Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ritter

Luch 1801 to, podobnie jak reszta radzieckich damek, dobry mechanizm. Występuje w dwóch istotnie różnych wersjach z układem przeciwwstrząsowym i bez. Czyli osie balansów też się różnią i nie da się ich przekładać pomiędzy wersjami. Pewnym uniedogodnieniem jest brak sekundnika.

Na pierwszy konserwowany mechanizm nie nadaje się gdyż to kaliber "damki".

Tutaj link do czegoś bardzo podobnego bez układu przeciwstrząsowego:

http://www.christoph...a_1800.php?l=en

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To Łucz z lat dziewięćdziesiątych, produkcja już Białoruska nie ZSRR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może ktoś mi pomoże?!

Chodzi mi o Burana Sybira i problem z koronką. Ciężko ją wyciągnąć i ciężko nią nakręcać zegarek.

Nie jest to tylko moje odczucie ponieważ mam dwa Sybiry i w jednym jest ok a w drugim bardzo ciężko.

Oba są oczywiście na Mołni 3603

Co może być powodem tak dużego oporu?

 

post-47356-0-08628100-1360532899_thumb.jpg

 

Problem jest żółtym - o ile ma to jakieś znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witojcie :)

Można powiedzieć, że jestem na fali (udało mi się przywrócic jedną Sławę do życia ale jeszcze nei koniec więc nie zapeszam i dodatkowo wrzucę pózniej coś na forum).

Więc na tej fali postanowiłem iść dalej:)

Mam mechanizm Rakety 2609 16 kamieni i problem z jego nakręcaniem.

Koronka się obraca i "cyka" ale nie nakręca nie ma oporu tzn nie da się nakręcić do oporu bo go nie ma można kręcić bez końca.

Dadatkowo wydaje mi się że przytym nakręcaniu kręcą sie wskazóki - mówie że mi się wydaje bo mam wyjęty werk więc nie ma wskazówek ale powiedzy 95% pewności.

Prosiłbym o radę gdzie szukać przyczyny?

Lub ewentualne jakieś materiały pomocnicze - mam kilka drobnych sukcesów kilka porażek na koncie wić uznajmy że jestem zielony :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Musisz zdemontować wskazówki i tarczę ale z tego co piszesz zapewne już to zrobiłeś. Musisz udkręcić mostek remontuaru czyli tę blaszkę pod, którą skrywa się mechanizm przełącznika nastaw. Najprawdopodobniej spadł wodzik z beczki i dlatego masz co masz. Ważne by po odkręceniu mostka zluzować sprężynę napinakącą wodzik gdyż nie będzie już zabezpieczona przed wyskoczeniem. Trzymając/dociskając od strony zagięcia podważ jej koniec oparty na wodziku. Potem włóż wałek tak jak powinien być, następnie wodzik wsuń na rant wytoczony w beczce, napnij sprężynę i wsuń jej ramię na wodzik, podobnie ją przyrzymując. Na miejsce włóż mostek, przykręć go. Jeśli wypust przełącznika na mostu nie wskoczył na miejsc na krzywce wsuń go. Jak będziesz miał problem to poszukam zdjęcia jak to powinno wyglądać przed zamontowaniem mostka remontuaru ale już ze sprężyną i resztą na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ritter wielkie dzięki za odpowiedź.

Kończę Sławę i biorę się za tą Rakietę.

Mostek remontaru to wiedziałem co to:) ale co do reszty ciężko mi to sobie wyobrazić, muszę znaleźć jakieś zdjęcie lub schemat.

Teraz wiem gdzie szukać dziękuję - odezwę się jak coś zmajstruje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak co dzień, nakręcam sobie wczoraj delikatnie starą dobrą amfibię... a tu zamiast oczekiwanego oporu koronki bzzzzzz - jakby sprężyna się rozkręciła i cisza! amfibia leży pozbawiona życia :(

 

Co mogło się stać? i jak temu zaradzić??


koszyk tourbilliona do hublota ...niebity! kupię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne strzeliła sprężyna w bębnie naciągowym, wiem ze w którymś z mechanizmów były słabe sprężyny. Ostatnio przerabiałem ten problem w swoim wostoku.

 

http://zegarkiclub.p...eben-naciagowy/

 

Być może to zapadka która blokuje koło naciągowe,pod nim również znajduje sie mała sprężynka która odbija zapadkę.

 

Trzeba zobaczyć tak można wróżyć i wróżyć .:)

 

Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Edytowane przez MWATCH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam głupi problem nie mogę wyciągnąć klucza (wałka) z 1800 i podobnych, gdzie jest przycisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam głupi problem nie mogę wyciągnąć klucza (wałka) z 1800 i podobnych, gdzie jest przycisk?

Może zamiast przycisku jest wkręt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Ritter wielkie dzięki za odpowiedź.

Kończę Sławę i biorę się za tą Rakietę.

Mostek remontaru to wiedziałem co to:) ale co do reszty ciężko mi to sobie wyobrazić, muszę znaleźć jakieś zdjęcie lub schemat.

Teraz wiem gdzie szukać dziękuję - odezwę się jak coś zmajstruje :)

 

Poniżej masz dwa zdjęcia Rakieta2614A. W Rakiecie 2609 z trójkątnym mostkiem przekładni chodu jak i w nowszej R2609A/14A mostek remontuaru jest bardzo zbliżony. Nie mam pod ręką zdjęć R2609.

Tak czy owak na pierwszym masz to co zobaczysz a właściwie powinieneś zobczyć po zdemontowaniu tarczy.

 

r2614f.jpg

 

A na tym mostek remontuaru został zdemontowany i widać beczkę z poprawnie założonym wodzikiem i napiętą sprężyną dociskową. Dodam, że to zdjęcia z demontażu dlatego tyle tam czarnego syfku.

Jak będziesz wszystko składał do kupy to rób to z włożonym wałkiem naciągowym.

 

r26141.jpg

 

 

 

Witam mam głupi problem nie mogę wyciągnąć klucza (wałka) z 1800 i podobnych, gdzie jest przycisk?

 

W tym prostokątnym mechanizmie zdaje się że jest otwór a w nim blaszka, którą trzeba wcisnąć. Jak położysz mechanizm koronką w lewo to po obu stronach wałka będziesz miał dwie śrubki mocujące płytę. Ta płyta kończy się nad górną śrubką. Tuż nad jej krawędzią jest otwór a w nim blaszka do zwalniania wałka.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, znajomy zegarmistrz ma werk do Ałmaza, czy można go spasowac z inna koertą?

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak bedzie pasował do koperty z wołny


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak bedzie pasował do koperty z wołny

A

Dzięki, a czy z innego Wostoka lub Poljota nie podejdzie?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedawno kupiłem (używane) Sturmanskie Strela (3133/1361617) i mam wątpliwość dotyczącą stopera...tzn., jak go uruchamiam (spokojnie), tym górnym przyciskiem i wskazówka stopera zamiast wystartować od 0 tzn. od godziny 12, cofa się do tyłu, tak m.w. na godz. 10 i rusza, natomiast jak wcisnę gwałtownie - rusza poprawnie, to znaczy od godziny 12. Chyba tak być nie powinno?

 

wiecie co pomogło? ROZMAGNESOWANIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim pierwszym Komandirem... Taki ładny z Ubocikiem.

Mimo, że jest nakręcony nie chodzi lub chodzi "jak chce", po delikatnym ruszeniu wskazówek do przodu, rusza na jakieś 10-30 sek. i znów staje. Nie mam bladego pojęcia co to może być - czego się można spodziewać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie co pomogło? ROZMAGNESOWANIE

Ciekawa sprawa. A czy może ktoś powiedzieć, jakie są generalnie oznaki namagnesowania werku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Namagnesowanie mechanizmu na kamieniach, takiego zwykłego bez stoperów itp. ogranicza się do oddziaływania w dwóch miejscach. Pierwszym są, o ile takowe są, stalowe wskazówki. Źle osadzone mogą się "skleić" czyli powodować hamowanie na przekładni chodu. Koło balansu jest wykonane z glycyduru czyli stopu brązu berylowego. Glycydur nie jest stopem o własnościach ferromagnetycznych i jako taki nie podlega istotnemu oddziaływaniu z polem magnetycznym. Trochę inaczej jest już z włosem. Choć tutaj także znaczenie ma rodzaj stopu, z którego jest zrobiony. Nie spotkałem sie jednak z sytuacją by włos był na tyle namagnesowany, że zwoje się w nim "zlepiły". Nie mniej przy kiepskim ułożeniu włosa i jego odkształceniu blisko położone zwoje mogą na siebie oddziaływać powodując trudne do wykrycia anomalie. Z zasady po grzebaniu w mechanizmie, nawet jeśli używam systematycznie demagnesowanych narzędzi mechanizm trafia na demagnesowanie. Trwa to chwilę i jeśli zegarek jest poprawnie złożony to niczemu nie zaszkodzi.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Namagnesowanie mechanizmu na kamieniach, takiego zwykłego bez stoperów itp. ogranicza się do oddziaływania w dwóch miejscach. Pierwszym są, o ile takowe są, stalowe wskazówki. Źle osadzone mogą się "skleić" czyli powodować hamowanie na przekładni chodu. Koło balansu jest wykonane z glycyduru czyli stopu brązu berylowego. Glycydur nie jest stopem o własnościach ferromagnetycznych i jako taki nie podlega istotnemu oddziaływaniu z polem magnetycznym. Trochę inaczej jest już z włosem. Choć tutaj także znaczenie ma rodzaj stopu, z którego jest zrobiony. Nie spotkałem sie jednak z sytuacją by włos był na tyle namagnesowany, że zwoje się w nim "zlepiły". Nie mniej przy kiepskim ułożeniu włosa i jego odkształceniu blisko położone zwoje mogą na siebie oddziaływać powodując trudne do wykrycia anomalie. Z zasady po grzebaniu w mechanizmie, nawet jeśli używam systematycznie demagnesowanych narzędzi mechanizm trafia na demagnesowanie. Trwa to chwilę i jeśli zegarek jest poprawnie złożony to niczemu nie zaszkodzi.

och ja myslałem ze na tym forum sa laicy w zegarkach jak ja a tu dzieki,dzieki zastanawiałem sie co z tym magnesowaniem ciągle walcze ze srubokretami i rozmagnesowuje lutownica ale nieraz śrubki w zegarku mam namagnesowane myślałem ze to nie przeszkadza przeciez pisze na cyferblacie antymagnetik musze zrobic urządzenie rozmagnesowujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Składanie mechanizmu z namagnesowanych elementów nie należy do przyjemności. Choćby z tego powodu warto mieć wszystko rozmagnesowane. Jeśli np. śrubki trzymają się śrubokręta niestety nie pomaga a przeszkadza choćby w tym by gwint śrubki "ułożył" się w gwincie otworu czy dystansu. Albo łapiemy pincetą delikatną sprężynkę mechanizmu blokady kalendarza i kładziemy w stosownym miejscu a ta nie chce się oderwać od pincety.

Oznaczenie "antimagnetic" na cyferblacie oznacza jedynie, że mechanizm jest wykonany w taki sposób i z takich materiałów by zapewnić poprawną pracę w warunkach "normalnych" spotykanych na co dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa, ja nigdy nic nie rozmagnesowywałem, a może właśnie przydałoby się. Odkąd kupiłem trochę lepsze pensety "antimagnetic", śrubki już się tak nie przylepiają, praca jest zdecydowanie łatwiejsza. Z kolei śrubki lubi przyciągać jeden z pięciu śrubokrętów z zestawu.

Tutaj jest trochę o rozmagnesowywaniu domowymi sposobami

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/25056-rozmagnesowanie-zegarka/page__hl__%2Bjak+%2Brozmagnesowa%C4%87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.