też nigdy nie ubolewałem, że jest na mnie za duży... Ot, taka zegarkowa ciekawostka, do podglądania u innych.


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja na pewno któregoś z tych Breguecików bym przygarnął 😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rads napisał(-a):

No ja na pewno któregoś z tych Breguecików bym przygarnął 😊

 

Breguet Classique 7147 “Grand Feu” Enamel. Ten biały, 40 mm. Piękny jest.


- ireo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.